ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture
  • ភ្នំពេញ

នៅ​ក្នុង​ដំណើរ​ចូល​ឆ្នាំ​២០២៥ របាយការណ៍​ថ្មី​ៗ​បាន​បង្ហាញ​ថា ព្រះរាជាណាចក្រ​កម្ពុជា បាន​នាំ​ចូល​យានយន្ត​មាន​តម្លៃ​ប្រមាណ​ជា​៩០៨ លាន​ដុល្លារ​ក្នុង​រយៈពេល​១១​ខែ​ដំបូង នៃ​ឆ្នាំ​២០២៤ ដោយ​មាន​កំណើន​កើនឡើង​៧,២ ភាគរយ បើ​ធៀប​នឹង​រយៈពេល​ដូច​គ្នា ក្នុង​ឆ្នាំ​២០២៣…

នៅ​ក្នុង​ដំណើរ​ចូល​ឆ្នាំ​២០២៥ របាយការណ៍​ថ្មី​ៗ​បាន​បង្ហាញ​ថា ព្រះរាជាណាចក្រ​កម្ពុជា បាន​នាំ​ចូល​យានយន្ត​មាន​តម្លៃ​ប្រមាណ​ជា​៩០៨ លាន​ដុល្លារ​ក្នុង​រយៈពេល​១១​ខែ​ដំបូង នៃ​ឆ្នាំ​២០២៤ ដោយ​មាន​កំណើន​កើនឡើង​៧,២ ភាគរយ បើ​ធៀប​នឹង​រយៈពេល​ដូច​គ្នា ក្នុង​ឆ្នាំ​២០២៣ ។ ឃើញ​កំណើន​បែប​នេះ តើ​យើង​គួរ​គិត​អំពី​អ្វី​ទៅ?

ស្ថានភាព និង​តួរ​លេខ​នេះ បង្ហាញ​នូវ​និន្នាការ​វិជ្ជមាន​ផង និង​អវិជ្ជមាន​ផង ពាក់ព័ន្ធ​នឹង​ទិដ្ឋភាព​សេដ្ឋកិច្ច អាកប្បកិរិយា​អ្នក​ប្រើប្រាស់ និង​គោលនយោបាយ​ពាណិជ្ជកម្ម​របស់​ប្រទេស ។

កំណើន​នៃ​ការ​កើនឡើង​ដែល​មាន​ទំហំ​ប្រមាណ​ជា​៧,២​ភាគរយ គឺជា​សូចនាករ ដ៏​រឹង​មាំ​នៃ​សកម្មភាព​សេដ្ឋកិច្ច និង​ទំនុកចិត្ត​របស់​អ្នក​ប្រើប្រាស់​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស ។ កំណើន​បែប​នេះ​បង្ហាញ​ថា អំណាច​ទិញ​របស់​ប្រជាពលរដ្ឋ និង​អាជីវកម្ម​បាន​កើនឡើង​ដែល​ទំនងជា​ត្រូវ​បាន​ជំរុញ​ដោយ​ស្ថេ​រ​ភាព​សេដ្ឋកិច្ច ប្រាក់​ចំណូល​កើនឡើង ឬ​ការ​ទទួល​បាន​ឥណទាន​កាន់តែ​ងាយស្រួល ។

លើស​ពី​នេះ ការ​កើនឡើង​នេះ​ស្រប​ទៅ​នឹង​និន្នាការ​នៃ​ការ​ងើបឡើង​វិញ​នៃ​សេដ្ឋកិច្ច​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​ក្រោយ​ការ​រាតត្បាត​នៃ​ជំងឺ​កូ​វី​ដ​១៩ មានការ​ស្ទុះ​ងើបឡើង​វិញ ។ តាម​ទស្សនៈ​ម៉ាក្រូសេដ្ឋកិច្ច ការ​នាំ​ចូល​យានជំនិះ​កាន់តែ​ខ្ពស់​ក៏​អាច​បង្ហាញ​ពី​ការ​អភិវឌ្ឍ​ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ​ដ៏​រឹង​មាំ និង​ការ​ពង្រីក​ឧស្សាហកម្ម​ដែល​ទាមទារ​យានយន្ត​ពាណិជ្ជកម្ម ។ វិស័យ​សំណង់ ភស្តុ​ភារ​កម្ម និង​ដឹក​ជញ្ជូន​ជា​រឿយ​ៗ​ជំរុញ​ឱ្យ​មាន​តម្រូវការ​សម្រាប់​ឡាន​ដឹក​ទំនិញ ឡានក្រុង និង​យានជំនិះ​ផ្សេង​ៗ​ទៀត ។ ការ​វិនិយោគ​ទាំងនេះ​អាច​រួមចំណែក​ដល់​ការ​បង្កើត​ការងារ និង​កំណើនសេដ្ឋកិច្ច​កាន់តែ​ទូលំទូលាយ ។

ក្រៅពី​នោះ​ការ​កើនឡើង​នៃ​តម្លៃ​នៃ​ការ​នាំ​ចូល​យានយន្ត​ក៏​អាច​ឆ្លុះ​បញ្ចាំង​ពី​ការ​ផ្លាស់​ប្តូរ​ចំណូលចិត្ត​របស់​អ្នក​ប្រើប្រាស់​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​ផង​ដែរ ។ វា​ក៏​អាច​នឹង​មានការ​កើនឡើង​នូវ​ចំណង់​ចំណូលចិត្ត​សម្រាប់​រថយន្ត​ថ្នាក់ខ្ពស់ ឬ​បច្ចេកវិទ្យា​ទំនើប​ៗ​ដូច​ជា​ម៉ូ​ដែល​អគ្គិសនី ឬ​កូនកាត់​ដែល​ជា​ធម្មតា​វា​ច្រើន​បំពាក់​នូវ​បច្ចេកវិទ្យា​ចុង​ក្រោយ ។ ជាមួយនឹង​និន្នាការ​ជាស​កល​ការ​ផ្លាស់​ប្តូរ​ឆ្ពោះទៅ​រក​និរន្តរភាព​វា​អាច​ទៅ​រួច​ដែល​ថា​ការ​កើនឡើង​មួយ​ចំនួន​នេះ​កើត​ចេញពី​តម្រូវការ​កើនឡើង​សម្រាប់​ដំណោះស្រាយ​ដឹក​ជញ្ជូន​ដែល​មិន​ប៉ះពាល់​ដល់​បរិស្ថាន ។

ជាង​នេះ​ទៅ​ទៀត កំណើន​នៃ​ការ​នាំ​ចូល​អាច​បង្ហាញ​ពី​ការ​ធ្វើ​ពិពិធ​កម្ម​ជម្រើស​ដែល​មាន​សម្រាប់​អ្នក​ប្រើប្រាស់​នៅ​កម្ពុជា ។ ម៉ាក​រថយន្ត​ដែល​ដឹង​ពី​សក្ដានុពល​ទីផ្សារ ប្រហែលជា​នឹង​បង្ហាញ​ម៉ូ​ដែល​ថ្មី​ៗ ឬ​ពង្រីក​វត្តមាន​របស់​ពួក​គេ​នៅ​ក្នុង​ព្រះរាជាណាចក្រ ។ កំណើន​នេះ​អាច​ជា​ការ​ពង្រីក​ជម្រើស​បម្រើ​សេចក្តី​ត្រូវការ​របស់​ពលរដ្ឋ ប៉ុន្តែ​ក៏​អាច​បង្ក​បញ្ហា​ប្រឈម​សម្រាប់​អ្នក​ផលិត​ក្នុងស្រុក ប្រសិនបើ​មាន ដើម្បី​រក្សា​ការ​ប្រកួតប្រជែង ។

ខណៈ​ពេល​ដែល​ការ​កើនឡើង​នៃ​ការ​នាំ​ចូល​យានយន្ត​បញ្ជាក់​ពី​ភាព​រស់​រវើក​នៃ​សេដ្ឋកិច្ច វា​ក៏​បង្ក​ជា​សំណួរ​អំពី​សមតុល្យ​ពាណិជ្ជកម្ម​របស់​ព្រះរាជាណាចក្រ​ផង​ដែរ ។ ការ​ពឹងផ្អែក​ច្រើន​លើ​យានជំនិះ​នាំ​ចូល​អាច​ធ្វើ​ឱ្យ​ឱនភាព​ពាណិជ្ជកម្ម​កាន់តែ​ធ្ងន់ធ្ងរ​ឡើង ។ អ្នក​បង្កើត​គោលនយោបាយ​ប្រហែលជា​ត្រូវ​ដោះស្រាយ​បញ្ហា​នេះ​ដោយ​ការ​លើកទឹកចិត្ត​ដល់​ការ​ផលិត​ក្នុងស្រុក ឬ​រោងចក្រ​ដំឡើង​ដើម្បី​កាត់​បន្ថយ​ការ​ពឹងផ្អែក​លើ​ការ​នាំ​ចូល ។

លើស​ពី​នេះ របាយការណ៍​នេះ​បង្ហាញ​ពី​ឱកាស​មួយ ដើម្បី​វាយតម្លៃ​ពន្ធគយ និង​កិច្ចព្រមព្រៀង​ពាណិជ្ជកម្ម​របស់​ព្រះរាជាណាចក្រ ។ ការ​ពង្រឹង​បទ​ប្បញ្ញត្តិ​នៃ​ការ​នាំ​ចូល និង​ភាព​ជា​ដៃគូ​ពាណិជ្ជកម្ម​ដែល​អំណោយផល​អាច​ជួយ​ចរចា​កិច្ចព្រមព្រៀង​កាន់តែ​ប្រសើរ​ឡើង​សម្រាប់​យានយន្ត ដែល​អាច​កាត់​បន្ថយ​ការ​ចំណាយ​សម្រាប់​អ្នក​ប្រើប្រាស់ និង​អាជីវកម្ម​ដូច​គ្នា ។ ផ្ទុយ​ទៅ​វិញ​វិធានការ​ការពារ ដូច​ជា ការ​ដំឡើង​ពន្ធ​ខ្ពស់​លើ​រថយន្ត​នាំ​ចូល​អាច​លើកទឹកចិត្ត​ដល់​ផលិតកម្ម​ក្នុងស្រុក ប៉ុន្តែ​អាច​ជំរុញ​ឱ្យ​តម្លៃ​កើនឡើង​ក្នុង​រយៈពេល​ខ្លី ។

ការ​កើនឡើង​នៃ​ការ​នាំ​ចូល​យានយន្ត​ក៏​នាំ​មក​នូវ​ផែនការ​ទីក្រុង និង​ការ​គិតគូរ​ពី​បរិស្ថាន​ផង​ដែរ ។ លំហូរ​ចូល​នៃ​យានជំនិះ​អាច​ធ្វើ​អោយ​ការ​កកស្ទះ​ចរាចរណ៍​កាន់តែ​ធ្ងន់ធ្ងរ បង្កើន​ការ​បំ​ភាយ​ឧស្ម័ន​ផ្ទះ​កញ្ចក់ និង​ប៉ះពាល់​ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ​ដែល​មាន​ស្រាប់ ។ ដើម្បី​ទប់ទល់​នឹង​ផល​ប៉ះពាល់​ទាំងនេះ រដ្ឋាភិបាល​អាច​ផ្តល់​អាទិភាព​ដល់​ការ​វិនិយោគ​លើ​ការ​ដឹក​ជញ្ជូន​សាធារណៈការ​លើកទឹកចិត្ត​យានយន្ត​អគ្គិសនី ឬ​យុទ្ធសាស្ត្រ​អភិវឌ្ឍន៍​ទីក្រុង ។

ជា​រួម​មក​កំណើន​នៃ​ការ​នាំ​ចូល​យានយន្ត​វា​បង្ហាញ​ពី​រូបភាព​ដ៏​វិជ្ជមាន​នៃ​សង្គម​កម្ពុជា ប៉ុន្តែ​សូម​ប្រុង​ប្រយ័ត្ន នៅ​ក្នុង​ករណី​ដែល​កំណើន​នេះ​វា​បំប៉ោង​បំណុល​គ្រួសារ​ឬ​បុគ្គល ។ សង្គម​កម្ពុជា​អាច​មើលឃើញ​នូវ​ការ​រីក​ចម្រើន ដែល​គ្រប់​ខ្នង​ផ្ទះ​មាន​រថយន្ត​ឬ​ម៉ូតូ​ទំនើប​ៗ​បញ្ឈរ​នៅ​ក្នុងផ្ទះ ហើយ​បើកបរ​ពេញ​ផ្លូវ ប៉ុន្តែ​ប្រជាពលរដ្ឋ​ម្នាក់​រស់នៅ​ក្នុង​ជីវភាព និង​បាន​ត្រឹមតែ​បង្ហាញ​នូវ​រូបភាព​ខាងក្រៅ ដែល​ក្លែងបន្លំ ។ នៅ​ពេល​នេះ​ដើម្បី​លក់​យានយន្ត​ឲ្យ​កាន់តែ​បាន​ច្រើន​យុទ្ធសាស្ត្រ​ទីផ្សារ​របស់​ក្រុមហ៊ុន​មួយ​ចំនួន គឺ​ឈាន​ដល់​ដំណាក់កាល​មួយ​កាន់តែ​សាហាវ ។

ពី​មុន​ការ​បង់​រំ​លោះ​យានយន្ត​ទាំងនេះ​គេ​បាន​ធ្វើ​ឡើង​ប្រកួតប្រជែង​គ្នា​បង់​ខែ ប៉ុន្តែ​បច្ចុប្បន្ន​នេះ មាន​អ្នក​ដែល​កំពុង​តែ​ធ្វើ​អាជីវកម្ម​លក់​យានយន្ត​ទាំងនេះ​រហូត​ដល់​ថ្នាក់​បង់​ប្រចាំ​ថ្ងៃ​ថែម​ទៀត ។ នៅ​ក្នុង​ស្ថានភាព​បែប​នេះ ការ​ប្រកួតប្រជែង​ទាក់ទាញ​ដល់​ពលរដ្ឋ​អោយរ​ស់នឹង​សម្ភារៈ​និយម​បែប​នេះ គឺ​កាន់តែ​គ្រោះថ្នាក់​សម្រាប់​សង្គម​ដែល​យើង​គួរតែ​រិះគិត​ផង​ដែរ ។

សរុប​មក​វិញ​កំណើន​នេះ វា​ពិតជា​ឆ្លុះ​បញ្ចាំង​ពី​កំណើនសេដ្ឋកិច្ច និង​កា​រវិ​វ​ឌ្ឍ​នៃ​ចំណូលចិត្ត​អ្នក​ប្រើប្រាស់​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស ហើយ​វា​ក៏​គូសបញ្ជាក់​អំពី​សារៈសំខាន់​នៃ​គោលនយោបាយ​ពាណិជ្ជកម្ម​ប្រកបដោយ​និរន្តរភាព និង​ផែនការ​ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ​ផង​ដែរ ។ ប៉ុន្តែ​ដើម្បី​ទទួល​បាន​អត្ថប្រយោជន៍​ជា​អតិបរមា​នៃ​និន្នាការ​នេះ​យើង​ក៏​គួរតែ​មាន​តុល្យភាព​នៃ​សកម្មភាព​សេដ្ឋកិច្ច​ជាមួយនឹង​ការ​កាត់​បន្ថយ​ផល​ប៉ះពាល់​ដល់​កម្រិតជីវភាព​របស់​ប្រជាពលរដ្ឋ ។

នៅ​ពេល​ដែល​ការ​នាំ​ចូល​យានយន្ត​បន្ត​កើនឡើង អ្នក​បង្កើត​គោលនយោបាយ​គួរតែ​មានការ​រៀបចំ និង​រិះគិត​ហើយ​តម្រឹម​ភាព​រុងរឿង​សេដ្ឋកិច្ច​ដោយ​ផ្សារ​ភ្ជាប់​ជាមួយនឹង​និរន្តរភាព​សង្គម​-​សេដ្ឋកិច្ច​គ្រួសារ​របស់​ប្រជាពលរដ្ឋ​ផង​ដែរ ៕

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ