ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture
  • សៀមរាប

រមណី​ដ្ឋា​ន​ដែល​ជា​រតនៈវត្ថុ​ចុះបញ្ជី​នៅ​ក្នុង​បញ្ជី​បេតិកភណ្ឌ​វប្បធម៌​ពិភពលោក​របស់​អង្គការ​យូ​ណេ​ស្កូ​មាន​ដល់​ទៅ​៤ គឺ​ប្រាសាទអង្គរវត្ត ប្រាសាទព្រះវិហារ ប្រាសាទ​សំបូរ​ព្រែ​គុក និង​ប្រាសាទ​កោះ​កេរ ។ ប៉ុន្តែ​កម្ពុជា​ហាក់​បាន​កំពុង​តែ​ប្រើប្រាស់ និង​ជំរុញ​ការ​ឃោសនា​ខ្លាំង​តែ​១​ប៉ុណ្ណោះ គឺ​ប្រាសាទអង្គរវត្ត ស្រប​ពេល​ដែល​ប្រាសាទ​ផ្សេង​ៗ​ទៀត​ហាក់​ស្ងប់ស្ងាត់…

រមណី​ដ្ឋា​ន​ដែល​ជា​រតនៈវត្ថុ​ចុះបញ្ជី​នៅ​ក្នុង​បញ្ជី​បេតិកភណ្ឌ​វប្បធម៌​ពិភពលោក​របស់​អង្គការ​យូ​ណេ​ស្កូ​មាន​ដល់​ទៅ​៤ គឺ​ប្រាសាទអង្គរវត្ត ប្រាសាទព្រះវិហារ ប្រាសាទ​សំបូរ​ព្រែ​គុក និង​ប្រាសាទ​កោះ​កេរ ។ ប៉ុន្តែ​កម្ពុជា​ហាក់​បាន​កំពុង​តែ​ប្រើប្រាស់ និង​ជំរុញ​ការ​ឃោសនា​ខ្លាំង​តែ​១​ប៉ុណ្ណោះ គឺ​ប្រាសាទអង្គរវត្ត ស្រប​ពេល​ដែល​ប្រាសាទ​ផ្សេង​ៗ​ទៀត​ហាក់​ស្ងប់ស្ងាត់ ។

តើ​នេះ គឺជា​ការ​ខ្ជះខ្ជាយ​សក្តានុពល​ដែល​មាន​ដែរ​ឫ​ទេ? ហើយ​ថា តើ​កម្ពុជា​គួរ​ធ្វើ​យ៉ាងណា ដើម្បី​ប្រើប្រាស់​សក្តានុពល​ដែល​មាន ដើម្បី​ជំរុញ និង​អភិ​វ​ឌ្ឍន៍​វិស័យ​ទេសចរណ៍​ឲ្យ​ព្រម​គ្នា?

មក​ដល់​ពេល​នេះ​គេ​ដឹង​ថា នៅ​ក្នុង​ចំណោម​សម្បត្តិ​បេតិកភណ្ឌ​ពិភពលោក​ទាំង​៤​នេះ គឺ​មាន​ភាព​ទាក់ទាញ និង​មាន​សក្តានុពល​ដូច​គ្នា​ក៏​ដូច​ជា តម្លៃ​នៃ​វប្បធម៌​ប្រហាក់ប្រហែល​គ្នា​ទើប​បានជា​អង្គការ​យូ​ណេ​ស្កូ បាន​ទទួលស្គាល់ និង​យល់ព្រម​ឲ្យ​ចុះបញ្ជី​ដូច​គ្នា ដោយ​ខុស​គ្នា​តែ​ពេលវេលា​នៃ​ការ​ចុះបញ្ជី​តែ​ប៉ុណ្ណោះ​។​ប៉ុន្តែ​ទោះបីជា​យ៉ាងណា​ក៏​ដោយ យើង​ឃើញ​ថា នៅ​ពេល​នេះ​សកម្មភាព​នានា​ហាក់​ផុលផុស​ខ្លាំង តែ​នៅ​លើ​ប្រាសាទអង្គរវត្ត ខណៈ​ដែល​ប្រាសាទបុរាណ​៣​ទៀត ហាក់​មិនសូវ​ឃើញ​សកម្មភាព​ផុលផុស​ឡើយ ។

ប្រាសាទអង្គរវត្ត នៅ​ខេត្តសៀមរាប ត្រូវ​បាន​គេ​ដឹង​ថា បាន​ចុះបញ្ជី​មុនគេ​បង្អស់ គឺ​នៅ​ថ្ងៃ​ទី​១៤ ខែធ្នូ ឆ្នាំ​១៩៩២ បន្ទាប់​មក គឺ​ប្រាសាទព្រះវិហារ នៅ​ថ្ងៃ​ទី​០៧ ខែកក្កដា ឆ្នាំ​២០០៨ ហើយ​ក៏​បន្ត​ទៅ​ប្រាសាទសំបូរព្រៃគុក នៅ​កំពង់ធំ នា​ថ្ងៃ​ទី​០៨ ខែកក្កដា ឆ្នាំ​២០១៧ និង​ប្រាសាទ​កោះ​កេរ នៅ​ខេត្តព្រះវិហារ នៅ​ថ្ងៃ​ទី ១៧ ខែកញ្ញា ឆ្នាំ​២០២៣ ។ នៅ​ក្នុង​ចំណោម​ទី​បុរាណ​ដ្ឋា​ន​ពិភពលោក ទាំង​៤​នេះ មាន​តែ​ប្រាសាទអង្គរវត្ត​មួយ​ទេ ដែល​គេ​និយាយ​ច្រើន​បំផុត ទាំង​នៅ​លើ​បណ្តាញ​សង្គម ដែល​ធ្វើ​ឡើង​ដោយ​អ្នក​បង្កើត​មាតិកា​ជាតិ និង​អន្តរជាតិ​នៅ​លើ​បណ្តាញ​សង្គម នៅ​លើ​បណ្តាញ​ព័ត៌មាន​ជាតិ និង​អន្តរជាតិ​នានា ខណៈ​ដែល​ព្រឹត្តិការណ៍​ធំ​ៗ​ទាំង​ជាតិ និង​អន្តរជាតិ​ជា​ច្រើន​ក៏ ត្រូវ​បាន​គេ​ទាញ​ផ្សារ​ភ្ជាប់​នឹង​ប្រាសាទអង្គរវត្ត​នេះ​ដែរ​។ ប៉ុន្តែ​ទី​បុរាណ​ដ្ឋា​ន​ផ្សេង​ទៀត ហាក់​មិនសូវ​ជា​ឭ​សូរ ការ​ផ្សព្វផ្សាយ​ច្រើន​ឡើយ ។

ដោយសារ​តែ​ស្ថានភាព​នេះ រមណី​ដ្ឋា​ន​អង្គរ​ត្រូវ​បាន​គេ​ដឹង​ថា គឺជា​កន្លែង​ដ៏​ទាក់ទាញ​បំផុត​នៅ​ក្នុង​ចំណោម​រមណី​ដ្ឋា​ន​ដែល​ជា​សម្បត្តិ​បេតិកភណ្ឌ​ពិភពលោក​ទាំង​៤ ដោយនៅ​ក្នុង​រយៈពេល​ប្រាំពីរ​ខែ​ដើមឆ្នាំ​២០២៤ ប្រាសាទអង្គរវត្ត​បាន​ទាក់ទាញ​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​អន្តរជាតិ​ចំនួន​ជិត​៦០​ម៉ឺន​នាក់ ខណៈ​ដែល​ប្រាសាទព្រះវិហារ​វិញ​បាន​ទាក់ទាញ​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​អន្តរជាតិ​បាន​ត្រឹមតែ​ជាង​៦​ពាន់​នាក់ ហើយ​ប្រាសាទ​កោះ​កេ​បាន​ជាង​៨​ពាន់​នាក់ ដោយឡែក​ប្រាសាទសំបូរព្រៃគុក​ក៏​មិន​ច្រើន​ឡើយ ។ ក្រៅពី​ភ្ញៀវ​អន្តរជាតិ សូ​ម្បី​តែ​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​ជាតិ ក៏​ពិតជា​មិន​អាច​ប្រៀបធៀប​គ្នា​បាន​ដែរ ។

រមណី​ដ្ឋា​ន​អង្គរ​ឥឡូវនេះ​លែង​រាប់​អ្នកទេសចរ​ជាតិ​ហើយ ដោយសារ​ពលរដ្ឋ​យើង​ជា​ច្រើន​បាន​ទៅ​លេង ប៉ុន្តែ​នៅ​រមណី​ដ្ឋា​ន​ដូច​ជា ព្រះ​វិហារ​មាន​ជាង​៤​ម៉ឺន​នាក់​ប៉ុណ្ណោះ ហើយ​ប្រាសាទ​កោះ​កេរ​មាន​ជាង​៦​ម៉ឺន​នាក់ រីឯ​សំបូរ​ព្រៃ​គុក​មិន​ច្រើន​ឡើយ ។ ផ្អែក​តាម​ស្ថានភាព​នៃ​ភាព​ខុស​គ្នា​នេះ បង្ហាញ​ពី​បញ្ហា​ប្រឈម​ដ៏​សំខាន់​មួយ​សម្រាប់​រដ្ឋាភិបាល​កម្ពុជា និង ស្ថាប័ន​ដែល​ពាក់ព័ន្ធ​ដែល​គួរតែ​គិតគូរ និង​រិះរក​ធ្វើ​យ៉ាងណា ដើម្បី​ទាញ​សក្តានុពល​ពី​ការ​ចុះបញ្ជី​នេះ​ឲ្យ​អស់​លទ្ធភាព ដើម្បី​ជំរុញ និង​លើកកម្ពស់​វិស័យ​ឧស្សាហ៍កម្ម​ដែល​គ្មាន​ផ្សេង​នេះ ។

ជា​ការ​ពិត​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​ជាតិ និង​អន្តរជាតិ​ដែល​បាន​ទៅ​លេង​នៅ​រមណី​ដ្ឋា​ន​អង្គរវត្ត​នៅ​ខេត្តសៀមរាប​មិនមែន​ជា​កត្តា​ចៃដន្យ​នោះ​ទេ ។ រដ្ឋាភិបាល​បាន​ចាក់​បង្ហូរ​មូលនិធិ​ដ៏​ច្រើន ទៅ​លើ​ការ​អភិរក្ស​រៀបចំ​រមណី​ដ្ឋា​នេះ​យ៉ាង​ល្អ​ប្រសើរ ហើយ​នៅ​ពេល​នេះ គឺ​ស្តង់ដា​បំផុត ខណៈ​ដែល​សេវាកម្ម​ទេសចរណ៍​ផ្សេង​ៗ​នៅ​ខេត្ត សៀមរាប បច្ចុប្បន្ន​នេះ គឺ​សម្បូរ​បែប​ជាង​ពី​មុន ដែល​កាន់តែ​បង្កើត​ជម្រើស​ផ្សេង​ៗ​សម្រាប់​ភ្ញៀវ​ទេសចរ ។ ប៉ុន្តែ​សម្រាប់​ប្រាសាទបី​ផ្សេង​ទៀត នៅ​ពេល​នេះ គឺ​ទើបតែ​មាន​ផ្លូវថ្នល់ ដែល​អាច​ចូល​ទៅ​ដល់​តែ​ប៉ុណ្ណោះ ស្រប​ពេល​ដែល​បរិវេណ​នៅ​ជុំវិញ​នៅ​ប្រឈម​មុខ​នឹង​ស្ថានភាព​ខ្វះខាត​ច្រើន រាប់​តាំងពី​បញ្ហា​អនាម័យ កន្លែង​ហូប​ចុក កន្លែង​ស្នាក់​នៅ និង​សេវាកម្ម​ជម្រើស​ចាំបាច់​ផ្សេង​ៗ​ទៀត ហើយ​និយាយ​អំពី​ការ​ឃោសនា​វិញ គឺ​សឹងតែ​មិនសូវ​មាន​តែ​ម្តង ។​ឮ

ដើម្បី​សម្រេច​បាន​នូវ​គោលដៅ​នៃ​ការ​ទាញ​ប្រយោជន៍​ពី​សម្បត្តិ​បេ​តិក​ភ័​ណ្ឌ​ពិភពលោក​ទាំងនេះ​យុទ្ធសាស្ត្រ​ពហុភាគី​ច្បាស់លាស់ និង​ការ​ចូលរួម​ពី​គ្រប់​ភាគី គឺ​ចាំបាច់​បំផុត​ដើម្បី​ការ​អភិវឌ្ឍ​ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ និង​បំពាក់​សេវាកម្ម​ចាំបាច់​នានា​, ផែនការ​យុទ្ធនាការ​ទីផ្សារ និង​ការ​ឃោសនា​, ក៏​ដូច​ជា ជំរុញ​កិច្ច​សហប្រតិបត្តិការ និង​ការ​ផ្សារ​ភ្ជាប់​ដែល​មាន​ភាព​បត់បែន ។

១ ការ​អភិវឌ្ឍ​ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ និង​បំពាក់​សេវាកម្ម​ចាំបាច់​នានា

ជា​ការ​ពិត​នៅ​ពេល​នេះ បើ​និ​យា​យា​អំពី​ផ្លូវ​គមនាគមន៍​ទៅ​កាន់​ប្រាសាទបុរាណ​ទាំងនោះ គឺ​មាន​ភាព​ប្រសើរ​មែន ប៉ុន្តែ​ទោះបីជា​យ៉ាងណា​ក៏​ដោយ ក្រៅពី​អង្គរវត្ត រមណី​ដ្ឋា​ន​បេតិកភណ្ឌ​នានា ការ​វិនិយោគ និង​ការ​រៀបចំ​លើ​ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ​គាំទ្រ គឺ​នៅ​តែ​ខ្វះខាត​ដែល​នាំ​ឲ្យ​ទីតាំង​រមណី​ដ្ឋា​ន​មើលទៅ​ហាក់​ស្ថិត​នៅ​ក្នុង​តំបន់​ដាច់​ស្រយាល ។ ដូច្នេះ​ការ​វិនិយោគ​លើ​កន្លែង​ទេសចរណ៍​ដូច​ជា មជ្ឈមណ្ឌល​សម្រាប់​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​កន្លែង​សម្រាក និង​ការ​ស្នាក់​នៅ​ប្រកបដោយ​គុណភាព គឺ​ចាំបាច់​ណាស់ ។ ជា​ទូទៅ​ការ​ធានា​ថា​អ្នក​ទស្សនា​មាន​លទ្ធភាព​ទទួល​បាន​គ្រឿង​បរិក្ខារ​ប្រកបដោយ​ផាសុកភាព និង​ងាយស្រួល​អាច​បង្កើន​បទ​ពិសោធន៍​រួម​របស់​ពួក​គេ​យ៉ាង​សំខាន់​លើកទឹកចិត្ត​ឱ្យ​មានការ​ស្នាក់​នៅ​បាន​យូរ និង​ការ​ផ្សព្វផ្សាយ​ពី​មាត់​មួយ​ទៅ​មាត់​មួយ​ដ៏​វិជ្ជមាន ។

២ ផែនការ​យុទ្ធនាការ​ទីផ្សារ និង​ការ​ឃោសនា
នៅ​ពេល​នេះ​ប្រាសាទអង្គរវត្ត​ជា​និមិត្តសញ្ញា​ដែល​ទទួលស្គាល់​ជា​សាកល​របស់​កម្ពុជា ប៉ុន្តែ​ប្រាសាទព្រះវិហារ កោះ​កេរ និង​សំបូរ​ព្រៃ​គុក​មិន​ទាន់​នៅឡើយ​ទេ ។ ដូចនេះ​យុទ្ធនាការ​ទីផ្សារ និង​ការ​ឃោសនា​អំពី​គោលដៅ​ទាំងនេះ គឺ​មាន​សារៈសំខាន់​ណាស់ ក្នុង​ការ​លើកកម្ពស់​ការ​យល់​ដឹង​អំពី​ប្រាសាទ​ទាំងនេះ​ជា​ទូទៅ ។ ស្ថាប័ន​ពាក់ព័ន្ធ​កម្ពុជា​គួរ​សហការ​ជាមួយ​ក្រុមប្រឹក្សា​ទេសចរណ៍​អន្តរជាតិ និង​ទីភ្នាក់ងារ​ទេសចរណ៍​នានា ដើម្បី​ផ្សព្វផ្សាយ​ប្រាសាទព្រះវិហារ កោះ​កេរ សំបូរ​ព្រែ​គុក តាម​រយៈ​បណ្តាញ​ផ្សេង​ៗ​រួម​មាន​ប្រព័ន្ធ​ផ្សព្វផ្សាយ​សង្គម ប្លុក​ទេសចរណ៍ និង​ពិព័រណ៍​ទេសចរណ៍​អន្តរជាតិ​ឲ្យ​កាន់តែ​ច្រើន ។

ការ​គូសបញ្ជាក់​ពី​គុណ​វឌ្ឍន និង​លក្ខណៈ​ពិសេស​នៃ​ប្រាសាទ​ទាំងនេះ​អាច​ឲុ្យ​ភ្ញៀវ​ចាប់អារម្មណ៍ និង​ចង់​ដឹង​ពី​ភាព​ខុស​ពី​ប្រាសាទអង្គរវត្ត ។ ជា​ឧទាហរណ៍ ទីតាំង​ដ៏​អស្ចារ្យ​របស់​ប្រាសាទព្រះវិហារ នៅ​លើ​ភ្នំ​មួយ​ផ្តល់​នូវ​ទិដ្ឋភាព​ដ៏​អស្ចារ្យ ហើយ​ទីនោះ​ក៏​មាន​លក្ខណៈ និង​ប្រវត្តិសាស្ត្រ​ខុស​ពី​ប្រាសាទអង្គរវត្ត ដែល​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​គួរតែ​ស្វែង​យល់ ។ កោះ​កេរ ដែល​ធ្លាប់​ជា​រាជធានី​នៃ​អាណាចក្រ​ខ្មែរ មាន​រចនាបថ​ស្ថាបត្យកម្ម​ពិសេស​មួយ និង​ប្រាសាទ​ពីរ៉ាមីត​ដ៏​ល្បីល្បាញ ។ លក្ខណៈ​ពិសេស​ប្លែក​ទាំងនេះ គួរតែ​ជា​ការ​ផ្តោត​សំខាន់​នៃ​កិច្ច​ខិតខំ​ប្រឹងប្រែង​ផ្នែក​ទីផ្សារ​ទាក់ទាញ​អ្នកទេសចរ​ដែល​ចាប់អារម្មណ៍ ក្នុង​ការ​រុករក​តំបន់​បេតិកភណ្ឌ​ដែល​មិនសូវ​ស្គាល់ ប៉ុន្តែ​មាន​សារៈសំខាន់​ដូច​គ្នា និង​ពីរ៉ាមីត​នៅ​អេ​ស៊ី​ប ។

ដើម្បី​ទាក់ទាញ​ភ្ញៀវ​ជាតិ និង​អន្តរជាតិ​ឱ្យ​កាន់តែ​ច្រើន អ្នក​ដែល​ពាក់ព័ន្ធ​ក៏​គួរតែ​បង្កើត​កម្មវិធី​វប្បធម៌ និង​អប់រំ​ដែល​លើកកម្ពស់​បទ​ពិសោធន៍​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​នៅ​ប្រាសាទ​ទាំងនោះ ។ គម្រោង​កម្មវិធី​នេះ អាច​រួម​បញ្ចូល​ដំណើរ​ទេសចរណ៍​ដែល​ដឹកនាំ​ដោយ​អ្នកជំនាញ ដែល​មានចំណេះ​ដឹង ការ​តាំង​ពិ​ពណ៌​អន្តរ​កម្ម អំពី​ប្រវត្តិសាស្ត្រ និង​សារៈសំខាន់​នៃ​ប្រាសាទ​ទាំងនេះ និង​ការ​សំដែង​វប្បធម៌​ដែល​បង្ហាញ​ពី​សិល្បៈ និង​របាំ​ប្រពៃណី​ខ្មែរ​។​ល​។

៣ ប្រតិបត្តិការ និង​ការ​ផ្សារ​ភ្ជាប់​ដែល​មាន​ភាព​បត់បែន
កិច្ច​សហប្រតិបត្តិការ​ជាមួយ​ស្ថាប័ន​សិក្សា​អន្តរជាតិ និង​អង្គការ​បេតិកភណ្ឌ​តំបន់ និង​អន្តរជាតិ​ក៏​អាច​នាំ​ទៅ​រក​គម្រោង​ស្រាវជ្រាវ​រួម​គ្នា​ការ​តាំង​ពិ​ពណ៌ និង​សន្និសីទ​ដែល​ធ្វើ​ឡើង​នៅ​កន្លែង​ទាំងនេះ ។ គំនិត​ផ្តួចផ្តើម​បែប​នេះ មិន​ត្រឹមតែ​ទាក់ទាញ​អ្នកប្រាជ្ញ និង​អ្នក​ចូល​ចិត្ត​ប្រវត្តិសាស្ត្រ​ប៉ុណ្ណោះ​ទេ ប៉ុន្តែ​ថែម​ទាំង​ដាក់​ប្រាសាទបុរាណ​ទាំងនេះ ជា​មជ្ឈមណ្ឌល​សំខាន់​សម្រាប់​ការ​សិក្សា​បេតិកភណ្ឌ​វប្បធម៌ បង្កើន​កិត្តិនាម និង​វត្តមាន​ប្រាសាទ​ទាំងនេះ​នៅ​លើ​ឆាក​អន្តរជាតិ ។

ក្រៅពី​នោះ​ការ​រួម​បញ្ចូល​ប្រាសាទ​ទាំងនោះ​ទៅ​ក្នុង​រង្វង់​ទេសចរណ៍​ក្នុង​តំបន់​កាន់តែ​ទូលំទូលាយ​ក៏​អាច​បង្កើន​ចំនួន​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​ផង​ដែរ ។ តាម​រយៈ​ការ​បង្កើត​កញ្ចប់​ធ្វើ​ដំណើរ​ពហុ​គោលដៅ​ដែល​រួម​បញ្ចូល​កន្លែង​ទាំងនេះ រួម​ជាមួយនឹង​ការ​ទាក់ទាញ​ផ្សេង​ទៀត នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​កម្ពុជា និង​ប្រទេស​ជិតខាង​រដ្ឋាភិបាល​អាច​លើកទឹកចិត្ត​អ្នកទេសចរ​ឱ្យ​រុករក​ទី​បុរាណ​ដ្ឋា​ន​នៅ​កម្ពុជា​លើស​ពី​ប្រាសាទអង្គរវត្ត ។ ភាព​ជា​ដៃគូ​ជាមួយ​ភ្នាក់ងារទេសចរណ៍​នានា ដើម្បី​ផ្តល់​ជូន​នូវ​ដំណើរ​ទេសចរណ៍​ដែល​មានការ​ណែនាំ​ដែល​ភ្ជាប់​តំបន់​បេតិកភណ្ឌ​ទាំងនេះ​ជាមួយនឹង​ការ​ទាក់ទាញ​ធម្មជាតិ និង​វប្បធម៌​នៅ​ក្បែរ​នោះ​ក៏​នឹង​ធ្វើ​ឱ្យ​ការ​ធ្វើ​ដំណើរ​កាន់តែ​ទាក់ទាញ​សម្រាប់​ភ្ញៀវ​អន្តរជាតិ​។

សរុប​មក​វិញ​ប្រសិនបើ​កម្ពុជា​ពិតជា​អាច​មាន​សមត្ថភាព​ទាញ​យក​ប្រយោជន៍​ពី​ប្រាសាទបុរាណ​ទាំង​៣​បន្ថែម​លើ​អង្គរវត្ត​បន្ថែម​ទៀត​នោះ កម្ពុជា​នឹង​ក្លាយជា​គោលដៅ​ទេសចរណ៍​អន្តរជាតិ​ដ៏​ធំ​សម្បើម​មួយ​នៅ​ក្នុង​តំបន់ ។ តាម​រយៈ​ការ​វិនិយោគ​លើ​ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ ការ​ចាប់ផ្តើម​យុទ្ធនាការ​ទីផ្សារ​គោលដៅ ការ​បង្កើត​កម្មវិធី​វប្បធម៌ និង​អប់រំ និង​ការ​រួម​បញ្ចូល​ទីតាំង​ទាំងនេះ​ទៅ​ក្នុង​រង្វង់​ទេសចរណ៍​ក្នុង​តំបន់ កម្ពុជា​រំពឹង​ថា​អាច​បង្កើន​ចំនួន​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​អន្តរជាតិ​ដែល​មក​ទស្សនា​តំបន់​បេតិកភណ្ឌ​ដ៏​គួរ​ឱ្យ​កត់សម្គាល់​ទាំងនេះ​។
នៅ​ពេល​ដែល​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​ស្គាល់​ប្រាសាទ​ទាំងនោះ​កាន់តែ​ច្រើន នេះ​មិន​ត្រឹមតែ​លើកកម្ពស់​វិស័យ​ទេសចរណ៍វប្បធម៌​របស់​កម្ពុជា​ប៉ុណ្ណោះ​ទេ ប៉ុន្តែ​ថែម​ទាំង​រួមចំណែក​ដល់​ការ​អភិរក្ស និង​ការ​កោតសរសើរ​ជា​សាកល​នៃ​កេរដំណែល​ប្រវត្តិសាស្ត្រ​ដ៏​សម្បូរ​បែប​របស់​កម្ពុជា​យើង​ទាំងអស់​គ្នា​ផង​ដែរ ៕

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ