ហ្វីលីពីន ៖ ពិតជាគួរឱ្យភ្ញាក់ផ្អើលមែន នៅពេលដែលតួលេខរកឃើញថា មានសិស្សវិទ្យាល័យប្រមាណជាង១៨លាននាក់ ដែលបានបញ្ចប់ការសិក្សាថ្នាក់វិទ្យាល័យ បែរជាមានបញ្ហាចំណេះដឹងទៅវិញ ពោល គឺពួកគាត់ ពុំមានសមត្ថភាពចេះអាន ចេះគណនាលេខទៅវិញ ឬអាចនិយាយបានថា ពួកគាត់រៀនចប់ថ្នាក់វិទ្យាល័យ តែប្រឈមភាពមិនចេះអក្សរ ។ នេះតាមការចុះផ្សាយសារព័ត៌មាន Philippine Star ។
ប្រភពដដែលបានបញ្ជាក់ថា ជាការពិតនៅក្នុងសវនាការថ្មីៗនេះ របស់ព្រឹទ្ធសភា សម្រាប់ការអប់រំមូលដ្ឋាន ទីភ្នាក់ងារនេះ បានបង្ហាញចំនួនដ៏គួរឱ្យភ្ញាក់ផ្អើលនៃសិស្សដែលរៀនចប់វិទ្យាល័យ តែមិនអាចអានសរសេរ គណនា និងយល់បាន ។
ការស្ទង់មតិអក្ខរកម្ម ការអប់រំ និងការផ្សព្វផ្សាយ តាមមុខងាររបស់អាជ្ញាធរស្ថិតិហ្វីលីពីន គឺជាកិច្ចការថ្នាក់ជាតិដែលប្រមូលទិន្នន័យសំខាន់ៗស្តីពីអក្ខរកម្ម និងការអប់រំ ។ នាពេលកន្លងទៅឆ្នាំ 2024 ដូចដែលបានបង្ហាញដោយជំនួយការស្ថិតិជាតិ Adrian Cerezo FLEMMS បានអនុម័តនិយមន័យដ៏តឹងរ៉ឹងនៃអក្ខរកម្មមុខងារ ដោយពង្រីកលើសពីការអាន ការសរសេរ និងលេខជាមូលដ្ឋាន ដើម្បីរួមបញ្ចូលជំនាញការយល់ដឹងកម្រិតខ្ពស់ ។ ស្តង់ដារ ដែលបានធ្វើបច្ចុប្បន្នភាពនេះ បណ្តាលឱ្យមានការថយចុះគួរឱ្យកត់សម្គាល់នៃអត្រាអក្ខរកម្មមុខងារដែលបានរាយការណ៍ គឺមានតែ 70% ឬស្មើនឹង(60.2 លាននាក់) បំពេញតាមលក្ខណៈវិនិច្ឆ័យ បើប្រៀបធៀបទៅនឹង 93.1% មុន (79.1 លាននាក់) ដែលត្រូវបានចាត់ថ្នាក់ជាអ្នកចេះអក្សរជាមូលដ្ឋាន ។
ដូច្នេះហើយ ប្រជាជនហ្វីលីពីន 18.9 លាននាក់ ឥឡូវនេះត្រូវបានកំណត់ថា ជាអ្នកមិនចេះអក្សរ ។ ដោយចូលទៅក្នុងទិន្នន័យ តំបន់ស្វយ័ត Bangsamoro ក្នុងមូស្លីម Mindanao មានអត្រាអក្ខរកម្មមុខងារខ្ពស់បំផុត ដោយប្រមូលបាន 16% នៃចំនួនប្រជាជនរបស់ពួកគេ ។ សូមជម្រាបដែរថា មានខេត្តជាច្រើន ដែលមានអត្រាអក្ខរកម្មខ្ពស់បំផុត។ ប្រធានគណៈកម្មាធិការ លោក Sen. Sherwin Gatchalian មានប្រសាសន៍ថា លោកគាំទ្រ និយមន័យថ្មីនៃអក្ខរកម្ម ដូចដែលវាផ្តល់ឱ្យយើងនូវរូបភាពដ៏ល្អនៃកន្លែងដែលយើងនៅ ។
លោកបានកត់សម្គាល់ថា ប្រទេសនេះគួរតែខិតខំជានិច្ចសម្រាប់អក្ខរកម្មតាមមុខងារ ដោយលោកមានប្រសាសន៍ថា នាយកដ្ឋានអប់រំគួរតែប្រកាន់យកនូវវិធីសាស្ត្រសកម្ម ក្នុងការធ្វើឱ្យប្រាកដថា សិស្សទាំងអស់មិនបានបញ្ចប់ការសិក្សាប្រកបដោយមុខងារ ។
លោក Gatchalian ក៏បានកត់សម្គាល់ផងដែរថា គាត់បានឃើញក្មេងអាយុ 15 ឆ្នាំ មានការលំបាកក្នុងការអានរឿងសាមញ្ញ ឬដោះស្រាយបញ្ហាគណិតវិទ្យាសាមញ្ញ ។ លោកបានបន្តទៀតថា គោលដៅជាមូលដ្ឋាននៃការអប់រំជាមូលដ្ឋាន គឺសិស្សានុសិស្សក្លាយជាអ្នកចេះអក្សរ ។
នៅក្នុងជុំ EDCOM របស់យើង យើងបានរកឃើញក្មេងដែលមានអាយុចាប់ពី 15 ឆ្នាំឡើងទៅ ដែលមិនអាចអានរឿងធម្មតាបាន ។ លោក Gatchalian បានអះអាងយ៉ាងម៉ឺងម៉ាត់នូវទំនាក់ទំនងជាមូលដ្ឋានរវាងអក្ខរកម្ម និងសុខុមាលភាពសេដ្ឋកិច្ច ដោយនិយាយថា ដរាបណាមាននរណាម្នាក់ដែលមិនអាចអាន សរសេរ និងគណនាបាន នោះនឹងមានភាពក្រីក្រនៅក្នុងប្រទេសរបស់យើង ។ យើងត្រូវបំបែកនៃភាពក្រីក្រនោះដោយការចាក់បញ្ចូលការអប់រំ ។ ទន្ទឹមជាមួយគ្នា ដោយគូសបញ្ជាក់អំពីតួនាទីសំខាន់នៃទិន្នន័យក្នុងការដោះស្រាយបញ្ហានេះ លោក Gatchalian បានសង្កត់ធ្ងន់លើសារៈសំខាន់នៃ FLEMMS ដោយពន្យល់ថា វាផ្តល់ព័ត៌មានសំខាន់ៗដល់មន្ត្រីរដ្ឋាភិបាល និងអ្នកពាក់ព័ន្ធផ្សេងទៀត ដែលអនុញ្ញាតឱ្យពួកគេដោះស្រាយបញ្ហាអក្ខរកម្មទូទាំងប្រទេសហ្វីលីពីនប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព ។
លោក Gatchalian បាននិយាយថា នេះ គឺជាការស្ទង់មតិដ៏សំខាន់មួយ ពីព្រោះឥឡូវនេះ យើងអាចបង្កើតកម្មវិធីអន្តរាគមន៍ ជាពិសេសនៅពេលដែលរដូវកាលថវិកាចូលមកដល់ យើងអាចបែងចែកថវិកាទៅកាន់តំបន់ដែលត្រូវការវាច្រើនបំផុតក្នុងការដោះស្រាយអនក្ខរភាពនៅក្នុងមូលដ្ឋាន ៕ ដោយ៖ លីហួ គីមឆាយ
ចែករំលែកព័តមាននេះ