រាជធានីភ្នំពេញ ៖ ហេតុអ្វីបានជាកុមារខ្លះពិបាកក្នុងការសិក្សា ខណៈអ្នកខ្លះទៀតសប្បាយចិត្តក្នុងការរៀនសូត្រទៅវិញ ? តាមពិតទៅមិនពាក់ព័ន្ធនឹងភាពវៃឆ្លាតទេ ។ ឧបមាថា កូនរបស់អ្នកពិបាក ឬមិនចង់រៀនសូត្រ ។ ក្នុងករណីនោះអាចមកពីហេតុផលជាច្រើន ៖ ពួកគេមិនចាប់អារម្មណ៍លើប្រធានបទ ពួកគេពិបាកក្នុងការផ្តោតអារម្មណ៍ ពួកគេមានអារម្មណ៍ថា ពួកគេមិនគួរធ្វើខុស ហើយនេះបណ្តាលឱ្យពួកគេស្ត្រេស ឬពួកគេមានអារម្មណ៍ថា ការសិក្សាគ្មានន័យ ។
ជាដំបូង សុំឱ្យពួកគេគិតមួយភ្លែត ៖ តើអ្វីជាគុណសម្បត្តិ និងអត្ថប្រយោជន៍សម្រាប់ពួកគេ ប្រសិនបើពួកគេធ្វើបានល្អជាងគេនៅក្នុងថ្នាក់ ? ជាឧទាហរណ៍ តើពួកគេនឹងមានអារម្មណ៍ថា មានអំណាច ឬលេចធ្លោរជាង ឬទេ ? តើទំនាក់ទំនងរបស់ពួកគេជាមួយគ្រួសារ និងគ្រូបង្រៀនរបស់គាត់នឹងកាន់តែវិជ្ជមាន ឬទេ ? តើវានឹងធ្វើឱ្យកាន់តែងាយស្រួលសម្រាប់ពួកគេក្នុងការសម្រេចក្តីសុបិននាពេលអនាគតដែរ ឬទេ ? អ្នកអាចស្នើសុំឱ្យពួកគេបង្កើតបញ្ជីទាំងនេះ ។ បន្ទាប់មកនៅពេលពួកគេមានអារម្មណ៍ថា ត្រៀមខ្លួនរួច ពួកគេអាចចាប់ផ្តើមអនុវត្តគន្លឹះខាងក្រោមនេះ ៖
១) ចាប់ផ្តើមពីជំហានតូចៗ ៖ ប្រសិនបើនរណាម្នាក់ចង់ឈប់ជក់បារី វាមិនសមហេតុផលទេក្នុងការផ្តល់យោបល់ថា ពួកគេឈប់ជក់បារីភ្លាមៗ ប៉ុន្តែវានឹងកាន់តែងាយស្រួលក្នុងការកាត់បន្ថយបន្តិចម្តងៗ ។ នេះក៏ដូចគ្នាចំពោះការសិក្សាផងដែរ អ្នកអាចលើកទឹកចិត្តពួកគេឱ្យចាប់ផ្តើមរៀនសូត្រក្នុងជំហានតូចៗ ។ គ្រាន់តែប្រាំនាទី ឬកន្លះម៉ោង វាអាស្រ័យលើពួកគេ ។ នៅពេលដែលពួកគេបានចាប់ផ្តើម ពួកគេគួរតែរំលឹកខ្លួនឯងថា ពួកគេបានសម្រេចអ្វីមួយដែលពិបាក ។ វាពិបាកក្នុងការបំបែកទម្លាប់ ដូចជាការសរសេរដោយដៃឆ្វេង ប៉ុន្តែចុងក្រោយពួកគេនៅតែអាចធ្វើបាន ។
២) ពួកគេមិនគួរខ្លាចកំហុស ៖ គ្មាននរណាល្អឥតខ្ចោះទេ គ្រប់គ្នា ពេលខ្លះសុទ្ធតែអាចធ្វើខុស ។ កំហុសធ្វើឱ្យយើងរីកចម្រើន គ្មានអ្នកណាកើតមកពូកែទេ យើងអភិវឌ្ឍ និងរៀនសូត្រដោយធ្វើខុស ។ ប៉ុន្តែប្រសិនបើក្មេងចៀសវាងការធ្វើខុស ពួកគេនឹងនៅកន្លែងដដែលជានិច្ច ហើយវានឹងពិបាកសម្រាប់ពួកគេក្នុងការកែលម្អ និងរីកចម្រើន ។ សូមរំលឹកកូនកុំខ្លាចការធ្វើខុស ហើយកុំគ្រាន់តែនិយាយ ចូរព្យាយាមធ្វើជាគំរូសម្រាប់ពួកគេជាមួយនឹងសកម្មភាពរបស់អ្នក ។
៣) ឱ្យពួកគេបន្ថែមអ្វីដែលនាំឱ្យពួកគេរីករាយ ៖ អនុញ្ញាតឱ្យពួកគេដាក់តន្ត្រីដែលពួកគេចូលចិត្តនៅពេលកំពុងសិក្សា បំភ្លឺទៀនប្រសិនបើពួកគេចង់ រៀបកន្លែងរៀនដែលពួកគេចូលចិត្ត ឬផឹកភេសជ្ជៈដែលចូលចិត្តនៅពេលកំពុងសិក្សា ។ អនុញ្ញាតិឱ្យពួកគេធ្វើអ្វីមួយដែលអាចនាំឱ្យពួកគេរីករាយ ។ ក្រោយពីរៀនហើយ គេគួរផ្តល់រង្វាន់ដល់ខ្លួនដោយអ្វីដែលខ្លួនចូលចិត្ត ដូចជាមើលទូរទស្សន៍ ឬលេងហ្កែមបន្តិច វាអាស្រ័យលើរសជាតិរបស់ពួកគេ ។
៤) ពួកគេគួរតែអាចធ្វើសកម្មភាពដោយមិនរង់ចាំការលើកទឹកចិត្ត ៖ ក្មេងភាគច្រើនរង់ចាំទទួលការលើកទឹកចិត្ត ទើបទៅធ្វើសកម្មភាព ។ ប៉ុន្តែការលើកទឹកចិត្តគួរតែកើតឡើងបន្ទាប់ពីធ្វើសកម្មភាពរួច ។
៥) ពួកគេគួររំលឹកខ្លួនឯងថា ហេតុអ្វីបានជាពួកគេសម្រេចចិត្តសិក្សា ៖ តើអ្វីទៅជាអត្ថប្រយោជន៍ និងគុណសម្បត្តិនៃការសិក្សាសម្រាប់ពួកគេ ? ពួកគេគួរតែបង្កើតបញ្ជីមួយ ហើយអានវានៅពេលដែលពួកគេមានអារម្មណ៍ថាចង់បោះបង់ ។
៦) សិស្សគ្រប់រូបមានថាមពលដើម្បីជោគជ័យ ៖ ប្រហែលជាមានក្មេងផ្សេងទៀតក្នុងចំណោមមិត្តភក្តិរបស់ពួកគេដែលធ្វើបានល្អជាងពួកគេឥឡូវនេះ ប៉ុន្តែនេះមិនមានន័យថា កូនរបស់អ្នកខ្វះអ្វីមួយនោះទេ ។ ពួកគេអាចសម្រេចបាននូវអ្វីដែលពួកគេចង់បាន ប្រសិនបើពួកគេស្វែងរកវិធីសាស្ត្រដែលត្រឹមត្រូវសម្រាប់ពួកគេ ។
៧) ឱ្យគេរកផ្លូវខ្លួនឯង ៖ ក្មេងខ្លះរៀនបានលឿនដោយការសរសេរ ខ្លះដោយការគូរ និងខ្លះទៀតដោយការស្តាប់ការថតសំឡេង ឬវីដេអូ តើមួយណាដែលត្រឹមត្រូវសម្រាប់កូនរបស់អ្នក ? ពួកគេគួរតែស្វែងរកវិធីសាស្ត្រដែលសាកសមនឹងពួកគេបំផុត ហើយព្យាយាមអនុវត្តវាបន្ថែមទៀតនៅក្នុងជីវិតរបស់ពួកគេ ។
៨) ឱ្យពួកគេប្រែក្លាយការសិក្សាទៅជាហ្គេម ៖ នៅក្នុងគំនិតរបស់កូនអ្នក ពួកគេអាចបង្វែរការសិក្សាទៅជាហ្គេម ហើយប្រកួតប្រជែងខ្លួនឯង ។ មានគូប្រជែងតែមួយគត់នៅទីនេះ គឺខ្លួនគេផ្ទាល់ ។ នៅកម្រិតនីមួយៗនៃហ្គេម ពួកគេគួរតែប្រកួតប្រជែងខ្លួនឯង ដើម្បីធ្វើបានល្អជាងខ្លួនឯងពីមុន ។ អនុញ្ញាតឱ្យពួកគេចងចាំថា តើពួកគេមានទំនុកចិត្តប៉ុនណានៅពេលពួកគេលេងហ្គេម ហើយនៅពេលពួកគេសិក្សា ពួកគេអាចនិយាយទៅកាន់ខ្លួនឯងថា “ខ្ញុំអាចធ្វើបាន !” “ខ្ញុំរឹងមាំ និងមានសមត្ថភាពគ្រប់គ្រាន់ដើម្បីធ្វើរឿងនេះ ៕ ប្រភព ៖ wohum
អត្ថបទនេះផលិតឡើងក្រោមកិច្ចសហប្រតិបត្តិការជាមួយសាលារៀនវ៉េស្ទឡាញន៍ និងសាលារៀនណត្សឡាញន៍ ។ វគ្គសិក្សាថ្មីចូលរៀនថ្ងៃទី ៣ ខែកុម្ភៈ ឆ្នាំ ២០២៥ ។ លារៀនមានកម្មវិធីអប់រំ និងថែទាំកុមារតូច ចំណេះទូទៅខ្មែរពីថ្នាក់មត្តេយ្យ ដល់ទី ១២ ភាសាចិនទូទៅ និងភាសាអង់គ្លេសទូទៅ ។ សាលារៀនផ្តល់ជូនអាហារូបករណ៍រហូតដល់ ៣០% ការធានារ៉ាប់រងគ្រោះថ្នាក់បុត្រធីតា និងការការពារការសិក្សាបុត្រធីតារហូតដល់ ៥ ឆ្នាំ សម្រាប់ការចុះឈ្មោះត្រឹមថ្ងៃទី ៩ កុម្ភៈ ២០២៥ ។ សម្រាប់ព័ត៌មានបន្ថែម សូមទំនាក់ទំនងទូរស័ព្ទលេខ ៖ ០៩២ ៨៨៨ ៤៩៩ / ០១៥ ៨០៥ ១២៣ ៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ