ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

តើធនាគារនៅកម្ពុជាចាត់ការយ៉ាងណាលើ Fintech ?

8 ខែ មុន

រាជធានី​ភ្នំពេញ ៖ ធនាគារ​នៅ​កម្ពុជា​មាន​ច្រើន ខណៈ​ដែល​ធនាគារ​មួយ​ចំនួន​កំពុង​តែ​បំពាក់​នូវ Fintech បាន​យ៉ាង​ល្អ​ប្រសើរ និង​ទាន់សម័យ ប៉ុន្តែ​ធនាគារ​ខ្លះ​ក៏​កំពុង​តែ​រត់​តាម​គ្នា ។ តើ​ហេតុ​អ្វី​បានជា​ធនាគារ​នានា​ត្រូវការ​គិតគូរ…

រាជធានី​ភ្នំពេញ ៖ ធនាគារ​នៅ​កម្ពុជា​មាន​ច្រើន ខណៈ​ដែល​ធនាគារ​មួយ​ចំនួន​កំពុង​តែ​បំពាក់​នូវ Fintech បាន​យ៉ាង​ល្អ​ប្រសើរ និង​ទាន់សម័យ ប៉ុន្តែ​ធនាគារ​ខ្លះ​ក៏​កំពុង​តែ​រត់​តាម​គ្នា ។ តើ​ហេតុ​អ្វី​បានជា​ធនាគារ​នានា​ត្រូវការ​គិតគូរ និង​បំពាក់​ប្រព័ន្ធ Fintech ដែល​អាច​និយាយ​ថា បច្ចេកវិទ្យា​ហិរញ្ញវត្ថុ បែប​នេះ ? ពាក់ព័ន្ធ​នឹង​ចំណុច​នេះ​កម្មវិធី​លុយ​នៃ​សារព័ត៌មាន កោះសន្តិភាព បាន​ស្រាវជ្រាវ​លើ​ឯកសារ​មួយ​ចំនួន ដើម្បី​ពន្យល់​អំពី​ភាព​ចាំ​បាស់ និង​សារៈសំខាន់​នៃ Fintech ។

១. ភាព​ច្នៃប្រឌិត និង​ការ​ប្រកួតប្រជែង ៖ ស្ថាប័ន Fintech តែងតែ​ណែនាំ​បច្ចេកវិទ្យា​ច្នៃប្រឌិត និង​គំរូ​អាជីវកម្ម ដែល​ប្រឈម នឹង​ការ​អនុវត្ត ធនាគារ​បែប​ប្រពៃណី ។ ដើម្បី​រក្សា​ការ​ប្រកួតប្រជែង​នៅ​ក្នុង​ទិដ្ឋភាព ហិរញ្ញវត្ថុ ដែល​កំពុង​វិ​វត្ត ធនាគារ​ត្រូវ​ទទួលយក​ដំណោះស្រាយ Fintech ដើម្បី​បង្កើន​សេវាកម្ម របស់​ពួក​គេ បង្កើន​ប្រសិទ្ធភាព និង​បំពេញ​តាម​ការ​រំពឹង​ទុក​របស់​អតិថិជន​ដែល​កំពុង​វិ​វត្ត ។

២. ផ្តល់​បទ​ពិសោធន៍​ដល់​អតិថិជន ៖ Fintech ផ្តល់​ឱកាស​ដើម្បី​បង្កើន​បទ​ពិសោធន៍​ដល់​អតិថិជន​តាម​រយៈ​ដំណោះស្រាយ ធនាគារ​ឌី​ជី​ថ​ល​ដ៏​ងាយស្រួល សេវាកម្ម​ផ្ទាល់ខ្លួន និង​ដំណើរការ​សម្រួល​កិច្ចការ​នានា ។ តាម​រយៈ​ការ​ប្រើប្រាស់​បច្ចេកវិទ្យា Fintech ធនាគារ​អាច​ផ្តល់​ឱ្យ​អតិថិជន​នូវ​បទ​ពិសោធន៍​ប្រតិបត្តិការ​ធនាគារ​តាម​អ៊ីនធឺណិត និង​ទូរស័ព្ទ​ចល័ត ប្រតិបត្តិការ​លឿន ជាង​មុន និង​ធានា​និរន្ត​ភាព​ផលិតផល​ហិរញ្ញវត្ថុ​ដែល​តម្រូវ​តាម​តម្រូវការ ។

៣. ការ​កាត់​បន្ថយ​ថ្លៃដើម និង​ប្រសិទ្ធភាព ៖ ដំណោះស្រាយ Fintech អាច​ជួយ​ធនាគារ​កាត់​បន្ថយ​ការ​ចំណាយ​លើ​ប្រតិបត្តិការ កែ​លម្អ​ប្រសិទ្ធភាព​លំហូរ​ការងារ និង​ធ្វើ​កិច្ចការ​ដដែល​ៗ​ដោយ​ស្វ័យប្រវត្តិ ។ តាម​រយៈ​បច្ចេកវិទ្យា​ដូច​ជា បញ្ញា​សិប្បនិមិត្ត ស្វ័យប្រវត្តិកម្ម​ដំណើរការ​មនុស្ស​យន្ត និង blockchain ជាដើម​នោះ​ធនាគារ​អាច​បង្កើន​ប្រសិទ្ធភាព​ប្រតិបត្តិការ ការិយាល័យ​ខាងក្រោយ​កាត់​បន្ថយ​កំហុស​ដោយ​ដៃ និង​សម្រួល​ដំណើរការ​ដែល​នាំ​ទៅ​ដល់ ការ​សន្សំ​ការ​ចំណាយ និង​បង្កើន​ផលិតភាព ។

៤. ការ​ចូល​ទៅ​កាន់​ទីផ្សារ​ថ្មី និង​អតិថិជន ៖ Fintech អនុញ្ញាត​ឱ្យ​ធនាគារ​ឈាន​ទៅ​ដល់​ផ្នែក​ទីផ្សារ​ថ្មី និង​អតិថិជន រួម​ទាំង​អ្នក​ដែល​អាច​ទទួល​បាន​សេវា​តិច ឬ​មិន​មាន​ធនាគារ ។ តាម​រយៈ​ការ​ប្រើប្រាស់​វេទិកា​ឌី​ជី​ថ​ល និង​បណ្តាញ​ចែកចាយ​ជំនួស​ធនាគារ​អាច​ពង្រីក​លទ្ធភាព​របស់​ពួក​គេ​ជ្រៀតចូល​ទីផ្សារ​ថ្មី និង​ទាក់ទាញ​មូលដ្ឋាន​អតិថិជន​កាន់តែ​ទូលំទូលាយ ជំរុញ​កំណើន និង​ឱកាស​ប្រាក់​ចំណូល ។

៥. ការ​គ្រប់គ្រង​ហានិភ័យ និង​ការ​អនុលោម​តាម​បញ្ហា ៖ ដំណោះស្រាយ Fintech ជា​រឿយ​ៗ​រួម​បញ្ចូល​ការ​វិភាគ​កម្រិត​ខ្ពស់ ការ​គ្រប់គ្រង​ទិន្នន័យ និង​លក្ខណៈ​ពិសេស​សុវត្ថិភាព​តាម​អ៊ីនធឺណិត ដើម្បី​បង្កើន​ការ​គ្រប់គ្រង​ហានិភ័យ និង​ការ​អនុលោម​តាម​ការ​អនុវត្ត ។ តាម​រយៈ​ការ​ប្រើប្រាស់​ឧបករណ៍ Fintech ធនាគារ អាច​ពង្រឹង​ការ​រក​ឃើញ​ការ​ក្លែងបន្លំ តាមដាន​ប្រតិបត្តិការ​ក្នុង​ពេលវេលា​ជាក់ស្តែង​ដែល​អាច​ធានា​បាន​នូវ​ការ​អនុលោម​តាម​បទ​ប្បញ្ញត្តិ និង​កាត់​បន្ថយ​ហានិភ័យ​សុវត្ថិភាព​អ៊ី​ន​ធឺ​ណែ​ត ដោយហេតុ​នេះ​ការពារ​ទាំង​ទ្រព្យសកម្ម​របស់​អតិថិជន និង​ស្ថាប័ន ។

សរុប​មក​ការ​ដាក់​បញ្ចូល Fintech ទៅ​ក្នុង​ប្រតិបត្តិការ​របស់​ស្ថាប័នហិរញ្ញវត្ថុ​អនុញ្ញាត​ឱ្យ​ធនាគារ​នានា​សម្រប​ខ្លួន​ទៅ​នឹង​ទិដ្ឋភាព​ហិរញ្ញវត្ថុ​ដែល​ផ្លាស់​ប្តូរ ហើយ​ក៏​អាច​កែ​លម្អ​ការ​ពេញចិត្ត​របស់​អតិថិជន ជំរុញ​ការ​ទទួល​បាន​ប្រសិទ្ធភាព និង​នៅ​តែ​រក្សា​ភាព​ប្រកួតប្រជែង​នៅ​ក្នុង​ពិភព​ឌី​ជី​ថ​ល និង​ទំនាក់ទំនង​គ្នា​ទៅ​វិញ​ទៅ​មក​កាន់តែ​ខ្លាំង​ឡើង ប៉ុន្តែ​កុំ​ភ្លេច​យកចិត្តទុកដាក់ លើ​ទិដ្ឋភាព​អវិជ្ជមាន​ដែល​អាច​ទាក់ទង​ជាមួយ​វា​ផង​ដែរ​ដូច​ជា ហានិភ័យ សុវត្ថិភាព​តាម​អ៊ី​ន​ធឺ​ណែ​ត បញ្ហា​ប្រឈម​បទ​ប្បញ្ញត្តិ ហានិភ័យ​នៃ​ការ​មិន​អន្តរការី ហានិភ័យ​ជា​ប្រព័ន្ធ និង​ការ​ព្រួយបារម្ភ​អំពី​ឯកជន​ភាព​ទិន្នន័យ​អតិថិជន ៕ ដោយ ៖ ហេង ចេស្តារ


អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ