មនុស្សស្លា.ប់ជាង១៥០០នាក់ ហើយមានការខាតបង់សេដ្ឋកិច្ចប្រមាណជិត៥០០លានដុល្លារក្នុងមួយឆ្នាំ ដោយសារគ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍ ។ តួលេខនេះ បង្ហាញពីភាពចាំបាច់ក្នុងការប្រឹងប្រែងដុតដៃដុតជើង ដោយមិនដកថយ ដើម្បីកាត់បន្តការស្លា.ប់តាមដងផ្លូវ និងការខាតបង់សេដ្ឋកិច្ចដ៏គួរអោយកត់សម្គាល់ បើទោះបីជាគេសង្កេតឃើញថា…
មនុស្សស្លា.ប់ជាង១៥០០នាក់ ហើយមានការខាតបង់សេដ្ឋកិច្ចប្រមាណជិត៥០០លានដុល្លារក្នុងមួយឆ្នាំ ដោយសារគ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍ ។ តួលេខនេះ បង្ហាញពីភាពចាំបាច់ក្នុងការប្រឹងប្រែងដុតដៃដុតជើង ដោយមិនដកថយ ដើម្បីកាត់បន្តការស្លា.ប់តាមដងផ្លូវ និងការខាតបង់សេដ្ឋកិច្ចដ៏គួរអោយកត់សម្គាល់ បើទោះបីជាគេសង្កេតឃើញថា ករណីគ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍បានថយចុះក្នុងឆ្នាំ២០២៤ក៏ដោយ ។
គ្រោះមហន្តរាយដែលបង្កឡើងគ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍នៅកម្ពុជា គឺធ្លាក់ចុះទាំងព្រម ពោល គឺទាំងករណីគ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍ចំនួនអ្នកស្លា.ប់ និងចំនួនអ្នករបួស ប៉ុន្តែនោះសូមកុំជោរហើយមោទនៈភាពជ្រុលរហូតភ្លេចបន្តពង្រឹង និងយកចិត្តទុកដាក់កិច្ចការនេះបន្តទៀត ។
ទោះបីជាស្ថិតិដែលកត់ត្រាដោយក្រសួងសាធារណៈការ និងដឹកជញ្ជូនបានបង្ហាញពីករណីថយចុះក៏ដោយ ប៉ុន្តែតួរលេខនៃករណីគ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍ និងជនរងគ្រោះ គឺនៅតែខ្ពស់ដែលស្ថាប័នពាក់ព័ន្ធក៏ដូចជា ប្រជាពរលដ្ឋគួរតែបន្តពង្រឹងសុវត្ថិភាពនៅលើទ្រូងផ្លូវបន្ថែមទៀត ។
ពេញមួយឆ្នាំ២០២៤ ដែលទើបបញ្ចប់កន្លងទៅនេះ កម្ពុជាបានកត់ត្រាករណីគ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍ចំនួន២.៨៤៤ករណី ធ្លាក់ចុះ១៤ ភាគរយធៀបនឹងចំនួនករណីដែលកើតនៅក្នុងឆ្នាំ២០២៣ ដែលមានសរុប៣.៣១៧ករណី ។
ស្ថិតដដែលក៏បានបង្ហាញផងដែរថា គ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍នាឆ្នាំ២០២៤ ទាំងនេះបានបណ្តាលឲ្យមានអ្នកគ្រោះថ្នាក់ដល់ជីវិតសរុបត្រឹម១.៥០៩ នាក់ ពោល គឺធ្លាក់ចុះ៥ ភាគរយ បើធៀបនឹងចំនួនជនរងគ្រោះដល់ជីវិតសរុបចំនួន១.៥៩០ នាក់ កាលពីឆ្នាំ២០២៣ ។
ក្រៅពីនេះវិញ ករណីគ្រោះថ្នាក់ទាំងនេះបានបណ្តាលឲ្យពលរដ្ឋសរុប៣.៧២០ នាក់ រងរបួស ពោល គឺធ្លាក់ចុះប្រមាណជា១៧,៦ភាគរយធៀបនឹង ៤.៥១៥ នាក់ដែលរងរបួសកាលពីឆ្នាំមុន ។
ឃើញតួរលេខនេះ ស្ថាប័នដែលធ្វើកិច្ចការនេះក៏ចុះ ប៉ុន្តែកុំសប្បាយហើយមានមោទនភាពរហូតដល់ទម្លាក់ដៃចេញពីការទទួលខុសត្រូវ ។ គ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍នៅតែជាឃា.តករអត់ស្រមោលដែលអាចឆ.ក់យកអាយុជីវិត និងបំផ្លាញអនាគតរបស់មនុស្សក៏ដូចជា បំផ្លាញទ្រព្យសម្បត្តិសាធារណៈ និងបុគ្គលគ្រប់វិនាទីទាំងអស់ ។
មូលហេតុដែលបណ្ដាលឲ្យកើតមានគ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍ គឺនៅតែដដែល គឺរួមមានល្មើសល្បឿន មិនគោរពច្បាប់ចរាចរណ៍ មិនគោរពសិទ្ធិនៅក្នុងការបើកបរ បត់មិនប្រយ័ត្ន បើកបរក្រោមឥទ្ធិពលនៃជាតិស្រវឹង និងងងុយគេងជាដើម ។
ផ្អែកតាមហេតុផលនេះ សូមកុំបំបែរអារម្មណ៍ចេញពីការប្រុងប្រយ័ត្ន និងដកខ្លួនចេញពីការងារពាក់ព័ន្ធនិងសុវត្ថិភាពចរាចរណ៍នេះ។ ដងវិថីនានានៅកម្ពុជានៅតែគ្មានសុវត្ថិភាព ហើយជាក់ស្តែងគ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍នៅដើមឆ្នាំ២០២៥នេះ ក៏នៅតែមាន ដោយរួមទាំងបានឆក់ជីវិតតារាចម្រៀងល្បីមួយរូបផងដែរ។
មកដល់ពេលនេះអង្គការសុខភាពពិភពលោកបានចាត់ចំណាត់ថ្នាក់គ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍ផ្លូវគោកជាប់ជាប្រចាំថា ជាមូលហេតុនាំមុខគេនៃការស្លា.ប់នៅក្នុងប្រទេសកំពុងអភិវឌ្ឍន៍ ។ កម្ពុជាក៏មិនមានករណីលើកលែងដែរ ។ គ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍នៅតែជាមូលហេតុចម្បងមួយនៃការបាត់បង់ជីវិត និងបាត់បង់សមត្ថភាពពលកម្មដែលនាំឲ្យសង្គមកម្ពុជានៅតែប្រឈមនឹងការអភិវឌ្ឍសង្គមសេដ្ឋកិច្ច ។
ក្រៅពីវាបង្ករគ្រោះថ្នាក់ដល់ជីវិត និងរបួសបងប្អូនប្រជាពលរដ្ឋហើយនោះគ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍នេះក៏បានធ្វើឲ្យប្រទេសជាតិខាតបង់ប្រាក់ប្រមាណ៤៦៦លានដុល្លារក្នុងមួយឆ្នាំ ដែរ ដូច្នេះទំហំនោះ គឺនៅតែខ្ពស់ ហើយនៅការខូចខាតតាមគ្រួសារ ជាយានយន្ត បាត់បង់មនុស្សដែលជាប្រភពប្រាក់ចំណូលចិញ្ចឹមគ្រួសារដែលមានតម្លៃក៏ច្រើនគួរសមដែរ ។
ផ្អែកតាមហេតុផលនេះ សូមស្ថាប័នពាក់ព័ន្ធបន្តពូនជ្រុំសកម្មភាពនៅក្នុងការពង្រឹង ការអនុវត្តច្បាប់ចរាចរណ៍ និងរៀបចំកសាង ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់ឲ្យទៅតាមស្តង់ដាសុវត្ថិភាពដោយមានគំនូស មានភ្លើងបំភ្លឺ មានភ្លើងស្តុប និងមានបំពាក់កាមេរាសុវត្ថិភាព។ល។ក្រៅពីនេះ យុទ្ធនាការផ្សព្វផ្សាយការយល់ដឹងជា សាធារណៈអំពីសុវត្ថិភាពចរាចរណ៍ដូចជាកម្មវិធីអប់រំកុំអោយបើកបរពេលប្រើប្រាស់គ្រឿងស្រវឹង ការបើកបរកុំអោយលើសល្បឿនកំណត់ការធ្វើដំណើរតាមទោចក្រយានយន្តដែលមិនមានមកសុវត្ថិភាព ក៏ត្រូវតែបន្តបង្កើននឹងពង្រឹងបន្ថែមទៀត ។
សរុបមក វិញអត្រានៃការធ្លាក់ចុះត្រឹមតែ១ឆ្នាំបែបនេះមិនមែនជាជោគជ័យដែលយើងអាចសម្រេចបានទេ ពោល គឺវាទាមទារឲ្យយើងបន្តគូសបញ្ជាក់ពីការបេ្តជ្ញាចិត្តបន្ថែមទៀត នៅក្នុងការពង្រឹងវិធានការកាន់តែខ្លាំងក្លា និងនិរន្តរភាពនៃការអនុវត្តច្បាប់ ដើម្បីបំប្លែងការធ្លាក់ចុះបណ្តោះអាសន្ននេះទៅជានិន្នាការនៃការកែលម្អរយៈពេលវែង ៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ