វិស័យដឹកជញ្ជូនតាមផ្លូវអាការរបស់កម្ពុជា កាលពីឆ្នាំ២០២៤ សម្រេចបានកំណើនដល់ទៅ១៤ភាគរយជាមួយនឹងចំនួនជើងហោះហើរប្រមាណជាជិត៦ ម៉ឺនជើង ប៉ុន្តែធៀបនឹងថៃ និងវៀតណាម គឺឆ្ងាយខ្លាំងដែលទាមទារឲ្យកម្ពុជាខិតខំបន្ថែមទៀត ។ ស្ថិតិដែលទទួលបានពីរដ្ឋលេខាធិការដ្ឋានអាកាសចរណ៍ស៊ីវិល បានឲ្យដឹងថា…
វិស័យដឹកជញ្ជូនតាមផ្លូវអាការរបស់កម្ពុជា កាលពីឆ្នាំ២០២៤ សម្រេចបានកំណើនដល់ទៅ១៤ភាគរយជាមួយនឹងចំនួនជើងហោះហើរប្រមាណជាជិត៦ ម៉ឺនជើង ប៉ុន្តែធៀបនឹងថៃ និងវៀតណាម គឺឆ្ងាយខ្លាំងដែលទាមទារឲ្យកម្ពុជាខិតខំបន្ថែមទៀត ។
ស្ថិតិដែលទទួលបានពីរដ្ឋលេខាធិការដ្ឋានអាកាសចរណ៍ស៊ីវិល បានឲ្យដឹងថា ពេញមួយឆ្នាំ២០២៤ កន្លងទៅនេះ កម្ពុជាបានទាក់ទាញជើងហោះហើរទ្វេទិសសរុប៥៨.៣៥៤ជើង ជាមួយនឹងអ្នកដំណើរសរុបជាង៦លាននាក់ និងទំនិញចេញចូលសរុបជិត៨ ម៉ឺនតោនកើនឡើងដល់ទៅ៤០ភាគរយ ។
តាមការកត់ត្រានេះ ជើងហោះដែលបានភ្ជាប់កម្ពុជាទៅនឹងគោលដៅផ្សេងៗនៅក្នុងតំបន់ គឺអាចសម្រេចបានត្រឹមតែ១៨៩ ជើងប៉ុណ្ណោះនៅក្នុងមួយថ្ងៃ ដោយនៅក្នុងនោះការហោះហើរនៅអាកាសយានដ្ឋានអន្តរជាតិភ្នំពេញមានចំនួន១៣១ជើង អាកាសយានដ្ឋានអន្តរជាតិសៀមរាប អង្គរមានចំនួន៥២ ជើង និងនៅអាកាសយានដ្ឋានអន្តរជាតិព្រះសីហនុបានតែ៦ជើងប៉ុណ្ណោះនៅក្នុងមួយថ្ងៃ ។
ឃើញស្ថិតិនេះ បើយើងមិនប្រៀបធៀបនឹងប្រទេសជិតខាងមិនជាអ្វីទេ គឺយើងឃើញវាពិតជាវិជ្ជមានមែន ដោយសារតែវាមានកំណើនទាំងជើងហោះហើរ ចំនួនអ្នកដំណើរ និងកំណើនចរាចរណ៍ចេញចូលនៃទំនិញ ។ ប៉ុន្តែប្រសិនបើយើងពិនិត្យទៅលើតួរលេខនៅប្រទេសថៃ និងវៀតណាម គឺខុសគ្នាឆ្ងាយណាស់ ហើយគួរតែយកចំណុចនេះ ដើម្បីជំរុញការធ្វើទីផ្សារឃោសនា និងលើកកម្ពស់កិត្យានុភាពបន្ថែមទៀតដើម្បីជំរុញកំណើនសេវាកម្មដឹកជញ្ជូនតាមផ្លូវអាកាស ។
សម្រាប់ថៃមិនចាំបាច់គិតដល់មួយឆ្នាំទេ គឺត្រឹមតែនៅក្នុងរង្វង់អំឡុងពេលនៃបុណ្យចូលឆ្នាំថ្មីប្រពៃណីចិននៅចុងសប្តាហ៍នេះ សរុបប្រមាណជាជាង ២៤.៦០០ជើងជាមួយនឹងអ្នកដំណើររហូតដល់ទៅប្រមាណជា៤លាននាក់ ឯណោះ តាមរយៈសេវាកម្មដឹកជញ្ជូនផ្លូវអាកាសចំនួន៦កន្លែង ដែលរួមមាន សុវណ្ណភូមិដនមឿង ឈៀងម៉ៃ ម៉ែហ្វាហ្លួង ឈៀងរ៉ៃ ភូកេត និងហាតយ៉ៃ ។ នេះបើតាមសេចក្តីរាយការណ៍របស់កាសែតបាងកកប៉ុស្តិ៍ ។
ដោយឡែកវៀតណាមវិញ នៅក្នុងអំឡុងពេលចូលឆ្នាំដូចគ្នា គ្រាន់តែអាកាសយានដ្ឋានអន្តរជាតិ នៅទីក្រុងហូជីមិញតែមួយ គឺអាចមានចរាចរណ៍ពី៨២០ទៅ ៩០០ជើងនៅក្នុងមួយថ្ងៃ ដូច្នេះនៅក្នុងអំឡុងពេលប្រមាណជា១សប្តាហ៍ វៀតណាមអាចសម្របសម្រួលសេវាកម្មដឹកជញ្ជូនតាមផ្លូវអាកាសប្រមាណជា ជិត១លាននាក់ឯណោះ ។
បណ្តាញសារព័ត៌មាន VN Express បានប៉ាន់ប្រមាណថា នៅក្នុងអំឡុងនៃការរីករាយសប្បាយនៃបុណ្យចូលឆ្នាំរបស់ខ្លួនវៀតណាម អាចនឹងទាក់ទាញសេវាកម្មដឹកជញ្ជូនតាមផ្លូវអាកាស សរុបមិនតិចជាង៦ពាន់ជើងទេ នៅក្នុងអំឡុងពេលនៃថ្ងៃឈប់សម្រាករបស់ខ្លួននេះ ។ ផ្អែកតាមទឡ្ហីករណ៍នេះ យើងរំពឹងថា អ្នកពាក់ព័ន្ធនឹងយល់ជាព័ត៌មាន ហើយនឹងខិតខំប្រឹងប្រែងធ្វើយ៉ាងណាបង្កើនសេវាកម្មដឹកជញ្ជូនតាមផ្លូវអាកាសនេះឲ្យកាន់តែប្រសើរ និងឈានទៅកាត់បន្ថយគម្លាតនៃការប្រៀបធៀបជាមួយនឹងវៀតណាម និងថៃបន្ថែមទៀត ។
នៅក្នុងឆ្នាំ២០២៤ថ្មីៗកន្លងទៅ កម្ពុជាមានអាកាសយានដ្ឋានអន្តរជាតិនៅភូមិភាគនិរតីថ្មីមួយទៅអាកាសយានដ្ឋានតារាសាគរនៅខេត្តកោះកុង ដែលបានបញ្ចប់ការសាកល្បងទទួលជើងហោះហើរដ៏ជោគជ័យ ហើយនៅក្នុងឆ្នាំ២០២៥នេះនៅត្រីមាសទី៣ អាកាសយានដ្ឋានថ្មីបំផុតដែលកំពុងតែសាងសង់នឹងបញ្ចប់ ហើយនឹងដាក់ឲ្យដំណើរការតែម្តង ។ ដូច្នេះសង្ឃឹមថា កម្ពុជានឹងបង្កើនការតភ្ជាប់ហើយក៏រំពឹងថាកម្ពុជាអាចនឹងបើកគោលដៅដឹកជញ្ជូនថ្មីៗ។
សេវាកម្មដឹកជញ្ជូន និងទេសចរណ៍មិនអាចផ្តាច់ចេញពីគ្នាបានទេ ហើយសង្ឃឹមថា គ្រប់ភាគីនឹងប្រើប្រាស់គ្រប់រូបភាព ឬយន្តការ ដើម្បីធ្វើយ៉ាងណាគេឲ្យស្គាល់ពីកម្ពុជា ហើយគេចង់មកលេងមកវិនិយោគមកបណ្តាក់ទុនផ្សេងៗ ដូច្នេះយើងរំពឹងថា គុណវឌ្ឍន៍ដែលទទួលបានពីសមិទ្ធផលនៃអាកាសយានដ្ឋាន២ថ្មីនឹងធ្វើឲ្យជើងហោះហើរកាន់តែច្រើនកាន់តែទូលំទូលាយបន្ថែមទៀត ៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ