ក្រោមគោលនយោបាយបើកចំហជើងមេឃវិស័យអាកាសចរណ៍ស៊ីវិល និងទេសចរណ៍កម្ពុជាពិតជារីកចំរើនមែន ប៉ុន្តែទោះបីជាយ៉ាងណាក៏ដោយក៏គោលនយោបាយនេះទាមទារការយកចិត្តទុកដាក់ និងការលើកទឹកចិត្តបន្ថែមទៀត ដើម្បីធានានូវកំណើនប្រកបដោយនិរន្តភាព ។ ជាការពិតគោលនយោបាយនេះ ត្រូវបានដាក់ចេញតាំងពីចុងទស្សវត្សរ៍នៃឆ្នាំ១៩៩០មកម្ល៉េះ ហើយមកដល់ពេលនេះមានអាយុកាលប្រមាណជា៣ទស្សវត្សរ៍ហើយ ប៉ុន្តែគោលដៅនៃការហោះហើរផ្លូវអាកាស…
ក្រោមគោលនយោបាយបើកចំហជើងមេឃវិស័យអាកាសចរណ៍ស៊ីវិល និងទេសចរណ៍កម្ពុជាពិតជារីកចំរើនមែន ប៉ុន្តែទោះបីជាយ៉ាងណាក៏ដោយក៏គោលនយោបាយនេះទាមទារការយកចិត្តទុកដាក់ និងការលើកទឹកចិត្តបន្ថែមទៀត ដើម្បីធានានូវកំណើនប្រកបដោយនិរន្តភាព ។
ជាការពិតគោលនយោបាយនេះ ត្រូវបានដាក់ចេញតាំងពីចុងទស្សវត្សរ៍នៃឆ្នាំ១៩៩០មកម្ល៉េះ ហើយមកដល់ពេលនេះមានអាយុកាលប្រមាណជា៣ទស្សវត្សរ៍ហើយ ប៉ុន្តែគោលដៅនៃការហោះហើរផ្លូវអាកាស មកកាន់កម្ពុជាហាក់មិនមានការតភ្ជាប់ទូលំទូលាយនៅឡើយទេ ។
មកដល់ពេលនេះ តាមអាកាសយានដ្ឋានអន្តរជាតិ ៣ កម្ពុជាទើបតែមានក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍ដែល កំពុងតែបម្រើសេវាកម្មដឹកជញ្ជូនផ្លូវអាកាសប្រមាណជា៣០ក្រុមហ៊ុនប៉ុណ្ណោះ ។ ក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍ ទាំងនោះទៀតសោត គឺហោះតភ្ជាប់ពីកម្ពុជាទៅអាស៊ាន៨ ប្រទេស ក្រៅពីនោះ គឺទៅចិន កូរ៉េខាងត្បូង ហុងកុង តៃវ៉ាន់ ឥណ្ឌា កាតា និងសហភាពអារ៉ាប់ អេមីរ៉ាត់ ប៉ុណ្ណោះ ។
កន្លងមកកម្ពុជាធ្លាប់មានការតភ្ជាប់ទៅប្រទេសច្រើនជាងនេះដែរ គឺមានទៅអឺរ៉ុបមានដូចជា ទៅបារាំង ហើយនិងទៅជប៉ុន ប៉ុន្តែការតភ្ជាប់នេះត្រូវបានលុបចោលវិញ ។ ជើងហោះហើរទៅបារាំងនៅខ្សត់អ្នកដំណើរ ហើយគេក៏សម្រេចចិត្តផ្អាកតាំងពីមុនកូវីដ១៩ទៅទៀត រីឯទៅជប៉ុនក៏ប្រហែលជាដូចគ្នា ដូច្នេះហើយទើបបានជាជើងហោះហើរនេះត្រូវបានផ្អាក ចាប់តាំងពីការរីករាលដាលនៃកូវីដ១៩ កន្លងទៅនេះ ហើយនៅពេលបច្ចុប្បន្ន គឺនៅមិនទាន់មានការតភ្ជាប់ឡើងវិញនៅឡើយ ។
នៅលើពិភពលោកនេះ មានទ្វីបដល់ទៅមានទ្វីបដល់ទៅ៧ ដែលរួមមាន អាស៊ី អាហ្វ្រិក អាមេរិកខាងជើង អាមេរិកខាងត្បូង អង់តាកទិក អឺរ៉ុប និងអូសេអានី ។ ទ្វីបទាំងនេះសុទ្ធតែមានមនុស្សរស់នៅលើកលែងតែទ្វីបអត់តាកទិកមួយទេ ប៉ុន្តែកម្ពុជាមានជើងហោះហើរត្រង់តែនៅអាស៊ីប៉ុណ្ណោះ ។
ជាការពិតបើនិយាយអំពីការតភ្ជាប់នេះ ជើងហោះហើរដែលកម្ពុជាមាន គឺអាចភ្ជាប់ទៅគ្រប់ទិសទីបាន ប៉ុន្តែគ្រាន់តែអ្នកដំណើរអាចខាតពេលវេលានៅក្នុងការធ្វើដំណើរ ហើយក៏ធុយទ្រាន់នឹងការធ្វើដំណើរឆ្លង កាត់ប្រទេសច្រើន ទម្រាំដល់គោលដៅដែលពួកគេចង់ទៅ ។ ការហោះហើរត្រង់ គឺអាចឲ្យអ្នកដំណើរចំណេញពេលវេលាកាត់បន្ថយការធុញថប់នៅក្នុងការធ្វើដំណើរ ហើយក៏អាចកាត់បន្ថយការចំណាយផងដែរ ។
ជាការពិតពីមួយឆ្នាំទៅមួយឆ្នាំក្រោមគោលនយោបាយបើកចំហជើងមេឃវិស័យដឹកជញ្ជូនផ្លូវអាកាសកម្ពុជា គឺពិតជារីកចំរើនមែន ពោល គឺចំនួនអ្នកដំណើរ និងការដឹកជញ្ជូនទំនិញមានកំណើនជាបន្តបន្ទាប់ លើកលែងតែអំឡុងពេលនៃការរីករាលដាលនៃមេរោគកូវីដ១៩ ។
លោក ម៉ៅ ហាវណ្ណាល់ រដ្ឋមន្ត្រីទទួលបន្ទុករដ្ឋលេខាធិការដ្ឋានអាកាសចរស៊ីវិល មានប្រសាសន៍ហើយត្រូវដកស្រង់សំដៅដោយសារព័ត៌មាននាពេលថ្មីៗនេះថា ឆ្នាំ២០២៤ មានការកើនឡើងគួរឱ្យកត់សម្គាល់នៃអ្នកដំណើរតាមផ្លូវអាកាស ការហោះហើរត្រង់ និងក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍ដែលពង្រីកជើងហោះហើរទៅ និងមកពីប្រទេសកម្ពុជា ។
លោកបាននិយាយថា អ្នកធ្វើដំណើរផ្លូវអាកាសនៅឆ្នាំ២០២៤ បានកើនឡើងដល់៥,៦លាននាក់ ហើយវាត្រូវបានគេរំពឹងថា នឹងកើនឡើងដល់៧លាននាក់ក្នុងឆ្នាំ២០២៥នេះ ។
សក្ខីភាពនៃការរីកចម្រើនក្រោមគោលនយោបាយបើកចំហជើងមេឃនេះ ក៏គេអាចមើលឃើញនូវកំណើន អ្នកដំណើររហូតដល់មានតម្រូវការកសាងអាកាសយានដ្ឋានសៀមរាបអង្គរតម្លៃជាង១០០០ លានដុល្លារនៅសៀមរាប ។ ជាមួយគ្នានោះក៏មានការត្រៀមផ្លាស់ប្តូរអាកាសយានដ្ឋាន អន្តរជាតិភ្នំពេញ ដែលបានដាក់ឲ្យដំណើរការតាំងពីពាក់កណ្តាលទស្សវត្សរ៍នៃឆ្នាំ១៩៥០ ទៅកាន់អាកាសយានដ្ឋានថ្មីដែលកំពុងតែសាងសង់ក្រោមទឹកប្រាក់សរុប១.៥០០ លានដុល្លារ នៅក្នុងរង្វង់ខែកក្កដា ឆ្នាំ២០២៥នេះ ។
ក្រោមគោលនយោបាយបើកចំហជើងមេឃដែលដាក់ចេញមកនេះ វិស័យអាកាសចរណ៍ស៊ីវិលកម្ពុជាវាពិតជារីកចម្រើនមែន ប៉ុន្តែការខិតខំ និងពង្រឹងយន្តការពាក់ព័ន្ធផ្សេងទៀត គឺចាំបាច់ត្រូវតែធ្វើ ដើម្បីបង្កើនការតភ្ជាប់ទៅកាន់គោលដៅនានាបន្ថែម ។ ការពង្រឹងការអនុវត្តគោលនយោបាយនេះ គឺគួរតែធ្វើជាឲ្យកាន់តែខ្លាំងក្លា ដើម្បីឆ្លើយតបនឹងការសម្រេចចិត្តកសាងហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធអាកាសចរណ៍ដែលកម្ពុជាបានជះទឹកលុយជាង ជិត៣ពាន់លានដុល្លារហើយ មកដល់ពេលនេះ ។
ការពង្រឹងសេវាកម្ម និងថែរក្សាការតភ្ជាប់នៅតាមគោលដៅនានាដែលមានស្រាប់ គឺជារឿងត្រូវធ្វើ ហើយការស្តារការតភ្ជាប់គោលដៅដែលធ្លាប់ភ្ជាប់ហើយដាច់ គឺត្រូវតែធ្វើ ក្រៅពីនោះក៏ត្រូវតែពង្រឹង និងពង្រីកព្រមគ្នាចំពោះការតភ្ជាប់ទៅកាន់គោលដៅថ្មីៗ ឲ្យកាន់តែច្រើន ៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ