ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

សៀ​ក​ខ្មែរ​មានការ​ប្រឈមកាន់តែ​ខ្លាំង​នា​ពេល​បច្ចុប្បន្ន

5 ឆ្នាំ មុន
  • ភ្នំពេញ

រាជធានី​ភ្នំពេញ ៖ ខុស​ពី​ការ​យល់​ឃើញ​ថា​ សៀ​ក​ខ្មែរ​ដែល​ជា​ប្រភេទ​សិល្បៈ​ម្យ៉ាង​រួម បញ្ចូល​គ្នា​ពី​ភាព​ល្វតល្វន់​នៃ​សិល្បៈ និង​កីឡា​កាយសម្ព័ន្ធ​ថា​មានការ​រីក​ចម្រើន ការ​ពិត​គឺ​ប្រឈម​ខ្លាំង​ណាស់នា​ពេល​បច្ចុប្បន្ន ។ អ្នក​ទទួលខុសត្រូវ​លើ​ជំនាញ​មួយ​នេះ​កាន់តែ​ច្រើន​សុទ្ធតែ​លើក​ឡើង​ស្រ​ដៀង​គ្នា​ថា សៀ​ក​ខ្មែរ​នឹង​មានការ​ប្រឈម​កាន់តែ​ខ្ពស់…

រាជធានី​ភ្នំពេញ ៖ ខុស​ពី​ការ​យល់​ឃើញ​ថា​ សៀ​ក​ខ្មែរ​ដែល​ជា​ប្រភេទ​សិល្បៈ​ម្យ៉ាង​រួម
បញ្ចូល​គ្នា​ពី​ភាព​ល្វតល្វន់​នៃ​សិល្បៈ និង​កីឡា​កាយសម្ព័ន្ធ​ថា​មានការ​រីក​ចម្រើន ការ​ពិត​គឺ​ប្រឈម​ខ្លាំង​ណាស់នា​ពេល​បច្ចុប្បន្ន ។ អ្នក​ទទួលខុសត្រូវ​លើ​ជំនាញ​មួយ​នេះ​កាន់តែ​ច្រើន​សុទ្ធតែ​លើក​ឡើង​ស្រ​ដៀង​គ្នា​ថា សៀ​ក​ខ្មែរ​នឹង​មានការ​ប្រឈម​កាន់តែ​ខ្ពស់ បើ​គ្មាន​ការ​ជួយជំរុញ និង​លើកទឹកចិត្ត​ឱ្យ​ខ្លាំង​ពី​ស្ថាប័ន​ពាក់ព័ន្ធ​ទេ​នោះ ។

ការ​និយាយ​បែប​នេះ​ពួក​គាត់​ចង់​សំដៅលើ​ការ​ជួយ​ឱ្យ​សៀ​ក​ខ្មែរ​មាន​ទីផ្សារ​សម្ដែង​បាន​លុយ និង​មាន​កិត្តិយស ក៏​ដូច​ជា​មានការ​ផ្សព្វផ្សាយ​ឱ្យ​បាន​ច្រើន ទើប​យុវវ័យ​ក្មេង​ៗ​ចាប់
អារម្មណ៍​ចង់​ហាត់​ចាប់​យក​ជា​អាជីព​។

អ្នកស្រី ភោគ ណា​រិ​ន នាយិការ​សៀ​កខ្មែរ​ប្រចាំ​សាលា​មធ្យម​វិចិត្រសិល្បៈ​បាន​ថ្លែង​បញ្ជាក់​ថា សៀ​ក​ខ្មែរ​ក៏​ជា​មុខ​វិជ្ជា​មួយ​ដែល​មានការ​បណ្ដុះបណ្ដាល​ដូច​គ្នា​នឹង​មុខ​វិជ្ជា​ផ្សេង​ទៀត​រួម​មាន​របាំ​បុរាណ ចម្រៀង​បុរាណ ភ្លេងបុរាណ ដែល​បង្ហាត់​នៅ​ក្នុង​សាលា​វិចិត្រសិល្បៈ​ដែរ ដោយ​គ្រាន់តែ​មុខ​វិជ្ជា​សៀ​ក​ខ្មែរ ហាក់​មិនសូវ​មានការ​ចាប់អារម្មណ៍ ហើយ​អ្នកខ្លះ​គិត​ថា មុខ​វិជ្ជា​សៀ​ក​ខ្មែរ គឺជា​មុខ​វិជ្ជា​ឯកទេស​នៅ​ក្នុង​សាលា​ឯកជន និង​មានការ​បង្ហាត់​ដោយ​យក​លុយ​យក​កាក់​ជាដើម ។

អ្នកស្រី​ចាត់​ទុក​ថា​មុខ​វិជ្ជា​នេះ មិន​ខុស​ពី​កីឡា​មួយ​ប្រភេទ​នោះ​ទេ ដោយសារ​អ្នក​សម្ដែង​​ត្រូវ​មាន​កាយសម្បទា​រឹង​មាំ ត្រូវ​ចេះ​លោត​ហក់ និង​មាន​សមត្ថភាព​ខ្លាំង​ក្នុង​ការ​ប្រើ​កម្លាំង ។ ជំនាញ​នេះ​ក៏​នឹង​ធ្វើ​ឱ្យ​អ្នក​សម្ដែង និង​អ្នក​ហាត់​ផ្ទាល់​ប្រឈម​គ្រោះថ្នាក់​ផង​ដែរ ទើប​មក​ដល់​សព្វថ្ងៃ​មាន​យុវវ័យ​តិច​ណាស់ ដែល​ចាប់អារម្មណ៍​ដាក់​ពាក្យ​ចូល​ហាត់ ហើយ​អ្នក​ហាត់​ទៀត​សៀត​ក៏​មាន​តិច​នាក់​ដែល​សុទ្ធតែ​ជា​អ្នក​មានការ​តស៊ូ ។ ជាក់ស្ដែង មក​ដល់​សព្វថ្ងៃ​មាន​សិស្ស​តែ​២៥​នាក់​ប៉ុណ្ណោះ​នៅ​ក្នុង​ជំនាញ​ផ្នែក​សៀ​ក​ទាំងមូល ខណៈ​​​ដែល​ជំនាញ​ផ្សេង​ៗ​នៅ​ក្នុង​សាលា​វិចិត្រសិល្បៈ បើ​ទោះជា​ខ្សត់​កូនសិស្ស​កម្រិត​ណា ក៏​មាន​ចំនួន​ច្រើន​ជាង​នេះ​ដែរ ។

អ្នកស្រី​ថា អ្នក​ចង់​ក្លាយជា​កូនសិស្ស​ហាត់​សៀ​ក​ខ្មែរ គឺ​ត្រូវ​ដាក់​ពាក្យ និង​ចូល​រៀន
នៅ​សាលា​វិចិត្រសិល្បៈ​មិន​ខុស​គ្នា​នោះ​ទេ ដោយ​សិក្សា​បាន​ទាំង​សាលា​រដ្ឋ​ផ្នែក​វិទ្យាល័យ និង​បានទាំង​ជំនាញ​ផង មិន​អស់​ថវិកា និង​មានការទទួលស្គាល់​ពីសា​លា​វិចិត្រសិល្បៈ​នៅ​ពេល​បញ្ចប់​ទាំងស្រុង ។ ប៉ុន្តែ​បណ្ដាល​មក​ពី​ជំនាញ​មួយ​នេះ អាច​មិនមែន​ជា​មុខសញ្ញា​របស់​ក្មេង​ៗទើប​ក្នុង​មួយ​ឆ្នាំ​ៗ​មានការ​ដាក់​ពាក្យ​ចូល​រៀន​តិចតួច​បំផុត បើ​ទោះជា​ការ​ដាក់​ពាក្យ​ចូល​រៀន​ក៏​មិន​បាន​កំណត់​លក្ខខណ្ឌ​តឹង​រ៉ឹ​ង​ក្ដី ។

អ្នកស្រី​ថា ជា​រៀង​រាល់​ឆ្នាំ​សាលា​វិចិត្រសិល្បៈ រមែង​បំផុស​ឱ្យ​មានការ​ដាក់​ពាក្យ​ចូល​រៀន ដោយនៅ​ប៉ុន្មាន​ថ្ងៃ​ខាង​មុខ​នេះ អ្នកស្រី​ក៏​នឹង​ដឹកនាំ​សម្ដែង​សៀ​ក​ខ្មែរ​នៅ​សាលា​សៀ​ក​ម្ដុំ​កោះ​ពេជ្រ​ផង​ដែរ ដើម្បី​ឱ្យ​អ្នក​ចង់​ក្លាយជា​សិស្ស​របស់​សិល្បៈ និង​កីឡា​មួយ​នេះ ចុះ​ឈ្មោះ​ចូល​រៀន ។ អ្នកស្រី​ថា ជំនាញ​សៀ​ក​ខ្មែរ​រាល់ថ្ងៃ មិន​មាន​ទីផ្សារ​នោះ​ទេ គឺ​មាន​តែ​ការ​សម្ដែង​ម្ដងម្កាល​តាម​ការ​រៀបចំ​របស់​ក្រុម​តិចតួច​ប៉ុណ្ណោះ ដែល​នោះ​គឺជា​បញ្ហា​ដែល​នាំ​ឱ្យ​មិនសូវ​មាន​អ្នក​ចង់​ហាត់រៀន ដោយសារ​តែ​ពេល​ចេះ​ទៅ​ក៏​មិនសូវ​មាន​ឱកាស​សម្ដែង និង​មិនសូវ​មានការ​សម្ដែង​ដែល​បាន​លុយ​។

អ្នកស្រី ភោគ ណា​រិ​ន បន្ត​ថា សៀ​ក​ខ្មែរ​គឺជា​កីឡា និង​ជា​សិល្បៈ​របស់​ខ្មែរ ដែល​មាន​តាំង​ពី​​យូរលង់​ណាស់​មក​ហើយ ដោយ​មិនមែន​ជា​សិល្បៈ​ចម្លង​ពី​ប្រទេស​ណា​ទេ ប៉ុន្តែ​បណ្ដាល​​មក​ពី​មហាជន​ភាគច្រើន​យល់​ថា សិល្បៈ​នេះ ទំនងជា​យក​មក​ពី​អ្នក​នេះ ឬ​ចម្លង​មក​ពី​ប្រទេស​នោះ ទើប​បណ្ដាល​ឱ្យ​សៀ​ក​ខ្មែរ​ដែល​ខ្វះ​ការ​គាំទ្រ​ទៅ​ហើយ ត្រូវ​បាន​គេ​យល់​ច្រឡំ​ថា ជា​របស់​អ្នក​ផ្សេង ។ ជាក់ស្ដែង​នៅ​លើ​ជញ្ជាំង​ប្រាសាទបាយ័ន អ្នក​ស្រី​ថា​មាន​សុទ្ធតែ​ចម្លាក់​សៀ​ក​ខ្មែរ អ៊ីចឹង​ហើយ​ទើប​អ្នកស្រី​ប្រកាស​ថា​នោះ​ជា​សិល្បៈ​របស់​ខ្មែរ ដែល​បាន​បន្សល់​ទុក​តាំងពី​ដូនតា ។ ទោះបី​យ៉ាងណា អ្នកស្រី​ថា សៀ​ក​ខ្មែរ​ក៏​ខ្វះ​បច្ចេកទេស​ពង្រឹងសមត្ថភាព​បន្ថែម​ឱ្យ​កាន់តែ​ខ្លាំង​នោះ​ដែរ ដោយសារ​តែ​ខ្វះ​​ធ​នធាន ខ្វះ​សម្ភារ​សម្រាប់​ហ្វឹកហាត់ ហើយ​សំខាន់​ជាងគេ​គឺ​ខ្វះ​របប​អាហារ​ឱ្យ​គ្រប់​គ្រាន់តែ​ម្ដង។

អ្នកស្រី​បញ្ជាក់​ថា អ្នក​ចង់​ហាត់​សៀ​ក​ខ្មែរ​ឱ្យ​ពូកែ មិន​ត្រឹមតែ​មាន​កាយសម្បទា​គ្រប់​គ្រាន់​​ប៉ុណ្ណោះ​ទេ តែ​ក៏​ត្រូវ​មាន​ភាពរឹងមាំ និង​មាន​សមត្ថភាព​ប៉ូវ​កម្លាំង​ឱ្យ​បាន​ល្អ​បន្ថែម ព្រោះ​នៅ​ពេល​ហ្វឹកហាត់​កីឡាករ​ទាំងអស់​ត្រូវ​ប្រើ​កម្លាំង​ខ្លាំង​ណាស់ ដោយ​អាច​និយាយ​​បាន​ថា បើ​មាន​តែ​ឆន្ទៈ​ហើយ​មិន​មាន​កម្លាំង​គ្រប់គ្រាន់ គឺ​មិន​អាច​ក្លាយ​ខ្លួន​ជា​អ្នកឯកទេស​បាន​ទេ ។ កីឡា​នេះ​អ្នកស្រី​ថា​ស្រ​ដៀង​នឹង​កីឡា​កាយសម្ព័ន្ធ​ដែរ ប៉ុន្តែ​ទន់​ភ្លន់​ជាង ហើយ​មាន​លក្ខណៈ​គ្រោះថ្នាក់​ជាង ដូច​ជា​ការ​ហក់លោត ដើរ​លើ​ខ្សែ និង​បច្ចេក​ទេស​ផ្សេង​ៗ​ជាដើម ។

អ៊ីចឹង​ហើយ​ទើប​អាណាព្យាបាល​ភាគច្រើន មិន​លើកទឹកចិត្ត​ឱ្យ​កូន​ៗ​របស់​ខ្លួន​ចូល​រៀន​ផ្នែក​នេះ​ទេ ដោយ​សិស្ស​មួយ​ចំនួន​សម្រេចចិត្ត​ឈប់ ហើយ​ខ្លះ​ត្រូវ​សម្រេចចិត្ត​ដូរ​ជំនាញ​​ បើ​ទោះជា​បាន​បន្ត​ការ​សិក្សា​នៅ​សាលា​វិចិត្រសិល្បៈ​ដដែល​ក្ដី​។

ទោះបី​យ៉ាងណា អ្នកស្រី​ថា សៀ​ក​ខ្មែរ​នឹង​មិន​បាត់បង់​ទេ ដោយសារ​តែ​ក្នុង​ចំណោម​អ្នក​ចូល​ហ្វឹកហាត់​ក៏​មាន​អ្នកមាន​ឆន្ទៈ និង​មាន​អ្នកតស៊ូ​អភិរក្ស​មិន​អត់​ទាំងអស់​មិន​ខុស​គ្នា​ពី​អ្នកស្រី​នោះ​ដែរ ។ ជំនាញ​នេះ អ្នកស្រី​ថា​ត្រូវ​ប្រើ​ពេល​៩​ឆ្នាំ​ដើម្បី​ក្លាយជា​អ្នកជំនាញ ដោយ​​៣​ឆ្នាំ​សិក្សា​ពី​មូលដ្ឋាន​គ្រឹះ និង​៦​ឆ្នាំ​ទៀត​សិក្សា​ពី​ឯកទេស ប៉ុន្តែ​សម្រាប់​អ្នក​ឆ្លាត មក​​ហាត់​ទៀងទាត់ និង​អ្នក​ដែល​មាន​កាយសម្បទា​រឹង​មាំ គឺ​ហ្វឹកហាត់​តែ​ជាង​១​ឆ្នាំ នឹង​អាច​សម្ដែង​បាន​ហើយ​៕

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ