ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

ប្រហុក​ខ្មែរ ជា​ប្រភេទ​អាហារ​កែ​ច្នៃ​ពី​ត្រី​ផ្អាប់​ជាមួយនឹង​អំបិល​មួយ​ប្រភេទ មាន​ក្លិនស្អុយ​ហើយ​ប្រៃ ដែល​បរទេស​ទូទៅ​មិនសូវ​ស្គាល់​ទេ ប៉ុន្តែ​វា គឺជា​ផលិតផល​មួយ​នៅ​ក្នុង​ចំណោម​ផលិតផល​ដែល​មាននៅ​ក្នុង​អាហារ​ជា​ប្រពៃណី​របស់​ប្រទេស​ជា​ច្រើន ហើយ​ត្រូវ​បាន​គេ​ហៅ​ផ្សេង​ៗ​គ្នា ។ រីឯ​របៀប​ធ្វើ​ក៏​ផ្សេង​ៗ​គ្នា​ដែរ ប៉ុន្តែ​ភាសា​អង់គ្លេស​ហៅ​ថា…

ប្រហុក​ខ្មែរ ជា​ប្រភេទ​អាហារ​កែ​ច្នៃ​ពី​ត្រី​ផ្អាប់​ជាមួយនឹង​អំបិល​មួយ​ប្រភេទ មាន​ក្លិនស្អុយ​ហើយ​ប្រៃ ដែល​បរទេស​ទូទៅ​មិនសូវ​ស្គាល់​ទេ ប៉ុន្តែ​វា គឺជា​ផលិតផល​មួយ​នៅ​ក្នុង​ចំណោម​ផលិតផល​ដែល​មាននៅ​ក្នុង​អាហារ​ជា​ប្រពៃណី​របស់​ប្រទេស​ជា​ច្រើន ហើយ​ត្រូវ​បាន​គេ​ហៅ​ផ្សេង​ៗ​គ្នា ។ រីឯ​របៀប​ធ្វើ​ក៏​ផ្សេង​ៗ​គ្នា​ដែរ ប៉ុន្តែ​ភាសា​អង់គ្លេស​ហៅ​ថា fermented fish​ជា​រួម ។

សេចក្តីរាយការណ៍​មួយ​ដែល​ចុះ​ផ្សាយ​នៅ​លើ​ទំព័រ Finance.Yahoo.com បាន​ឲ្យ​ដឹង​ថា fermented fish នេះ មាន​ទីផ្សារ​ប្រមាណ​ជា​៥៤៤​លាន​ដុល្លារ កាលពី​ឆ្នាំ​២០២៣ ប៉ុន្តែ​គេ​ប៉ាន់​ប្រមាណ​ថា នៅ​ក្នុង​ឆ្នាំ​២០៣៣ វា​អាច​នឹង​កើនឡើង​ដល់​ទៅ​៩៨៤ លាន​ដុល្លារ ពោល គឺ​វា​អាច​នឹង​កើនឡើង​ជាង​២​ដង​ឯណោះ ។

ប្រសិនបើ​ប្រៀបធៀប​នឹង​អាហារ​ផ្សេង​ៗ​ទៀត ទំហំ​ទីផ្សារ fermented fish នេះ គឺ​វា​មិនធំ​ធេង​មែន ប៉ុន្តែ​ក៏​ជា​កត្តា​លី​ករ​មួយ​ដែល​អាច​នឹង​រួមចំណែក​ចម្រើន​ផល​ដល់​សេដ្ឋកិច្ច ដែល​យើង​មិន​អាច​មើល​ស្រាល​បាន ។ ដូច្នេះ​វា គឺជា​រឿង​ដ៏​ប្រពៃ​ដែល​យើង​ចាំបាច់​ត្រូវ​តែ​ធ្វើ​ទីផ្សារ​ផង​ដែរ ដើម្បី​ជំរុញ​ការ​នាំ​ចេញ​ឲ្យ​ពិភពលោក​ស្គាល​រស់ជាតិ​ប្រហុក​របស់​យើង ហើយ​អាច​ក្លាយជា​ផលិតផល​ដ៏​ចម្បង​មួយ នៅ​ក្នុង​ចំណោម​ផលិតផល fermented fish នៅ​លើ​ទីផ្សារ​ពិភពលោក ។

សព្វ​ថ្ងៃនេះ ប្រជាជាតិ​ដែល​ទទួលទាន fermented fish មាន​ច្រើន​ណាស់ គ្រាន់តែ​គេ​ហៅ​វា​ផ្សេង​ៗ​គ្នា​តាំងពី​ហ្វី​លី​ពី​ន ថៃ ឥណ្ឌូ​នេ​ស៊ី បង់​ក្លា​ដេ​ស អេ​ស៊ី​ប កូរ៉េ ក្រិ​ក ហ្គា​ណា ឥណ្ឌា មី​យ៉ា​ន់​ម៉ា ថៃ​ផង​ដែរ ហើយ​សូ​ម្បី​តែ​ប្រទេស​នៅ​អឺរ៉ុប​ខ្លះ​ក៏​មាន​ដែរ ប៉ុន្តែ​គេ​ហៅ​ផ្សេង​ៗ​គ្នា ហើយ​វិធីសាស្ត្រ​ក៏​គេ​ធ្វើ​ផ្សេង​ៗ​គ្នា ។ គ្រឿងផ្សំ​គោល​របស់​អាហារ​ប្រភេទ​នេះ គឺ​មាន​ត្រី និង​អំបិល​នេះឯង ។

សម្រាប់​កម្ពុជា​យើង​វិញ ប្រហុក ត្រូវ​បាន​ច្នៃ​ឡើង​ទាំងស្រុង​ដោយ​ត្រី និង​អំបិល ហើយ​ទម្រាំ​បាន​យក​មក​ទទួលទាន គឺ​ត្រូវ​ឆ្លងកាត់​ដំណាក់កាល​សម្អាត ញាត់​អំបិល និង​ផ្អាប់​ទុក​នៅ​ក្នុង​ពេលវេលា​មួយ​ជាក់លាក់ ។

ប្រហុក គឺជា​គ្រឿងផ្សំ​នៃ​មុខម្ហូប​ខ្មែរ​សឹងតែ​គ្រប់មុខ ហើយ​គេ​ក៏​អាចយ​កមក​ច្នៃ​ហូប​ដោយ​ផ្ទាល់​ក៏​បាន​ដែរ ដោយ​ផ្ទាប់​ជាមួយនឹង​បន្លែ​ផ្សេង​ៗ​ទាំង​ឆៅ​ទាំង​ឆ្អិន និង​ជា​គ្រឿងផ្សំ ។ វា គឺជា​អាហារ​បែប​ប្រពៃណី​របស់​សហគមន៍​ខ្មែរ​ទូ​ទាំង​ប្រទេស ។

ពាក់ព័ន្ធ​នឹង​ប្រហុក​នេះ កាលពី​ថ្ងៃ​ទី​០៥ ខែឧសភា ឆ្នាំ​២០២៥​កន្លង​ទៅ ប្រហុក​នៅ​សៀមរាប​ដែល​គេ​ដឹង​ថា គឺជា​ជំរុំ​ផលិត​ប្រហុក​ដ៏​ធំ នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​ត្រូវ​បាន​ចុះបញ្ជី​ជា​ផ្លូវការ​ហើយ​ថា ជា​ផលិតផល​មួយ​នៅ​ក្នុង​ចំណោម​ផលិតផល​ម៉ាក​សម្គាល់​ភូមិសាស្ត្រ​ទំនិញ ។ នេះ គឺជា​ជំហាន​ដ៏​សំខាន់​មួយ ក្នុង​ការ​អភិរក្ស​ការ​អនុវត្ត​ប្រហុក​ដែល​ជា​អាហារ​បែប​ប្រពៃណី និង​លើកកម្ពស់​សហគមន៍​មូលដ្ឋាន​ដែល​គាំទ្រ​ដល់​កំណើន​សេដ្ឋកិច្ចជាតិ ។

ការ​ចុះបញ្ជី​ប្រហុក​នេះ គឺ​កើត​ចេញ​លទ្ធផល​នៃ​កិច្ចសហការ​យ៉ាង​ជិត​ស្និទ្ធ​ពី​ក្រសួង ស្ថាប័ន​ទទួល​បន្ទុក​តាម​រយៈ​គម្រោង​អភិវឌ្ឍន៍​ក្រោយ​ប្រមូល​ផល​ជលផល (CAPFISH-Capture) ដែល​គាំទ្រ​ថវិកា​ដោយ​សហភាព​អឺរ៉ុប (EU) និង​អនុវត្ត​ដោយ​អង្គការ​អភិវឌ្ឍ​ឧស្សាហកម្ម​សហប្រជាជាតិ សហការ​ជាមួយ​រដ្ឋបាល​ជលផល និង​ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម ។

ពាក់ព័ន្ធ​នឹង​ប្រហុក​នេះ លោកស្រី ចម និម្មល រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួង​ពាណិជ្ជកម្ម​បាន​លើក​ឡើង​ថា ការ​ទទួលស្គាល់​ជា​ផ្លូវការ​នូវ​ប្រហុក​សៀមរាប ជា​ផលិតផល​ម៉ាក​សម្គាល់​ភូមិសាស្ត្រ​ទំនិញ​នេះ គឺ​បាន​ឆ្លុះ​បញ្ចាំង​ពី​ការ​បន្ត​ខិតខំ​ប្រឹងប្រែង ក្នុង​ការ​ការពារ និង​លើកកម្ពស់​ទ្រព្យសម្បត្តិ​វប្បធម៌ ដ៏​ពិសេស​របស់​កម្ពុជា​តាម​រយៈ​ក្របខ័ណ្ឌ​កម្មសិទ្ធិបញ្ញា​ដ៏​រឹង​មាំ ។

លោកស្រី​បន្ត​ថា សមិទ្ធផល​ដ៏​សំខាន់​នេះ​មិន​ត្រឹមតែ​ជា​ការ​ការពារ​ចំណេះដឹង​ប្រពៃណី​ប៉ុណ្ណោះ​ទេ ថែម​ទាំង​អាច​ពង្រឹង​បាន​នូវ​ទីផ្សារ និង​ភាព​ប្រកួតប្រជែង​នៃ​ផលិតផល​ក្នុងស្រុក ទាំង​ក្នុង និង​ក្រៅប្រទេស ហើយ​ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម​ប្តេជ្ញា​បន្ត​ពង្រឹង​ប្រព័ន្ធ​ម៉ាក​សម្គាល់​ភូមិសាស្ត្រ​ទំនិញ​ឱ្យ​ក្លាយជា​ឧបករណ៍​យុទ្ធសាស្ត្រ​សម្រាប់​កំណើនសេដ្ឋកិច្ច​ប្រកបដោយ​បរិ​យា​ប័ន និង​ការ​បន្ថែម​តម្លៃ​លើ​ពាណិជ្ជកម្ម ។

ដោយឡែក លោក ឌិ​ត ទីណា រដ្ឋមន្ដ្រី​ក្រសួងកសិកម្ម រុក្ខា​ប្រមាញ់ និង​នេសាទ បាន​លើក​ឡើង​ដែរ​ថា ប្រហុក​សៀមរាប គឺជា​តំណាង​នៃ​ការ​ផ្សារ​ភ្ជាប់​គ្នា​រវាង​ប្រពៃណី និង​ការ​អភិវឌ្ឍ​ប្រកបដោយ​ចីរភាព ធានា​គុណភាព​សម្រាប់​អ្នក​បរិភោគ និង​ជំរុញ​ភាព​ប្រកួតប្រជែង​ក្នុង​វិស័យ​កសិកម្ម​នៅ​កម្ពុជា ។

លោក​បន្ត​ថា បន្ទាប់​ពី​ត្រូវ​បាន​ចុះបញ្ជី​ជា​ម៉ាក​សម្គាល់​ភូមិសាស្ត្រ​ទំនិញ​ថ្មី ប្រហុក​សៀមរាប មិន​ត្រឹមតែ​អាច​រួមចំណែក​ជួយ​ជំរុញ​កំណើនសេដ្ឋកិច្ច​ប៉ុណ្ណោះ​ទេ ថែម​ទាំង​ជួយ​ការពារ​ទំនៀមទម្លាប់​ប្រពៃណី និង​បរិស្ថាន​ផង​ដែរ ។

លោក​រដ្ឋមន្ត្រី បាន​សង្កត់ធ្ងន់​បន្ថែម​ថា ក្រសួង​ប្តេជ្ញា​ពង្រឹង​វិស័យ​នេះ​តាម​រយៈ​ការ​កែ​លម្អ​ខ្សែ​ច្រវាក់​តម្លៃ លើកកម្ពស់​ការ​អនុវត្ត​ប្រកបដោយ​និរន្តរភាព និង​ភាព​ធន់ ស្រប​តាម​យុទ្ធសាស្ត្រ​បញ្ច​កោណ​ដំណាក់កាល​ទី​១ របស់​រាជរដ្ឋាភិបាល និង​គោលនយោបាយ​ជាតិ​អភិវឌ្ឍន៍​វិស័យ​កសិកម្ម​ឆ្នាំ​២០២២-២០៣០ ។ ការ​ប្តេជ្ញា​ចិត្ត​នេះ នឹង​ជួយ​បង្កើន​ឱកាស​ទីផ្សារ​សម្រាប់​អ្នក​ផលិត និង​ផ្តល់​ជូន​អ្នក​បរិភោគ​នូវ​ផលិតផល​ដែល​គុណភាព និង​រសជាតិ​ដើម​ពិតប្រាកដ​របស់​ខ្មែរ ៕

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ