ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

បើ​មិន​មាន​អ្វី​ប្រែប្រួល​ក្បាលរថភ្លើង​ជជុះ​នៅ​ជប៉ុន​គ្រោង​នឹង​មក​ដល់​កម្ពុជា នៅ​ក្នុង​រង្វង់​ចុង​ស​ប្តា​ហ៍​នេះ នៅ​ក្នុង​គោលបំណង​ប្រកបដោយ​សុទិដ្ឋិនិយម​ចំពោះ​គម្រោង​កែ​លម្អ​វិស័យ​ដឹក​ជញ្ជូន​ផ្លូវដែក​របស់​កម្ពុជា​ទាក់ទង​នឹង​សុវត្ថិភាព​ល្បឿន និង​ប្រសិទ្ធភាព​សម្រាប់​ការ​ដឹក ជញ្ជូន​ដែល​មាន​តម្លៃ​ទាប ។ នៅ​ក្រោយ​ពេល​ដែល​ព័ត៌មាន​នេះ ត្រូវ​បាន​ក្រុមហ៊ុន Royal Railway…

បើ​មិន​មាន​អ្វី​ប្រែប្រួល​ក្បាលរថភ្លើង​ជជុះ​នៅ​ជប៉ុន​គ្រោង​នឹង​មក​ដល់​កម្ពុជា នៅ​ក្នុង​រង្វង់​ចុង​ស​ប្តា​ហ៍​នេះ នៅ​ក្នុង​គោលបំណង​ប្រកបដោយ​សុទិដ្ឋិនិយម​ចំពោះ​គម្រោង​កែ​លម្អ​វិស័យ​ដឹក​ជញ្ជូន​ផ្លូវដែក​របស់​កម្ពុជា​ទាក់ទង​នឹង​សុវត្ថិភាព​ល្បឿន និង​ប្រសិទ្ធភាព​សម្រាប់​ការ​ដឹក ជញ្ជូន​ដែល​មាន​តម្លៃ​ទាប ។

នៅ​ក្រោយ​ពេល​ដែល​ព័ត៌មាន​នេះ ត្រូវ​បាន​ក្រុមហ៊ុន Royal Railway Cambodia ដែល​ជា​ក្រុមហ៊ុន​បុត្រ​សម្ព័ន្ធ​របស់​ក្រុមហ៊ុន រ៉ូ​យា​ល់​ហ្គ្រូ​ប បាន​បង្ហើប​ភ្លាម​សារព័ត៌​មាននៅ​ក្នុងស្រុក​បាន​ចុះ​ផ្សាយ​ព្រោងព្រាត​ហើយ​ក៏​មាន​មតិ​ចម្រុះ ។ អ្នក​ដែល​រិះ​គុណ​ដោយសារ​តែ​រថភ្លើង​ដែល​យក​មកនេះ​មិនមែន​ជា​រថភ្លើង​ថ្មី​នោះ​ទេ វា គឺជា រថភ្លើង​ដែល​ប្រើប្រាស់​ហើយ​នៅ​ជប៉ុន ខណៈ​ដែល​អ្នក​ស្វាគមន៍​វិញ​បាន​បង្ហាញ​ពី​ការ​ជឿ ជាក់​លើ​គុណភាព​នៃ​គ្រឿងយន្ត​របស់​ជប៉ុន​ទោះបីជា​វា​ជា​ក្បាលរថភ្លើង​ដែល​ប្រើប្រាស់ ហើយ​ក៏​ដោយ ។

តាម​ការ​ចុះ​ផ្សាយ​ដោយសារ​ព័ត៌មាន​នៅ​ក្នុងស្រុក​រថភ្លើង​នេះ​ត្រូវ​បាន​គេ​ដឹង​ថា គឺជា​ប្រភេទ រថភ្លើង គី​ហា សេរី ១៨៣ (KiHa 183 series) ។ រថភ្លើង​នេះ​ត្រូវ​បាន​ជប៉ុន​ដាក់​ឲ្យ​ប្រើប្រាស់ តាំង​តែ​ពី​ថ្ងៃ​ទី​១០ ខែកុម្ភៈ ឆ្នាំ​១៩៨០ ហើយ​មក​ដល់​ពេល​នេះ​នៅ​ជប៉ុន​កន្លែង​ខ្លះ​គេ​លែង​ប្រើ តែ​កន្លែង​ខ្លះ​នៅ​តែ​បាន​បន្ត​ប្រើប្រាស់​នៅឡើយ ។ រថភ្លើង​ប្រភេទ​នេះ ត្រូវ​បាន​គេ​ដឹង​ថា ប្រើប្រាស់​ថាមពល​ប្រេង​ម៉ា​ហ្ស៊ូ​ត​ដែល​អាច​រត់​បាន​រហូត​ដល់​ជាង​១០០​គីឡូ​នៅ​ក្នុង​មួយ​ម៉ោង ។ វា​ធ្លាប់​បាន​ប្រើប្រាស់​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​មី​យ៉ា​ន់​ម៉ា​ពី​ឆ្នាំ​២០០៩ ដល់​ឆ្នាំ​២០១២ ហើយ​និង​ប្រទេស​ថៃ​ចាប់តាំងពី​ឆ្នាំ​២០២១ ដល់​បច្ចុប្បន្ន​នេះ ។

ផ្អែក​តាម​ព័ត៌មាន​នេះ ប្រសិនបើ​រថភ្លើង​ដែល​ក្រុមហ៊ុន​រ៉ូ​យ៉ា​ល់​ហ្គ្រូ​ប​បាន​បញ្ជា​ទិញ​ហើយ កំពុង​តែ​ដឹក​មក​កម្ពុជា គឺជា​ប្រភេទ​រថភ្លើង គី​ហា សេ​រៀ ១៨៣ នេះ​មែន​នោះ​វា​ទំនងជា​មិន​អន់​ពេក​នោះ​ដែរ ទោះបីជា​វា​ជា​រថភ្លើង​ជជុះ ឬ​ជប៉ុន​ប្រើប្រាស់​ក៏​ដោយ​ចុះ ។

រថភ្លើង​នេះ​តាម​ពិត​ទៅ គឺ​វា​មាន​ម៉ូ​ដែល​ច្បាស់លាស់ ហើយ​មាន​ប្រភព និង​មានការ​ប្រើប្រាស់​មាន​កាលបរិច្ឆេទ​ត្រឹមត្រូវ ដែល​អាច​នឹង​ខុស​ពី​រថភ្លើង​មួយ​ប្រភេទ​ដែល​កម្ពុជា​បាន​ទិញ​ពី​ម៉ិ​ក​ស៊ី​កូ កាលពី​ឆ្នាំ​២០១៩ ដែល​បាន​ដាក់​ឲ្យ​ប្រើប្រាស់​មិន​បាន​ប៉ុន្មាន​ខែ​ផង​ក៏​ត្រូវ​ផ្អាក និង​បាត់​ដំណឹង​រហូត​ដល់​បច្ចុប្បន្ន ។

មក​ដល់​ពេល​នេះ រាជរដ្ឋាភិបាល​កម្ពុជា​បាន​កំពុង​តែ​ជំរុញ​ឲ្យ​មានការ​ធ្វើ​ទំនើប​កម្ម​ប្រព័ន្ធ​ផ្លូវ​រថភ្លើង​ដែល​មាន​ស្រាប់​ទៅ​ជា​ផ្លូវ​រថភ្លើង​ល្បឿន​លឿន​ក៏​ដូច​ជា​ការ​កសាង​ផ្លូវ​រថភ្លើង​ថ្មី​ក្នុងស្រុក និង​ត​ភ្ជាប់​ផ្លូវដែក​ទៅ​ប្រទេស​ជិតខាង ប៉ុន្តែ​ទោះបីជា​យ៉ាងណា​ក៏​ដោយ​សកម្មភាព ដឹក​ជញ្ជូន​តាម​ផ្លូវដែក​ធៀប​នឹង​ផ្លូវ​ដឹក​ជញ្ជូន​ឯទៀត ពិសេស គឺ​ផ្លូវថ្នល់ និង​អាកាស គឺ​ខុស​គ្នា​ឆ្ងាយ​ណាស់ ។

ដើម្បី​ស្តារ​វិស័យ​ដឹក​ជញ្ជូន​ផ្លូវដែក​ឡើង​វិញ រាជរដ្ឋាភិបាល​កម្ពុជា​បាន​ចំណាយ​ទឹកប្រាក់​រាប់ សិប​លាន​ដុល្លារ​ដោយ​ថវិកាជាតិ​កម្ចី និង​ជំនួយ​បច្ចេកទេស ក៏​ដូច​ជា សម្ភារៈ​ពី​ស្ថាប័ន​ក៏​ដូច​ជា​ប្រទេស​មួយ​ចំនួន​ដោយ​រួម​ទាំង​ធនាគារ​អភិ​វ​ឌ្ឈ​ន៍​អាស៊ី​ជាដើម ។
តាម​ការ​ខិតខំ​នេះ ផ្លូវដែក​ភាគ​ខាងជើង មាន​ប្រវែង​៣៨៦​គីឡូម៉ែត្រ ពី​ភ្នំពេញ​ទៅ​ប៉ោយ​ប៉ែ​ត នៅ​ព្រំដែន​កម្ពុជា​-​ថៃ បាន​ជួសជុល​រួច​ហើយ ក្រោយ​ពេល​ដែល​វា​បាន​សាងសង់​តាំងពី​ចន្លោះ ឆ្នាំ​១៩២៩ ដល់​១៩៤២ និង​ផ្លូវដែក​ភាគ​ខាងត្បូង​ត្រូវ​បាន​សាងសង់​នៅ​ចន្លោះ​ឆ្នាំ ១៩៦០ ដល់​១៩៦៩ មាន​ប្រវែង​២៦៤​គីឡូម៉ែត្រ​ភ្ជាប់​ពី​ភ្នំពេញ​ទៅ​ខេត្ត​ព្រះ​សីហ​នុ ។

ក្រោយ​ការ​ជួសជុល​រាជរដ្ឋាភិបាល​បាន​ប្រគល់​សម្បទាន​ទៅ​អោយ​ក្រុមហ៊ុន រ៉ូ​យ៉ា​ល់​ហ្គ្រូ​ប ធ្វើ​ប្រតិបត្តិការ​រួម​ជាមួយនឹង​ក្រុមហ៊ុន​អូស្ត្រាលី ហើយ​ក្រោយមក​ក៏​ត្រូវ​បាន​ក្រុមហ៊ុន​អូស្ត្រាលី​ដកខ្លួន ។ គិតដល់​ឆ្នាំ​២០២៣ សកម្មភាព​មាន​តិចតួច​ដោយ​ក្រសួង​សាធារណៈការ និង​ដឹក​ជញ្ជូន​បាន​ឲ្យ​ដឹង​ថា ការ​ដឹក​ជញ្ជូន​ទំនិញ គឺ​សម្រេច​បាន​បរិមាណ​សរុប​១,០៥ លាន​តោន​ដោយនៅ​ក្នុង​នោះ​ទំនិញ​នាំ​ចេញ​បាន​៣៩​ភាគយ ស្មើរ​នឹង​៤១១.០២០ តោន ហើយ​ទំនិញ​នាំ​ចូល​វិញ គឺ​មាន​៦១​ភាគរយ ស្មើរ​នឹង​៦៤២.៣៥២​តោន ។

ដោយឡែក ការ​ដឹក​ជញ្ជូន អ្នកដំណើរ​វិញ គឺ​បាន​តិចតួច​មែនទែន ពោល គឺ​ត្រឹមតែ ១០៤.២៥០​នាក់ ដោយនៅ​ក្នុង​នោះ​ការ​ដឹក​ជញ្ជូន​តាម​ខ្សែ​ផ្លូវ​ភ្នំពេញ​ទៅ​ប៉ោយ​ប៉ែ​ត គឺ​បាន​ចំនួន​សរុប​៣១​ភាគរយ​ស្មើរ​នឹង​៣១.៩៦២​នាក់ និង​ខ្សែ​ភ្នំពេញ​ទៅ​ព្រះ​សីហ​នុ គឺ​សម្រេច​បាន​៦៩​ភាគរយ​ស្មើនឹង​៧២.២៨៨ នាក់ ។

សរុប​មក​វិញ ប្រ​សិន​រថភ្លើង​ដែល​ក្រុមហ៊ុន​រ៉ូ​យ៉ា​ល់​ហ្គ្រូ​ប នាំ​ចូល​មក​ជា​រថភ្លើង​គី​ហា សេរី ១៨៣ មែន​នោះ​វា​អាច​ជា​ជម្រើស​ប្រសើរ​មួយ​សម្រាប់​កម្ពុជា ។ ដោយ​មើលទៅ​ក្បាលរថភ្លើង នេះ​មាន​ទំហំ​ត្រឹមត្រូវ​នឹង​ខ្នាត​ផ្លូវដែក​ដែល​កម្ពុជា​បាន​ខិតខំ និង​ចំណាយ​ថវិកា​នៅ​ក្នុង​ការ​ស្តារ ខណៈ​ដែល​អាយុកាល​នៃ​ការ​ប្រើប្រាស់​ទោះបីជា​វា​ផលិត​តាំងពី​ឆ្នាំ​១៩៨០ មែន ប៉ុន្តែ​ជប៉ុន​នៅ​តែ​បន្ត​ប្រើប្រាស់​នៅឡើយ ។ ដូច្នេះ​វា​ពិតជា​សាក​សម ហើយ​សង្ឃឹមថា ពលរដ្ឋ​នឹង​គាំទ្រ​វិស័យ​ដឹក​ជញ្ជូន​តាម​ផ្លូវដែក​នៅ​ក្នុងស្រុក​យើង ៕

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ