ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture
  • ភ្នំពេញ

ការ​យកចិត្តទុកដាក់​របស់​ក្រសួងសុខាភិបាល​លើ​បញ្ហា​សុខភាព​ផ្លូវចិត្ត ​វា​គឺជា​ភាព​កក់ក្តៅ​មួយ ហើយ​សង្ឃឹមថា ក្រសួង​នឹង​បន្ត​កិច្ចការ​នេះ​ឲ្យ​ចេញ​ជា​រូបរាង​ពីព្រោះ​សុខភាព​ផ្លូវចិត្ត​កំពុង​តែ​ក្លាយ ជា​បញ្ហា​មួយ​នៅ​ក្នុង​ចំណោម​បញ្ហា​នានា​នៅ​ក្នុង​វិស័យ​សុខភាព​សាធារណៈ​។ ប្រទេស​កម្ពុជា​មិន​ទាន់​ធ្វើការ​ស្ទង់​មតិ​ថ្នាក់​ជាតិ​ស្តី​ពី​ជំងឺផ្លូវចិត្ត​នេះ​នៅឡើយ​តែ​ទោះជា​យ៉ាងណា អង្គការ​សុខភាព​ពិភពលោក បង្ហាញ​ថា បញ្ហា​សុខភាព​ផ្លូវចិត្ត​ប៉ះពាល់​ដល់​មនុស្ស​ប្រមាណ ២៥​ភាគរយ…

ការ​យកចិត្តទុកដាក់​របស់​ក្រសួងសុខាភិបាល​លើ​បញ្ហា​សុខភាព​ផ្លូវចិត្ត ​វា​គឺជា​ភាព​កក់ក្តៅ​មួយ ហើយ​សង្ឃឹមថា ក្រសួង​នឹង​បន្ត​កិច្ចការ​នេះ​ឲ្យ​ចេញ​ជា​រូបរាង​ពីព្រោះ​សុខភាព​ផ្លូវចិត្ត​កំពុង​តែ​ក្លាយ ជា​បញ្ហា​មួយ​នៅ​ក្នុង​ចំណោម​បញ្ហា​នានា​នៅ​ក្នុង​វិស័យ​សុខភាព​សាធារណៈ​។

ប្រទេស​កម្ពុជា​មិន​ទាន់​ធ្វើការ​ស្ទង់​មតិ​ថ្នាក់​ជាតិ​ស្តី​ពី​ជំងឺផ្លូវចិត្ត​នេះ​នៅឡើយ​តែ​ទោះជា​យ៉ាងណា អង្គការ​សុខភាព​ពិភពលោក បង្ហាញ​ថា បញ្ហា​សុខភាព​ផ្លូវចិត្ត​ប៉ះពាល់​ដល់​មនុស្ស​ប្រមាណ ២៥​ភាគរយ នៃ​ចំនួន​ប្រជាជន​ពិភពលោក ដូច្នេះ​វា​ហាក់​ធ្ងន់ធ្ងរ​ដែរ ។

តាម​ប្រសាសន៍​របស់​អ្នកនាំពាក្យ​ក្រសួងសុខាភិបាល​ប្រាប់​សារព័ត៌​មាននៅ​ក្នុងស្រុក​មួយ បាន​ឲ្យ​ដឹង​ថា ក្រសួងសុខាភិបាល​កំពុង​គិតគូរ​អំពី​ជំងឺ​នេះ ដោយ​គ្រោង​បង្កើត​បណ្តាញទូរស័ព្ទ​បន្ទាន់​ដើម្បី​ផ្តល់​សេវា​ប្រឹក្សា​សុខភាព​ផ្លូវចិត្ត​ដល់​ប្រជាពលរដ្ឋ​ដែល​មាន​បញ្ហា​សុខភាព​ផ្លូវចិត្ត ដោយ​ផ្តល់​សេវា​ប្រឹក្សា​ប្រកបដោយ​គុណភាព ប្រសិទ្ធភាព និង​ទាន់​ពេលវេលា​ពី​អ្នកជំនាញ​។

តាម​រយៈ​ព័ត៌មាន​នេះ វា​គឺជា​ជំហាន​លើកទឹកចិត្ត​មួយ​ឆ្ពោះទៅ​រក​ការ​ដោះស្រាយ​បញ្ហា​ប្រឈម​សុខភាព​ផ្លូវចិត្ត​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​។ តាម​រយៈ​ការ​ផ្តល់​សេវា​ប្រឹក្សា​ប្រកបដោយ​គុណភាពប្រសិទ្ធ​
ភាព និង​ទាន់​ពេលវេលា​ដល់​មនុស្ស​ដែល​មាន​បញ្ហា​សុខភាព​ផ្លូវចិត្ត ខ្សែ​ទូរស័ព្ទ​ទាន់​ហេតុការណ៍​នេះ​តំណាង​ឱ្យ​យន្តការ​ជំនួយ​ចាំបាច់​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​ដែល​ធនធាន​សុខភាព​ផ្លូវចិត្ត​នៅ​មាន​កម្រិត​។

ទោះជា​យ៉ាងណា​ក៏​ដោយ ដើម្បី​ឱ្យ​គំនិត​ផ្តួចផ្តើម​នេះ​មាន​ឥទ្ធិពល​យូរអង្វែង​និង​មាន​និរន្ត​ភាព វា​ទាមទារ​ឱ្យ​មាន​ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ​រឹង​មាំ ការ​ផ្តល់​មូលនិធិ​គ្រប់គ្រាន់ និង​ការ​ចូលរួម​ពី​អ្នកជំនាញ​ផ្នែក​សុខភាព​ផ្លូវចិត្ត ហើយ​ក៏​ត្រូវ​តែ មាន​ទំនួល​ខុស​ត្រូវ មិនមែន​ចេះ​តែ​បង្កើត​ហើយ​មិន​មានការ​ទទួលខុសត្រូវ​នោះ​ឡើយ​។

មក​ដល់​ពេល​នេះ​សុខភាព​ផ្លូវចិត្ត​នៅ​តែ​ជា​ផ្នែក​មួយ​ដែល​គេ​មើល​រំលង​ក្នុង​ប្រទេស​កម្ពុជា បើ​ទោះជា​ប្រទេស​ជាតិ​មានការ​យល់​ដឹង​កាន់តែ​ច្រើន​អំពី​ភាព​គ្រោះថ្នាក់​នៃ​ជំងឺ​នេះ​ក៏​ដោយ​។ តាម​ប្រវត្តិ​សាស្ត្រ សង្គម​កម្ពុជា​បាន​ប្រឈម​មុខ​នឹង​បញ្ហា​ជា​ច្រើន​ក្នុង​ការ​ទទួលស្គាល់​សុខភាព​ផ្លូវចិត្ត​ថា​ជា​ធាតុ​ផ្សំ​ដ៏​សំខាន់​នៃ​សុខុមាលភាព​សង្គម​។

ការ​បង្កើត​បណ្តាញទូរស័ព្ទ​បន្ទាន់​សម្រាប់​ការ​ប្រឹក្សា​សុខភាព​ផ្លូវចិត្ត​គឺជា​ការ​អភិវឌ្ឍន៍​វិជ្ជមាន តែ​ធនធានមនុស្ស​ឆ្លើយ​តប​អាច​ជា​បញ្ហា​ដែល​ទាមទារ​ការ​ទទួលខុសត្រូវ​ខ្ពស់​។ មក​ដល់​ពេល​នេះ​ការ​បង្កើត​បណ្តាញ hotlines បាន​បង្ហាញ​ថា​ទទួល​បាន​ជោគជ័យ​ទូ​ទាំង​ពិភពលោក​ក្នុង​ការ​ផ្តល់​ការ​គាំទ្រ និង​ការ​ណែនាំ​ជា​បន្ទាន់​ដល់​បុគ្គល​ដែល​ជួប​ប្រទះ​វិបត្តិ​សុខភាព​ផ្លូវចិត្ត​។

ខ្សែ​ទូរស័ព្ទ​បន្ទាន់​ដែល​ខិតខំ​ប្រឹងប្រែង​ដោយ​អ្នកជំនាញ​សុខភាព​ផ្លូវចិត្ត​ដែល​បាន​ទទួល​ការ​បណ្តុះ​បណ្តាល​ត្រូវ​បាន​គេ​អះអាង​ថា​អាច​ផ្តល់​ការ​សង្គ្រោះ​ភ្លាម​ៗ ការពារ​វិបត្តិ​កុំឱ្យ​កើនឡើង និង​ដឹកនាំ​បុគ្គល​ទៅ​រក​ជំនួយ​ផ្នែក​វិជ្ជាជីវៈ​បន្ថែម​ទៀត​ប្រសិនបើ​ចាំបាច់​។ ខ្សែ​ទូរស័ព្ទ​ទាន់​ហេតុការណ៍​ក៏​អាច​បម្រើ​ជា​ធនធាន​ដែល​អាច​ចូល​ប្រើ​បាន​សម្រាប់​អ្នក​ដែល​អាច​ស្ទាក់ស្ទើរ​ក្នុង​ការ​ស្វែងរក​ការ​ប្រឹក្សា​ផ្ទាល់​មុខ ដោយសារ​ការ​មាក់ងាយ ឬ​ដែន​កំណត់​ភូមិសាស្ត្រ​។

ទោះជា​យ៉ាងណា​ក៏​ដោយ ការ​បង្កើត​បណ្តាញទូរស័ព្ទ​បន្ទាន់​ឆ្លើយ​តប នឹង​បញ្ហា​នេះ វា​នឹង​មិន​គ្រប់គ្រាន់​ទេ​។ ប្រព័ន្ធ​គាំទ្រ​សុខភាព​ផ្លូវចិត្ត​ដ៏​ជោគជ័យ​ទាមទារ​ការ​វិនិយោគ​រយៈពេល​វែង​ក្នុង​ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ​សុខភាព​ផ្លូវចិត្ត​។ នេះ​រួម​បញ្ចូល​ទាំង​ការ​បណ្តុះបណ្តាល​អ្នកជំនាញ​ផ្នែក​សុខភាព​ផ្លូវចិត្ត ការ​បង្កើត​យុទ្ធនាការ​ផ្សព្វផ្សាយ​ការ​យល់​ដឹង​ជា​សាធារណៈ​ដើម្បី​កាត់​បន្ថយ​ការ​មាក់ងាយ និង​ធានា​លទ្ធភាព​ប្រើប្រាស់​សម្រាប់​អ្នក​នៅ​តាម​តំបន់​ជនបទ​។

លើស​ពី​នេះ ការ​អនុវត្ត​ប្រកបដោយ​ប្រសិទ្ធភាព​នៃ​ខ្សែ​ទូរស័ព្ទ​ទាន់​ហេតុការណ៍​នេះ​នឹង​ពឹងផ្អែក​លើ​ការ​ផ្តល់​មូលនិធិ​គ្រប់គ្រាន់ បុគ្គលិក និង​ការ​សម្របសម្រួល​ក្នុង​ចំណោម​អ្នកជំនាញ​សុខភាព​ផ្លូវចិត្ត និង​ស្ថាប័ន​រដ្ឋាភិបាល​។ រដ្ឋាភិបាល​ក៏​អាច​ពិចារណា​ពី​ភាព​ជា​ដៃគូ​ជាមួយ​អង្គការក្រៅរដ្ឋាភិបាល អង្គការ​អន្តរជាតិ និង​អង្គភាព​ឯកជន ដើម្បី​ធានា​បាន​នូវ​និរន្តរភាព និង​ប្រសិទ្ធភាព​នៃ​បណ្តាញទូរស័ព្ទ​ទាន់​ហេតុការណ៍​។

ក្រៅពី​នេះ​ការ​យល់​ដឹង​ជា​សាធារណៈ​គឺជា​ធាតុ​សំខាន់​មួយទៀត​ក្នុង​ការ​ធានា​នូវ​ភាព​ជោគជ័យ​នៃ​គំនិត​ផ្តួចផ្តើម​ទាំងនេះ​។ ដើម្បី​ឱ្យ​ខ្សែ​ទូរស័ព្ទ​ទាន់សម័យ​មាន​ប្រសិទ្ធភាព ប្រជាជន​កម្ពុជា​ត្រូវ​ដឹង​ថា​វា​មាន ជឿជាក់​លើ​សេវា​របស់​ខ្លួន និង​យល់​ថា​បញ្ហា​សុខភាព​ផ្លូវចិត្ត​គឺ​ពិតជា​អាច​ព្យាបាល​បាន​។ យុទ្ធនាការ​អប់រំ​សាធារណៈ​ដ៏​ទូលំទូលាយ កំណត់​គោលដៅ​សាលារៀន កន្លែងធ្វើការ និង​អង្គការ​សហគមន៍ អាច​ដើរតួ​នាទី​យ៉ាង​សំខាន់​ក្នុង​ការ​បំបែក​ការ​មាក់ងាយ​ជុំវិញ​សុខភាព​ផ្លូវចិត្ត និង​ផ្សព្វផ្សាយ​ខ្សែ​ទូរស័ព្ទ​ទាន់​ហេតុការណ៍​ជា​ធនធាន​គាំទ្រ​។

សរុប​មក គំនិត​ផ្តួចផ្តើម​របស់​ក្រសួងសុខាភិបាល​ក្នុង​ការ​ដាក់​ឱ្យ​ដំណើរការ​ខ្សែ​ទូរស័ព្ទ​ទាន់​ហេតុការណ៍​ឆ្លើយ​តប​នឹង​បញ្ហា​សុខភាព​ផ្លូវចិត្ត ក្នុង​ការ​ដោះស្រាយ​តម្រូវការ​សុខភាព​ផ្លូវចិត្ត​នៅ​កម្ពុជា​។ ខ្សែ​ទូរស័ព្ទ​ទាន់​ហេតុការណ៍​នេះ​មាន​សក្តានុពល​ក្នុង​ការ​ធ្វើ​ឱ្យ​ជំនួយ​សុខភាព​ផ្លូវចិត្ត​កាន់តែ​អាច​ចូល​ដំណើរការ​បាន ទាន់​ពេលវេលា និង​មាន​ប្រសិទ្ធភាព​។

ទោះជា​យ៉ាងណា​ក៏​ដោយ ​ដើម្បី​ឱ្យ​គំនិត​ផ្តួចផ្តើម​នេះ​ទទួល​បាន​ជោគជ័យ រដ្ឋាភិបាល​ត្រូវ​តែ​រក្សា​ការ​ប្តេជ្ញា​ចិត្ត​ក្នុង​ការ​ផ្តល់​មូលនិធិ​ប្រកបដោយ​និរន្តរភាព ការ​អភិវឌ្ឍន៍​ធនធាន និង​ការ​យល់​ដឹង​ជា​សាធារណៈ​។ មាន​តែ​ជាមួយនឹង​វិធីសាស្ត្រ​ទូលំទូលាយ និង​ពហុ​ស្រទាប់​ប៉ុណ្ណោះ ទើប​ប្រទេស​កម្ពុជា​មាន​សង្ឃឹម​ក្នុង​ការ​បង្កើត​ប្រព័ន្ធ​គាំទ្រ​សុខភាព​ផ្លូវចិត្ត ដែល​ពិតជា​ឆ្លើយ​តប​នឹង​តម្រូវការ​របស់​ប្រជាជន​ខ្លួន​។

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ