ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

នៅ​ត្រីមាស​ទី​១ ដើមឆ្នាំ​២០២៥ ទីផ្សារ​នាំ​ចេញ​ទំនិញ​កម្ពុជា​ធំ​ៗ​ត្រូវ​បាន​អគ្គនាយកដ្ឋាន​គយ និង​រដ្ឋាករ​កម្ពុជា​អះអាង​ថា គឺ​មាន​សរុប​២០​ប្រទេស ដោយនៅ​ក្នុង​នោះ គឺ​មាន​សឹងតែ​គ្រប់​ទ្វីប​លើកលែងតែ​អាហ្វ្រិក​និង​អា​មេ​រិ​ក​ខាងត្បូង​មួយ​ចេញ ។ យោង​ទៅ​តាម​ស្ថិតិ​មួយ​របស់​រដ្ឋាភិបាល​ដែល​បាន​ចេញផ្សាយ កាលពី​ពេល​ថ្មី​ៗ​នេះ​បាន​ឲ្យ​ដឹង​ថា…

នៅ​ត្រីមាស​ទី​១ ដើមឆ្នាំ​២០២៥ ទីផ្សារ​នាំ​ចេញ​ទំនិញ​កម្ពុជា​ធំ​ៗ​ត្រូវ​បាន​អគ្គនាយកដ្ឋាន​គយ និង​រដ្ឋាករ​កម្ពុជា​អះអាង​ថា គឺ​មាន​សរុប​២០​ប្រទេស ដោយនៅ​ក្នុង​នោះ គឺ​មាន​សឹងតែ​គ្រប់​ទ្វីប​លើកលែងតែ​អាហ្វ្រិក​និង​អា​មេ​រិ​ក​ខាងត្បូង​មួយ​ចេញ ។

យោង​ទៅ​តាម​ស្ថិតិ​មួយ​របស់​រដ្ឋាភិបាល​ដែល​បាន​ចេញផ្សាយ កាលពី​ពេល​ថ្មី​ៗ​នេះ​បាន​ឲ្យ​ដឹង​ថា ដៃគូ​ពាណិជ្ជកម្ម​នាំ​ចេញ​ទាំងអស់​គឺ​មាននៅ​ទ្វីបអាមេរិក​ខាងជើង អឺរ៉ុប អាស៊ី និង​អូ​សេ​អា​នី ហើយ​ទំហំ​នៃ​ការ​នាំ​ចេញ​នៅ​ត្រីមាស​ទី​១ នៃ​ឆ្នាំ​២០២៥​នេះ គឺ​មាន​តម្លៃ ៦,៨ ពាន់​លាន​ដុល្លារ​ជាមួយនឹង​កំណើន​កើនឡើង​ប្រមាណ​ជា​៩,៨ ភាគរយ ។

ប្រភព​ដដែល​បាន​ឲ្យ​ដឹង​ថា មក​ដល់​ពេល​នេះ ទ្វីបអាមេរិក​ខាងជើង គឺ​កម្ពុជា​មាន​ទីផ្សារ​ធំ​ៗ​បី គឺ​សហរដ្ឋអាមេរិក កា​ណា​ដា និង​ម៉ិ​ក​ស៊ិ​ក ដោយនៅ​ក្នុង​នោះ​សហរដ្ឋអាមេរិក​ទាំងមូល កម្ពុជា​នាំ​ចេញ​បាន ២,៤​ពាន់​លាន​ដុល្លារ កា​ណា​ដា​ជាង​២៨២ លាន​ដុល្លារ ខណៈ​ដែល​ម៉ិ​ក​ស៊ិ​ក​មាន​ប្រមាណ​ជា​ជាង​៥៧​លាន​ដុល្លារ ។

ទីផ្សារ​ធំ បន្ទាប់ គឺ​អាស៊ី ដែល​មាន​វៀតណាម ចិន ជប៉ុន ថៃ កូរ៉េ​ខាងត្បូង ហុងកុង ម៉ា​ឡេ​ស៊ី និង​ឥណ្ឌា ដែល​មាន​តម្លៃ​នាំ​ចេញ​សរុប​ប្រមាណ​ជា​២,៤ ពាន់​លាន​ដុល្លារ ។ សម្រាប់​អឺរ៉ុប គឺ​មាន​ដូច​ជា អេ​ស្ប៉ា​ញ អង់គ្លេស អា​ល្លឺ​ម៉​ង់ ហូ​ឡង់ បារាំង អ៊ី​តា​លី បែ​ល​ហ្សិ​ក និង​ប៉ូ​ឡូញ ដែល​មាន​តម្លៃ​ប្រមាណ​ជា ១,២ ពាន់​លាន​ដុល្លារ ។

ដោយឡែក​អូ​សេ​អា​នី គឺ​មាន​តែ​អូស្ត្រាលី​មួយ​ទេ ដោយ​ទីផ្សារ​នាំ​ចេញ​កម្ពុជា នៅ​ក្នុង​ត្រីមាស​ទី​១ ដើមឆ្នាំ​២០២៥​នេះ មាន​តម្លៃ​សរុប​ប្រមាណ​ជា​ជិត​៥៩ លាន​ដុល្លារ ។

អ្នកវិភាគ​ម្នាក់​បាន​លើក​ឡើង​ថា ច្រក​នៃ​ការ​ធ្វើ​ពិពិធ​កម្ម​ទីផ្សារ​កម្ពុជា គឺ​នៅ​មាន​ច្រើន តួយ៉ាង​ដូច​ជា​អាហ្វ្រិក​ទាំងមូល​មាន​ប្រទេស​ដល់​ទៅ​៥៤ ប្រទេស ប៉ុន្តែ​ពេល​ខ្លះ​ក៏​កម្ពុជា​គួរតែ​សម្លឹង​មើល​លទ្ធភាព ក៏​ដូច​ជា​សមត្ថភាព នៃ​ការ​រក​ប្រាក់​ចំណេញ​ផង​ដែរ ។

សម្រាប់​អាហ្វ្រិក​អ្នកវិភាគ​រូប​នោះ​បាន​បញ្ជាក់​ថា ជាទី​ផ្សារ​ធំ ប៉ុន្តែ​សមត្ថភាព​ផលិត និង​លទ្ធភាព​រុញ​ទំនិញ​កម្ពុជា​ទៅ​ដល់ទី​ផ្សារ​នោះ​អាច​ត្រូវ​ចំណាយ​លើ​ភស្តុ​ភា​កម្ម​ច្រើន ដោយសារ​តែ​វា​ឆ្ងាយ ហើយ​តម្លៃ​វិញ​ក៏​អាច​ទាមទារ​ថោក​ផង​ដែរ ។

អ្នកវិភាគ​ដដែល បាន​លើក​ឡើង​ថា អឺរ៉ុប គឺជា​ច្រក​ដ៏​មាន​សក្តានុពល​មួយ ពោល គឺ​បើ​បូក​ទាំង​សហភាព​អឺរ៉ុប​ផង​ដែរ​នោះ ទ្វីបអឺរ៉ុប​ទាំងមូល មាន​ប្រទេស​ដល់​ទៅ​៥០​ប្រទេស ហើយ​ភាគច្រើន គឺជា​ប្រទេស​ដែល​មាន​ស្តង់ដា​ជីវភាព​ខ្ពស់ ដូច្នេះ​អាច​ជាទី​ផ្សារ​ល្អ ។

សម្រាប់​អាស៊ី ក្រៅពី​ទីផ្សារ​ដែល​មាន​ស្រាប់​អនុ​តំបន់​ដូច​ជា ម​ជ្ឈឹ​ម​បូព៌ា ដែល​មាន​១៧​ប្រទេស ក៏​ជាទី​ផ្សារ​ដែល​គួរតែ​គិតគូ​សម្លឹង ហើយ​រិះគិត​ផង​ដែរ ប៉ុន្តែ​គ្រាន់តែ​ពេល​នេះ កម្ពុជា​ខិតខំ​ដែរ ប៉ុន្តែ​ទំ​ពក់​នៅ​មិន​ទាន់​បេះ​បាន​ផ្លែផ្កា​ធំដុំ​នៅឡើយ ៕

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ