ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

អ្នក​រកស៊ី​ឡាន​ជជុះ​នឹង​យ៉ាប់ ខណ​:​អ្នក​ប្រើ​ប្រាក់​​ងាក​មក​ប្រើ​ឡាន​ថ្មី

4 ម៉ោង មុន
  • ភ្នំពេញ

ប្រជាជន​កម្ពុជា​កាន់តែ​ច្រើន​កំពុង​ងាក​មក​ប្រើ​ឡាន​ថ្មី ហើយ​អាច​ធ្វើ​អោយ​ទីផ្សារ​ឡាន​ជជុះ​នឹង​បន្ត​ធ្លាក់​ចុះ​បណ្តើរ ដោយ​ធ្វើបាប​ដល់​អ្នក​រកស៊ី​លក់​ឡាន​ជជុះ​។ និន្នាការ​នេះ​ត្រូវ​បាន​គាំទ្រ​បន្ថែម​ទៀត ដោយសារ​តម្លៃ​ឡាន​ថ្មី​នឹង​អាច​ធ្លាក់​ចុះ​ជា​បណ្តើរ​បន្ថែម​ទៀត ខណ​:​ដែល​កម្ពុជា​មាន​រោងចក្រ​ដំឡើងរថយន្ត​ថ្មី​កាន់តែ​ច្រើន​។ ពិសេស វត្តមាន​នៃ​រថយន្ត​ចិន​នៅ​លើ​បណ្តាញ​ផ្លូវ​នានា​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស ទោះបីជា​មិន​អាច​ប្រៀប​ធៀប​នឹង​រថយន្ត​នានា​ជា​ពិសេស​គឺ​រថយន្ត​ជប៉ុន បាន​មែន…

ប្រជាជន​កម្ពុជា​កាន់តែ​ច្រើន​កំពុង​ងាក​មក​ប្រើ​ឡាន​ថ្មី ហើយ​អាច​ធ្វើ​អោយ​ទីផ្សារ​ឡាន​ជជុះ​នឹង​បន្ត​ធ្លាក់​ចុះ​បណ្តើរ ដោយ​ធ្វើបាប​ដល់​អ្នក​រកស៊ី​លក់​ឡាន​ជជុះ​។ និន្នាការ​នេះ​ត្រូវ​បាន​គាំទ្រ​បន្ថែម​ទៀត ដោយសារ​តម្លៃ​ឡាន​ថ្មី​នឹង​អាច​ធ្លាក់​ចុះ​ជា​បណ្តើរ​បន្ថែម​ទៀត ខណ​:​ដែល​កម្ពុជា​មាន​រោងចក្រ​ដំឡើងរថយន្ត​ថ្មី​កាន់តែ​ច្រើន​។

ពិសេស វត្តមាន​នៃ​រថយន្ត​ចិន​នៅ​លើ​បណ្តាញ​ផ្លូវ​នានា​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស ទោះបីជា​មិន​អាច​ប្រៀប​ធៀប​នឹង​រថយន្ត​នានា​ជា​ពិសេស​គឺ​រថយន្ត​ជប៉ុន បាន​មែន ប៉ុន្តែ​ទោះបីជា​យ៉ាងណា​ក៏​ដោយ​បើ​ធៀប​នឹង ពី​មុន វត្តមាន​របស់​វា​ពិតជា​មានការ​កើនឡើង ហើយ​បង្ហាញ​វត្តមាន​សឹងតែ​គ្រប់កន្លែង​។ នេះ​គឺជា​ស្ថានភាព​មួយ​ដែល​អាច​នឹង​ធ្វើ​ឲ្យ​ទីផ្សារ​រថយន្ត​នៅ​កម្ពុជា​រង្គោះរង្គើ​ផង​ដែរ ។

ស្រប​ពេល​ដែល​អ្នក​កំពុង​តែ​បើកបរ​រថយន្ត​ចិន​នានា បាន​ទទួលស្គាល់​ថា បើ​និយាយ​អំពី​បច្ចេកវិទ្យា ផា​សុខភាព និង ប្រណីតភាព គឺ​លែង​និយាយ​តែ​ម្តង ។ រីឯ​តម្លៃ​វិញទៀត​សោត ប្រសិនបើ​និយាយ​អំពី​ប្រណីតភាព​និង​កម្រិត​បច្ចេកវិទ្យា​ដែល​បំពាក់​នៅ​លើ​រថយន្ត​នោះ តម្លៃ​រថយន្ត​ចិន​គឺ​ធូរ​ថ្លៃធៀប​នឹង​រថយន្ត​យីហោរ​មក​ពី​ប្រទេស​ផ្សេង​ៗ ដូច​ជា​ជប៉ុន អា​មេ​រិ​ក អង់គ្លេស អា​ល្លឺ​ម៉​ង់ ដែល​ធ្លាប់​ជា​ប្រទេស​ចាស់ទុំ​ខាង​វិស័យ​ឧស្សាហកម្ម​រថយន្ត ។

ប៉ុន្តែ​កង្វល់​អំពី​គុណភាព​ឡាន​ចិន​នៅ​តែ​បន្ត​មាន​ក្នុង​ចិត្ត​ប្រជាជន​កម្ពុជា​។ ប្រជាជន​កម្ពុជា​បារម្ភ​:​ថា​ឡាន​ចិន​ល្អមើល​តែ​លើ​រូបរាង ហើយ​គុណភាព​មិន​អាច​នឹង​ប្រៀបធៀប​បាន​ជាមួយ​រថយន្ត​ជប៉ុន​ឬ​រថយន្ត​ផ្សេង​ទៀត​។ ពួក​គេ​បាន​លើក​ឡើង​ថា អ្វី​ដែល​អ្នក​ប្រើប្រាស់​នៅ​កម្ពុជា​កំពុង​តែ​រង់ចាំ​មើល​នោះ គឺ​ភាព​ធន់​របស់​រថយន្ត​ចិន ។ នៅ​ក្នុង​ករណី​ដែល​រថយន្ត​ចិន​ទាំងនោះ​ត្រូវ​បាន​គេ​ប្រើប្រាស់​៥​ទៅ​១០​ឆ្នាំ ហើយ​ភាព​ធន់​របស់​វា​នៅ​តែ​មាន​ស្ថានភាព​ប្រហាក់ប្រហែល​នឹង​រថយន្ត​យីហោ​មក​ពី​ប្រទេស​ដទៃ នោះ ស្ថានភាព​នៃ​ទីផ្សា​រថយន្ត​នៅ​កម្ពុជា​គឺ​ពិតជា​មានការ​ប្រែប្រួល​ខ្លាំង​មិន​ខាន ។

មក​ដល់​ពេល​នេះ នៅ​លើ​ផ្លូវ​សាធារណៈ​យើង​ឃើញ​ថា រថយន្ត​យីហោ​ជប៉ុន សូ​ម្បី​តែ​រថយន្ត​ខ្លះ​ផលិត​តាំងពី​ឆ្នាំ​១៩៩៥ នៅ​តែ​បន្ត​មាន​វត្តមាន​ហើយ​ត្រូវ​បាន​គេ​ប្រើប្រាស់​នៅឡើយ​នៅ​កម្ពុជា​ទោះបីជា​មិន​ច្រើន ។ រថយន្ត​ទាំងនោះ ទោះបីជា​វា​មាន​អាយុ ៣០ ឆ្នាំ​ក៏​ដោយ ក៏​វា​នៅ​តែ​ធន់​ហើយ​អាច​បន្ត​ប្រើប្រាស់​បាន ។ និយាយ​អោយ​ខ្លី ប្រជាជន​កម្ពុជា​ជា​ច្រើន​នៅ​តែ​បន្ត​ជឿជាក់​លើ​គុណភាព​នៃ​ឡាន​ផលិត​ដោយ​ក្រុមហ៊ុន​ជប៉ុន​។

សូម​រង់ចាំ​មើល​ទាំងអស់​គ្នា តើ​អនាគត​នឹង​ទៅ​ជា​យ៉ាងណា ខណៈ​ដែល​កាលពី​ថ្ងៃ​ទី ២៨ ខែមេសា ឆ្នាំ​២០២៥​ថ្មី​ៗ​នេះ ក្រុមហ៊ុន​រថយន្ត​ចិន​មួយ​ប្រភេទ ដែល​កំពុង​តែ​មានការ​គាំទ្រ​នៅ​កម្ពុជា គឺ​បាន​បើក​ដំណើរការ​សាងសង់​រោងចក្រ​ដំឡើង​នៅ​កម្ពុជា​បន្ថែម​លើ​រថយន្ត​ចិន​ពី​មុន​ៗ ។ រោងចក្រ​នោះ​គឺជា​រោងចក្រ​ដំឡើងរថយន្ត​អគ្គី​ស​នី​របស់​ក្រុមហ៊ុន BYD របស់​ចិន តែ​ម្តង​។

ក្រុមប្រឹក្សា​អភិវឌ្ឍន៍​កម្ពុជា បាន​និយាយ​នៅ​ក្នុង​សេចក្តី​ប្រកាស​ព័ត៌មាន​មួយ​ថា ក្រុមហ៊ុន​ផលិត​រថយន្ត​អគ្គិសនី​របស់​ចិន BYD បាន​ចាប់ផ្តើម​សាងសង់​រោងចក្រ​ដំឡើងរថយន្ត​នៅ​កម្ពុជា​ដោយ​មា​នទី​តាំងនៅ​ក្នុង​តំបន់​សេដ្ឋកិច្ច​ពិសេស​ក្រុងព្រះសីហនុ ស្ថិត​ក្នុង​ខេត្ត​មាត់សមុទ្រ​ភាគ​និរតី​នៃ​ខេត្ត​ព្រះ​សីហ​នុ ដោយ​មាន​ទុន​សរុប​ប្រមាណ​ជា​៣២ លាន​ដុល្លារ នៅ​លើ​ផ្ទែ​ដី​សរុប ១២ ហិ​កតា ដែល​អាច​មាន​សមត្ថភាព​ដំឡើងរថយន្ត​បាន​ដល់​ទៅ ១​ម៉ឺន​គ្រឿង​នៅ​ក្នុង​មួយ​ឆ្នាំ ។ តាម​ព័ត៌មាន​ដែល​គេ​បង្ហើប​រោងចក្រ​នេះ​អាច​នឹង​ប្រតិបត្តិការ​ត​ដំឡើង​នៅ​កម្ពុជា​នៅ​ក្នុង​រង្វង់​ខែវិច្ឆិកា ខាង​មុខតែ​ម្តង​។

នេះ​គឺជា​រោងចក្រ​ថ្មី​មួយ​នៅ​កម្ពុជា ខណៈ​ដែល​កាលពី​ពេល​ថ្មី​ៗ​នេះ នៅ​ពេល​ដែល​សម្តេច​ធិ​បតី ហ៊ុន ម៉ា​ណែ​ត នាយក​រដ្ឋមន្ត្រី​កម្ពុជា​ចូលរួម​សម្ភោ​ធ​រោងចក្រ​រថយន្ត​អា​មេ​រិ​ក គឺ រថយន្ត Ford នៅ​ស្រុក​ក្រគ ខេត្តពោធិសាត់ បាន​លើក​ឡើង​ថា កម្ពុជា​មាន​រោងចក្រ​ដំឡើងរថយន្ត​បាន​ចំនួន ៩​ហើយ ដោយ​ចម្រុះ​ពោល​គឺ​មាន​រថយន្ត​អា​មេ​រិ​ក ជប៉ុន ចិន ។

ជាមួយនឹង​កំនើន​រោងចក្រ​ដំឡើងរថយន្ត​កាន់តែ​ច្រើន​បែប​នេះ វា​នឹង​អាច​ធ្វើ​អោយ​តម្លៃ​រថយន្ត​ថ្មី​បន្ត​ធ្លាក់​ចុះ ហើយ​មនុស្ស​កាន់តែ​ច្រើន​មាន​លទ្ធភាព​ប្រើ​ឡាន​ថ្មី​។ ដូច្នេះ ឡាន​ជជុះ​ឬ​ឡាន​ដែល​ប្រើប្រាស់​ហើយ​ដែល​នាំ​ចូល​ពី​ក្រៅប្រទេស នឹង​បន្ត​បាត់បង់​ទីផ្សារ​នៅ​កម្ពុជា​ជា​បណ្តើរ​៕

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ