ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

នៅ​លើ​ទ្រូងផ្លូវ​ឲ្យ​តែ​មាន​គ្រោះថ្នាក់​ចរាចរណ៍​ផ្នត់គំនិត​ចាស់​គំ​រិល​នៅ​ក្នុង​ចំណោម​សាធារណជន​នានា គឺថា «​អាតូច​ត្រូវ ហើយ​អាធំ​ដឹង​តែ​ខុស​» គួរតែ​បញ្ចប់ ហើយ​គ្រប់​គ្នា​គួរ​យក​ច្បាប់​ចរាចរណ៍​ផ្លូវគោក​ជា​គោល ។ «​ករណី​អាតូច​បុក​អាធំ អាធំ​ខុស​នេះ »…

នៅ​លើ​ទ្រូងផ្លូវ​ឲ្យ​តែ​មាន​គ្រោះថ្នាក់​ចរាចរណ៍​ផ្នត់គំនិត​ចាស់​គំ​រិល​នៅ​ក្នុង​ចំណោម​សាធារណជន​នានា គឺថា «​អាតូច​ត្រូវ ហើយ​អាធំ​ដឹង​តែ​ខុស​» គួរតែ​បញ្ចប់ ហើយ​គ្រប់​គ្នា​គួរ​យក​ច្បាប់​ចរាចរណ៍​ផ្លូវគោក​ជា​គោល ។

«​ករណី​អាតូច​បុក​អាធំ អាធំ​ខុស​នេះ » បាន​ផ្ទុះ​ការ​រិះគន់​ពេញ​បណ្តាញ​សង្គម ក្រោយ​ពេល​ដែល​សមត្ថកិច្ច​ខេត្តកំពង់ស្ពឺ​បាន​ឃាត់ខ្លួន​អ្នកបើកបរ​រថយន្ត​ធុន​ធំ​ម្នាក់ នៅ​ក្នុង​គ្រោះថ្នាក់​ចរាចរណ៍​មួយ ដែល​បាន​កើត​មាន​ឡើង កាលពី​ថ្ងៃ​ទី​២០ ខែមីនា ឆ្នាំ​២៩០២៥ កាលពី​វេលា​ម៉ោង​៣ និង​៤៥​នាទី នៅ​លើ​កំណត់​ផ្លូវជាតិ​លេខ​៤ ចន្លោះ​គីឡូម៉ែត្រ​៦៥ ទៅ​៦៦ នៅ​ភូមិ​ក្រាំង​ខ្ជាយ ឃុំ​តាំង​ស្សា ស្រុក​ភ្នំស្រួច ខេត្តកំពង់ស្ពឺ ។

នៅ​ក្នុង​ករណី​គ្រោះថ្នាក់​ចរាចរណ៍​នេះ មនុស្ស​បី​នាក់​ដែល​ជិះ​ម៉ូតូ​តែ​មួយ​បាន​ស្លា​.​ប់ ហើយ​អ្នកបើកបរ​រថយន្ត​ធុន​ធំ​ត្រូវ​សមត្ថកិច្ច​ឃាត់ខ្លួន រួច​ថែម​ទាំង​វាស់កម្ពស់​គ្នា​ថែម​ទៀត​ទាំង​ដែល ករណី​នេះ គឺ​មហាជន​បាន​អះអាង​ថា ខាង​ម៉ូតូ​ខុស​ទាំងស្រុង ហើយ​សមត្ថកិច្ច​មិន​គួរ​ឃាត់ខ្លួន​អ្នកបើកបរ​រថយន្ត​ថែម​ទៀត​ផង ។

ការ​ដែល​មហាជន​កាត់សេចក្តី​បែប​នេះ គឺ​ដោយ​សំអាង​នៅ​លើ​វី​ដេ​អូ​ស្តែង​ៗ​ដែល​គេ​ថត​បាន​ហើយ​បង្ហោះ​នៅ​លើ​បណ្តាញ​សង្គម ដោយ​គេ​ឃើញ​ខាង​រថយន្ត​ធុន​ធំ​បើកបរ​ប្រកាន់​ស្តាំ ត្រឹមត្រូវ ប៉ុន្តែ​ខាង​ម៉ូតូ​បាន​បើកបរ​សំដៅ​រថយន្ត​ទាំង​ភ្នែន​តែ​ម្តង ។

ការ​លើក​ឡើង​បែប​នេះ គឺ​ក្រោយ​ពេល​វី​ដេ​អូ​ស្តែង​ៗ​ត្រូវ​បាន​គេ​បង្ហោះ ប៉ុន្តែ​ប្រសិនបើ​មិនឃើញ​រូប​វី​ដេ​អូ​បែប​នោះ​ទេ អ្នក​បើកឡាន​ធំ​នៅ​តែ​ខុស ។

ក្រោយ​ការ​រិះគន់​យ៉ាង​ចាស់ដៃ​ពី​មហាជន​នៅ​លើ​បណ្តាញ​សង្គម ស្នងការដ្ឋាន​នគរបាល​ខេត្តកំពង់ស្ពឺ បាន​ចេញ​សេចក្តី​បំភ្លឺ ដោយ​លើក​ឡើង​ថា ក្រោយ​ការ​វាស់វែង​តាម​បច្ចេកទេស និងតាម​ច្បាប់​ចរាចរណ៍​ខាង​ភាគី​ម៉ូតូ គឺ​ពិតជា​ខុស ហើយ​បង្ក​ជា​គ្រោះថ្នាក់​បណ្តាល​ឲ្យ​ស្លា​.​ប់​ដោយ​ខ្លួនឯង និង​អ្នក​ដទៃ ។

ដោយឡែក ករណី​អ្នក​បើករថយន្ត​វិញ​ក៏​ខុស​ដែរ ដោយ​ការ​ខុស​នោះ គឺ​អ្នកបើកបរ​មិន​មាន​ប័ណ្ណបើកបរ​ដែល​ត្រូវ​ប្រឈម​នឹង​ច្បាប់​ចរាចរណ៍​មាត្រា​៧៥​ថ្មី ហើយ​ការ​ឃាត់ខ្លួន​នេះ គឺ​នៅ​ក្នុង​នាម​ជា​នគរបាល​យុត្តិធម៌​លើ​បទល្មើស​ចរាចរណ៍ ។ នៅ​ក្នុង​ករណី​នេះ ខាង​សមត្ថកិច្ច​ក៏​បាន​រាយការណ៍​ជូន​ស្ថាប័ន​អយ្យការ​អម​សាលាដំបូង​ខេត្ត​ពុំ​មែន​បន្ត​និ​តិ​វិធី​តាម​អង្គហេតុ​ម៉ូតូ​បើក​បញ្ច្រស់​ទិស​ចូល​រថយន្ត​នោះ​ទេ ។

មក​ដល់​ពេល​នេះ អ្នកបើកបរ​រថយន្ត​នោះ​ក៏​បាន​ត្រូវ​សមត្ថកិច្ច​ដោះ​លែង​ឲ្យ​វិល​ត្រឡប់​ទៅ​គេហដ្ឋាន​វិញ​ហើយ​ដែរ ។
នៅ​ក្នុង​ករណី​នេះ​កុំ​បន្ទោស​សមត្ថកិច្ច​អី អ្វី​ៗ គឺ​គេ​ធ្វើ​តាម​ច្បាប់ ហើយ​នៅ​ក្នុង​ករណី​នេះ ពេល​ខ្លះ​ប្រសិនបើ​សមត្ថកិច្ច​មិន​នាំ​ខ្លួន​អ្នកបើកបរ​ទេ មហាជន​ខ្លះ​អាច​យល់​ច្រឡំ ហើយ​អាច​បង្ក​ហិង្សា​លើ​អ្នកបើកបរ​រថយន្ត​ក៏​អាច​ថា​បាន ។

មក​ដល់​ពេល​នេះ​នៅ​ក្នុង​ផ្នត់គំនិត​ពលរដ្ឋ​មួយ​ចំនួន​ធំ​ឲ្យ​តែ​មាន​គ្រោះថ្នាក់​ចរាចរណ៍​កើតឡើង​មតិ​ភាគច្រើន គឺ​ដឹង​តែ​ដាក់បន្ទុក​លើ​អាធំ​សឹងតែ​ទាំងអស់ ខណៈ​ដែល​ធាតុ​ពិត​អាធំ គឺ​ជន​រង​គ្រោះ​សោះ​នោះ ។

ទស្សនៈ និង​ផ្នត់គំនិត​បែប​នេះ គួរតែ​បញ្ចប់ ហើយ​ករណី​មួយទៀត គឺ​ឲ្យ​តែ​គ្រោះថ្នាក់​ចរាចរណ៍​ហៅ​គ្នី​ហៅ​គ្នា​ហៅ​បក្សពួក​មក​កាង​ក៏​គួរតែ​បញ្ចប់​ដែរ​ទៅ ។ គ្រប់​គ្នា​នៅ​ពេល​មាន​គ្រោះថ្នាក់​ចរាចរណ៍​គួរ​យក​ច្បាប់​ចរាចរណ៍​ផ្លូវគោក គឺជា​គោល ហើយ​សមត្ថកិច្ច គឺជា​អ្នកសម្របសម្រួល និង​ចាត់វិធានការ​ដោយ​ស្រប​តាម​ច្បាប់ ។

នៅ​ពេល​ដែល​មាន​គ្រោះថ្នាក់​ចរាចរណ៍​កើតឡើង អាធំ​ក៏​ដោយ អាតូច​ក៏​ដោយ ឲ្យ​តែ​ខុស គឺ​គួរតែ​ទទួលខុសត្រូវ​នៅ​ចំពោះ​មុខ​ច្បាប់ ជា​ធរមាន​ដោយ​ស្មើភាព​ដោយ​គ្មាន​បន្ទុក​ណាមួយ​កើត​មាន​ឡើង ។ កាលណា​សង្គម​យើង​មានច្បាប់ ពលរដ្ឋ​យើង​គោរព​ច្បាប់ ហើយ​គ្រប់​គ្នា​ប្រើប្រាស់​ផ្លូវ​ដោយ​ការ​ប្រុង​ប្រយ័ត្ន​យោគយល់​អធ្យាស្រ័យ​នោះ​យើង​នឹង​អាច​នឹង​កាត់​បន្ថយ​ករណី​គ្រោះថ្នាក់​ចរាចរណ៍​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​បាន ៕

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ