ចលនាពីរកំពុងតែដើរនៅក្នុងទិសផ្ទុយគ្នា ដោយអ្នកនៅក្នុងស្រុកកំពុងតែពពាក់ពពូន បង្ហាញការគាំទ្រគម្រោងកសាងព្រែកជីកហ្វូណនតេជោ និងគម្រោងអភិវឌ្ឍន៍នៅតំបន់ត្រីកោណកម្ពុជា-ឡាវ-វៀតណាម ហើយក្រុមអ្នកនយោបាយនិរទេស និងសកម្មជនប្រឆាំងក្រៅស្រុក កំពុងតែសម្រុក និងប្រមូលមតិរិះគន់ប្រឆាំងគម្រោងទាំងពីរនេះ ។ ដើម្បីអំពើល្អឈ្នះអំពើអាក្រក់…
ចលនាពីរកំពុងតែដើរនៅក្នុងទិសផ្ទុយគ្នា ដោយអ្នកនៅក្នុងស្រុកកំពុងតែពពាក់ពពូន បង្ហាញការគាំទ្រគម្រោងកសាងព្រែកជីកហ្វូណនតេជោ និងគម្រោងអភិវឌ្ឍន៍នៅតំបន់ត្រីកោណកម្ពុជា-ឡាវ-វៀតណាម ហើយក្រុមអ្នកនយោបាយនិរទេស និងសកម្មជនប្រឆាំងក្រៅស្រុក កំពុងតែសម្រុក និងប្រមូលមតិរិះគន់ប្រឆាំងគម្រោងទាំងពីរនេះ ។ ដើម្បីអំពើល្អឈ្នះអំពើអាក្រក់ តើរដ្ឋាភិបាលត្រូវធ្វើយ៉ាងណា?
ការរិះគន់ជាបន្តបន្ទាប់ពីក្រុមប្រឆាំងនិរទេស និងសកម្មជននយោបាយរបស់ពួកគេ ទាក់ទងនឹងគម្រោងអភិវឌ្ឍន៍នៅតំបន់ត្រីកោណកម្ពុជា-ឡាវ-វៀតណាម និងគម្រោងប្រឡាយហ្វូណនតេជោ បង្ហាញពីបញ្ហាប្រឈមដ៏សំខាន់សម្រាប់រាជរដ្ឋាភិបាល ។ នៅពេលដែលសកម្មជនទាំងនេះ បន្តបញ្ចេញនូវការព្រួយបារម្ភ ជាពិសេសជុំវិញប្រភពមូលនិធិនៃគំនិតផ្តួចផ្តើមទាំងនេះ វិធានការថ្មីៗរបស់រដ្ឋាភិបាលក្នុងការដាក់ចេញនូវកិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែងរៃអង្គាសប្រាក់បានធ្វើឱ្យមានការសង្ស័យបន្ថែមទៀត ។ នៅក្នុងស្ថានភាពបច្ចុប្បន្នបែបនេះ ទាមទារឱ្យមានការឆ្លើយតបជាយុទ្ធសាស្ត្រពីរដ្ឋាភិបាល ដើម្បីដោះស្រាយការរិះគន់ទាំងនេះ និងព្យាករណ៍ពីគោលដៅនាពេលអនាគតដោយក្រុមប្រឆាំង ។
នៅរយៈពេលប៉ុន្មានថ្ងៃចុងក្រោយនេះ លោក សម រង្ស៊ី ដែលជាអ្នកទោស និងអ្នកនយោបាយនិរទេសខ្លួននិងក្រុមអ្នកគាំទ្ររបស់ក្រុមនេះបានលើកឡើង ហើយលើកឡើងទៀតទាក់ទងនឹងតម្លាភាពនៃប្រភពមូលនិធិសម្រាប់គម្រោងអភិវឌ្ឈន៍នៅតំបន់ត្រីកោណកម្ពុជា-ឡាវ-វៀតណាម និងការកសាងព្រែកជីកហ្វូណតេជោ ។ ក្រុមសកម្មជននិរទេសបានកំពុងតែយកយុទ្ធនាការរៃអង្គាសមូលនិធិរបស់រាជរដ្ឋាភិបាល មកចោទសួរអំពីភាពត្រឹមត្រូវនៃយុទ្ធនាការ និងប្រភពដើមនៃមូលនិធិដែលត្រូវយកមកកសាងគម្រោងព្រែកជីក ។
នៅក្នុងសា្ថនភាពបែបនេះ មិនមានអ្វីចម្លែកឡើយពីព្រោះវា គឺជាសិទ្ធិរបស់ពួកគេ ហើយរាជរដ្ឋាភិបាលក៏ពិបាកនឹងដើរបិទមាត់ពួកគេដែរ ដោយសារតែវានៅក្រៅរង្វង់ដែនសមត្ថកិច្ច និងសិទ្ធិស្របច្បាប់ដែលអាច គ្រប់គ្រងពួកគេបាន ។ ពួកគេមានមាត់ ពួកគេអាចនិយាយបានគ្រប់យ៉ាង ប៉ុន្តែសំខាន់ គឺជំនឿរបស់ពលរដ្ឋទៅលើសម្តីដែលពួកគេកំពុងតែនិយាយ ឬមួយក៏ជឿនៅលើអ្វីដែលរាជរដ្ឋាភិបាលកំពុងតែខិតខំធ្វើនៅពេលបច្ចុប្បន្ននេះ ។
ដើម្បីឆ្លើយតបនឹងបញ្ហានេះ អ្វីដែលរាជរដ្ឋាភិបាលត្រូវតែផ្តល់អាទិភាព ដើម្បីបន្សាបឥទ្ធិពលនៃការរិះគន់អវិជ្ជមានបែបនេះ គឺដាច់ខាតត្រូវតែពាក់ព័ន្ធនឹងបញ្ហាតម្លាភាព និងគណនេយ្យភាពក្នុងកិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែងរៃអង្គាសថវិការបស់ខ្លួនក៏ដូចជា ការចំណាយ ហើយជាពិសេស គឺសក្ខីកម្មពិតប្រាកដនៃគម្រោងដែលបានដាក់ចេញ ។
ដើម្បីទប់ទល់នឹងការរិះគន់វា.យប្រហារអោយមានប្រសិទ្ធភាព រាជរដ្ឋាភិបាលគួរតែបង្កើតយុទ្ធសាស្ត្រទំនាក់ទំនងសាធារណៈច្បាស់លាស់ និងលម្អិតដែលបង្ហាញពីប្រភពនៃមូលនិធិការប្រើប្រាស់មូលនិធិដែលមានបំណងប្រើប្រាស់ និងយន្តការនានា ដើម្បីធានាគណនេយ្យភាពហិរញ្ញវត្ថុ ។ តាមរយៈការផ្តល់នូវបច្ចុប្បន្នភាពព័ត៌មានថ្មីៗជាប្រចាំ និងរបាយការណ៍ស្តីពីវឌ្ឍនភាពនោះ រាជរដ្ឋាភិបាលអាចបង្កើតការជឿទុកចិត្ត និងបង្ហាញពីការប្តេជ្ញាចិត្តរបស់ខ្លួនចំពោះអភិបាលកិច្ចប្រកបដោយក្រមសីលធម៌ ។ វិធីសាស្ត្រទាំងនេះនឹងជួយបន្ធូរបន្ថយការខិតខំនៅក្នុងការនិទានរឿងរបស់គណបក្សប្រឆាំង ដែលលាបពណ៌គម្រោងថា ជារឿងគួរឱ្យសង្ស័យផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុ ឬពុករលួយឬក៏រដ្ឋាភិបាលខ្វះទុនជាដើម។
ពាក់ព័ន្ធនឹងបញ្ហានេះ អ្វីដែលសម្តេចធិបតីបានលើកឡើងថ្មីៗ នៅពេលបង្ហាញនូវសមិទ្ធផលនៃបេកសកម្មរបស់រាជរដ្ឋាភិបាល១ឆ្នាំថា នឹងរៀបចំដំណើរទស្សនកិច្ចឲ្យពលរដ្ឋទៅស្វែងយល់ គម្រោងអភិវឌ្ឈន៍នៅតំបន់ត្រីកោណកម្ពុជា-ឡាវ-វៀតណាម គឺជាទស្សនៈវិស័យដ៏ត្រឹមត្រូវហើយដែលរាជរដ្ឋាភិបាលផ្តល់ឱកាសឲ្យពលរដ្ឋបានឃើញ ។
ក្រៅពីនេះ រាជរដ្ឋាភិបាលក៏គួរតែចូលរួមដោយផ្ទាល់ជាមួយប្រជាពលរដ្ឋ ដើម្បីផ្តល់នូវទស្សនវិស័យប្រកបដោយតុល្យភាពលើសារៈសំខាន់នៃគម្រោងតាមរយៈការរៀបចំវេទិកាសាធារណៈ និងយុទ្ធនាការផ្សព្វផ្សាយតាមប្រព័ន្ធឌីជីថល ដែលអនុញ្ញាតឱ្យប្រជាពលរដ្ឋបញ្ចេញមតិរបស់ពួកគេ និងទទួលបានចម្លើយដោយផ្ទាល់ពីមន្ត្រី ។ គំនិតផ្តួចផ្តើមបែបនេះ មិនត្រឹមតែជំរុញឱ្យមានការយល់ដឹងពីការចូលរួមប៉ុណ្ណោះទេ ប៉ុន្តែថែមទាំងប្រឆាំងនឹងកិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែងរបស់ក្រុមអ្នកប្រឆាំងក្នុងការស្វែងរករឿងនិទានមកបំពងសំឡេងនៅលើបណ្តាញសង្គម ។
លើសពីនេះ ការប្រើប្រាស់ប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គម ប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាពក៏មានសារៈសំខាន់ផងដែរ ដោយរាជរដ្ឋាភិបាលគួរចែករំលែកទិន្នន័យភស្តុតាង និងការផ្ញើសារច្បាស់លាស់ ដើម្បីបដិសេធព័ត៌មានមិនពិត និងផ្តល់ព័ត៌មានថ្មីៗជាក់ស្តែង ។
ទន្ទឹមនឹងការខិតខំដោះស្រាយក្តីកង្វល់ភ្លាមៗជុំវិញបញ្ហាខាងលើរាជរដ្ឋាភិបាលក៏គួរតែគិតទុកជាមុនអំពីគោលដៅនៃការរិះគន់នាពេលអនាគត ដែលក្រុមប្រឆាំង និងសកម្មជនរបស់ពួកគេអាចកំណត់គោលដៅ ។ ដំបូងពួកគេចិញ្ច្រាំការរិះគន់លើទិដ្ឋភាពគម្រោងទាំងពីរទាំងមូល បន្ទាប់មកគឺមូលនិធិ ហើយនៅពេលអនាគតពួកគេអាចនឹងបង្កើនគោលដៅចិញ្ច្រាំលើគោលដៅផ្សេងដែលទំនងជាលើបញ្ហាផលប៉ះពាល់បរិស្ថាន ការប្រើប្រាស់ដី ការផ្លាស់ទីលំនៅ និងបញ្ហាផលប្រយោជន៍រវាងរាស្ត្រ និងក្រុមឥស្សរជន …។ល។
ដើម្បីទប់ស្កាត់ការរិះគន់ទាំងនេះ រាជរដ្ឋាភិបាលត្រូវតែធានាថា ការវាយតម្លៃបរិស្ថានត្រូវបានធ្វើឡើងដោយតម្លាភាពជាមួយនឹងការស្រាវជ្រាវដែលបានចែករំលែកជាសាធារណៈ ។ ការចូលរួមជាមួយអ្នកជំនាញបរិស្ថានឯករាជ្យ និងការអញ្ជើញអ្នកសង្កេតការណ៍អន្តរជាតិឱ្យផ្ទៀងផ្ទាត់ការអនុលោមតាមស្តង់ដាការការពារបរិស្ថាន និងសង្គមអាចជួយទប់ទល់នឹងការអះអាងពីការធ្វេសប្រហែស ឬការអនុវត្តមិនត្រឹមត្រូវ ។
ជាងនេះទៅទៀត ទាក់ទងនឹងការប្រើប្រាស់ដី និងការផ្លាស់ទីលំនៅ រាជរដ្ឋាភិបាលគួរតែអនុវត្តកម្មវិធីសំណងដោយយុត្តិធម៌ និងធានាថា សហគមន៍ដែលរងផលប៉ះពាល់ត្រូវបានពិគ្រោះយោបល់ និងផ្តល់សំណងឱ្យបានគ្រប់គ្រាន់សមរម្យ ។ កត្តាផលប្រយោជន៍រវាងរាស្ត្រ និងក្រុមឥស្សរជនក៏ត្រូវតែប្រុងប្រយ័ត្ន ពីព្រោះកន្លងមករាល់គម្រោង គឺតែងតែមានក្រុមមន្ត្រីខ្លះដែលដឹងមុនអំពីគម្រោងឆ្លៀតឱកាសទាញផលប្រយោជន៍មុនពលរដ្ឋ ។
សរុបមកវិញការឆ្លើយតបរបស់រាជរដ្ឋាភិបាលចំពោះការរិះគន់របស់ក្រុមអ្នកនយោបាយប្រឆាំង ដែលកំពុងនិរទេសខ្លួន ចំពោះគម្រោងគម្រោងអភិវឌ្ឈន៍នៅតំបន់ត្រីកោណកម្ពុជា-ឡាវ-វៀតណាម និងព្រែកជីកហ្វូណនតេជោ នឹងបង្កើតគំរូមួយសម្រាប់អន្តរកម្ម នាពេលអនាគតសម្រាប់ការជាទប់ទល់ជាមួយនឹងសំឡេងប្រឆាំង ។ តាមរយៈការប្តេជ្ញាចិត្តចំពោះតម្លាភាព ការចូលរួមជាមួយសាធារណជន និងការទន្ទឹងរង់ចាំការរិះគន់នាពេលអនាគត រាជរដ្ឋាភិបាលអាចគ្រប់គ្រងការរិះគន់របស់ពួកគេបាន ប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព និងរក្សាទំនុកចិត្តសាធារណៈចំពោះគំនិតផ្តួចផ្តើមអភិវឌ្ឍន៍សំខាន់ៗទាំងនេះ ។ គន្លឹះសំខាន់ គឺមិនមែនគ្រាន់តែប្រតិកម្មចំពោះការរិះគន់ប៉ុណ្ណោះទេ ប៉ុន្តែបង្ហាញយ៉ាងសកម្មនូវការប្តេជ្ញាចិត្តចំពោះអភិបាលកិច្ចប្រកបដោយក្រមសីលធម៌ ការតម្កល់នូវផលប្រយោជន៍សាធារណៈពិតប្រាកដជាធំ ។
នៅពេលរដ្ឋាភិបាលមានយុទ្ធសាស្ត្រច្បាស់លាស់ តម្លាភាព និងឆ្លើយតបទាន់សភាពការណ៍ អំពើល្អរបស់រដ្ឋាភិបាលនឹងអាចយកឈ្នះការប្រឌិតរឿងដោយក្រុមប្រឆាំង ។ ពេលនោះ ទោះពួកគេប្រឹងស្រែកយ៉ាងណា ក៏ពួកគេមិនអាចធ្វើអោយមានការយល់ច្រឡំនៅក្នុងចំណោមប្រជាជនបានដែរ។ ទីបំផុត អំពើល្អត្រូវតែឈ្នះអំពើអាក្រក់៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ