នៅក្នុងដំណើរចូលឆ្នាំ២០២៥ របាយការណ៍ថ្មីៗបានបង្ហាញថា ព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា បាននាំចូលយានយន្តមានតម្លៃប្រមាណជា៩០៨ លានដុល្លារក្នុងរយៈពេល១១ខែដំបូង នៃឆ្នាំ២០២៤ ដោយមានកំណើនកើនឡើង៧,២ ភាគរយ បើធៀបនឹងរយៈពេលដូចគ្នា ក្នុងឆ្នាំ២០២៣ ។ ឃើញកំណើនបែបនេះ តើយើងគួរគិតអំពីអ្វីទៅ?
ស្ថានភាព និងតួរលេខនេះ បង្ហាញនូវនិន្នាការវិជ្ជមានផង និងអវិជ្ជមានផង ពាក់ព័ន្ធនឹងទិដ្ឋភាពសេដ្ឋកិច្ច អាកប្បកិរិយាអ្នកប្រើប្រាស់ និងគោលនយោបាយពាណិជ្ជកម្មរបស់ប្រទេស ។
កំណើននៃការកើនឡើងដែលមានទំហំប្រមាណជា៧,២ភាគរយ គឺជាសូចនាករ ដ៏រឹងមាំនៃសកម្មភាពសេដ្ឋកិច្ច និងទំនុកចិត្តរបស់អ្នកប្រើប្រាស់នៅក្នុងប្រទេស ។ កំណើនបែបនេះបង្ហាញថា អំណាចទិញរបស់ប្រជាពលរដ្ឋ និងអាជីវកម្មបានកើនឡើងដែលទំនងជាត្រូវបានជំរុញដោយស្ថេរភាពសេដ្ឋកិច្ច ប្រាក់ចំណូលកើនឡើង ឬការទទួលបានឥណទានកាន់តែងាយស្រួល ។
លើសពីនេះ ការកើនឡើងនេះស្របទៅនឹងនិន្នាការនៃការងើបឡើងវិញនៃសេដ្ឋកិច្ចនៅក្នុងប្រទេសក្រោយការរាតត្បាតនៃជំងឺកូវីដ១៩ មានការស្ទុះងើបឡើងវិញ ។ តាមទស្សនៈម៉ាក្រូសេដ្ឋកិច្ច ការនាំចូលយានជំនិះកាន់តែខ្ពស់ក៏អាចបង្ហាញពីការអភិវឌ្ឍហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធដ៏រឹងមាំ និងការពង្រីកឧស្សាហកម្មដែលទាមទារយានយន្តពាណិជ្ជកម្ម ។ វិស័យសំណង់ ភស្តុភារកម្ម និងដឹកជញ្ជូនជារឿយៗជំរុញឱ្យមានតម្រូវការសម្រាប់ឡានដឹកទំនិញ ឡានក្រុង និងយានជំនិះផ្សេងៗទៀត ។ ការវិនិយោគទាំងនេះអាចរួមចំណែកដល់ការបង្កើតការងារ និងកំណើនសេដ្ឋកិច្ចកាន់តែទូលំទូលាយ ។
ក្រៅពីនោះការកើនឡើងនៃតម្លៃនៃការនាំចូលយានយន្តក៏អាចឆ្លុះបញ្ចាំងពីការផ្លាស់ប្តូរចំណូលចិត្តរបស់អ្នកប្រើប្រាស់នៅក្នុងប្រទេសផងដែរ ។ វាក៏អាចនឹងមានការកើនឡើងនូវចំណង់ចំណូលចិត្តសម្រាប់រថយន្តថ្នាក់ខ្ពស់ ឬបច្ចេកវិទ្យាទំនើបៗដូចជាម៉ូដែលអគ្គិសនី ឬកូនកាត់ដែលជាធម្មតាវាច្រើនបំពាក់នូវបច្ចេកវិទ្យាចុងក្រោយ ។ ជាមួយនឹងនិន្នាការជាសកលការផ្លាស់ប្តូរឆ្ពោះទៅរកនិរន្តរភាពវាអាចទៅរួចដែលថាការកើនឡើងមួយចំនួននេះកើតចេញពីតម្រូវការកើនឡើងសម្រាប់ដំណោះស្រាយដឹកជញ្ជូនដែលមិនប៉ះពាល់ដល់បរិស្ថាន ។
ជាងនេះទៅទៀត កំណើននៃការនាំចូលអាចបង្ហាញពីការធ្វើពិពិធកម្មជម្រើសដែលមានសម្រាប់អ្នកប្រើប្រាស់នៅកម្ពុជា ។ ម៉ាករថយន្តដែលដឹងពីសក្ដានុពលទីផ្សារ ប្រហែលជានឹងបង្ហាញម៉ូដែលថ្មីៗ ឬពង្រីកវត្តមានរបស់ពួកគេនៅក្នុងព្រះរាជាណាចក្រ ។ កំណើននេះអាចជាការពង្រីកជម្រើសបម្រើសេចក្តីត្រូវការរបស់ពលរដ្ឋ ប៉ុន្តែក៏អាចបង្កបញ្ហាប្រឈមសម្រាប់អ្នកផលិតក្នុងស្រុក ប្រសិនបើមាន ដើម្បីរក្សាការប្រកួតប្រជែង ។
ខណៈពេលដែលការកើនឡើងនៃការនាំចូលយានយន្តបញ្ជាក់ពីភាពរស់រវើកនៃសេដ្ឋកិច្ច វាក៏បង្កជាសំណួរអំពីសមតុល្យពាណិជ្ជកម្មរបស់ព្រះរាជាណាចក្រផងដែរ ។ ការពឹងផ្អែកច្រើនលើយានជំនិះនាំចូលអាចធ្វើឱ្យឱនភាពពាណិជ្ជកម្មកាន់តែធ្ងន់ធ្ងរឡើង ។ អ្នកបង្កើតគោលនយោបាយប្រហែលជាត្រូវដោះស្រាយបញ្ហានេះដោយការលើកទឹកចិត្តដល់ការផលិតក្នុងស្រុក ឬរោងចក្រដំឡើងដើម្បីកាត់បន្ថយការពឹងផ្អែកលើការនាំចូល ។
លើសពីនេះ របាយការណ៍នេះបង្ហាញពីឱកាសមួយ ដើម្បីវាយតម្លៃពន្ធគយ និងកិច្ចព្រមព្រៀងពាណិជ្ជកម្មរបស់ព្រះរាជាណាចក្រ ។ ការពង្រឹងបទប្បញ្ញត្តិនៃការនាំចូល និងភាពជាដៃគូពាណិជ្ជកម្មដែលអំណោយផលអាចជួយចរចាកិច្ចព្រមព្រៀងកាន់តែប្រសើរឡើងសម្រាប់យានយន្ត ដែលអាចកាត់បន្ថយការចំណាយសម្រាប់អ្នកប្រើប្រាស់ និងអាជីវកម្មដូចគ្នា ។ ផ្ទុយទៅវិញវិធានការការពារ ដូចជា ការដំឡើងពន្ធខ្ពស់លើរថយន្តនាំចូលអាចលើកទឹកចិត្តដល់ផលិតកម្មក្នុងស្រុក ប៉ុន្តែអាចជំរុញឱ្យតម្លៃកើនឡើងក្នុងរយៈពេលខ្លី ។
ការកើនឡើងនៃការនាំចូលយានយន្តក៏នាំមកនូវផែនការទីក្រុង និងការគិតគូរពីបរិស្ថានផងដែរ ។ លំហូរចូលនៃយានជំនិះអាចធ្វើអោយការកកស្ទះចរាចរណ៍កាន់តែធ្ងន់ធ្ងរ បង្កើនការបំភាយឧស្ម័នផ្ទះកញ្ចក់ និងប៉ះពាល់ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធដែលមានស្រាប់ ។ ដើម្បីទប់ទល់នឹងផលប៉ះពាល់ទាំងនេះ រដ្ឋាភិបាលអាចផ្តល់អាទិភាពដល់ការវិនិយោគលើការដឹកជញ្ជូនសាធារណៈការលើកទឹកចិត្តយានយន្តអគ្គិសនី ឬយុទ្ធសាស្ត្រអភិវឌ្ឍន៍ទីក្រុង ។
ជារួមមកកំណើននៃការនាំចូលយានយន្តវាបង្ហាញពីរូបភាពដ៏វិជ្ជមាននៃសង្គមកម្ពុជា ប៉ុន្តែសូមប្រុងប្រយ័ត្ន នៅក្នុងករណីដែលកំណើននេះវាបំប៉ោងបំណុលគ្រួសារឬបុគ្គល ។ សង្គមកម្ពុជាអាចមើលឃើញនូវការរីកចម្រើន ដែលគ្រប់ខ្នងផ្ទះមានរថយន្តឬម៉ូតូទំនើបៗបញ្ឈរនៅក្នុងផ្ទះ ហើយបើកបរពេញផ្លូវ ប៉ុន្តែប្រជាពលរដ្ឋម្នាក់រស់នៅក្នុងជីវភាព និងបានត្រឹមតែបង្ហាញនូវរូបភាពខាងក្រៅ ដែលក្លែងបន្លំ ។ នៅពេលនេះដើម្បីលក់យានយន្តឲ្យកាន់តែបានច្រើនយុទ្ធសាស្ត្រទីផ្សាររបស់ក្រុមហ៊ុនមួយចំនួន គឺឈានដល់ដំណាក់កាលមួយកាន់តែសាហាវ ។
ពីមុនការបង់រំលោះយានយន្តទាំងនេះគេបានធ្វើឡើងប្រកួតប្រជែងគ្នាបង់ខែ ប៉ុន្តែបច្ចុប្បន្ននេះ មានអ្នកដែលកំពុងតែធ្វើអាជីវកម្មលក់យានយន្តទាំងនេះរហូតដល់ថ្នាក់បង់ប្រចាំថ្ងៃថែមទៀត ។ នៅក្នុងស្ថានភាពបែបនេះ ការប្រកួតប្រជែងទាក់ទាញដល់ពលរដ្ឋអោយរស់នឹងសម្ភារៈនិយមបែបនេះ គឺកាន់តែគ្រោះថ្នាក់សម្រាប់សង្គមដែលយើងគួរតែរិះគិតផងដែរ ។
សរុបមកវិញកំណើននេះ វាពិតជាឆ្លុះបញ្ចាំងពីកំណើនសេដ្ឋកិច្ច និងការវិវឌ្ឍនៃចំណូលចិត្តអ្នកប្រើប្រាស់នៅក្នុងប្រទេស ហើយវាក៏គូសបញ្ជាក់អំពីសារៈសំខាន់នៃគោលនយោបាយពាណិជ្ជកម្មប្រកបដោយនិរន្តរភាព និងផែនការហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផងដែរ ។ ប៉ុន្តែដើម្បីទទួលបានអត្ថប្រយោជន៍ជាអតិបរមានៃនិន្នាការនេះយើងក៏គួរតែមានតុល្យភាពនៃសកម្មភាពសេដ្ឋកិច្ចជាមួយនឹងការកាត់បន្ថយផលប៉ះពាល់ដល់កម្រិតជីវភាពរបស់ប្រជាពលរដ្ឋ ។
នៅពេលដែលការនាំចូលយានយន្តបន្តកើនឡើង អ្នកបង្កើតគោលនយោបាយគួរតែមានការរៀបចំ និងរិះគិតហើយតម្រឹមភាពរុងរឿងសេដ្ឋកិច្ចដោយផ្សារភ្ជាប់ជាមួយនឹងនិរន្តរភាពសង្គម-សេដ្ឋកិច្ចគ្រួសាររបស់ប្រជាពលរដ្ឋផងដែរ ៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ