ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture
  • ភ្នំពេញ

អាកាសយានដ្ឋាន​អន្តរជាតិ​តារា​សាគរ ដែល​ទើប​សាងសង់​ថ្មី នៅ​ខេត្តកោះកុង ភាគ​និរតី​នៃ​ប្រទេស​កម្ពុជា​គ្រោង​នឹង​ចាប់ផ្តើម​ប្រតិបត្តិការ​សាកល្បង​សម្រាប់​ជើងហោះហើរ​ក្នុងស្រុក​ក្នុង​ស​ប្តា​ហ៍​នេះ ។ នេះ​ជា​រឿង​ត្រេកអរ​មួយ​សម្រាប់​ខេត្តកោះកុង ក៏​ដូច​ជា ប្រទេស​កម្ពុជា​ទាំងមូល ។ ប៉ុន្តែ​ទោះបីជា​យ៉ាងណា​ក៏​ដោយ…

អាកាសយានដ្ឋាន​អន្តរជាតិ​តារា​សាគរ ដែល​ទើប​សាងសង់​ថ្មី នៅ​ខេត្តកោះកុង ភាគ​និរតី​នៃ​ប្រទេស​កម្ពុជា​គ្រោង​នឹង​ចាប់ផ្តើម​ប្រតិបត្តិការ​សាកល្បង​សម្រាប់​ជើងហោះហើរ​ក្នុងស្រុក​ក្នុង​ស​ប្តា​ហ៍​នេះ ។

នេះ​ជា​រឿង​ត្រេកអរ​មួយ​សម្រាប់​ខេត្តកោះកុង ក៏​ដូច​ជា ប្រទេស​កម្ពុជា​ទាំងមូល ។ ប៉ុន្តែ​ទោះបីជា​យ៉ាងណា​ក៏​ដោយ ការ​ហោះហើរ​ពី​ភ្នំពេញ​ទៅ​អាកាស​យាន្ត​ដ្ឋា​ន​នេះ​នឹង​អាស្រ័យ​ទៅ​លើ​តម្រូវការ​របស់​អ្នក​ធ្វើ​ដំណើរ ដើម្បី​អាច​ធ្វើ​អោយ​វា​មាន​ប្រតិបត្តិការ​ទៀងទាត់​បាន ។ ប៉ុន្តែ​ទោះបីជា​យ៉ាងណា​ក៏​ដោយ អាកាសយានដ្ឋាន​នេះ​នៅ​ត្រូវការ​ចំណាយពេល​យូរ​ឆ្នាំ​ទៀត​ដើម្បី​ប្រតិបត្តិការ​ឲ្យ​ពេញទំហឹង​នោះ និង​ជា​លក្ខណ​:​អន្តរជាតិ ។

តាម​ការ​ចុះ​ផ្សាយ​របស់​ទីភ្នាក់ងារសារព័ត៌មាន​ស៊ី​ន​ហួរ បាន​ឲ្យ​ដឹង​ថា ការ​ហោះហើរ​សាកល្បង ក្នុងស្រុក​លើក​ដំបូង​តាម​រយៈ​ការ​ហោះហើរ​ដែល​គេ​ហៅ​ថា charter flight នឹង​សាកល្បង​ធ្វើការ​ត​ភ្ជាប់​ជើងហោះហើរ​ជា​លើក​ដំបូង​រវាង​អាកាសយានដ្ឋាន​អន្តរជាតិ​ភ្នំពេញ និង​អាកាសយានដ្ឋាន​អន្តរជាតិ​តារា​សាគរ​ដែល​សង់​ដោយ​ក្រុមហ៊ុន​អភិវឌ្ឍន៍​ចិន​គ្រោង​នឹង​ធ្វើ​នៅ​ថ្ងៃ​ទី​២៦ ខែធ្នូ ឆ្នាំ​២០២៤ ។

លោក ស៊ី​ន ចាន់​សេរី​វុ​ត្ថា អនុរដ្ឋលេខាធិការ និង​ជា​អ្នកនាំពាក្យ​នៃ​រដ្ឋលេខាធិការដ្ឋាន​អាកាសចរណ៍​ស៊ី​វិល​កម្ពុជា បាន​ឲ្យ​ដឹង​ថា តាម​ការ​គ្រោងទុក​លោក ម៉ៅ ហាវ​ណ្ណា​ល់ រដ្ឋមន្ត្រី​ទទួល​បន្ទុករ​ដ្ឋេ​លេខាធិការដ្ឋាន​អាកាសចរណ៍​ស៊ី​វិល ត្រូវ​បាន​គេ​រំពឹង​ថា នឹង​ទៅ​ស្វាគមន៍​ការ​ហោះហើរ​យន្តហោះ​ក្នុងស្រុក​លើក​ដំបូង​ទៅ​កាន់​អាកាសយានដ្ឋាន​នៅ​ខេត្តកោះកុង​នោះ ។

លោក ចាន់ រី​វុ​ត្ថា បាន​ឲ្យ​ដឹង​ថា កា​រត​ភ្ជាប់​នេះ​នឹង​ក្លាយជា​ការ​ធ្វើ​ដំណើរ​តាម​ផ្លូវអាកាស​ជា​លើក​ដំបូង ដែល​មិន​ធ្លាប់​មាន​ទៅ​កាន់​តំបន់ឆ្នេរ​នៃ​ខេត្តកោះកុង របស់​ប្រទេស​កម្ពុជា ហើយ​វា​នឹង​រួមចំណែក​យ៉ាង​សំខាន់​ក្នុង​ការ​អភិវឌ្ឍ​សេដ្ឋកិច្ច ទេសចរណ៍ និង​ឧស្សាហកម្ម​នៅ​ក្នុង​ខេត្តកោះកុង ជា​ពិសេស និង​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​កម្ពុជា​ជា​ទូទៅ ។

បើ​តាម​អ្នកនាំពាក្យ អាកាសយានដ្ឋាន​អន្តរជាតិ​តារា​សាគរ​នឹង​បើក​ឱ្យ​ដំណើរការ​ជើងហោះហើរ​អន្តរជាតិ ប្រសិនបើ​មាន​តម្រូវការ ។ នេះ គឺជា​ការ​រំពឹង​ទុក ប៉ុន្តែ​ទោះបីជា​យ៉ាងណា​ក៏​ដោយ ប្រតិបត្តិការ​ដឹក​ជញ្ជូន​ផ្លូវអាកាស​នៅ​ក្នុង​អាកាសយានដ្ឋាន​ដែល​មាន​ទីតាំង​២១៨ ហិ​កតា ស្ថិត​ក្នុងស្រុក​គិរី​សាគរ និង​បទុម​សាគរ នេះ​ទំនងជា​មិន​អាច​ទាក់ទាញ​ប្រតិបត្តិការ​សេវាកម្ម​ដឹក​ជញ្ជូន​ពេញទំហឹង​ភ្លាម​ៗ​បាន​ឡើយ ។

ប្រតិបត្តិការ​ដឹក​ជញ្ជូន​ផ្លូវអាកាស​នៅ​អាកាសយានដ្ឋាន​អន្តរជាតិ​ដែល​អភិវឌ្ឍន៍​ដោយ​ក្រុមហ៊ុន Coastal Airport Investment Co., Ltd. ក្នុង​ទឹកប្រាក់​ប្រមាណ​២០០​លាន​ដុល្លារ​អា​មេ​រិ​ក​ប្រហែលជា​នៅ​ត្រូវការ​ពេ​លេ​វេលា​បន្ថែ​មយូរ​បន្តិចទៀត​ពីព្រោះ​តម្រូវការ​នៃ​ការ​ធ្វើ​ដំណើរ​ទៅ​កាន់​ទីនោះ​នៅ​មាន​កម្រិត​ណាស់ ។

កោះកុង​ដែល​ចម្ងាយ​ប្រមាណ​ជា​ជិត​៣០០ គីឡូម៉ែត្រ​ពី​រាជធានី​ភ្នំពេញ បច្ចុប្បន្ន​នេះ គឺជា​ខេត្ត​មួយ​ដែល​មាន​ប្រជាជន​តិច ហើយ​សក្តានុពល​សេដ្ឋកិច្ច​ក៏​នៅ​មាន​កម្រិត​ដែរ ។ សេវាកម្ម​ទេសចរណ៍​នៅ​ខេត្ត​នេះ​មាន ប៉ុន្តែ​នៅ​ទាក់ទាញ​តែ​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​នៅ​ក្នុងស្រុក​ស្រប​ពេល​ដែល​ប្រជាជន​នៅ​ក្នុង​ខេត្ត​នេះ​មាន​ប្រមាណ​ជា​ត្រឹមតែ​ប្រមាណ​ជាង​១០​ម៉ឺន​នាក់​ប៉ុណ្ណោះ ។ ខេត្ត​នេះ​មាន​ច្រក​ទ្វារ​អន្តរជាតិ​ជាមួយនឹង​ថៃ ប៉ុន្តែ​សក្តានុពល​នៅ​ទាប​ជាង​ច្រក​ផ្សេង​ទៀត ខណៈ​ដែល​សកម្មភាព​តំបន់​សេដ្ឋកិច្ច​ពិសេស​នៅ​ក្នុង​ខេត្ត​នោះ​ក៏​នៅ​មាន​កម្រិត ។

ម្យ៉ាងវិញទៀត ប្រសិនបើ​អាកាសយានដ្ឋាន​នេះ​កសាង​ឡើង ដើម្បី​បម្រើ​កា​រត​ភ្ជាប់​ការ​ដឹក​ជញ្ជូន​តាម​ផ្លូវអាកាស​សម្រាប់​បម្រើ​វិស័យ​សេវាកម្ម ទេសចរណ៍ និង​ពាណិជ្ជកម្ម តាម​អាកាសយានដ្ឋាន​នេះ​ក៏​ទំនងជា​មិន​ទាន់​អាច​ដើរ​ដែរ​ពីព្រោះ​នៅ​តំបន់ឆ្នេរ​នេះ កម្ពុជា​មាន​អាកាសយានដ្ឋាន​អន្តរជាតិ​ខេត្ត​ព្រះ​សីហ​នុ​នៅ​រាម​មួយ​រួច​ទៅ​ហើយ ។

អាកាសយានដ្ឋាន​អន្តរជាតិ​ខេត្ត​ព្រះ​សីហ​នុ ដែល​ដំណើរការ​ក៏​នៅ​មិន​ទាន់​ទាក់ទាញ​ជើងហោះហើរ​បាន​ច្រើន​នៅឡើយ ដោយសារ​តែ​តម្រូវការ​នៅ​មាន​កម្រិត​ដែរ ។ នៅ​ក្នុង​ចំណោម​អាកាសយានដ្ឋាន​ដែល​ប្រតិបត្តិការ​ដឹក​ជញ្ជូន​នៅ​ពេល​បច្ចុប្បន្ន​នេះ​កា​រត​ភ្ជាប់​ជើងហោះហើរ មក​តំបន់ឆ្នេរ គឺ​នៅ​ទាប​ណាស់ ដូច្នេះ​វា​ពិតជា​មិន​ទាន់​ទំនង ដើ​ម្ប​ឲ្យ​យន្តហោះ​ទៅ​ចុះ​ចត​នៅ​អាកាសយានដ្ឋាន​តារា​សាគរ​នេះ​នៅឡើយ​ដែរ ។

ក្តី​រំពឹង​តែ​មួយ​គត់​នៅ​ពេល​បច្ចុប្បន្ន​របស់​អាកាសយានដ្ឋាន​អន្តរជាតិ​តារា​សាគរ គឺ​មាន​តែ​កំណើន​នៃ​ការ​ហូរ​ចូល​អ្នកទេសចរ​បរទេស ជា​ពិសេស គឺ​ចិន មក​កាន់​រមណី​ដ្ឋា​ន​តារា​សាគរ ដែល​ជា​គម្រោង​វិនិយោគ​ដោយ​ក្រុមហ៊ុន​ចិន Union Development Group ដែល​ជា​គម្រោង​មេ​របស់​អាកាស​យាន្ត​ដ្ឋា​ន​នេះ​ប៉ុណ្ណោះ ។ ក្រុមហ៊ុន​នេះ​បាន​ទទួល​សិទ្ធិ​វិនិយោគ​ពី​រដ្ឋាភិបាល​កម្ពុជា​កាលពី​ឆ្នាំ​២០០៨ នៅ​ក្នុង​កិច្ចព្រមព្រៀង​សម្បទាន​៩៩​ឆ្នាំ នៅ​លើ​ផ្ទៃដី​៣៦.០០០​ហិ​កតា ។ ទីនោះ​ត្រូវ​បាន​គេ​ដឹង​ថា គឺ​បាន​សាងសង់​កំពង់​ផែ​ទាំង​ទឹក​រាក់ និង ទឹក​ជ្រៅ អាកាសយានដ្ឋាន​អន្តរជាតិ​ដែល​កំពុង​តែ​រៀបចំ​សាកល្បង​ទទួល​ជើង​យន្តហោះ​នៅ​ក្នុងស្រុក​សណ្ឋាគារ កាស៊ីណូ រី​សត ទីលាន​វាយ​កូន​ហ្គោ​ល និង​ផ្សារ​ទំនើប​ជាដើម​។

សរុប​ទៅ អាកាសយានដ្ឋាន​អន្តរជាតិ​តារា​សាគរ​ទំនងជា​នៅ​មិន​ទាន់​អាច​ក្លាយជា​អាកាសយានដ្ឋាន​ទី​៤ ដែល​នឹង​ចូលរួម​លើកកម្ពស់​វិស័យ​ដឹក​ជញ្ជូន​បន្ថែម​លើ​អាកាសយានដ្ឋាន​អន្តរជាតិ​ចំនួន​បី ដែល​កំពុង​ដំណើរការ គឺ​អាកាសយានដ្ឋាន​អន្តរជាតិ​ភ្នំពេញ អាកាសយានដ្ឋាន​អន្តរជាតិ​សៀមរាប​អង្គរ និង​អាកាសយានដ្ឋាន​អន្តរជាតិ​ព្រះ​សីហ​នុ​បាន​នៅឡើយ​ទេ ពីព្រោះ​តម្រូវការ​នៅ​មាន​កម្រិត ។ អាកាសយានដ្ឋាន​អន្តរជាតិ​តារា​សាគរ​នេះ នៅ​ត្រូវការ​រង់ចាំ និង​ពង្រឹង​ការ​ទាក់ទាញ​បន្ថែម​ទៀត​មុន​អាច​ដំណើរការ​ពេញទំហឹង​បាន ៕

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ