ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

វិស័យ​ដឹក​ជញ្ជូន​ផ្លូវអាកាស​កម្ពុជា​ទាំង​បី អាកាសយានដ្ឋាន​ត្រូវ​បាន​គេ​ដឹង​ថា មាន​ចំនួន​សរុប​រហូត​ដល់​ទៅ​ជិត​៣​ម៉ឺន​ជើង នៅ​ក្នុង​រយៈពេល​៥​ខែ​ដើម ឆ្នាំ​២០២៥​នេះ ។ តាម​របាយការណ៍​ពី​រដ្ឋលេខាធិការដ្ឋាន​អាកាសចរណ៍​ស៊ី​វិល បាន​ឲ្យ​ដឹង​ថា នៅ​ក្នុង​រយៈពេល​៥​ខែ​កន្លង​មកនេះ ជើងហោះហើរ​ទេ្វរ​ទិស…

វិស័យ​ដឹក​ជញ្ជូន​ផ្លូវអាកាស​កម្ពុជា​ទាំង​បី អាកាសយានដ្ឋាន​ត្រូវ​បាន​គេ​ដឹង​ថា មាន​ចំនួន​សរុប​រហូត​ដល់​ទៅ​ជិត​៣​ម៉ឺន​ជើង នៅ​ក្នុង​រយៈពេល​៥​ខែ​ដើម ឆ្នាំ​២០២៥​នេះ ។ តាម​របាយការណ៍​ពី​រដ្ឋលេខាធិការដ្ឋាន​អាកាសចរណ៍​ស៊ី​វិល បាន​ឲ្យ​ដឹង​ថា នៅ​ក្នុង​រយៈពេល​៥​ខែ​កន្លង​មកនេះ ជើងហោះហើរ​ទេ្វរ​ទិស ដែល​ចេញ និង​ចូល​កម្ពុជា មាន​ចំនួន​សរុប ២៧.៦៧០​ជើង ពោល គឺ​មានការ​កើនឡើង សរុប​ប្រមាណ​ជា​១៤​ភាគរយ នោះ​បើ​គេ​ធៀប​នឹង​រយៈពេល​ដដែលកាលពី​ឆ្នាំ​២០២៤​កន្លង​ទៅ ។

ប្រភព​ដដែល​បាន​ឲ្យ​ដឹង​ថា នៅ​ក្នុងអំឡុងពេល​នោះ​អ្នកដំណើរ​ដែល​ចេញចូល​កម្ពុជា​មាន​ចំនួន​សរុប​ជាង​៣​លាន​នាក់​ជាមួយនឹង​កំណើន​ប្រមាណ​ជា​១៨​ភាគរយ ។ ដោយឡែក ការ​ដឹក​ជញ្ជូន​ទំនិញ​វិញ​ត្រូវ​បាន​គេ​ដឹ​ថា គឺ​មាន​ប្រមាណ​ជា​ជិត​៣​ម៉ឺន​តោន​កើនឡើង​ប្រមាណ​ជា​៥​ភាគរយ ។

នេះ គឺជា​សមិទ្ធផល​ដ៏​គួរ​ឲ្យ​វិជ្ជមាន​សម្រាប់​វិស័យ​ដឹក​ជញ្ជូន​ផ្លូវអាកាស ដែល​បាន​ដំណើរការ​នៅ​អាកាសយានដ្ឋាន​អន្តរជាតិ​ភ្នំពេញ អាកាសយានដ្ឋាន​អន្តរជាតិ​សៀមរាប​អង្គរ និង អាកាសយានដ្ឋាន​អន្តរជាតិ​ខេត្ត​ព្រះ​សីហ​នុ ។ ប៉ុន្តែ​ទោះបីជា​យ៉ាងណា​ក៏​ដោយ អ្នកវិភាគ​បាន​លើក​ឡើង​ថា សម្រាប់​រយៈពេល​ទៅ​មុខ​នេះ​វិស័យ​ដឹក​ជញ្ជូន​នេះ​អាច​នឹង​មាន​បញ្ហា​ប្រឈម​ខ្លះ ។

អ្នកវិភាគ​រូប​នេះ​បាន​លើក​ឡើង​ថា សង្គ្រាម​តាម​អាកាស​រវាង​អ៊ី​រ៉​ង់ និង​អ៊ី​ស្រា​អែ​ល​១៣ ថ្ងៃ​មកនេះ​ទោះបីជា​មិន​ប៉ះ​ដល់​កម្ពុជា​ដោយ​ផ្ទាល់​ក៏​វា​ប្រយោល​ដែរ​ពីព្រោះ​ជើងហោះហើរ​ជា​ច្រើន​ដែល​ត​ភ្ជាប់​តាម​ជើងហោះហើរ​នៅ​មជ្ឈិមបូព៌ា គឺ​ត្រូវ​បាន​រំខាន ។

ជា​ការ​ពិត តាម​សេចក្តីរាយការណ៍​របស់​សារព័ត៌មាន​បរទេស​នានា បាន​ឲ្យ​ដឹង​ថា មក​ដល់ ពេល​នេះ ក្រុមហ៊ុន​អាកាសចរណ៍​ជា​ច្រើន​ដូច​ជា សាំង​ហ្គា​ពួរ អ៊ែ​ឡាញ​, ប្រ៊ិ​ត​ធី​ស អ៊ែ​វេ​, និង កូរ៉េ​អ៊ែ​ឡាញ ជាដើម​ដែល​ហោះត​ភ្ជាប់​ទៅ​កាន់​ឌូ​បៃ ដូ​ហា និង​រី​យា​ដ​សុទ្ធតែ​ផ្អាក​ជើងហោះហើរ ។ ក្រៅពី​នោះ នៅ​មាន​ក្រុមហ៊ុន​អាកាសចរណ៍​ជា​ច្រើន​ទៀត ហើយដោយ​ឡែក​គ្រាន់តែ​សហរដ្ឋ អា​មេ​រិ​ក​បើក​ការ​វាយប្រហារ​ទៅ​លើ​អ៊ី​រ៉​ង់ គឺ​វា​បាន​ប៉ះពាល់​ដល់​ជើងហោះហើរ​សរុប​រហូត​ដល់​ទៅ​ប្រមាណ​ជា ៣០០០ ជើង​ឯណោះ ។

លោក​បាន​អះអាង​ថា ជា​ការ​ពិត​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​បរទេស​មក​ពី​មជ្ឈិមបូព៌ា​មក​កម្ពុជា គឺ​មាន​កម្រិត​មែនទែន ប៉ុន្តែ​ទោះបីជា​យ៉ាងណា​ក៏​ដោយ ការ​រំខាន​ជើងហោះហើរ​ឆ្លងកាត់​តំបន់​នេះ គឺ​ពិតជា​ប៉ះពាល់​ដល់​វិស័យ​ដឹក​ជញ្ជូន​ផ្លូវអាកាស​ជា​រួម ដូច្នេះ​កម្ពុជា​ក៏​នឹង​រង​នូវ​ផល​ប៉ះពាល់​ផង​ដែរ ។

មក​ដល់​ពេល​នេះ ដែនអាកាស​ដែល​មិន​មាន​ស្តង់ដា​សុវត្ថិភាព​សម្រាប់​ដំណើរការ​ដឹក​ជញ្ជូន​ផ្លូវអាកាស គឺ​សឹងតែ​ទូ​ទាំង​តំបន់​មជ្ឈិមបូព៌ា ដែល​រួម​មាន​អា​រ៉ាប់ ប៊ី​សា​អូឌីត​, អ៊ី​រ៉ា​ក់​, ស៊ី​រី​, យេ​មេន​, អាល​ហ្សេ​រី​, លី​បង់​, លី​ប៊ី​, បា​រ៉ែ​ន​, គុយ​វែ​ត​, អូ​ម៉​ង់​, កា​តា​, អ៊ី​ស្រា​អែ​ល​, និង អ៊ី​រ៉​ង់​ផ្ទាល់​តែ​ម្តង គឺ​សុទ្ធតែ​រង​ផល​ប៉ះពាល់ ។

ក្រៅពី​វិបត្តិ​នៅ​ក្នុង​តំបន់ អ្នកវិភាគ​រូប​នេះ​បាន​បន្ត​ថា បញ្ហា​ព្រំដែន​រវាង​កម្ពុជា និង​ថៃ ក៏​នឹង ជះ​ឥទ្ធិពល​ដល់​សេវាកម្ម​ដឹក​ជញ្ជូន​ផ្លូវអាកាស​ខ្លះ​ដែរ ដោយសារ​តែ​ថៃ​នៅ​តែ​ជា​ច្រក​ត​ភ្ជាប់​ជើងហោះហើរ​មួយ​របស់​កម្ពុជា​ទោះបីជា​គោលនយោបាយ​ទម្លុះ​ជើងមេឃ​បាន​ត​ភ្ជាប់ កម្ពុជា​ទៅ​កាន់​គោលដៅ​ទូលំទូលាយ​ក៏​ដោយ​ចុះ ៕

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ