ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

រុញ​​ទូក​​បណ្ដោយ​​ទឹក ការ​​ទាមទារ​​រឿងប្រាក់​ខែ​កុំ​ឱ្យទៅ​វ័​ណ្ឌ​ក​​ជាមួយ​នឹង​​ន​យោបាយ​

11 ឆ្នាំ មុន

រាជធានី​ភ្នំពេញ​ ​៖ ​សម្តេច​អគ្គ​មហា​សេនា​បតី​តេជោ​ ហ៊ុន សែន ​​នាយករដ្ឋ​មន្ត្រី​នៃ​ព្រះរាជា​ណាចក្រកម្ពុជា ​មាន​ប្រសាសន៍ថា ​​ខ្ញុំ​អត់​មាន​និយាយ​​អំពីសភាព​ការណ៍​​នយោ​បាយ​អី​ទេ ​​ព្រោះ​ដឹង​ថា​​នយោបាយ​​​វា​អីុចឹង​ទៅ​ហើយ … ​មិន​បាច់​​និយាយ​​ធ្វើ​អ្វី​ទេ ​ទុក​ឱ្យ​វា​អីុចឹង​​តែម្តង​ទៅ…។

រាជធានី​ភ្នំពេញ​ ​៖ ​សម្តេច​អគ្គ​មហា​សេនា​បតី​តេជោ​ ហ៊ុន សែន ​​នាយករដ្ឋ​មន្ត្រី​នៃ​ព្រះរាជា​ណាចក្រកម្ពុជា ​មាន​ប្រសាសន៍ថា ​​ខ្ញុំ​អត់​មាន​និយាយ​​អំពីសភាព​ការណ៍​​នយោ​បាយ​អី​ទេ ​​ព្រោះ​ដឹង​ថា​​នយោបាយ​​​វា​អីុចឹង​ទៅ​ហើយ … ​មិន​បាច់​​និយាយ​​ធ្វើ​អ្វី​ទេ ​ទុក​ឱ្យ​វា​អីុចឹង​​តែម្តង​ទៅ…។ សម្តេច​​តេជោ ហ៊ុន សែន ​បាន​​មាន​​​ប្រសាសន៍​​​បែប​នេះ ​នាព្រឹកថ្ងៃ​ទី​១០​ កុម្ភៈ ​នៅ​មជ្ឈ​មណ្ឌល​​សន្និ​បាតកោះ​ពេជ្រ​ ក្នុង​ឱកាស​​អញ្ជើញ​​ជា​អធិប​តីភាព​ក្នុង​ពិធី​​ប្រគល់​សញ្ញា​បត្រ​​ជូន​និស្សិត​​ជ័យ​លាភី​​ថ្នាក់​បរិញ្ញា​បត្រ ​ថ្នាក់​​បរិញ្ញា​បត្រ​​ជាន់​​ខ្ពស់ ​និងថ្នាក​់បណ្ឌិត ​សរុបចំនួន​៤.១០១​នាក់ ​នៃ​សាកល​​វិទ្យា​ល័យ​​ជាតិ​គ្រប់​គ្រង ​។

​​​សម្តេច​​​តេជោ​មាន​ប្រសាសន៍​​បន្តថា ​ និយាយ​​ឱ្យ​ខ្លី​​គឺ​ធ្វើ​ដំណើរ​ធម្មតា​​ ប្រក្រតី​កម្ម​ជីវ​​ភាព​ប្រជា​ពលរដ្ឋ​​ សេវា​សាធារណ​ៈ​​របស់​​រដ្ឋ ​ក្បាល​ម៉ាស៊ីន​រដ្ឋ​សភា ​ព្រឹទ្ធ​សភា ​រាជរដ្ឋាភិបាល ​ក្រុម​ប្រឹក្សា​​ធម្ម​នុញ្ញ ។ នៅ​​ខែ​ឧសភា​មាន​ការ​បោះឆ្នោត​​ជ្រើស​រើស​ក្រុម​ប្រឹក្សា​ ​ហើយ​គណៈ​កម្មាធិការ​​​ជាតិ​រៀបចំ​ការ​បោះឆ្នោត​ដំណើរ​​​ការ​​ធម្មតា​​ទៅ…។ ពិបាក​​​ពេក​ខ្ជិល​​​និយាយ​​…។ ​ព្រះ​មហា​ក្សត្រ​​ ព្រះ​អង្គ​​ទទួល​សារ​តាំង​​​​ឯក​​អគ្គ​រដ្ឋ​ទូត ​​ឯក​​អគ្គ​រាជ​ទូត​ប្រទេស​នានា ​​ទទួល​ភ្ញៀវ​​ប្រទេ​ស​នានា ​។ ​​ព្រះ​អង្គ​ចុះ​សួរ​សុខ​ទុក្ខ ​កូន​ចៅ​​ប្រជា​រាស្ត្រ​ក្រី​ក្រ ។ ​នាយក​រដ្ឋមន្ត្រី​ធ្វើ​ការ​ធម្មតា ​​រដ្ឋ​មន្ត្រី​ធ្វើ​ការ​ធម្មតា ​សាលា​រៀន​បង្រៀន​​ធម្មតា ​មន្ទីរ​​ពេទ្យ​​ព្យាបាល​​ធម្មតា ​ធម្ម​តា​​ទាំង​អស់​​ កុំ​ឆ្ងល់​ពេក ​។ ​ក្នុង​​ឱកាស​​​នោះ​សម្តេច​​តេជោ​មាន​ប្រសាសន៍​ខ្សឹប​​រឿង​មួយ ​កន្លង​ទៅ​មាន​ចលនា​​ទាម​ទារ​​ដំឡើង​ប្រាក់​ខែ​១៦០​ដុល្លារ ​ដែល​លើស​ពី​លទ្ធ​ភាព​​អាច​ធ្វើ​ទៅបាន ​។ ​មាន​​បង​ស្រី​ម្នាក់ គាត់​​មាន​ហាងលក់​គុយ​ទាវ ​កាហ្វេ​​ជា​ធម្មតា ​​ តែ​បង​ស្រី​នោះ​ស្មោះ​ស្ម័គ្រ​​នឹងការគាំ​ទ្រ​បាតុ​កម្ម ​គាត់​តែង​តែ​ផ្តល់​​អាហារ ​សព្វ​បែប​ជូន​​ទៅ​ឱ្យ​បង​ប្អូន​ដែល​ធ្វើ​​​បាតុ​កម្ម​ ។

ស្រាប់​ដល់​គាត់​ត្រឡប់​​មក​វិញ ​អ្នក​ធ្វើ​ការ​នៅ​ក្នុងហាង​លក់​ដូរ​​របស់​គាត់​​ទារ​១៦០ដុល្លារ​ដែរ ។ ​គាត់​លាន​់មាត់​ថា ​អញ​ឈប់​ហើយៗ ​​វាឡង…ទៅគាំ​ទ្រ​បាតុ​កម្ម ​​ចំណែក​​អ្នក​បម្រើ​​​នៅ​ក្នុង​ហាង​ខ្លួន​ឯង​ផ្តល់​​ប្រាក់​ខែ​​ឱ្យគេ​ត្រឹម​តែ​៨០​ដុល្លារ ​​ស្រាប់តែ​អ្នក​លាង​ចាន​​ទារ​​១៦០​ដុល្លារ​ដែរ ។ ​ប្រយ័ត្ន​​តែ​​ម្ចាស់​ផ្ទះ​ឈប់​ទទួល​យក​ ពិបាក​​អត់​កន្លែងរស់នៅ​ទៀត ស្លាប់​… ។ សម្តេច​​តេ​ជោ​​មាន​ប្រសាសន៍​បន្តថា ​ត្រូវ​គិត​​ឱ្យវា​សម​ហេតុ​​សម​ផល ​ការ​ទាម​ទារ​ឱ្យ​​​​​ល្មម​ដែល​គេ​អាច​ផ្តល់​ឱ្យ​​បាន​ គេមិន​កំណាញ់​ទេ ​គេ​ជូន​ហើយ ។ ​​​​ការទាម​ទារ​​អ្វី​​​មួយ​ត្រូវ​​​ទាញ​​​ទឡ្ហីករណ៍​​​ឱ្យ​​​ពិត​​ប្រាកដ ​កុំ​ឱ្យ​មាន​រឿង​នយោបាយ​​ទៅ​ពាក​់​ព័ន្ធ កុំ​ទៅ​ចូល​ក្នុង​រោងចក្រ​​ដែលគេ​កំពុង​​​ដំណើរ​ការ​​ផលិត​កម្ម បំផុស​អីុ​ចេះ​អីុ​ចុះ…​ឱ្យត្រូវ​ទៅ​តាម​​ច្បាប់​​ទម្លាប់​ទៅ រឿង​ប្រាក់​ខែ​​ដោយ​ឡែក​តែ​រឿង​ប្រាក់​​​ខែ​​ទៅ កុំ​​ទៅ​ច្របូក​ច្របល់​​វ័ណ្ឌ​ក​​ជាមួយ​​នឹង​នយោ​បាយ​​ដូច្នេះ ។ ​នៅ​ក្នុងពិធី​ចែក​សញ្ញា​បត្រ​នេះ​ សម្តេច​អគ្គ​មហាសេនា​បតី​តេជោ ​ហ៊ុន សែន ​នាយក​រដ្ឋមន្ត្រី​នៃព្រះរាជាណាចក្រ​កម្ពុជា ​​មាន​​ប្រសាសន៍​​បញ្ជាក់​ថា ​​បើ​គ្មានការ​ខិត​ខំ​ផ្ទាល់​របស់​និស្សិត ​កុំ​ថា​ឡើយ​មាន​សាលា​រៀន​ល្អ ​​ទោះ​បី​សាលា​រៀន​ល្អ​នោះ​មាន​​ប្រភេទ​កម្រិត​ណា​ក៏​ដោយ​ គឺ​លទ្ធ​ផល​​មិន​អាច​ទទួល​​ជោគ​ជ័យ​បាន​ទេ …។ ​​ការ​សិក្សា​​មិន​អាច​ចម្លង​​ៗ​​​គ្នា ​ដូចជាការ​ចាក់​បញ្ចូល​​ឈាម​ពី​មនុស្ស​ម្នាក់​ទៅ​មនុស្ស​ម្នាក់​​បាន​ទេ ​​ហើយ​ក៏​មិន​អាច​ទាញ​យក​ខួរ​ក្បាល​​លោក​សាស្ត្រា​ចារ្យ​​ចាក់​បញ្ចូល​ខួរ​ក្បាល​​របស់​និស្សិត​បាន​​ដែរ ។ ​

សម្តេច​មាន​ប្រសាសន៍​បន្តថា ​បញ្ហា​​នៅ​ទី​នេះ​នៅ​ស្ថិត​នៅ​លើ​បញ្ហា​ឱកាស ​តើ​យើង​មាន​ឱកាស​ឬ​ទេ​ ហើយ​តើ​យើង ​ចេះ​ប្រើ​ប្រាស់​​​ឱកាស​នេះ​ឬ​អត់ ? ក្នុង​ស្ថានភាព​របស់​ប្រទេស​​​យើង ​​បើ​និយាយ​អំពី​ប្រវត្តិ​​ទាក់​ទិន​ជាមួយ​​ឱកាស​​របស់​យុវ​ជន​​ ឬ​របស់​ប្រជា​ជន​​ គឺ​យើង​បាន​បាត់​បង់​​ច្រើន​ណាស់​នៅ​ក្នុង​ដំណាក់​កាល​ជា​ប្រវត្តិ​សាស្ត្រ​​របស់​កម្ពុជា ។ ​ឱកាស​ពិត​ប្រាកដ​ដែល​យើង​មាន​​ឱកាស ​គឺ​នៅ​ក្នុងចន្លោះ​ឆ្នាំ​១៩៥៣ ​ក្រោយ​ឯក​រាជ្យ​​មក​ទល់ឆ្នាំ​១៩៧០ ​ក្រោម​ព្រះ​រាជកិច្ច​​ដឹកនាំ​​ដ៏​​ខ្ពង់​ខ្ពស់​របស់​សម្តេច​ឪ​​ ស​ម្តេច​តា ​សម្តេច​តា​ទួត ​​ព្រះ​បរម​រតន​កោដ្ឋ ​នោះ​​​គឺ​ជា​ឱកាស​មួយ​​ដែល​​​​យុវ​ជន ​ប្រជាជន ​​មាន​ឱកាស​មួយ​បាន​សិក្សា​ ព្រោះ​ស្ថិត​នៅ​ក្នុង​ដំណាក​់​កាល​​ជា​ប្រវត្តិ​សាស្ត្រ​​របស់​ប្រទេស​កម្ពុជា ​។ ​​ប៉ុន្តែ​ឱកាស​នេះ​វា​ត្រូវ​បាត់​បង់​​តាំងពី​រដ្ឋ​ប្រហារ​១៨ មីនា ​១៩៧០ ​នោះ​ហើយ​​​ជា​ការ​ចាប់​ផ្តើម​​បាត់​ឱកាស​​របស់​យុវជន ​។ ​អ្នក​ប្រវត្តិ​​សាស្ត្រ​ខ្ញុំ ​ជឿ​ថា​​ពិត​ជា​​​នឹង​​បំភ្លេច​ ហើយ​​មើល​រំលង​ទៅ​លើ​កត្តា​​ប្រវត្ត​ិ​សាស្ត្រ​​នោះ​​​ព្រោះ​មាន​​អ្នក​ខ្លះ​មិន​ចង់​រំលឹក​​កត្តា​​អតីត​កាល ​ប៉ុន្តែ​ខ្ញុំ​គ្រាន់​តែ​ចង្អុល​​ប្រាប់ ​បើ​សិន​ជា​អ្នកម​​ិនស្គាល់​​អតីត​កាល​​របស់​ខ្លួន​ទេ ​​អ្នក​មិន​​​អាច​ដឹង​ខ្លួន​​ថា ​ខ្លួន​ឈរ​​នៅ​លើ​ទី​តាំង​​ណា ​ហើយ​ចេញ​ពី​ប្រភព​ណា​ដែរ ។ ​សម្តេច​​តេជោ​បាន​រិះ​គន់​ថា ​ប្រៀប​ដូច​ជា​មនុស្ស​ម្នាក់ ​ដែល​បាន​កើតឡើង​ ហើយ​គេ​យក​ទៅ​បោះ​ចោល​​​នៅ​កន្លែងណា​មួយ សូម្បី​​ត្រកូល​​ ឬ​ប្រភព​ដើម​ក៏​មិនដឹង​ដែរនោះ ។ ដូច្នេះ​​ប្រទេសក​ម្ពុជា​ស្ថិត​ក្នុង​ស្ថានភាព​នេះ​ ​​​​អ្នក​ណា​ជា​អ្នក​​ធ្វើ​ឱ្យ​បាត់​បង់ឱកាស​​? គឺ​ពួក លន់ នល់ ​សិរី​មតៈ ចេង ហេង ​អិុ​ន​ តាំ ​ជា​ដើម ​​ធ្វើ​រដ្ឋ​ប្រហារ​ ដែល​អាច​ឈាន​ដល់​សង្គ្រាម​​ពេញ​ផ្ទៃ​ប្រទេស ​។ ​​

ដូច្នេះ​យុវជន​​បាត់​បង់​ឱកាស​ទាំង​ស្រុង ​​យុវ​ជន​​ដែល​ធ្លាប់​តែកាន់​ប៊ិក​​​ ខ្មៅ​ដៃ​ ដីស ​​​​ប្រែ​ក្លាយ​​​ទៅ​ជា​អ្នក​កាន់​កាំ​ភ្លើង​​ទៅ​វិញ ​។ ​​នេះ​ហើយ​ជា​កត្តា​បាត់​បង់​​​ឱកាស​ដ៏​ធំ​​សម្បើម​ណាស់​​សម្រាប់​យុវ​ជន​កម្ពុជា ​ដែល​ត្រូវការ​សិក្សា​រៀន​សូត្រ​ ។ ​នេះ​ជា​​កត្តា​​ប្រវត្តិ​សាស្ត្រ​​ មនុស្ស​​​មាន​ទស្សន​ៈ​ខុសគ្នា​  ក៏​ប៉ុន្តែ​​​ខ្ញុំ​ហា៊ន​អះអាង​ថា​ បើ​សិន​អ្នកណា​មួយ​បំភ្លេច​នូវ​កត្តា​​ប្រវត្តិ​សាស្ត្រ​នេះ ខ្ញុំ​​គិតថា​ប្រហែល​រឿង​​​អ្វី​មួយ​ផ្សេង ​តែ​ខ្ញុំ​​មិនចាត់​ទុក​ថា ​​​គេ​​តិ​រច្ឆាន​​ទេ​ ប៉ុន្តែ​តិរច្ឆាន​​​មិនដែល​ស្គាល់​​ម៉ែ​ឪ​វាទេ ។ ​នេះជា​ការ​បាត់​បង់​ឱកាស ​ហើយ​ឱកាស​​នោះ​បាត់​បង់​ទាំង​ស្រុង ​នៅ​ពេល​ដែល​របប​ប៉ុល​ ពត ​​​បាន​កាន់​កាប់​ទាំង​ស្រុង ​…។ ក្រោយ​ថ្ងៃ​​រំដោះ​៧​មករា ​​ឆ្នាំ​១៩៧៩ ​ឱកាស​មាន​ជា​បណ្តើរៗ​ក្នុងក្រប​ខ័ណ្ឌ​​នៃ​​ប្រទេស​​ជាតិ​មាន​​សន្តិ​ភាព​ផង​មាន​​សង្គ្រាម​ផង​ ​។ ​​ពិតមែន​តែ​សន្តិភាព​បាន​កើត​មាន​លើ​​ចំណែក​ភាគ​ច្រើន​​​លើ​ដែន​ដី​និង​​ពេល​វេលា ​ឯ​សង្គ្រាម​​មាន​ដោយ​​​ដាច់​ដោយ​​ដុំ​​​នៅ​ក្នុង​ចន្លោះ​​​ឆ្នាំ​១៩៧៩ និង​ឆ្នាំ១៩៩៨ ។ សន្តិ​ភាព​គ្រប​​ដណ្តប់ភាគ​ច្រើន​​នៃ​ដែន​ដី​និង​ពេល​វេលា​​ ទោះ​បី​​វា​ដាច់​​ដោយ​ដុំ​ និង​​ពេល​វេលា​​ ខ្លះ​ក៏​ពិត​មែន ​ក៏​ប៉ុន្តែវា​ក៏​មាន​ឥទ្ធិ​ពល​ទៅ​លើ​ការ​អប​់​រំ​​សិក្សា​ ក៏​ដូច​​ជាការ​អភិវឌ្ឍ​​​ជាទូ​ទៅ​របស់​ប្រទេស​ផង​ដែរ ។

​សម្តេច​តេជោនាយករដ្ឋមន្ត្រី​​គូស​បញ្ជាក់​ថា ​ដូច្នេះ​ឱកាស​ដែល​​យើង​​មាន​ពេញ​លេញ​ពិត​ប្រាកដ​​គឺ​បាន​កើត​​នៅ​ក្រោយ​​អង្គ​ការ​ចាត់​តាំង​នយោ​បាយ​និង​​យោធា​​របស់​ប៉ុល​ ពត ​ត្រូវ​បាន​​លុប​បំបាត់ ​ការ​​ធ្វើ​​​សមា​ហរណ​កម្ម ​​សន្តិ​​ភាវូប​នីយ​កម្ម ​នៅ​ទូ​ទាំង​ផ្ទៃ​ប្រទេស​​ក្រោម​*នយោ​បាយ​​ឈ្នះ=ឈ្នះ ដែល​​បង្កើត​​ឱកាស​ពេញ​លេញ​សម្រាប់​យុវ​ជន​និងប្រជា​ជន​របស់​យើង ​ក្នុង​នោះ​គឺ​និយាយ​​ដោយ​​​ឡែក​សម្រាប់​យុវ​ជន​របស់​​យើង ។ ​ឥឡូវ​​យុវជន​មាន​ជម្រើស​​ច្រើន​ណាស់ ​។ ​​ទាំង​​អស​់​នេះ​ផ្តើម​ចេញ​​ពី​កត្តា​​សន្តិភាព​របស់​​ប្រទេស ​។ ​នៅចំពោះ​​ម​ុខ​ដែល​យើងបាន​ឃើញ ​​គឺ​​យើង​ត្រូវ​តែ​ខំ​រក្សា​នូវសន្តិភាព​ ស្ថិរ​ភាព​នយោ​បាយ​របស់​ប្រទេស​ មិន​ត្រូវ​​ឱ្យ​អានុ​ភាព​ប្រតិកិរិយា ​ណាមួយ​​ចាប់​ប្រទេស​ធ្វើជា​ចំណាប់​ខ្មាំង​នោះ​ទេ ​​។ ​​ជាក​់​ស្តែង​នៅ​ថ្ងៃ​នេះ​ អ្នក​ណា​ចង់​និយាយ​​​អី​និយាយទៅ ​ក៏​ប៉ុន្តែ​ទី​ចុង​បំផុត​គឺ​កំពុង​​​ចែក​សញ្ញា​បត្រ​ដល់​និស្សិត​ជាង​៤​ពាន់​នាក់ ​។ នេះគឺ​ជារឿង​ពិត​​នៃប្រក្រតី​ភាពនៃ​​ដំណើរ​ការ​ជា​ធម្មតា​​របស់​ស្ថា​ប័ន​រដ្ឋ ​ទាំងរដ្ឋ​សភា ​​ទាំង​ព្រឹទ្ធ​សភា ​ទាំ​ង​រាជ​រដ្ឋា​​ភិបាល​​ ទាំងស្ថាប័នផ្សេង​​ៗ​របស់​រដ្ឋ ក្នុងនោះ​​ដំណើរ​ជា​ធម្មតា ​អប់រំ ​សុខ​​ា​ភិបាល ​​ផ្នែក​ដទៃ​​ទៀត​​ ​អ្នក​ណា​​គេ​ថា​​អីគេ​​ថា​ទៅ​ វា​នៅ​តែ​ប៉ុណ្ណឹង ​។​ ពួកគេ​​ចេះ​ថា ​មុខ​នៅ​តែ​ដដែល​ៗ ​ចុះ​បើ​កើត​មក​នៅតែ​ដដែលប៉ុណ្ណឹង ​ឱ្យ​វា​ធ្វើ​ម៉េច ​និយាយ​ឱ្យ​ឡូ​ហ្ស៊ិក​បន្តិច…។ ​​មុខ​របស់គាត់​ក៏​ដដែល ​មុខ​​ខ្ញុំ​ក៏ដដែល ​តើ​ដូរ​ត្រង់ណាទៅ… ​ទាល់​តែ​ហាង​កែ​សម្ផស្ស​… ។

​លោក​បណ្ឌិត ​ហង់ ជួនណារ៉ុន ​រដ្ឋ​មន្ត្រី​​ក្រសួង​អប់រំ​​យុវ​ជន​​និងកីឡា ​​បានថ្លែង​ថា ​រាជ​រដ្ឋាភិបាល​នៃ​ព្រះ​រាជាណា​ចក្រកម្ពុជា​ ដែល​មាន​សម្តេច​តេជោ​ ហ៊ុន សែន ​ជា​​មគ្គុ​ទ្ទេសក៍​​​ដ៏​​​ឆ្នើម ​បាន​កំណត់​​​វិស័យ​អប់រំ​​ជាវិស័យ​អាទិភាពក្នុង​​ការ​កសាង​​ធ​ន​ធាន​មនុស្ស ​ដើម្បី​ឆ្លើយ​តប​​ទៅ​នឹង​តម្រូវ​ការ​នៃការ​អភិវឌ្ឍ​សេដ្ឋកិច្ច​​និងសង្គម​​កម្ពុជា។ លោក​បណ្ឌិត​រដ្ឋម​ន្ត្រី​បន្តថា ​ដោយ​​ផ្សារ​ភ្ជាប់​​នឹងយុទ្ធ​សាស្ត្រ​​ចតុ​កោណ​​របស់​រា​ជ​រដ្ឋា​ភិបាល​និង​ផែន​ការ​យុទ្ធ​សាស្ត្រ​​អភិវឌ្ឍន៍​ជាតិ​​ឆ្នាំ​២០០៩-២០១៣ ​ក្រសួង​អប់​រំ​យុវជន​​និងកីឡា​បាន​ដាក់​​ចេញ​នូវផែន​ការ​​យុទ្ធ​សាស្ត្រ​​វិស័យ​​អប​​់រំ ២០០៩ ​-២០១៣​ ដោយ​ផ្តោតលើ​គោល​នយោ​បាយ​​គន្លឹះ​​សំខាន់​​រួម​មាន​​ ៖
១-​ការធានា​នូវ​លទ្ធ​ភាព​ទទួលបាន​នូវ​​សេវា​​អប​់​រំ​​ប្រកបដោយ​សម​ធម៌ ។
២-ការ​លើក​កម្ពស់​​គុណ​ភាព ​និង​​ប្រសិទ្ធ​​ភាព​នៃ​សេវា​​អប់​រំ​ ។​
៣-​ការ​​អភិវឌ្ឍ​ស្ថាប័ន​ និងការ​អភិវឌ្ឍ​​មន្ត្រី​អប់រំ​សម្រាប់​ធ្វើ​វិមជ្ឈ​ការ ។
កម្ពុជា​បាន​រៀបចំ​ជាស្រេច ​ដើម្បី​ធ្វើ​សមា​ហ​រណ​កម្មទៅ​ក្នុង​​សហគមន៍​សេដ្ឋកិច្ច​​អាស៊ាន ​នៅ​ឆ្នាំ​២០១៥ ​ខាង​មុខ ។ ​ក្នុង​បរិ​ការណ៍​សមា​ហរណ​កម្ម​​នេះ កម្ពុជា​​នឹងមាន​លទ្ធ​ភាព ​ក្នុងការ​ចាប់​​យក​ទីផ្សារ​ការងារ​​បន្ថែម​​ទៀតក្នុង​តំបន់ ​ដែល​ទាំង​នេះ​ក៏​ត្រូវ​ទាម​ទារ ​ឱ្យ​មាន​កម្រិត​​គុណ​ភាព​ចំណេះ​ដឹង​និងជំនាញ​ដែល​អាច​ប្រកួត​ប្រជែង​ជាមួយ​​ប្រទេស​ក្នុង​តំបន់​បាន ​។ ​​

ដើម្បី​​សម្រេច​បាន​នូវកំណែ​ទម្រង់​​ខាង​លើ​នេះ ​ក្រសួង​អប់​រំ​យុវ​ជន​​ និងកីឡា​ បាននិងកំពុង​អនុ​វត្ត​គម្រោង​លើ​ក​កម្ពស់​​គុណភាព​ និង​ប្រសិទ្ធភាព ​ឧត្តម​សិក្សា ​ដែល​មាន​រយៈ​ពេល​៥​ឆ្នាំ​ ពី​២០១០-​២០១៥ ​ពង្រឹង​សមត្ថភាព​ឧត្តម​​សិក្សា​កម្ពុជា​ ​លើ​ការងារ​អភិបាល​កិច្ច ​និង​ការ​គ្រប់គ្រង ​ការ​បង្រៀន​ ការរៀន ​​ការសិក្សា​​ស្រា​វ​ជ្រាវ ​ព្រម​ទាំង​ការ​ធានា​​សម​ធម៌ នៃ​ការ​ចូល​រៀន​​នៅ​ឧត្តម​​​សិក្សា​​តាម​រយៈ​ការផ្តល់​អាហារូ​បករណ៍​ដល់​សិស្ស​ និស្សិត​ក្រីក្រ ។ ​​ដើម្បី​ឆ្លើយ​តប​ទៅនឹង​កម្ម​វិធី​កំណែ​ទម្រង់​​ស៊ី​ជម្រៅ​ក្នុងក្រប​ខណ្ឌ​​ឧត្តម​សិក្សា ​ក្រសួងបាន​ដាក​់​​ចេញ​នូវ​វិធាន​ការ​ គោល​នយោ​បាយ​សម្រាប់​រយៈ​ពេល​ខ្លី ​រយៈពេល​មធ្យម ​និង​រយៈ​ពេលវែង ​ថ្មី​ៗ​បន្ថែម​​ទៀត ដើម្បី​ពង្រឹង​អភិបាល​​កិច្ច​នៃ​​គ្រឹះសា្ថាន​សាធារណៈ​​ ក៏​ដូច​​ជា​ការ​ពង្រឹង​ក្រប​ខណ្ឌ​គត​ិយុត្ត​ និង​បទ​​ប្បញ្ញត្តិ​​ផ្សេងៗ​​ដល់​គ្រឹះ​ស្ថាន​ឧត្តម​សិក្សា ឯក​ជន​ ក្នុង​គោល​បំណង​ដើម្បី​ពង្រឹង​គុណ​ភាព​អប់រំ​កម្រិត​​ឧត្តម​សិក្សា ​កាត់​បន្ថយ​​គម្លាត​​ជំនាញ​និងការ​អភិវឌ្ឍ​ធន​ធាន​មនុស្ស​​ប្រកប​ដោយ​​ប្រសិទ្ធ​ភាព ៕