ប្រទេសកម្ពុជាដែលជាប្រទេសមួយមានប្រាង្គប្រាសាទបុរាណរាប់ពាន់ ទេសភាពខៀវស្រងាត់ និងវប្បធម៌ដ៏រស់រវើក នាពេលថ្មីៗនេះបានកំពុងតែដាក់គោលដៅទាក់ទាញភ្ញៀវទេសចរមកពីពិភពមូស្លីមដែលគេដឹងថា មានទីផ្សារប្រមាណជា២ពាន់លាននាក់ ពោល គឺប្រមាណជា២៤ភាគរយនៃប្រជាជននៅលើពិភពលោក ។ ការខិតខំប្រឹងប្រែងបើកប្រទេស ដើម្បីស្វាគមន៍អ្នកទេសចរមូស្លីមនេះត្រូវបានមើលឃើញក្រោយពេលដែលសម្តេចតេជោ…
ប្រទេសកម្ពុជាដែលជាប្រទេសមួយមានប្រាង្គប្រាសាទបុរាណរាប់ពាន់ ទេសភាពខៀវស្រងាត់ និងវប្បធម៌ដ៏រស់រវើក នាពេលថ្មីៗនេះបានកំពុងតែដាក់គោលដៅទាក់ទាញភ្ញៀវទេសចរមកពីពិភពមូស្លីមដែលគេដឹងថា មានទីផ្សារប្រមាណជា២ពាន់លាននាក់ ពោល គឺប្រមាណជា២៤ភាគរយនៃប្រជាជននៅលើពិភពលោក ។
ការខិតខំប្រឹងប្រែងបើកប្រទេស ដើម្បីស្វាគមន៍អ្នកទេសចរមូស្លីមនេះត្រូវបានមើលឃើញក្រោយពេលដែលសម្តេចតេជោ ហ៊ុន សែន ប្រធានព្រឹទ្ធសភាកម្ពុជា បានធ្វើដំណើរទស្សនៈកិច្ចទៅកាន់ប្រជាជាតិមូស្លីមធំៗ ដែលមានសក្តានុពល៤ប្រទេស កាលពីពេលថ្មីៗនេះ គឺអារ៉ាប៊ីសាអូឌីត កាតា តួកគី និងអេមីរ៉ាតអារ៉ាប់រួមរយៈពេលដល់ទៅមួយសប្តាហ៍ ។
ចំណែកនៅថ្ងៃទី១៨ ខែធ្នូនេះ ក្រសួងទេសចរណ៍ក៏បានរៀបចំវេទិកាទេសចរណ៍មូស្លីមកម្ពុជា ឆ្នាំ២០២៤ ក្រោមមូលបទ «ភាពស្រស់ស្អាតនៃសុខដុមនីយកម្ម និងគោលដៅទេសចរណ៍មូស្លីម» នៅរាជធានីភ្នំពេញ ។ ការរៀបចំវេទិកាទេសចរណ៍មិត្តភាពមូស្លីមកម្ពុជា ឆ្នាំ២០២៤ នេះ គឺបានគូសបញ្ជាក់ពីការប្តេជ្ញាចិត្តរបស់កម្ពុជា ក្នុងការបង្កើតបរិយាកាសរួមមួយ ដើម្បីបើកសោរប្រទេសស្វាគមន៍អ្នកទេសចរមូស្លីមនៅពេលដែលនិន្នាការទេសចរណ៍ពិភពលោកកំពុងមានការវិវឌ្ឍន៍ ។
តាមរយ:ការខិតខំប្រឹងប្រែងនេះប្រទេសកម្ពុជាមានឱកាសពិសេសមួយ ក្នុងការចូលទៅក្នុងទីផ្សារទេសចរណ៍មូស្លីមដែលកំពុងរីកចម្រើន ដែលមានតម្លៃជាង២៥០ពាន់លានដុល្លារក្នុងមួយឆ្នាំ ។ សក្តានុពលនេះធំណាស់ ប្រសិនបើកម្ពុជាអាចធ្វើបានពិតប្រាកដ ហើយអាចដណ្តើមចំណែកណាមួយទីផ្សារនេះ ស្របពេលដែលកម្ពុជាក៏ជាប្រទេសដែលមានសហគមន៍មូស្លីមប្រមាណជា៨សែននាក់ ឬ៥ភាគរយនៃប្រជាពលរដ្ឋសរុប ។
មកដល់រយៈពេល១១ខែ នៃឆ្នាំ២០២៤ នេះ កម្ពុជាអាចទាក់ទាញភ្ញៀវទេសចរបរទេសបានប្រមាណជា ៦លាននាក់ហើយ ប៉ុន្តែទោះបីជាយ៉ាងណាក៏ដោយភ្ញៀវទេសចរមកពីពិភពមូស្លីម គឺមានចំនួនតិចតួចនៅឡើយ ។ តាមការកត់ត្រាកន្លងមក ភ្ញៀវទេសចរបរទេសមកពីមជ្ឈិមបូព៌ា ដែលជាមជ្ឈមណ្ឌលកណ្តាលនៃពិភពមូស្លីមពិភពលោក គឺមានប្រមាណជាខ្ទង់ជាង៣០០០នាក់ប៉ុណ្ណោះ ។
មកដល់ពេលនេះ ភ្ញៀវទេសចរមូស្លីម គឺជាទីផ្សារទេសចរណ៍ដ៏មានសក្តានុពលមួយ ប៉ុន្តែក៏មិនមែនជារឿងងាយស្រួលនៅក្នុងការទាក់ទាញពួកគេដែរ ។ អ្នកទេសចរមូស្លីមត្រូវបានគេដឹងថា គឺចូលចិត្តស្វែងរកគោលដៅដែលបំពេញតម្រូវការវប្បធម៌ និងសាសនារបស់ពួកគេ ហើយពួកគេក៏ត្រូវការនូវសេវាកម្មនានាហាក់មានលក្ខណៈពិសេសខុសពីភ្ញៀវទេសចរទូទៅបន្តិច ។ តម្រូវការរបស់ពួកគេ គឺមានតាំងពីអាហារដែលមានការបញ្ជាក់ច្បាស់លាស់ ត្រូវការកន្លែងអធិដ្ឋាន និងកន្លែងស្នាក់នៅដែលមានបែបបទពិសេសតាមក្បូនខ្នាតនៃពិធីសាសនាពួកគេ ។
ជាការពិត ប្រវត្តិសាស្ត្រ និងវប្បធម៌ដ៏សម្បូរបែបរបស់កម្ពុជា ចាត់ទុកវាជាគោលដៅទាក់ទាញសម្រាប់ភ្ញៀវទេសចរមូស្លីម ។ តែទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយសក្ដានុពលរបស់កម្ពុជា នៅតែមិនទាន់ត្រូវបានប្រើប្រាស់នៅឡើយ ដោយសារកង្វះហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ និងសេវាកម្មផ្គត់ផ្គង់ដល់អ្នកទេសចរមូស្លីម ។ ការដោះស្រាយបញ្ហាខ្វះចន្លោះទាំងនេះ គឺជារឿងសំខាន់សម្រាប់ប្រទេសកម្ពុជា ក្នុងការកំណត់ទីតាំងរបស់ខ្លួនជាគោលដៅទេសចរណ៍ដែលស័ក្តិសមបំផុតសម្រាប់មូស្លីម ។ ដើម្បីជំរុញ និងទាក់ទាញអ្នកទេសចរមូស្លីម កម្ពុជាគួរតែពង្រីកលទ្ធភាពទទួលបានភោជនីយដ្ឋានហាឡាលនៅតាមមជ្ឈមណ្ឌលទេសចរណ៍សំខាន់ៗដូចជា ភ្នំពេញ សៀមរាប និងព្រះសីហនុ ។ ដូច្នេះ ការលើកទឹកចិត្តឱ្យភោជនីយដ្ឋានក្នុងស្រុកទទួលបានវិញ្ញាបនបត្រហាឡាល គឺជារឿងចាំបាច់មួយ ហើយការបង្កើតមគ្គុទ្ទេសដ៏ទូលំទូលាយសម្រាប់អ្នកទេសចរមូស្លីមក៏ត្រូវរិះគិតផងដែរ ។
ក្រៅពីការហូបចុក ការស្នាក់នៅ និងកន្លែងអធិដ្ឋានក៏ត្រូវតែរិះគិត ពោល គឺនៅតាមសណ្ឋាគារ និងរមណីយដ្ឋាននានាគួរតែមានផ្តល់ជូននូវសេវាកម្មដែលស័ក្តិសមសម្រាប់អ្នកទេសចរមូស្លីមដូចជា កន្លែងកម្សាន្តដែលបែងចែកភេទ សេវាបន្ទប់ហាឡាល់ និងគ្រឿងបរិក្ខារសម្រាប់រ៉ាម៉ាដាន អាចជួយបង្កើនការទាក់ទាញរបស់ពួកគេចំពោះភ្ញៀវទេសចរមូស្លីម ។ ការបណ្តុះបណ្តាលបុគ្គលិកផ្នែកបដិសណ្ឋារកិច្ចលើភាពប្រែប្រួល និងការយល់ដឹងអំពីវប្បធម៌ គឺមានសារៈសំខាន់ដូចគ្នា ។
ក្រៅពីនេះយុទ្ធសាស្ត្រទីផ្សារប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព គឺមានសារៈសំខាន់សម្រាប់កំណត់ប្រទេសកម្ពុជាជាគោលដៅសម្រាប់ប្រជាជនម៉ូស្លីម ។ កិច្ចសហការជាមួយអ្នកមានឥទ្ធិពលភ្នាក់ងារទេសចរណ៍ និងអង្គការនានាក្នុងសហគមន៍ទេសចរណ៍មូស្លីមអាចពង្រីកគោលបំណងរបស់កម្ពុជា ។ ការរំលេចបេតិកភណ្ឌសាសនាឥស្លាមដ៏សម្បូរបែបរបស់ព្រះរាជាណាចក្រ ដូចជា សហគមន៍ឥស្លាមក៏គួរតែយកចិត្តទុកដាក់ផងដែរ ។
សរុបទីផ្សារទេសចរណ៍មូស្លីមធំ មានប្រមាណជាជាង២ពាន់លាននាក់ជាមួយនឹងសក្តានុពលទីផ្សារដែលមានតម្លៃដល់ទៅជាង២៥០ពាន់លានដុល្លារ ប៉ុន្តែវាក៏មិនមែនជារឿងដែលងាយស្រួល ដើម្បីទាក់ទាញ ពួកគេឡើយ ។ នៅក្នុងករណីដែលកម្ពុជាពិតជាចង់ដាក់គោលដៅទាក់ទាញពួកគេមែនយើងទំនងជាត្រូវការវិនិយោគបន្ថែមទៀត នៅលើការផ្សព្វផ្សាយ ការរៀបចំសេវាកម្មហូបចុក និងស្នាក់នៅក៏ដូចជាបដិសណ្ឋាកិច្ច ។ មកដល់ពេលនេះសេវាហូបចុក និងស្នាក់នៅកម្ពុជា គឺមានការទទួលស្គាល់ ប៉ុន្តែសម្រាប់ភ្ញៀវទេសចរទូទៅប៉ុណ្ណោះ ។
ដូច្នេះ ឆ្នាំ២០២៥ ត្រូវតែឆ្នាំមួយសម្រាប់ការចាប់ផ្តើមកិច្ចប្រឹងប្រែងធំ ដើម្បីដណ្តើមបេះដូងបងប្អូនមូស្លីម នៅទូទាំងប្រទេស អោយមកធ្វើដំណើរកម្សាន្តនៅកម្ពុជា ដើម្បីជាផ្នែកមួយនៃកំណើនទេសចរណ៍ និងសេដ្ឋកិច្ចជាតិកម្ពុជា ។ អោយតែយើងធ្វើយើងនឹងបានលទ្ធផល ។ អ្វីដែលខ្លាចដឹងហើយមិនធ្វើ ហើយដេករង់ចាំលទ្ធផលតាមព្រេងវាសនា ។ កម្ពុជាប្រឹងប្រែង កម្ពុជានឹងរីកចម្រើនកាន់តែខ្លាំង៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ