ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

ប្រទេស​ចិន​​ក្លាយ​ជា​ទីផ្សារ​គ្រឿង​ទេស​ធំ​បំផុត​ក្នុង​ពិភព​លោក

13 ឆ្នាំ មុន

ដំណើរ​ការ​ដណ្តើម​ក្លាយ​ជា​ប្រទេស​មហា​អំណាច​សេដ្ឋ​កិច្ច​លេខ​១​របស់​ប្រទេស​ចិន​ជំនួស​សហ​រដ្ឋ​អាមេ​រិក​ពេល​នេះ ប្រហែល​ជា​កំពុង​ធ្វើ​ចរា​ចរណ៍​ទៅ​មុខ​ឥត​ឈប់​ឈរ។ ពេល​នេះ​ទីផ្សារ​គ្រឿង​ទេស​ធំ​បំផុត​បាន​ក្លាយ​ជា​របស់​ប្រទេស​ចិន​មិន​មែន​ជា​របស់​សហ​រដ្ឋ​អាមេ​រិក​ទៀត​ទេ​ក្នុង​ឆ្នាំ​២០១១។ នេះ​បើ​តាម​ការ​ស្រាវ​ជ្រាវ​របស់​ចក្រ​ភព​អង់​

ដំណើរ​ការ​ដណ្តើម​ក្លាយ​ជា​ប្រទេស​មហា​អំណាច​សេដ្ឋ​កិច្ច​លេខ​១​របស់​ប្រទេស​ចិន​ជំនួស​សហ​រដ្ឋ​អាមេ​រិក​ពេល​នេះ ប្រហែល​ជា​កំពុង​ធ្វើ​ចរា​ចរណ៍​ទៅ​មុខ​ឥត​ឈប់​ឈរ។ ពេល​នេះ​ទីផ្សារ​គ្រឿង​ទេស​ធំ​បំផុត​បាន​ក្លាយ​ជា​របស់​ប្រទេស​ចិន​មិន​មែន​ជា​របស់​សហ​រដ្ឋ​អាមេ​រិក​ទៀត​ទេ​ក្នុង​ឆ្នាំ​២០១១។ នេះ​បើ​តាម​ការ​ស្រាវ​ជ្រាវ​របស់​ចក្រ​ភព​អង់​គ្លេស។

នៅ​ដំណាច់​ឆ្នាំ​២០១១ វិស័យ​គ្រឿង​ទេស​ចិន​មាន​តម្លៃ​៩៧០​ពាន់​លាន​ដុល្លារ ស្រប​ពេល​ទីផ្សារ​អាមេ​រិក​មាន​ចំនួន​តែ​៩១៣,៥​ពាន់​លាន​ដុល្លារ។ នេះ​បើ​តាម​ការ​ស្រាវ​ជ្រាវ​​ពី​អ្នក​វិភាគ​ឧស្សាហ​កម្ម​អាហារ IGD ។តួលេខ​នេះ​បាន​លេច​ឡើង​ក្នុង​ពេល​មាន​ការ​រីក​ធំ​ឡើង​នៃ​អតិ​ផរណា​តម្លៃ​ស្បៀង​អាហារ​ ក៏​ដូច​ជា​កំណើន​សេដ្ឋ​កិច្ច​យ៉ាង​ឆាប់​រហ័ស​របស់​ប្រទេស​ចិន​ដែល​ពេល​នេះ​ក្លាយ​ជា​ប្រទេស​មហា​អំណាច​សេដ្ឋ​កិច្ច​ពិភព​លោក​លេខ​២ និង​ជា​ប្រទេស​ដែល​មាន​​ភាព​ល្បី​ល្បាញ​បំផុត​មួយ។ អ្នក​វិភាគ​ជឿ​ថា គម្លាត​នៃ​ការ​ចំណាយ​រវាង​អ្នក​ប្រើ​ប្រាស់​ចិន និង​អាមេ​រិក​លើ​ផ្នែក​គ្រឿង​ទេស​នឹង​មាន​ទំហំ​​កាន់​តែ​ធំ​ឡើង​ក្នុង​រយៈ​ពេល​២-៣​ឆ្នាំ​ខាង​មុខ ។ ទីផ្សារ​គ្រឿង​ទេស​ចិន​នឹង​កើន​ឡើង​ដល់​៩១៨​ពាន់​លាន​ផោន ប្រហែល​ជាង​១.៤៥៩​ពាន់​លាន​ដុល្លារ​នៅ​ឆ្នាំ​២០១៥ ។

សន្ទុះ​​នោះ​កើត​ឡើង​បាន​ដោយ​សារ​មាន​ការ​ជំរុញ​ពី​អតិ​ផរណា​តម្លៃ​អាហារ និង​កំណើន​សេដ្ឋ​កិច្ច​ចិន ។ ប្រជា​ជន​ចិន​កំពុង​ផ្លាស់​ប្តូរ​ការ​​សម្លាប់​ទទួល​ទាន​បាយ និង​សាច់​ជ្រូក​ទៅ​​ទទួល​​ទាន​ផលិត​ផល​ប្រចាំ​ថ្ងៃ​វិញ​ដូច​ជា ស្រូវ​សាឡី គ្រាប់​ធញ្ញ​ជាតិ សាច់ស ឬ​សាច់​ក្រហម ដែល​​បាន​ជួយ​​ពន្លឿន​តម្លៃ​នោះ​ជុំ​វិញ​ពិភព​លោក ។ប្រទេស​៤​មាន​ប្រទេស​ប្រេស៊ីល រុស្ស៊ី ឥណ្ឌា និង​ប្រទេស​ចិន​ដែល​គេ​ឱ្យ​ឈ្មោះ​ថា BRIC ត្រូវ​បាន​គេ​រំពឹង​ថា នឹង​ក្លាយ​ជា​ទីផ្សារ​គ្រឿង​ទេស​ធំ​បំផុត​ក្នុង​ចំណោម​៥​ប្រទេស ។ក្តី​បារម្ភ​ពី​កំណើន GDP ចិន​អាក្រក់​ជាង​ការ​រំពឹង​ទុក រដ្ឋា​ភិបាល​ចិន​ព្យាករ​ពី​កំណើន​​សេដ្ឋ​កិច្ច​ជាតិ​ត្រឹម​៧,៥​ភាគ​រយ​សម្រាប់​ឆ្នាំ​២០១២ ធ្លាក់​ចុះ​ពី​៩,២​ភាគ​រយ​ដែល​បាន​ព្យាករ​កាល​ពី​ឆ្នាំ​មុន។

ប្រាក់​ឈ្នួល​នឹង​កើន​ឡើង​​លឿន​ជាង​អតិ​ផរណា ព្រោះ​រដ្ឋា​ភិបាល​​ចិន​បាន​ព្យាយាម​ទម្លាក់​អតិ​ផរណា​តាម​ទំហំ​នៃ​កំណើន​សេដ្ឋ​កិច្ច​យឺត​របស់​ខ្លួន ។លោក Cecile Riverain ប្រធាន​ស្រាវ​ជ្រាវ​អន្តរ​ជាតិ IGD និយាយ​ថា បើ​ទោះ​ជា​មាន​ការ​ធ្លាក់​ចុះ​ក្តី ការ​ដាក់​​ចេញ​នូវ​វិធាន​ការ​របស់​ប្រទេស​ចិន​បាន​បង្ហាញ​​ពី​ឱកាស​​សម្រាប់​​អ្នក​លក់​រាយ។ ឧទាហរណ៍ ប្រាក់​ឈ្នួល​ខ្ពស់​អាច​ពង្រីក​ទំហំ​នៃ​ចំណូល​ក្នុង​ការ​ចំណាយ និង​បង្កើន​ចំនួន​អតិ​ផរណា​​កាន់​តែ​ច្រើន ។ក្រុម​ហ៊ុន​ទំនិញ​ដ៏​ធំ​ដូច​ជា Unilever និង​ក្រុម​ហ៊ុន Procter & Gamble អាច​ជំរុញ​បង្កើន​តម្លៃ​ទ្វេ​ដង ហើយ​នៅ​តែ​ទទួល​បាន​ចំនួន​កាន់​តែ​ច្រើន​ក្នុង​ប្រទេស​ចិន ស្រប​ពេល​តម្លៃ​កើន​ឡើង​បាន​ប៉ះ​ពាល់​ដល់​ចំនួន​កំណើន​របស់​ពួក​គេ​ក្នុង​ទីផ្សារ​អឺរ៉ុប​ខាង​លិច ។
​ផលិត​ផល​ម្ហូប​អាហារ​មក​ពី​អឺរ៉ុប​ទទួល​បាន​​ទំនុក​ចិត្ត​ពី​អ្នក​ប្រើ​ប្រាស់​ក្នុង​ប្រទេស​ចិន​រួច​ជា​ស្រេច​​ធ្វើ​ឱ្យ​អ្នក​លក់​រាយ​ម្ហូប​អាហារ​លោក​ខាង​លិច​​​ទទួល​​បាន​ផល​ចំណេញ​ពី​ការ​កើន​ឡើង​នៃ​ចំនួន​អ្នក​ទទួល​ទាន​ខាង​ក្រៅ​របស់​ប្រជា​ជន​ចិន។ Kentucky Fried Chicken បាន​ទទួល​ភាព​ល្បី​ល្បាញ​​មិន​អន់​ជាង McDonalds ដែរ ។អ្នក​ចែក​ចាយ​ពិភព​លោក​ដូច​​ជា Walmart, Tesco និង Crrefour កំពុង​ព្យាយាម​បោះ​ទុន​យ៉ាង​ធំ​លើ​អតិថិ​ជន​ដែល​កំពុង​កើន​ឡើង​​នៅ​ប្រទេ​ស​ចិន ​ប៉ុន្តែ​លទ្ធ​ផល​ក៏​មាន​២​ផ្លូវ​ផង​ដែរ ។អតិថិ​ជន​ចិន​ភាគ​ច្រើន​តែង​តែ​ប្រើ​ប្រាស់​ផ្សារ​ត្រី ដែល​មាន​ម្ហូប​ស្រស់​ៗ ។

ផ្សារ​អន្តរ​ជាតិ​ដែល​បាន​បើក​ក្នុង​ប្រទេស​ចិន​​មាន​ប្រហែល​២.៧០០​កន្លែង​ក្នុង​រយៈ​ពេល​៤​ឆ្នាំ​ចុង​ក្រោយ។ជា​ការ​ពិត​ ​អាជីវ​ករ​ក្នុង​ស្រុក​បាន​ដំណើរ​ការ​លក់​របស់​គេ​​យ៉ាង​ល្អ ​ដោយ​ផ្តោត​សំខាន់​លើ​តម្លៃ ហើយ​ពួក​គេ​ធ្វើ​​ឱ្យ​អ្នក​ប្រើ​ប្រាស់​ដឹង​ថា ទំនិញ​នោះ​មិន​ថ្លៃ​ឡើយ ៕