ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

នាយក​រដ្ឋ​មន្ត្រី​​​កម្ពុជា​-ថៃ​បង្កើត​​ប្រវត្តិ​​សាស្រ្តថ្មី​​…

4 ឆ្នាំ មុន
  • បន្ទាយមានជ័យ

ខេត្តបន្ទាយមានជ័យ ៖ សម្តេច​អគ្គមហាសេនាបតី​តេ​ជោ​ហ៊ុន សែន នាយក​រដ្ឋមន្ត្រី​នៃ​ព្រះរាជាណាចក្រ​កម្ពុជា និង​លោក​ប្រា​យុទ្ធ ចាន់​អូ​ចា នាយក​រដ្ឋមន្ត្រី​នៃ​ព្រះរាជាណាចក្រ​ថៃ បាន​អញ្ជើញ​ជា​អធិបតី​ពិធី​ចាក់​បេតុង​ភ្ជាប់​ស្ពាន​ឆ្លង​ព្រំដែន និង​បើក​ដំណើរការ​ផ្លូវ​រថភ្លើង​ឆ្លងកាត់​ប្រទេស​ទាំង​ពីរ​នៅ​ព្រឹក​ថ្ងៃ​ទី​២២…

ខេត្តបន្ទាយមានជ័យ ៖ សម្តេច​អគ្គមហាសេនាបតី​តេ​ជោ​ហ៊ុន សែន នាយក​រដ្ឋមន្ត្រី​នៃ​ព្រះរាជាណាចក្រ​កម្ពុជា និង​លោក​ប្រា​យុទ្ធ ចាន់​អូ​ចា នាយក​រដ្ឋមន្ត្រី​នៃ​ព្រះរាជាណាចក្រ​ថៃ បាន​អញ្ជើញ​ជា​អធិបតី​ពិធី​ចាក់​បេតុង​ភ្ជាប់​ស្ពាន​ឆ្លង​ព្រំដែន និង​បើក​ដំណើរការ​ផ្លូវ​រថភ្លើង​ឆ្លងកាត់​ប្រទេស​ទាំង​ពីរ​នៅ​ព្រឹក​ថ្ងៃ​ទី​២២ មេ​សា ក្នុង​កម្មវិធី​៣​ផ្សេង​គ្នា នៅ​លើ​ទឹកដី​ក្រុង​ប៉ោយ​ប៉ែ​ត ខេត្តបន្ទាយមានជ័យ ជាប់​ព្រំដែន​ប្រទេស​ថៃ ។
កម្មវិធី​ទាំង​៣​នោះ​រួម​មាន​៖

១-​ការ​ចាក់​បេតុង​ត​ភ្ជាប់​មុខតំណ​ស្ពាន​មិត្តភាព​កម្ពុជា​-​ថៃ (​ស្ទឹង​បត់​-​បាន​ណ​ង​អៀន​) ។ ២-​បើក​ការដ្ឋាន​សាងសង់​អគារ​ច្រក​ទ្វារ​ព្រំដែន​អន្តរជាតិ​ស្ទឹង​បត់ និង​ផ្លូវ​ត​ភ្ជាប់​ទៅ​ផ្លូវជាតិ​លេខ​៥ ។ ទី​៣-​ពិធី​ចុះហត្ថលេ​ខា​លើ​កិច្ចព្រមព្រៀង​ប្រតិបត្តិការ​រួម​គ្នា​លើ​ការ​ដឹក​ជញ្ជូន​ផ្លូវដែក​ឆ្លងកាត់​ព្រំដែន និង​ពិធី​ប្រគល់​-​ទទួល​ក្បាល​រថភ្លើង (DMU) ។ កម្មវិធី​ចាក់​បេតុង​ត​ភ្ជាប់​មុខតំណ​ស្ពាន​មិត្តភាព​កម្ពុជា​-​ថៃ (​ស្ទឹង​បត់​-​បាន​ណ​ង​អៀន​) និង​ពិធីចុះហត្ថលេខា​លើ​កិច្ចព្រមព្រៀង​ប្រតិបត្តិការ​រួម​គ្នា​លើ​ការ​ដឹក​ជញ្ជូន​ផ្លូវដែក​ឆ្លងកាត់​ព្រំដែន ជាមួយ​ពិធី​ប្រគល់​-​ទទួល​ក្បាលរថភ្លើង (DMU) ពី​លោកនាយក​រដ្ឋមន្ត្រី​ថៃ លោក​ប្រា​យុទ្ធ ចាន់​អូ​ចា ។

នៅ​ក្នុង​កម្មវិធី​ដ៏​មាន​អត្ថន័យ​ជា​ប្រវត្តិសាស្ត្រ សម្តេច​អគ្គមហាសេនាបតី​តេ​ជោ​ហ៊ុន សែន និង​លោក​ប្រា​យុទ្ធ ចាន់​អូ​ចា បាន​ថ្លែង​សុន្ទរកថា​រួម​គ្នា​ចំនួន​ពីរ គឺ​ថ្លែង​សុន្ទរកថា​នៅ​ក្នុង​កម្មវិធី​ចាក់​បេតុង​ត​ភ្ជាប់​មុខតំណ​ស្ពាន​មិត្តភាព​កម្ពុជា​-​ថៃ (​ស្ទឹង​បត់​-​បាន​ណ​ង​អៀន​) និង​ពិធី​ចុះហត្ថលេខា​លើ​កិច្ចព្រមព្រៀង​ប្រតិបត្តិការ​រួម​គ្នា​លើ​ការ​ដឹក​ជញ្ជូន​ផ្លូវដែក​ឆ្លងកាត់​ព្រំដែន និង​ពិធី​ប្រគល់​-​ទទួល​ក្បាលរថភ្លើង (DMU) ។

បន្ទាប់​ពី​នោះ​សម្តេច​តេ​ជោ​ហ៊ុន សែន និង​លោក​ប្រា​យុទ្ធ ចាន់​អូ​ចា ធ្វើ​ដំណើរ​រួម​គ្នា​តាម​រថភ្លើង​ចេញពី​ស្ថានីយ​ខ្ល​ង​លឹ​ក​របស់​ថៃ ឆ្ពោះ​មក​កាន់​ស្ថានីយ​រថភ្លើង​របស់​កម្ពុជា​នៅ​ក្នុង​ក្រុង​ប៉ោយ​ប៉ែ​ត ។ ក្រោយ​បញ្ចប់​កម្មវិធី​នេះ​សម្តេច​តេ​ជោ និង​លោក​ប្រា​យុទ្ធ អញ្ជើញពិសា​អាហារ​ពេល​ថ្ងៃ​រួម​គ្នា​ផង​ដែរ ។

ស្ពាន​មិត្តភាព​កម្ពុជា​-​ថៃ (​ស្ទឹង​បត់​-​បាន​ណ​ង​អៀន​) ដែល​ចាក់​បេតុង​ត​ភ្ជាប់​នៅ​ថ្ងៃនេះ បាន​សាងសង់​ដោយ​កង​វិស្វកម្ម​នៃ​កងទ័ព​ភូមិន្ទ​ថៃ ហើយ​សិក្សា និង​ត្រួតពិនិត្យ​បច្ចេកទេស​ដោយ​នាយកដ្ឋាន​ហា​យ​វ៉េ (DOH) ក្រសួង​ដឹក​ជញ្ជូន​ថៃ ក្រោម​ជំនួយ​ឥត​សំណង​ពី​រាជរដ្ឋាភិបាល​ថៃ​ជាង​១៩​លាន​ដុល្លារ​អា​មេ​រិ​ក ។

ក្រៅពី​ជំនួយ​ឥត​សំណង​ពី​រាជរដ្ឋាភិបាល​ថៃ​លើ​គម្រោង​សាងសង់​ស្ពាន​នោះ រាជរដ្ឋាភិបាល​កម្ពុជា បាន​ចូលរួម​ថវិកាបដិភាគ​សម្រាប់​ការ​ដោះស្រាយ​ផល​ប៉ះពាល់ ការ​បោសសម្អាត​មីន យុទ្ធភណ្ឌ​មិន​ទាន់​ផ្ទុះ និង​ពន្ធ​អាករ ផ្សេង​ៗ ។

លោក​ទេស​រដ្ឋមន្ត្រី​ស៊ុន ចាន់​ថុ​ល រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួង​សាធារណការ និង​ដឹក​ជញ្ជូន បានឱ្យ​ដឹង​ថា ស្ពាន​នេះ​ជា​ស្ពាន​ធំ​ទី​មួយ​ដែល​បាន​សាងសង់​លើ​ខ្សែបន្ទាត់​ព្រំដែន​កម្ពុជា​-​ថៃ នៅ​ចន្លោះ​បង្គោល​ខណ្ឌ​ព្រំសីមា​លេខ​៥០ និង​លេខ​៥១ ។ ស្ពាន​នេះ​មាន​ប្រវែង​៦២០​ម៉ែត្រ ទទឹង​១៧​ម៉ែត្រ ដោយនៅ​ផ្នែក​កម្ពុជា​មាន​ប្រវែង​២១៥​ម៉ែត្រ នៅ​ផ្នែក​ខាង​ថៃ មាន​ប្រវែង ៤០៥​ម៉ែត្រ ។ ការ​សាងសង់​ស្ពាន​នេះ គឺជា​ការ​បើក​ឡើង​នូវ​ទំព័រ​ប្រវត្តិ​សាស្ត្រ​ថ្មី​មួយ​រវាង​ប្រទេស​ទាំង​ពី​រស​ម្តៅ​ធ្វើ​ឱ្យ​ប្រសើរ​ឡើង​ការ​ធ្វើ​ពាណិជ្ជកម្ម​ឆ្លងកាត់​ព្រំដែន​រវាង​កម្ពុជា​-​ថៃ ។

ដោយឡែក​ ការ​សាងសង់​អគារ​ច្រក​ទ្វារ​ព្រំដែន​អន្តរជាតិ​ស្ទឹង​បត់​-​បាន​ណ​ង​អៀន និង​សាងសង់​ផ្លូវ​ត​ភ្ជាប់​ទៅ​ផ្លូវជាតិ​លេខ​៥​វិញ រាជរដ្ឋាភិបាល​កម្ពុជា ទទួល​បាន​ហិរញ្ញប្បទាន​ពី​រាជរដ្ឋាភិបាល​ថៃ​ប្រមាណ​២៦,៤២​លាន​ដុល្លារ​អា​មេ​រិ​ក សម្រាប់​សាងសង់​អគារ​ច្រក​ទ្វារ​ត្រួតពិនិត្យ​ព្រំដែន និង​ផ្លូវ​ត​ភ្ជាប់​, សំណង់​អគារ​អន្តេវាសិកដ្ឋាន​, ចំណត​សម្រាប់​ផ្ទេរ​ទំនិញ​ឆ្លងកាត់ «​ឃ្លាំង និង​ទីលាន​កុងតឺន័រ ការ​ជួសជុល​កែ​លម្អ​ផ្លូវ​ចាស់ និង​សំណង់​កាត់​បន្ថយ​គ្រោះ​ទឹកជំនន់ ។

លោក​រដ្ឋមន្ត្រី​បានឱ្យ​ដឹង​ថា ដំណើរការ​សាងសង់​អគារ​នៅ​ច្រកព្រំដែន​ថ្មី​នេះ គ្រោង​ប្រើប្រាស់​រយៈពេល​សាងសង់​ចំនួន​២៤​ខែ ដោយ​គិត​ចាប់ពី​ខែមេសា ឆ្នាំ​២០១៩ នេះ​តទៅ ។ ការ​បើក​ច្រក​ទ្វារ​ព្រំដែន​អន្តរជាតិ​ស្ទឹង​បត់​-​បាន​ណ​ង​អៀន​ថ្មី​នេះ គឺជា​ការ​បើក​ឡើង​នូវ​ទំព័រ​ប្រវត្តិសាស្ត្រ​ថ្មី​មួយ​សម្រាប់​សម្រួល​ដល់​ការ​ធ្វើ​ពាណិជ្ជកម្ម​ឆ្លងកាត់​ព្រំដែន​រវាង​កម្ពុជា​-​ថៃ និង​ដើម្បី​ជំរុញ​លើកកម្ពស់​ប្រព័ន្ធ​ភស្តុ​ភារ​កម្ម​នៅ​កម្ពុជា​ផង​ដែរ។

គម្រោង​សាងសង់​ច្រក​ទ្វារ​ព្រំដែន​អន្តរជាតិ​ស្ទឹង​បត់​-​បាន​ណ​ង​អៀន និង​ផ្លូវ​ត​ភ្ជាប់​ទៅ​ផ្លូវជាតិ​លេខ​៥ ធ្វើ​ឡើង​ខណៈ​ដែល​ច្រកព្រំដែន​ប៉ោយ​ប៉ែ​ត​-​អរញ្ញ​ប្រ​ថេ​ត មានការ​ឆ្លងកាត់​ទំនិញ និង​ទេសចរ​កាន់តែ​មមាញឹក​យ៉ាង​ខ្លាំង ហើយ​ពេល​ខ្លះ​មានការ​កកស្ទះ​ចរាចរណ៍​អស់​ជា​ច្រើន​ម៉ោង​ទៀត​ផង ។ ការ​កកស្ទះ​នៅ​ច្រក​នាំ​ចេញ នាំ​ចូល​ទំនិញ​ជា​កត្តា​អវិជ្ជមាន​ដល់​កំណើនសេដ្ឋកិច្ច​នៃ​ប្រទេស​ទាំង​ពីរ ។ គម្រោង​នេះ​ជា​ការ​ឆ្លើយ​តប​យ៉ាង​ប្រាកដ​ទៅ​នឹង​ភាព​មមាញឹក​នៃ​ចរាចរណ៍​ដឹក​ជញ្ជូន ដែល​មិន​ត្រឹមតែ​ផ្តល់​ផលប្រយោជន៍​ដល់​ប្រជា​ពលរដ្ឋ​កម្ពុជា​នោះ​ឡើយ តែ​ថែម​ទាំង​ដល់​ប្រជាពលរដ្ឋ​ក្នុង​ប្រទេស​នៃ​មហា​អនុ​តំបន់​មេគង្គ​ផង​ដែរ ៕

អត្ថបទសរសេរ ដោយ