ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

សិស្សវិទ្យាល័យប្រមាណជាង១៩ លាននាក់បញ្ចប់ការសិក្សា តែភាគច្រើនបែរជាមិនចេះអាន និងគណនាលេខ

7 ម៉ោង មុន

ហ្វីលីពីន ៖ ពិតជា​គួរ​ឱ្យ​ភ្ញាក់ផ្អើល​មែន នៅ​ពេល​ដែល​តួលេខ​រក​ឃើញ​ថា មាន​សិស្ស​វិទ្យាល័យ​ប្រមាណ​ជាង​១៨​លាន​នាក់ ដែល​បាន​បញ្ចប់​ការ​សិក្សា​ថ្នាក់​វិទ្យាល័យ បែរជា​មាន​បញ្ហា​ចំណេះដឹង​ទៅ​វិញ ពោល គឺ​ពួក​គាត់ ពុំ​មាន​សមត្ថភាព​ចេះ​អាន…

ហ្វីលីពីន ៖ ពិតជា​គួរ​ឱ្យ​ភ្ញាក់ផ្អើល​មែន នៅ​ពេល​ដែល​តួលេខ​រក​ឃើញ​ថា មាន​សិស្ស​វិទ្យាល័យ​ប្រមាណ​ជាង​១៨​លាន​នាក់ ដែល​បាន​បញ្ចប់​ការ​សិក្សា​ថ្នាក់​វិទ្យាល័យ បែរជា​មាន​បញ្ហា​ចំណេះដឹង​ទៅ​វិញ ពោល គឺ​ពួក​គាត់ ពុំ​មាន​សមត្ថភាព​ចេះ​អាន ចេះ​គណនា​លេខ​ទៅ​វិញ ឬ​អាច​និយាយ​បាន​ថា ពួក​គាត់​រៀន​ចប់​ថ្នាក់​វិទ្យាល័យ តែ​ប្រឈម​ភាព​មិន​ចេះអក្សរ ។ នេះ​តាម​ការ​ចុះ​ផ្សាយ​សារព័ត៌មាន Philippine Star ។

ប្រភព​ដដែល​បាន​បញ្ជាក់​ថា ជា​ការ​ពិត​នៅ​ក្នុង​សវនាការ​ថ្មី​ៗ​នេះ របស់​ព្រឹទ្ធសភា សម្រាប់​ការ​អប់រំ​មូលដ្ឋាន ទីភ្នាក់ងារ​នេះ បាន​បង្ហាញ​ចំនួន​ដ៏​គួរ​ឱ្យ​ភ្ញាក់ផ្អើល​នៃ​សិស្ស​ដែល​រៀន​ចប់​វិទ្យាល័យ តែ​មិន​អាច​អាន​សរសេរ គណនា និង​យល់​បាន ។

ការ​ស្ទង់​មតិ​អក្ខរកម្ម ការ​អប់រំ និង​ការ​ផ្សព្វផ្សាយ តាម​មុខងារ​របស់​អាជ្ញាធរ​ស្ថិតិ​ហ្វី​លី​ពី​ន គឺជា​កិច្ចការ​ថ្នាក់​ជាតិ​ដែល​ប្រមូល​ទិន្នន័យ​សំខាន់​ៗ​ស្តី​ពី​អក្ខរកម្ម និង​ការ​អប់រំ ។ នា​ពេល​កន្លង​ទៅ​ឆ្នាំ 2024 ដូចដែល​បាន​បង្ហាញ​ដោយ​ជំនួយការ​ស្ថិតិ​ជាតិ Adrian Cerezo FLEMMS បាន​អនុម័ត​និយម​ន័យ​ដ៏​តឹងរ៉ឹង​នៃ​អក្ខរកម្ម​មុខងារ ដោយ​ពង្រីក​លើស​ពី​ការ​អាន ការ​សរសេរ និង​លេខ​ជា​មូលដ្ឋាន ដើម្បី​រួម​បញ្ចូល​ជំនាញការ​យល់​ដឹង​កម្រិត​ខ្ពស់ ។ ស្តង់ដារ ដែល​បាន​ធ្វើ​បច្ចុប្បន្នភាព​នេះ បណ្តាល​ឱ្យ​មានការ​ថយ​ចុះ​គួរ​ឱ្យ​កត់សម្គាល់​នៃ​អត្រា​អក្ខរកម្ម​មុខងារ​ដែល​បាន​រាយការណ៍ គឺ​មាន​តែ 70% ឬ​ស្មើនឹង​(60.2 លាន​នាក់​) បំពេញ​តាម​លក្ខណៈ​វិនិច្ឆ័យ បើ​ប្រៀបធៀប​ទៅ​នឹង 93.1% មុន (79.1 លាន​នាក់​) ដែល​ត្រូវ​បាន​ចាត់​ថ្នាក់​ជា​អ្នកចេះ​អក្សរ​ជា​មូលដ្ឋាន ។

ដូច្នេះ​ហើយ ប្រជាជន​ហ្វី​លី​ពី​ន 18.9 លាន​នាក់ ឥឡូវនេះ​ត្រូវ​បាន​កំណត់​ថា ជា​អ្នក​មិន​ចេះអក្សរ ។ ដោយ​ចូល​ទៅ​ក្នុង​ទិន្នន័យ តំបន់​ស្វយ័ត Bangsamoro ក្នុង​មូ​ស្លី​ម Mindanao មាន​អត្រា​អក្ខរកម្ម​មុខងារ​ខ្ពស់​បំផុត ដោយ​ប្រមូល​បាន 16% នៃ​ចំនួន​ប្រជាជន​របស់​ពួក​គេ ។ សូម​ជម្រាប​ដែរ​ថា មាន​ខេត្ត​ជា​ច្រើន ដែល​មាន​អត្រា​អក្ខរកម្ម​ខ្ពស់​បំផុត​។ ប្រធាន​គណៈកម្មាធិការ លោក Sen. Sherwin Gatchalian មាន​ប្រសាសន៍​ថា លោក​គាំទ្រ និយម​ន័យ​ថ្មី​នៃ​អក្ខរកម្ម ដូចដែល​វា​ផ្តល់​ឱ្យ​យើង​នូវ​រូបភាព​ដ៏​ល្អ​នៃ​កន្លែង​ដែល​យើង​នៅ ។

លោក​បាន​កត់​សម្គាល់ថា ប្រទេស​នេះ​គួរតែ​ខិតខំ​ជា​និច្ច​សម្រាប់​អក្ខរកម្ម​តាម​មុខងារ ដោយ​លោក​មាន​ប្រសាសន៍​ថា នាយកដ្ឋាន​អប់រំ​គួរតែ​ប្រកាន់​យក​នូវ​វិធីសាស្ត្រ​សកម្ម ក្នុង​ការ​ធ្វើ​ឱ្យ​ប្រាកដ​ថា សិស្ស​ទាំងអស់​មិន​បាន​បញ្ចប់​ការ​សិក្សា​ប្រកបដោយ​មុខងារ ។

លោក Gatchalian ក៏​បាន​កត់សម្គាល់​ផង​ដែរ​ថា គាត់​បានឃើញ​ក្មេង​អាយុ 15 ឆ្នាំ មានការ​លំបាក​ក្នុង​ការ​អាន​រឿង​សាមញ្ញ ឬ​ដោះស្រាយ​បញ្ហា​គណិត​វិទ្យា​សាមញ្ញ ។ លោក​បាន​បន្ត​ទៀត​ថា គោលដៅ​ជា​មូលដ្ឋាន​នៃ​ការ​អប់​រំជា​មូលដ្ឋាន គឺ​សិស្សានុសិស្ស​ក្លាយជា​អ្នកចេះ​អក្សរ ។

នៅ​ក្នុង​ជុំ EDCOM របស់​យើង យើង​បាន​រក​ឃើញ​ក្មេង​ដែល​មាន​អាយុ​ចាប់ពី 15 ឆ្នាំ​ឡើង​ទៅ ដែល​មិន​អាច​អាន​រឿង​ធម្មតា​បាន ។ លោក Gatchalian បាន​អះអាង​យ៉ាង​ម៉ឺងម៉ាត់​នូវ​ទំនាក់​ទំនងជា​មូលដ្ឋាន​រវាង​អក្ខរកម្ម និង​សុខុមាលភាព​សេដ្ឋកិច្ច ដោយ​និយាយ​ថា ដរាបណា​មាន​នរណា​ម្នាក់​ដែល​មិន​អាច​អាន សរសេរ និង​គណនា​បាន នោះ​នឹង​មាន​ភាព​ក្រីក្រ​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​របស់​យើង ។ យើង​ត្រូវ​បំបែក​នៃ​ភាព​ក្រីក្រ​នោះ​ដោយ​ការ​ចាក់​បញ្ចូល​ការ​អប់រំ ។ ទន្ទឹម​ជាមួយ​គ្នា ដោយ​គូសបញ្ជាក់​អំពី​តួនាទី​សំខាន់​នៃ​ទិន្នន័យ​ក្នុង​ការ​ដោះស្រាយ​បញ្ហា​នេះ លោក Gatchalian បាន​សង្កត់ធ្ងន់​លើ​សារៈសំខាន់​នៃ FLEMMS ដោយ​ពន្យល់​ថា វា​ផ្តល់​ព័ត៌មាន​សំខាន់​ៗ​ដល់​មន្ត្រី​រដ្ឋាភិបាល និង​អ្នក​ពាក់ព័ន្ធ​ផ្សេង​ទៀត ដែល​អនុញ្ញាត​ឱ្យ​ពួក​គេ​ដោះស្រាយ​បញ្ហា​អក្ខរកម្ម​ទូ​ទាំង​ប្រទេស​ហ្វី​លី​ពី​ន​ប្រកបដោយ​ប្រសិទ្ធភាព ។

លោក Gatchalian បាន​និយាយ​ថា នេះ គឺជា​ការ​ស្ទង់​មតិ​ដ៏​សំខាន់​មួយ ពីព្រោះ​ឥឡូវនេះ យើង​អាច​បង្កើត​កម្មវិធី​អន្តរាគមន៍ ជា​ពិសេស​នៅ​ពេល​ដែល​រដូវ​កាល​ថវិកា​ចូល​មក​ដល់ យើង​អាច​បែងចែក​ថវិកា​ទៅ​កាន់​តំបន់​ដែល​ត្រូវការ​វា​ច្រើន​បំផុត​ក្នុង​ការ​ដោះស្រាយ​អន​ក្ខ​រ​ភាព​នៅ​ក្នុង​មូលដ្ឋាន ៕ ដោយ​៖ លី​ហួ គី​ម​ឆាយ

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ