ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture
  • ភ្នំពេញ

ប្រព័ន្ធ​ដឹក​ជញ្ជូន​ផ្លូវដែក​របស់​កម្ពុជា បាន​បង្ហាញ​សញ្ញា​នៃ​វឌ្ឍនភាព​ក្នុង​ប៉ុន្មាន​ខែ​ចុង​ក្រោយ​នេះ ប៉ុន្តែ​ទោះបីជា​យ៉ាងណា​ក៏​ដោយ​វា​នៅ​តែ​មាន​ភាពយឺត​យ៉ាវ​ហើយ​នៅ​មិន​ទាន់​អាច​ប្រៀបធៀប​ជាមួយនឹង​ប្រទេស​នានា​បាន​តែ​ម្តង នៅ​ក្នុង​តំបន់​អាស៊ាន ។ នៅ​ក្នុង​ចំណោម​បណ្តា​ប្រទេស​នៅ​អាស៊ាន វិស័យ​ផ្លូវដែក​កម្ពុជា​ក្រៅពី​ចាស់​ហើយ គឺ​វា​នៅ​តូច ហើយ​ទន់ខ្សោយ​មែនទែន ខណៈ​ដែល​ឡាវ​ដែល​១០​ឆ្នាំ​មុន​មិន​មាន​ផ្លូវដែក​សោះ​នៅ​ពេល​នេះ…

ប្រព័ន្ធ​ដឹក​ជញ្ជូន​ផ្លូវដែក​របស់​កម្ពុជា បាន​បង្ហាញ​សញ្ញា​នៃ​វឌ្ឍនភាព​ក្នុង​ប៉ុន្មាន​ខែ​ចុង​ក្រោយ​នេះ ប៉ុន្តែ​ទោះបីជា​យ៉ាងណា​ក៏​ដោយ​វា​នៅ​តែ​មាន​ភាពយឺត​យ៉ាវ​ហើយ​នៅ​មិន​ទាន់​អាច​ប្រៀបធៀប​ជាមួយនឹង​ប្រទេស​នានា​បាន​តែ​ម្តង នៅ​ក្នុង​តំបន់​អាស៊ាន ។

នៅ​ក្នុង​ចំណោម​បណ្តា​ប្រទេស​នៅ​អាស៊ាន វិស័យ​ផ្លូវដែក​កម្ពុជា​ក្រៅពី​ចាស់​ហើយ គឺ​វា​នៅ​តូច ហើយ​ទន់ខ្សោយ​មែនទែន ខណៈ​ដែល​ឡាវ​ដែល​១០​ឆ្នាំ​មុន​មិន​មាន​ផ្លូវដែក​សោះ​នៅ​ពេល​នេះ គេ​មាន​រហូត​ដល់​ផ្លូវដែក​ល្បឿន​លឿន​ភ្ជាប់​ទៅ​ចិន និង​ទៅ​ថៃ​យ៉ាង​ទូលំទូលាយ​តែ​កម្ពុជា​ត្រឹមតែ​ត​ភ្ជាប់​ទៅ​ថៃ នៅ​មិន​ទាន់​អាច​ធ្វើ​បាន​នៅឡើយ​ទេ ។

កាលពី​ពេល​ថ្មី​ៗ​កន្លង​ទៅ​នេះ សម្តេច​ធិ​បតី ហ៊ុន ម៉ា​ណែ​ត នាយក​រដ្ឋមន្ត្រី​កម្ពុជា​បាន​ព្រមាន​ម្តង​រួច​មក ហើយ​ឲ្យ​ក្រុមហ៊ុន​រ៉ូ​យ៉ា​ល់​រេល​វេ បង្កើន​សកម្មភាព​អភិវឌ្ឍន៍​សេវាកម្ម​ដោយ​គំរាម​ដក​អាជ្ញាប័ណ្ណ​ផង​ដែរ ហើយ​នៅ​ពេល​នេះ​បាន​កំពុង​តែ​ដាក់​ឲ្យ​សាកល្បង​សេវាកម្ម​ដឹក​ជញ្ជូន​អ្នកដំណើរ​តាម​រថយន្ត​ភ្លើង​ជជុះ​ដែល​នាំ​ចូល​ពី​ជប៉ុន ។

នៅ​ដើមខែ​ធ្នូ ឆ្នាំ​២០២៤​នេះ ក្រុមហ៊ុន​ដែល​ទទួល​បាន​សិទ្ធិ​គ្រប់គ្រង​ធ្វើ​សម្បទាន​លើ​សេវាកម្ម​ដឹក​ជញ្ជូន​តាម​ផ្លូវដែក​នេះ​ក៏​បាន​ប្រកាស​ថា ខ្លួន​ទើបតែ​ទទួល​សមាជិក​ថ្មី​ជា​ទូរថភ្លើង​ដឹក​ទំនិញ​ចំនួន​៦០​គ្រឿង​បន្ថែម​ពី​ប្រទេស​ចិន ដើម្បី​បង្កើន​សមត្ថភាព​សេវាកម្ម​ដឹក​ទំនិញ​អោយ​កាន់តែ​ល្អ​ប្រសើរ​ជាង​មុន ។ ក្រុមហ៊ុន​បាន​ប្រកាស​ថា ទូរថភ្លើង​ទាំងនេះ​បាន​មក​ដល់​នៅ​យប់​ថ្ងៃអាទិត្យ​ទី​០១ និង​បាន​លើក​ចុះ​ពី​នាវា​បាន​ដោយ​ជោគជ័យ នៅ​ព្រឹក​ថ្ងៃ​ចន្ទ​ទី​០២ ខែធ្នូ ឆ្នាំ​២០២៤ ។

ប្រភព​ដដែល​បាន​អួត​ថា ទូរថភ្លើង​ដឹក​ទំនិញ​ដែល​នាំ​ចូល​មកនេះ គឺជា​ផ្នែក​មួយ​នៃ​កិច្ច​ខិតខំ​ប្រឹងប្រែង​របស់​ក្រុមហ៊ុន ដើម្បី​ធ្វើ​ទំនើប​កម្ម និង​កែ​លម្អ​បន្ថែម​គុណភាព​សេវាកម្ម​របស់​ក្រុមហ៊ុន​ផ្ទាល់ ។ រថភ្លើង​ដឹក​ទំនិញ​ទាំងនេះ​មាន​ប្រភព​មក​ពី​ក្រុមហ៊ុន​ផលិត​រថភ្លើង​ដ៏​ល្បីឈ្មោះ​មួយ​នៃ​ប្រទេស​ចិន​ត្រូវ​បាន​រចនា​ឡើង​ដើម្បី​គ្រប់គ្រង​ទំនិញ​ជា​ច្រើន​ប្រភេទ​ធានា​ជូន​បាន​នូវ​ភាព​បត់បែន​តាម​ប្រភេទ​ទំនិញ​គ្រប់​ប្រភេទ និង​ប្រសិទ្ធភាព​ប្រតិបត្តិការ​កាន់តែ​ប្រសើរ​ឡើង ។ ការ​នាំ​ចូល​បន្ថែម​នៃ​ទូរថភ្លើង​ដឹក​ទំនិញ​ថ្មី​នេះ​នឹង​ជួយ​ជំរុញ​បន្ថែម​នូវ​សមត្ថភាព​សេវាកម្ម​របស់​រ៉ូ​យ៉ា​ល់​រេល​វេ ក្នុង​ការ​បំពេញតម្រូវការ​សេវាកម្ម​ផ្នែក​ដឹក​ជញ្ជូន​ដែល​កំពុង​កើនឡើង​ក៏​ដូច​ជា សម្រួល​ដល់​ការ​ដឹក​ជញ្ជូន​ទំនិញ​កាន់តែ​រលូន និង​មាន​ប្រសិទ្ធភាព​សម្រាប់​អាជីវកម្ម​ទូ​ទាំង​ប្រទេស ។

សូម​បញ្ជាក់​ផង​ដែរ​ថា ទូរថភ្លើង​ដឹក​ទំនិញ​ដែល​នាំ​ចូល​មក​ថ្មី​នេះ​នឹង​ត្រូវ​ដាក់​ដំណើរការ​អាជីវកម្ម​ភ្លាម​នៅ​ថ្ងៃ​ដដែល បន្ទាប់​ពី​ធ្វើការ​ត្រួតពិនិត្យ​លើ​ប្រព័ន្ធ​ហ្វ្រាំង និង​ប្រព័ន្ធ​សុវត្ថិភាព​រួច ។ នេះ​គី​ចាត់​ទុក​ថា ជា​កិច្ច​ខិតខំ​ប្រឹងប្រែង​មួយ ប៉ុន្តែ​ប្រហែលជា​នៅ​មិន​ទាន់​គ្រប់គ្រាន់​នៅ​ក្នុង​ការ​ឆ្លើយ​តប នឹង​តម្រូវការ​ទំនើប​កម្ម​របស់​កម្ពុជា និង​សាធារណៈជន​ចង់បាន​នៅឡើយ​ទេ ។

ជា​ការ​ពិត​ការ​ទទួល​បាន​នូវ​ទូរថភ្លើង​៦០​ពី​ប្រទេស​ចិន នា​ពេល​ថ្មី​ៗ​នេះ គឺជា​ជំហាន​ឆ្ពោះទៅ​មុខ​សម្រាប់​ក្រុមហ៊ុន​ដែល​ជា​និមិត្តរូប​នៃ​កិច្ច​ខិតខំ​ប្រឹងប្រែង​ដើម្បី​ពង្រឹងសមត្ថភាព​ដឹក​ជញ្ជូន និង​ដោះស្រាយ​បញ្ហា​ប្រឈម​ផ្នែក​ដឹក​ជញ្ជូន​មួយ​ចំនួន​របស់​ប្រទេស ។ ទោះជា​យ៉ាងណា​ក៏​ដោយ ល្បឿន​នៃ​ការ​អភិវឌ្ឍ​យឺតយ៉ាវ ក្នុង​វិស័យ​ផ្លូវដែក​របស់​កម្ពុជា កើត​ចេញពី​ការ​រួម​បញ្ចូល​គ្នា​នៃ​កត្តា​ប្រវត្តិសាស្ត្រ​ហិរញ្ញវត្ថុ និង​គោលនយោបាយ​ជា​ច្រើន​ជំនាន់ ។

បណ្តាញ​ផ្លូវដែក​របស់​ប្រទេស​កម្ពុជា​ត្រូវ​បាន​ខូចខាត​យ៉ាង​ខ្លាំង​ក្នុងអំឡុងពេល​ជម្លោះ និង​សង្គ្រាម​ជា​ច្រើន​ទសវត្សរ៍ ។ ការ​បំផ្លិចបំផ្លាញ​ដោយ​សង្គ្រាម និង​ការ​ទុក​ចោល​ដោយ​មិន​មានការ​ថែទាំ​ត្រឹមត្រូវ​បាន​ធ្វើ​ឱ្យ​ប្រព័ន្ធ​ផ្លូវដែក​នេះ ស្ថិត​ក្នុង​សភាព​ទ្រុឌទ្រោម​ដែល​ទាមទារ​ឱ្យ​មាន​កិច្ច​ខិតខំ​ប្រឹងប្រែង​កសាង​ឡើង​វិញ​យ៉ាងច្រើន ។

ក្រោយ​ពេល​ដែល​ទុក​ចោល​រាប់​សិប​ឆ្នាំ ប្រព័ន្ធ​ផ្លូវដែក​នៅ​កម្ពុជា​បាន​ជួសជុល​ក្រោម​ហិរញ្ញប្បទាន និង​ជំនួយ​បច្ចេកទេស​ពី​ធនាគារ​អភិ​វ​ឌ្ឈ​ន៍​អាស៊ី និង​អូស្ត្រាលី​នៅ​ក្នុង​អំឡុង​ទស្ស​វ​ត្យ​រ៍​នៃ​ឆ្នាំ​២០១០​មុន ពេល​ប្រគល់​សម្បទាន​វិនិយោគ​សេវាកម្ម​នេះ​ទៅ​ក្រុមហ៊ុន​រ៉ូ​យ៉ា​ល់​រេល​វេ ។ តាំងពី​ពេល​នោះ​មក​ដល់​ឥឡូវ​សេវាកម្ម​ដឹក​ជញ្ជូន​ផ្លូវដែក និង​ការ​កែ​លម្អ​ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ​ផ្លូវដែក​នៅ​កម្ពុជា នៅ​តែ​ដំណើរការ​ក្រោម​ស្តង់ដារ​ពិភពលោក និង​តំបន់ ។ បញ្ហា​ដូច​ជា ប្រព័ន្ធ​សញ្ញា​ហួស​សម័យ ល្បឿន​ទាប និង​សមត្ថភាព​ដឹក​ជញ្ជូន​មាន​កំណត់ មិនតែប៉ុណ្ណោះ​សុវត្ថិភាព​ក៏​ជា​បញ្ហា​រារាំង​ការ​ប្រកួតប្រជែង​ផង​ដែរ ។

សរុប​ទៅ​ការ​អភិវឌ្ឍ​ផ្លូវដែក​របស់​កម្ពុជា នៅ​តែ​ជា​ការងារ​ដែល​កំពុង​ដំណើរការ​តែ​ទាមទារ​ការ​ប្តេជ្ញា​ចិត្ត​ខ្ពស់ ។ ការ​ខិតខំ​របស់​ក្រុមហ៊ុន​រ៉ូ​យ៉ា​ល់​រេល​វេ ជា​បន្តបន្ទាប់​តំណាង​ឱ្យ​ជំហាន​វិជ្ជមាន​មួយ ប៉ុន្តែ​ការ​កែទម្រង់​ដ៏​ទូលំទូលាយ ការ​វិនិយោគ​ជា​យុទ្ធសាស្ត្រ និង​ការ​សហការ​ក្នុង​តំបន់ គឺ​ចាំបាច់​ដើម្បី​តាម​ឲ្យ​ទាន់​ប្រទេស​អាស៊ាន​ដទៃ​ទៀត ។ ការ​ខិតខំ​អភិ​វ​ឌ្ឈ​ន៍តា​មរយៈ​ការ​ដោះស្រាយ​បញ្ហា​ប្រឈម​ដែល​មាន​ស្រាប់ និង​ទទួលយក​ឱកាស​ថ្មី​ៗ​កម្ពុជា​ត្រូវ​តែ​ខិតខំ​បន្ថែម​ទៀត​ដើម្បី​ប្រែក្លាយ​វិស័យ​ផ្លូវដែក​របស់​ខ្លួន​ទៅ​ជា​កត្តា​ជំរុញ​កំណើនសេដ្ឋកិច្ច និង​កា​រត​ភ្ជាប់​ក្នុង​តំបន់ ៕

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ