ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

ខណៈ​ដែល​ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម​ថៃ​បាន​រៀបចំ​ព្រឹត្តិការណ៍​ផ្គូរ​ផ្គង​ពាណិជ្ជកម្ម​សម្រាប់​ផ្លែ​ឈើ និង​ផលិតផល​កសិកម្ម​របស់​គេ​នៅ​ពេល​ថ្មី​ៗ​នេះ ក្រុមហ៊ុន​ជា​ច្រើន​បាន​ចាប់អារម្មណ៍​ហើយ​បាន​ដណ្តើម​គ្នា​ចុះហត្ថលេខា​លើ​អនុស្សរណៈ​នៃ​ការ​យោគយល់​គ្នា ដើម្បី​ជាវ​ផលិតផល​របស់​គេ​ដោយ​មាន​ទាំង​អ្នកទិញ​មក​ពី​កម្ពុជា​ផង​ដែរ ។ នេះ​បើ​តាម​សេចក្តីរាយការណ៍​ដែល​ចុះ​ផ្សាយ​ដោយ​កាសែត​បាងកក​ប៉ុស្តិ៍ ។ ព្រឹត្តិការណ៍​ដែល​ថៃ​បាន​រៀបចំ​នេះ​អាច​ជា​បទ​ពិសោធន៍​មួយ​សម្រាប់​អ្នក​ដែល​ពាក់ព័ន្ធ​គិតគូរ ដើម្បី​ធ្វើ​ទីផ្សារ​ផ្លែ​ឈើ​សម្រាប់​កសិករ​កម្ពុជា ពីព្រោះ​នៅ​ពេល​នេះ​កម្ពុជា​ក៏​មាន​ផលិតផល​កសិកម្ម…

ខណៈ​ដែល​ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម​ថៃ​បាន​រៀបចំ​ព្រឹត្តិការណ៍​ផ្គូរ​ផ្គង​ពាណិជ្ជកម្ម​សម្រាប់​ផ្លែ​ឈើ និង​ផលិតផល​កសិកម្ម​របស់​គេ​នៅ​ពេល​ថ្មី​ៗ​នេះ ក្រុមហ៊ុន​ជា​ច្រើន​បាន​ចាប់អារម្មណ៍​ហើយ​បាន​ដណ្តើម​គ្នា​ចុះហត្ថលេខា​លើ​អនុស្សរណៈ​នៃ​ការ​យោគយល់​គ្នា ដើម្បី​ជាវ​ផលិតផល​របស់​គេ​ដោយ​មាន​ទាំង​អ្នកទិញ​មក​ពី​កម្ពុជា​ផង​ដែរ ។ នេះ​បើ​តាម​សេចក្តីរាយការណ៍​ដែល​ចុះ​ផ្សាយ​ដោយ​កាសែត​បាងកក​ប៉ុស្តិ៍ ។

ព្រឹត្តិការណ៍​ដែល​ថៃ​បាន​រៀបចំ​នេះ​អាច​ជា​បទ​ពិសោធន៍​មួយ​សម្រាប់​អ្នក​ដែល​ពាក់ព័ន្ធ​គិតគូរ ដើម្បី​ធ្វើ​ទីផ្សារ​ផ្លែ​ឈើ​សម្រាប់​កសិករ​កម្ពុជា ពីព្រោះ​នៅ​ពេល​នេះ​កម្ពុជា​ក៏​មាន​ផលិតផល​កសិកម្ម ជា​ពិសេស គឺ​ផ្លែ​ឈើ​នេះ​ច្រើន​មុខ អាច​នាំ​ចេញ​ទៅ​ក្រៅប្រទេស​បាន​ដែរ គ្រាន់តែ​វា​នៅ​មិន​ទាន់​ផាត់មុខ​លាបម្សៅ​កែ​ច្នៃ​ឲ្យ​វា​ទាក់ទាញ​ដូច​ជា ប្រទេស​គេ​ប៉ុណ្ណោះ ។

នៅ​ក្នុង​បញ្ជី​នាំ​ចេញ​ទំនិញ​សំខាន់​ៗ​ដែល​កោះសន្តិភាព​ទទួល​បាន បាន​បង្ហាញ​ថា ផលិតផល​ផ្លែ​ឈើ​ដែល​កម្ពុជា​អាច​មាន​ទីផ្សារ​នាំ​ចេញ​នឹង​គេ​ដែរ​នោះ គឺ​មាន​ដូច​ជា​ចេក ស្វាយចន្ទី ស្វាយ មៀន ជាដើម ។

កាលពី​ឆ្នាំ​២០២៤ កន្លង​ទៅ​នេះ​កម្ពុជា​អាច​នាំ​ចេញ​គ្រាប់ស្វាយចន្ទី​បាន​តម្លៃ​ជិត​៥០៤ លាន​ដុល្លារ​ដែរ ស្វាយ​វិញ គឺ​បាន​១៤៦​លាន​ដុល្លារ ចេក​បាន​ជិត​១៥៣​លាន​ដុល្លារ​ដែរ តែ​ផ្លែ​មៀន​វិញ​ទើបតែ​បាន​៣២​លាន​ដុល្លារ​នៅឡើយ​ទេ ។

ផ្អែក​តាម​ស្ថិតិ​នេះ​នៅ​ក្នុង​ករណី​ដែល​យើង​អាច​រៀបចំ​ព្រឹត្តិការណ៍​ទីផ្សារ​ផ្សេង​ៗ​បាន​បន្ថែម ហើយ​ចេះ​ផាត់មុខ​លើក​សម្រស់​ផលិតផល​កសិកម្ម​យើង​ឲ្យ​កាន់តែ​សិច​ស៊ី បន្ថែម​ទៀត​យើង​គិត​ថា កម្ពុជា​យើង​ពិតជា អាច​នឹង​ដណ្តើម​បាន​ទីតាំង​ឈរជើង​មួយ​លើ​ការ​នាំ​ចេញ​ផលិតផល​ផ្លែ​ឈើ​នេះ​ទៅ​ទីផ្សារ​អន្តរជាតិ​នឹង​គេ​មិន​ខាន ។

កម្ពុជា​នៅ​មាន​សក្តានុពល​លើ​ការ​បង្កបង្កើន​ផលដំណាំ​ផ្លែ​ឈើ​ហូប​ផ្លែ សម្រាប់​នាំ​ចេញ​បាន​ច្រើន​មុខ​ទៀត សំខាន់ គឺ​យើង​ចេះ​ទាក់ទាញ និង ធ្វើ​ទីផ្សារ​លើកកម្ពស់​មុខមាត់​ផលិតផល ។

វា​ចាំបាច់​មាន​យុទ្ធនាការ​ទូលំទូលាយ និង​គ្រប់​ជ្រុងជ្រោយ ដើម្បី​ជួយ​កសិករ​កម្ពុជា​ក្នុង​ការ​ផលិត និង​លក់​ផលិតផល​កសិកម្ម​អោយ​បាន​ច្រើន​តាម​ដែល​អាច​ធ្វើ​ទៅ​បាន ដើម្បី​លើកកម្ពស់​ជីវភាព​កសិករ និង​ដើម្បី​កំនើន​សេដ្ឋកិច្ចជាតិ ។

វិស័យ​កសិកម្ម គឺជា​វិស័យ​អាទិភាព​មួយ​នៅ​ក្នុង​គោលនយោបាយ​រដ្ឋាភិបាល ។ ដូច្នេះ វា​ចាំបាច់​ធ្វើ​អោយ​កាន់តែ​មាន​ប្រសិទ្ធភាព ដើម្បី​ជួយ​ដល់​កសិករ ។
ដូច​ជា​នៅ​ថៃ​តាម​រយៈ​ព្រឹត្តិការណ៍​ដែល​គេ​បាន​រៀបចំ​នៅ​ក្នុង​ខែកុម្ភៈ​នេះ អនុរដ្ឋមន្ត្រី​ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម​ថៃ លោក ណា​ភី​ន​ថន ស្រ៊ី​ស៊ុន​ផាង ( Napintorn Srisunpang) បាន​និយាយ​ថា ព្រឹត្តិការណ៍​នេះ​បាន​ទាក់ទាញ​ក្រុមហ៊ុននាំចេញ​ផ្លែ​ឈើ​របស់​ថៃ​ចំនួន​៩៦​បាន​ចូលរួម និង​អ្នក​ចែកចាយ​ចំនួន​៦៥​ក្រុមហ៊ុន​មក​ពី​ប្រទេស និង​តំបន់​ចំនួន​១៩ រួម​មាន​ប្រទេស​ចិន អឺរ៉ុប សហរដ្ឋអាមេរិក ជប៉ុន អូស្ត្រាលី មជ្ឈិមបូព៌ា អាស៊ី​ខាងត្បូង កម្ពុជា ឡាវ មី​យ៉ា​ន់​ម៉ា និង​វៀតណាម ។

សកម្មភាព​ផ្គូរ​ផ្គង​អាជីវកម្ម​បែប​នេះ​បាន​ធ្វើ​ឡើង​ទាំង​តាម​អ៊ីនធឺណិត និង​នៅ​នឹង​កន្លែង ដែល​បណ្តាល​ឱ្យ​មានការ​ណាត់ជួប​តាម​កាលវិភាគ​ជាង​៥០០ ហើយ​ជា​លទ្ធផល គឺ​ទទួល​បាន​កំណើន​ការ​ចុះ​កុងត្រា​នាំ​ចេញ​មាន​តម្លៃ​ដល់​ទៅ​ជា​១០០ លាន​ដុល្លារ​ឯណោះ ហើយ​ផលិតផល​ដែល​មាន​ទីផ្សារ​ខ្ពស់ គឺ​មាន​ដូច​ជា ទុរេន មៀន មង្ឃុត ដូង និង​ផ្លែ​ឈើ​កែ​ច្នៃ​ផ្សេង​ៗ ។

មន្ត្រីជាន់ខ្ពស់​ថៃ​ខាងលើ បាន​និយាយ​ថា គោលដៅ​នៃ​ព្រឹត្តិការណ៍​នេះ​គឺ​ដើម្បី​បង្កើន​ចំណែក​ទីផ្សារ​នៃ​ការ​នាំ​ចេញ​ផ្លែ​ឈើ​របស់​ថៃ​ទូ​ទាំង​ពិភពលោក ធ្វើ​ឱ្យ​ប្រសើរ​ឡើង​នូវ​ការ​ប្រកួតប្រជែង​ពាណិជ្ជកម្ម និង​ណែនាំ​ផ្លែ​ឈើ​ស្រស់ និង​កែ​ច្នៃ ក៏​ដូច​ជា ផលិតផល​កសិកម្ម​ផ្សេង​ទៀត​ទៅ​កាន់​ទីផ្សារ​អន្តរជាតិ​មុន​រដូវ​ប្រមូល​ផល​នា​ពេល​ខាង​មុខ ។

នៅ​ឆ្នាំ​នេះ ប្រទេស​ថៃ​រំពឹង​ថា នឹង​នាំ​ចេញ​ផ្លែ​ឈើ​ស្រស់ និង​កែ​ច្នៃ​បាន​ជាង​៤​លាន​តោន​ទៅ​កាន់​ទីផ្សារ​អន្តរជាតិ ជាមួយនឹង​តម្លៃ​សរុប​ដែល​ត្រូវ​បាន​ព្យាករណ៍​ថា អាច​ដល់​ជិត​៩​ពាន់​លាន​ដុល្លារ ៕

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ