ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

តើការ​អនុវត្ត​ច្បាប់​​ចរាចរណ៍​…​មាន​តែ​​លើ​ក្រដាស ឬ​​​លើតែ​​បបូរមាត់?

6 ឆ្នាំ មុន
  • បាត់ដំបង

ខេត្តបាត់ដំបង​ ៖ ក្រសួងមហាផ្ទៃ​បាន​បង្ហាញ​របាយការណ៍​ជា​រៀង​រាល់​ឆ្នាំ​ អំពី​តួ​​លេខ​នៃ​អត្រា​គ្រោះថ្នាក់​ចរា​ចរណ៍​ទូ​ទាំង​ប្រទេស​ដែល​បាន​វាយតម្លៃ​ថា ជា​មធ្យម​មាន​ពលរដ្ឋ​ស្លាប់​ចំនួន​៥​នាក់ ក្នុង​មួយ​ថ្ងៃ​ដោយ​សារ​គ្រោះថ្នាក់​ចរាចរណ៍​ ។ ច្បាប់​ចរាចរណ៍​ ត្រូវ​បាន​កែ​សម្រួល​ជា​បន្តបន្ទាប់ ​ពី​ស្រាល​ទៅ​ធ្ងន់​…

ខេត្តបាត់ដំបង​ ៖ ក្រសួងមហាផ្ទៃ​បាន​បង្ហាញ​របាយការណ៍​ជា​រៀង​រាល់​ឆ្នាំ​ អំពី​តួ​​លេខ​នៃ​អត្រា​គ្រោះថ្នាក់​ចរា​ចរណ៍​ទូ​ទាំង​ប្រទេស​ដែល​បាន​វាយតម្លៃ​ថា ជា​មធ្យម​មាន​ពលរដ្ឋ​ស្លាប់​ចំនួន​៥​នាក់ ក្នុង​មួយ​ថ្ងៃ​ដោយ​សារ​គ្រោះថ្នាក់​ចរាចរណ៍​ ។ ច្បាប់​ចរាចរណ៍​ ត្រូវ​បាន​កែ​សម្រួល​ជា​បន្តបន្ទាប់ ​ពី​ស្រាល​ទៅ​ធ្ងន់​ ក្នុង​ន័យ​រឹត​បន្ដឹង និង​ក្នុង​គោលដៅ​កាត់​បន្ថយ​អត្រា​គ្រោះថ្នាក់​ចរាចរណ៍ និង​​ឱ្យ​​មាន​ប្រសិទ្ធភាព​ក្នុង​ការ​អនុវត្ត ឬ​ការ​គោរព​ច្បាប់​នេះ​ ។

ជាមួយនឹង​ការ​រឹត​បន្ដឹង​ច្បាប់​ចរាចរណ៍​នេះ កន្លង​មក ​គណ​:​បញ្ជាការ​កងឯកភាព​ខេត្តបាត់ដំបង បាន​ចេញ​សារាចរ​ណ៍​ណែនាំ ហាម​ដាច់ខាត​មិន​អនុញាត​ឲ្យ​រថយន្ត​ធុន​ធ្ងន់​ដឹក​ទំនិញ​សំពីងសំពោង​ចូល​ក្នុង​ក្រុង​បាត់​ដំបង​ឡើយ ចៀសវាង​ការ​​បាត់បង់​សណ្ដាប់ធ្នាប់ បង្ក​ការ​កកស្ទះ និង​បង្ក​ឲ្យ​មាន​គ្រោះថ្នាក់​ដោយ​យ​ថា​ហេតុ​ ។ ជាមួយនឹង​សារាចរ​ណ៍​នេះ គេ​ពិនិត្យ​ឃើញ​កម្លាំង​នគរបាល​ចរាចរ​ណ៍​ខេត្ត បាន​​ដាក់​ពង្រាយ​តាម​គោលដៅ​នានា​​បណ្ដាក់​គ្នា​ដូច​ខ្យង ដើម្បី​អនុវត្ត​នូវ​សារា​ចរណ៍​នេះ​ ។

ប៉ុន្តែ​ទីបំផុត​ គេ​ឃើញ​រថយន្ត​ប្រភេទ​នេះ​ បើក​ចូលលុក​លុយ​ទាក់​ខ្សែភ្លើង​ ដាច់​រញ៉េរញ៉ៃ​ពេញ​ក្រុង ​ស្ទើរ​រាល់​ថ្ងៃ​…​។ តើ​ហេតុ​អ្វី​.​.? ឬ​ដោយសារ​តែ​លោក​ប្រាក់​..​? បើ​និយាយ​ពី​កម្លាំង​នគរបាល​ចរាចរ​ណ៍​​ដែល​កំពុង​អនុវត្ត​ច្បាប់​ចរាចរណ៍​តាម​ដងផ្លូវ​នានា ​នៅ​ក្នុង​ក្រុង​បាត់ដំបងនា​បច្ចុប្បន្ន​នេះ​វិញ គឺ​កំពុង​ត្រូវ​បាន​មហាជន​​និយាយដើម​បែកផ្សែង​តាម​តុ​កាហ្វេ​ពី​រឿង​ផាក«​មួក និង​កញ្ចក់»យក​លុយ​ តែ​មិន​ចេញ​សន្លឹក​ប័ណ្ណ​ផាកពិន័យ​។ តើ​ហេតុ​អ្វី​.​.?

ច្បាប់​ចរាចរណ៍​​មិន​តម្រូវ​ឲ្យ​មន្ត្រី​ចាប់​ផាកពិន័យ​អ្នក​ដែល​ប្រព្រឹត្ត​ខុស​នៅ​នឹង​កន្លែង​គោលដៅ​ទេ គឺ​តម្រូវ​ឲ្យ​មន្ត្រី​ជំនាញ​ចេញ​ប័ណ្ណ​ផាកពិន័យ​ប្រគល់​ឲ្យ​ទៅ​សាមីខ្លួន ដើម្បី​យក​ទៅ​បង់ថ្លៃ​ពិន័យ​ដោយ​ខ្លួនឯង​នៅ​ការិ​យាល័យ​ចរាចរណ៍​ខេត្ត​តាម​កាលកំណត់​។ ប៉ុន្តែ​ច្បាប់​នេះ​ គេ​សង្កេត​ឃើញ​មន្ត្រី​ជំនាញ​នាំ​គ្នា​គោរព ​ឬ​អនុវត្ត​បាន​តែ​មួយ​ចំអិន​កំពឹស​ប៉ុណ្ណោះ ទីបំផុត​ ក្រុម​មន្ត្រី​ទាំងនោះ ប្រើ​ល្បិច«​ត្រីងៀត​ឆ្លៀត​ពង» គឺ​ធ្វើការ​ផាក​ពិន័យ​នៅ​នឹង​គោលដៅ​ដដែល ហើយ​ថែម​ទាំង​មិន​ចេញ​សន្លឹក​ប័ណ្ណ​ផាកពិន័យ​ទៀត​ផង គឺ​មាន​តិចតួច​ណាស់​ ដែល​ចេញ​ប័ណ្ណ​ផាកពិន័យ​ឱ្យសាមីខ្លួន​ កាន់​យក​ទៅ​បង់​នៅ​ការិយាល័យ​ចរាចរណ៍​ ។ តើ​ហេតុ​អ្វី​.​.?

បើ​ពិនិត្យ​លើ​សកម្មភាពនៃ​ការ​អនុវត្ត​ច្បាប់​ជាក់ស្ដែង​​របស់​មន្ត្រី​ចរាចរណ៍​សព្វ​ថ្ងៃនេះ មួយ​ថ្ងៃ​ៗ​គេ​ឮ​តែ​ស្នូរ​លំ​ឡេ​ង ​កញ្ចែ​រ​ក្បែរ​ក្បាលស្ពាន ​ឬ​តាម​គោលដៅ​នានា ​លាន់​ទ្រហឹង​នៅ​ក្នុង​ក្រុង​ស្ទើរ​ខ្សោះ​ខ្យល់​ ។ តាម​រយៈស្នូរ​​កញ្ចែ​លាន់​កងរំពង​ មិន​ស្រាក​ស្រា​ន្ត​​នេះ​សបញ្ជាក់​ឱ្យ​ឃើញ​​ថា សមត្ថកិច្ច​ហាក់​មមារ​ញឹក​ខ្លាំង​ណាស់​ ក្នុង​ការ​ស្ទាក់​ចាប់​អ្នក​ដែល​បំពាន​ច្បាប់​ចរាចរណ៍​ ។ ប៉ុន្តែ​បែរជា​មាន​អ្នក​ប្រព្រឹត្ត​ខុស​តិច​តូច​បំផុត​ដែល​កាន់​សន្លឹក​ប័ណ្ណ​ផាកពិន័យ​យក​លុយ​ទៅ​បង់​នៅ​ការិយាល័យ​ចរាចរណ៍ ឬថ្ងៃ​ខ្លះ​ស្ទើរតែ​គ្មាន​អ្នក​ប្រព្រឹត្ត​ខុសច្បាប់​សោះតែ​ម្ដង ។ បើ​ទោះជា​គេ​សង្កេត​ឃើញ​អ្នក​មិន​គោរព​ច្បាប់​ច្រើន​ស្អេកស្កះ​ ត្រូវ​បាន​កម្លាំង​នគរបាល​ចរាចរ​ណ៍​ផ្លុំ​កញ្ចែ​ប​​ញ្ឈប់​នៅ​គោលដៅ​ក្ដី​ ។ តើ​ហេតុ​អ្វី​.​?

តើ​សកម្មភាព​របស់​កម្លាំង​នគរបាល​ចរាចរណ៍​ខាងលើ​នេះ អាច​ចាត់​ទុក​ថា ជា​ការ​អនុវត្ត​ដោយ​មិន​ស្រប​ច្បាប់​ដែរ​ឬទេ​.​? តើ​ពួក​គេ​កំពុង​ប្រើ​ល្បិច«​ត្រីងៀត​ឆ្លៀត​ពង» ដោយ​ជ្រក​ក្រោម​ស្លាក​ចុះ​អនុវត្ត​ច្បាប់​ចរាចរណ៍​ ឬ​យ៉ាងណា​.​.?

ចុះបើ​មន្ត្រី​អនុវត្ត​ច្បាប់​បន្លំ​បំពាន​ច្បាប់​បែប​នេះ តើ​ការ​ប្រឹងប្រែង​ធ្វើ​កំណែទម្រង់​ច្បាប់​ចរាចរណ៍ ដើម្បី​ក្នុង​គោលដៅ​កាត់​បន្ថយ​គ្រោះ​​ថ្នាក់​ចរាចរណ៍​បាន​ដោយ​របៀប​ណា​.​? ប្រហែល​ច្បាប់​ស្រេច​តែ​នៅ​លើ​បបូរ​មាត់​អស់លោក​មន្ត្រី​ជា​អ្នក​ថា​ហើយ​ ៕

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ