ខណៈដែលស្ថានីយបញ្ចូលអគ្គីសនីមានត្រឹមតែ២១កន្លែង កម្ពុជាអាចទទួលកំណើនរថយន្តអគ្គិសនីរហូតដល់ជាង២.២០០គ្រឿងកើនឡើងរហូតដល់៦២០ភាគរយ ។ ពាក់ព័ន្ធនឹងកំណើននេះ ទីភ្នាក់ងារព័ត៌មានស៊ីនហួរបានរាយការណ៍ថា ការចុះបញ្ជីរថយន្តអគ្គិសនី កាលពីឆ្នាំ២០២៤ បានស្ទុះឡើងខ្លាំងបំផុត ។ ពាក់ព័ន្ធនឹងស្ថិតិនេះក្រសួងសាធារណការ…
ខណៈដែលស្ថានីយបញ្ចូលអគ្គីសនីមានត្រឹមតែ២១កន្លែង កម្ពុជាអាចទទួលកំណើនរថយន្តអគ្គិសនីរហូតដល់ជាង២.២០០គ្រឿងកើនឡើងរហូតដល់៦២០ភាគរយ ។
ពាក់ព័ន្ធនឹងកំណើននេះ ទីភ្នាក់ងារព័ត៌មានស៊ីនហួរបានរាយការណ៍ថា ការចុះបញ្ជីរថយន្តអគ្គិសនី កាលពីឆ្នាំ២០២៤ បានស្ទុះឡើងខ្លាំងបំផុត ។ ពាក់ព័ន្ធនឹងស្ថិតិនេះក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនបានឲ្យដឹងថា នៅទូទាំងប្រទេស កម្ពុជាបានចុះបញ្ជីរថយន្តអគ្គិសនីសរុបចំនួន២.២៥៣ គ្រឿងក្នុងឆ្នាំ២០២៤ ខណៈដែលកាលពីឆ្នាំ២០២៣ គឺមានត្រឹមតែ ៣១៣គ្រឿងប៉ុណ្ណោះ ។
របាយការណ៍បានឲ្យដឹងថា ម៉ាករថយន្តអគ្គិសនី ដែលពេញនិយមបំផុតនៅពេលនេះ គឺរថយន្តមកពីក្រុមហ៊ុន BYD របស់ចិន ក្រុមហ៊ុន Toyota របស់ជប៉ុន និង Tesla របស់អាមេរិក និងបណ្តាក្រុមហ៊ុនផ្សេងៗទៀត ។
លោក សម រមនា ជាពលរដ្ឋមួយរូបនៅរាជធានីភ្នំពេញ បានឲ្យដឹងថា រថយន្តអគ្គិសនីឥឡូវមិនមែនដូចជា រថយន្តអគ្គិសនីដែលមានផ្នត់គំនិតដូចជា ឡានបញ្ជារបស់ក្មេងលេងនោះទេ ។ វាមានរាងស្អាត ហើយជាទូទៅ គឺទំនើបអាចប្រើប្រាស់បានដូចជា រថយន្តប្រើប្រេងឥន្ធនៈទូទៅដែរ ។
លោកបានបន្តថា «ឥឡូវនេះ ទោះបីជាខ្ញុំនៅជិះឡានចាក់សាំងមែន ប៉ុន្តែទៅថ្ងៃមុខបើសិនជាមានកន្លែងសាកអគ្គិសនីនេះច្រើនខ្ញុំក៏នឹងជិះឡានអគ្គិសនីដែរពីព្រោះវាធូរការចំណាយច្រើន» ។ លោកបានបន្តថា ឥឡូវនេះអ្នកជិះរថយន្តអគ្គីសនីនៅតែមានបញ្ហាពិបាករកកន្លែងដែលសាកនេះ ហើយចំណុចមួយទៀតគឺថា ពេលដែលខូចខ្លាចពិបាករកជាង ប៉ុន្តែបើឧបសគ្គពីរនេះដោះស្រាយបាន ម្នាក់ៗទំនងជានឹងអាចប្តូរទៅប្រើប្រាស់វាច្រើន ។
លោកបានបន្តទៀតថា តាមអ្វីដែលលោកធ្លាប់បើករថយន្តអគ្គិសនីរបស់ប្អូន ឃើញថា បើបើកនៅក្នុងក្រុង គឺចំណាយទាបបំផុត ហើយវាស្ងាត់ តែសំខាន់ គឺស្ទុះខ្លាំងអាចដឹកមនុស្សបានដូចរថយន្តធម្មតា ប៉ុន្តែអាចពិបាករកកន្លែងសាកបន្តិចពេលទៅតាមខេត្ត ដោយសារភ្លើងនៅខេត្តរាងខ្សោយ ហើយកន្លែងសាកសាធារណៈ អត់មាន ។ ពាក់ព័ន្ធនឹងការចំណាយលោកបានបញ្ជាក់ថា «ការប្រើប្រាស់រថយន្តអគ្គិសនី គឺចំណាយតិចមែនទែន ពោល គឺ១០០គីឡូម៉ែត្រអស់មិនដល់៥ដុល្លារឡើយ តែសាំងដូចរថយន្តខ្ញុំ គឺអាចជាង១០ ដុល្លារ គ្រាន់តែថា វាស៊ាំចិត្តរឿងដើររកកន្លែងសាក » ។
តាមគម្រោង ដើម្បីចូលរួមចំណែកលើកកម្ពស់ការការពារបរិស្ថាន និងកាត់បន្ថយការចំណាយផ្សេងៗកម្ពុជា មាន គោលបំណងលើកទឹកចិត្តឲ្យពលរដ្ឋប្រើប្រាស់រថយន្តប្រភេទនេះ និងបង្កើនចំនួនរថយន្តអគ្គិសនីរហូតដល់៣ម៉ឺនគ្រឿងនៅឆ្នាំ២០៣០ ។ យើងនឹងបន្តតាមដានថា តើគម្រោងនេះនឹងអាចសម្រេចបានឬយ៉ាងណា?
កាលពីឆ្នាំ២០២៤កន្លងទៅនេះ កម្ពុជាបានចុះបញ្ជីយានយន្តសរុបជាង៤១ម៉ឺនគ្រឿង នៅក្នុងនោះម៉ូតូមានជាង៣៥ម៉ឺនគ្រឿង ហើយរថយន្តធុនស្រាលមានជាង៥ ម៉ឺនគ្រឿង និងរថយន្តធុនធ្ងន់ប្រមាណជា ជិត៦ពាន់គ្រឿង៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ