ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture
  • ភ្នំពេញ

កិច្ច​ខិតខំ​ប្រឹងប្រែង​អភិរក្ស និង​ការពារ​កេរដំណែល​វប្បធម៌​ដ៏​សម្បូរ​បែប​របស់​កម្ពុជា​ជា​ច្រើន​ដូច​ជា ល្ខោន​ស្រមោល​ស្បែក ល្ខោនខោល គុន​ល្បុក្កតោ និង​ចាប៉ី​ដង​វែង មិនមែន​បញ្ចប់​ត្រឹមតែ​ការ​នាំ​យក​នូវ​រតនៈសម្បត្តិ​ទាំងនេះ ទៅ​ចុះបញ្ជី​ក្នុង​បញ្ជី​បេតិកភណ្ឌ​វប្បធម៌​អរូបី​របស់​អង្គការ​យូ​ណេ​ស្កូ​តែ​ប៉ុណ្ណឹង គឺ​ចប់​នោះ​ទេ ។…

កិច្ច​ខិតខំ​ប្រឹងប្រែង​អភិរក្ស និង​ការពារ​កេរដំណែល​វប្បធម៌​ដ៏​សម្បូរ​បែប​របស់​កម្ពុជា​ជា​ច្រើន​ដូច​ជា ល្ខោន​ស្រមោល​ស្បែក ល្ខោនខោល គុន​ល្បុក្កតោ និង​ចាប៉ី​ដង​វែង មិនមែន​បញ្ចប់​ត្រឹមតែ​ការ​នាំ​យក​នូវ​រតនៈសម្បត្តិ​ទាំងនេះ ទៅ​ចុះបញ្ជី​ក្នុង​បញ្ជី​បេតិកភណ្ឌ​វប្បធម៌​អរូបី​របស់​អង្គការ​យូ​ណេ​ស្កូ​តែ​ប៉ុណ្ណឹង គឺ​ចប់​នោះ​ទេ ។ វា​ទាម​ការ​ការពារ និង​សកម្មភាព​ជា​បន្ទាន់​ជា​ច្រើន​បន្ថែម​ទៀត ។

ការ​ចុះបញ្ជី​លើ​កេរដំណែល​ទាំងនេះ គឺជា​ព្រឹត្តិការណ៍​ដ៏​សំខាន់​មួយ ប៉ុន្តែ​វា​គ្រាន់តែ​ជា​ចំណុច​ចាប់ផ្តើម​ក្នុង​កិច្ច​ខិតខំ​ប្រឹងប្រែង ដើម្បី​ធានា​ថា រតនសម្បត្តិ​ទាំងនេះ​នៅ​ស្ថិតស្ថេរ​សម្រាប់​មនុស្ស​ជំនាន់​ក្រោយ ។ ល្ខោន​ស្រមោល​ស្បែក​ក្តី ល្ខោនខោល​ក្តី គុន​ល្បុក្កតោ​ក្តី និង​ចាប៉ី​ដង​វែង​ក្តី គឺ​សុទ្ធតែ​ចុះបញ្ជី​នៅ​ក្នុង​ខែធ្នូ គ្រាន់តែ​ទីកន្លែង​ចុះបញ្ជី​ផ្សេង​គ្នា និង​ឆ្នាំ​ខុស​គ្នា​ប៉ុណ្ណោះ ។ ដូច្នេះ​ហើយ​បានជា​យើង​ចាំបាច់​ត្រូវ​តែ​រំលេច​ពី វា ។ បើ​មិន​ដូច្នេះ​ទេ យើង​អាច​នឹង​ធ្វេសប្រហែស​ដែល​អាច​នឹង​ប៉ះពាល់​ដល់​កិច្ច​ខិតខំ​ប្រឹងប្រែង និង​ការពារ ។

ជា​ការ​ពិត​ទម្រង់​សិល្បៈ​ទាំងនេះ បង្កប់​នូវ​ប្រវត្តិសាស្ត្រ ស្មារតី និង​អត្តសញ្ញាណ​របស់​ខ្មែរ​រាប់​សតវត្ស ។ មហោស្រព​ស្រមោល​ខ្មែរ​ជាមួយនឹង​រូប​ស្បែក​ដែល​ឆ្លាក់​យ៉ាង​ល្អិតល្អន់ ឆ្លុះ​បញ្ចាំង​ពី​រឿង​រាមាយណៈ និង​វីរភាព​ផ្សេង​ទៀត​លាយឡំ​ការ​សម្តែង និង​សិល្បៈ​ទស្សនីយភាព ។ ល្ខោនខោល ជា​ការ​សម្តែង​ខាង​វិញ្ញាណ​ដែល​បង្កប់​ក្នុង​ទេវ​កថា និង​ពិធី​សាសនា ។ គុន​ល្បុក្កតោ ជា​ក្បាច់គុន​បុរាណ​ទាំង​ទម្រង់​នៃ​វិន័យ​រាង​កាយ និង​បច្ចេកទេស​ប្រយុទ្ធ​នា​សម័យ​បុរាណ ។ ចំណែក​ចាប៉ី​ដង​វែង​ក៏​មាន​តម្លៃ​មួយ​ដោយសារ​តែ​វា​ជា​ទម្រង់​នៃ​ការ​និទានរឿង​តាម​រយៈ​តន្ត្រី​ដែល​ជា​ស្ពាន​នៃ​សិល្បៈ​ខាង​អារម្មណ៍ លាយឡំ​ភាព​កំប្លែង សីលធម៌ និង​ប្រវត្តិសាស្ត្រ ។

កេរដំណែល​ប្រពៃណី​ទាំងនេះ បាន​រួច​ឆ្លង​ផុត​ពី​ការ​បំផ្លិចបំផ្លាញ​ដោយ​សង្គ្រាម អាណានិគមនិយម និង​ទំនើប​កម្ម ប៉ុន្តែ​ឥឡូវនេះ​វា​កំពុង​ប្រឈម​មុខ​នឹង​ការ​គំ​រា​.​ម​កំ​ហែ​.​ង​ថ្មី គឺ​កង្វះ​អ្នកចូលរួម និង​ការ​គាំទ្រ​ការ​លើកទឹកចិត្ត ស្រប​ពេល​ដែល​ផលប្រយោជន៍​មាន​កម្រិត ។ ការ​ទទួលស្គាល់​ដោយ​អង្គការ​យូ​ណេ​ស្កូ​ផ្តល់​នូវ​ការ​មើលឃើញ​គុណ​តម្លៃ​របស់​វា​មួយ​ជ្រុង ប៉ុន្តែ​វា​មិន​គ្រប់គ្រាន់​ទេ ប្រសិនបើ​មិន​មាន​សកម្មភាព​រួម​ដ៏​រឹង​មាំ ដើម្បី​ធានា​រការ​រស់​ឡើង​វិញ និង​ទ្រទ្រង់​នូវ​រតនៈសម្បត្តិ​ទាំងនេះ ។

ដើម្បី​ធានា​និរន្ត​ភាព និង​ជីប​ចរ​ឲ្យ​កេរដំណែល​រតនៈវត្ថុ​អ​រូបិយ​ទាំងនេះ​បន្ត​មាន​តទៅ​ទៀត សង្គម​កម្ពុជា​គួរតែ​មានការ​បញ្ជ្រាប​វា​ចូល​ទៅ​ក្នុង​ស្រទាប់​នៃ​សង្គម ។ សាលារៀន​គួរតែ​បញ្ចូល​ទម្រង់​សិល្បៈ​ទាំងនេះ​ទៅ​ក្នុង​កម្មវិធី​សិក្សា​ឲ្យ​ទូលំទូលាយ ដោយ​លើកទឹកចិត្ត​កុមារ​ឱ្យ​រៀន​មិន​ត្រឹមតែ​បច្ចេកទេស​ប៉ុណ្ណោះ​ទេ ប៉ុន្តែ​ថែម​ទាំង​តម្លៃ​វប្បធម៌​ផង​ដែរ ។

ក្រៅពី​នេះ​គោលនយោបាយ​ជាតិ​គួរតែ​បែងចែក​ថវិកា​សម្រាប់​កម្មវិធី​បណ្តុះបណ្តាល​កន្លែង​សម្តែង និង​ពិធីបុណ្យ​នានា ដែល​អបអរសាទរ​ទម្រង់​សិល្បៈ​ទាំងនេះ ។ កម្មវិធី​បំពាក់បំប៉ន​អាហារូបករណ៍​សម្រាប់​និស្សិត និង​ជំនួយ​សម្រាប់​សិល្បករ​នឹង​លើកទឹកចិត្ត​ឱ្យ​មានការ​ចូលរួម​ក៏​ជា​រឿង​គួរតែ​គិតគូរ ។ លើស​ពី​នេះ​ទៀត ការ​បង្កើត​មជ្ឈមណ្ឌល​បេតិកភណ្ឌ​អាច​បម្រើ​ជា​មជ្ឈមណ្ឌល​សម្រាប់​ការ​ស្រាវជ្រាវ និង​ការ​អនុវត្ត​ការ​សំដែង​ក៏​សំខាន់ ។

ក្រៅពី​ការ​អភិរក្ស​ចេញ​ហើយ ការ​ច្របាច់​បញ្ចូល​គ្នា​ជាមួយនឹង​ទំនើប​កម្ម​បច្ចេកវិទ្យា​ក៏​គួរតែ​លើកកម្ពស់ ជា​ពិសេស គឺ​ការ​ប្រើប្រាស់​វេទិកា​ឌី​ជី​ថ​ល​ដែល​អាច​ជួយ​រក្សា និង​ផ្សព្វផ្សាយ​ប្រពៃណី​ទាំងនេះ ។ ភាពយន្ត​ឯកសារ​ការ​បង្រៀន​តាម​អ៊ី​ន​ធើ​ណិ​ត និង​ការ​សម្តែង​និម្មិត​អាច​ជា​វិធី​ជួយ​បង្កើន​ការ​ផ្សព្វផ្សាយ​ទៅ​ដល់​ទស្សនិកជន ទូ​ទាំង​ពិភពលោក និង​ជំរុញ​ឱ្យ​មានការ​កោតសរសើរ​ថ្មី​សម្រាប់​ទម្រង់​សិល្បៈ​ទាំងនេះ ។ ការ​បង្កើត​បណ្ណសារ​ឌី​ជី​ថ​ល​ធានា​ថា ការ​អនុវត្ត​ទម្រង់​សិល្ប​ទាំងនេះ​ក៏​ជា​ការ​ធានា​ការពារ​មួយ​ជ្រុង​បន្ថែម​ផង​ដែរ ។

ដោយឡែក​យុទ្ធនាការ​ជាតិ​ដែល​ប្រើប្រាស់​ប្រព័ន្ធ​ផ្សព្វផ្សាយ វេទិកា​សង្គម និង​ព្រឹត្តិការណ៍​សាធារណៈ​ក៏​អាច​បង្កើត​ការ​រំភើប​ជុំវិញ​ប្រពៃណី​ទាំងនេះ ។ ការ​យកចិត្តទុកដាក់​ជា​ពិសេស​គួរតែ​ត្រូវ​បាន​ផ្ដល់​ដល់​ការ​ជំរុញ​ចំណាប់អារម្មណ៍​ក្នុង​ចំណោម​យុវជន ដែល​មាន​សារៈសំខាន់​ចំពោះ​ការ​រស់រាន​មានជីវិត​របស់​ពួក​គេ​។ ជាមួយ​គ្នា​នោះ ការ​កសាង​ភាព​ជា​ដៃគូ​ជាមួយ​អង្គការ​វប្បធម៌​អន្តរជាតិ​នា​ន​ដែល​ទាក់ទាញ មូលនិធិ ជំនាញ និង​វេទិកា​សម្រាប់​សិល្បករ​កម្ពុជា ក៏​ជា​ចំណុច​មួយ​ដែល បង្ហាញ​ការងារ​របស់​ពួក​គេ​ទូ​ទាំង​ពិភពលោក​។

សរុប​ទៅ​ការ​ទាក់ទាញ​បាន​នូវ​ការ​ទទួលស្គាល់​ពី​អង្គការ​យូ​ណេ​ស្កូ គឺជា​ជំហាន​ដ៏​សំខាន់​មួយ​នៅ​ក្នុង​កិច្ច​ខិតខំ​ការពារ និង​អភិរក្ស​សម្បត្តិ​ដ៏​មាន​តម្លៃ​ទាំងនេះ ។ ប៉ុន្តែ​ទោះបីជា​យ៉ាងណា​ក៏​ដោយ​វា​ក៏​ទាមទារ​ឱ្យ​មាន​កិច្ច​ខិតខំ​ប្រឹងប្រែង​រួម​គ្នា​ពី​បុគ្គល សហគមន៍ និង​រដ្ឋាភិបាល​កាន់តែ​ជ្រាលជ្រៅ​បន្ថែម​ទៀត ។ សូម​យកចិត្តទុកដាក់​ពីព្រោះ​បេតិកភណ្ឌ​វប្បធម៌​កម្ពុជា គឺជា​សម្បត្តិ​បេតិកភណ្ឌ មិន​ត្រឹមតែ​សម្រាប់​ប្រជាជន​ប៉ុណ្ណោះ​ទេ ប៉ុន្តែ​សម្រាប់​មនុស្សជាតិ​ទាំងមូល ។ វា​ជា​កាតព្វកិច្ច​របស់​យើង​ក្នុង​ការ​ការពារ​វា ហើយ​តាម​រយៈ​ការ​បោះ​ជំហាន​ទាំងនេះ​ប្រជាជន​កម្ពុជា​អាច​ធានា​ថា ល្ខោន​ស្រមោល​ស្បែក ល្ខោនខោល គុន​ល្បុក្កតោ និង​ចាប៉ី​ដង​វែង នឹង​អាច​បន្ត​រីក​ចម្រើន និង​បំផុសគំនិត​ដល់​មនុស្ស​ជំនាន់​ក្រោយ ទន្ទឹម​នឹង​ការ​រក្សា​នូវ​អត្តសញ្ញាណ​វប្បធម៌​ដ៏​ពិសេស​របស់​យើង​ទាំងអស់​គ្នា ៕

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ