ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture
  • ភ្នំពេញ

អន្តរាគមន៍​ត្រូវ​បាន​គេ​យក​មក​អនុវត្ត​នៅ​ច្រើន​ករណី ច្រើន​ហេតុការណ៍​នៅ​ក្នុង​សង្គម​កម្ពុជា ។ ដូច​ជា​អន្តរាគមន៍ ដើម្បី​ចេញពី​កន្លែង​ត្រួតពិនិត្យ​របស់​សមត្ថកិច្ច អន្តរាគមន៍​ដើម្បី​រួច​ផុត​ពី​ការ​អនុវត្ត​ច្បាប់​របស់​សមត្ថកិច្ច អន្តរាគមន៍​ដើម្បី​ដោះស្រាយ​ករណី​ណាមួយ​ដោយ​មិន បាច់​ឆ្លងកាត់​នីតិវិធី​បែបបទ​រដ្ឋបាល​ជាដើម ។ ដោយសារ​មាន​ទម្លាប់​អន្តរាគមន៍…

អន្តរាគមន៍​ត្រូវ​បាន​គេ​យក​មក​អនុវត្ត​នៅ​ច្រើន​ករណី ច្រើន​ហេតុការណ៍​នៅ​ក្នុង​សង្គម​កម្ពុជា ។ ដូច​ជា​អន្តរាគមន៍ ដើម្បី​ចេញពី​កន្លែង​ត្រួតពិនិត្យ​របស់​សមត្ថកិច្ច អន្តរាគមន៍​ដើម្បី​រួច​ផុត​ពី​ការ​អនុវត្ត​ច្បាប់​របស់​សមត្ថកិច្ច អន្តរាគមន៍​ដើម្បី​ដោះស្រាយ​ករណី​ណាមួយ​ដោយ​មិន បាច់​ឆ្លងកាត់​នីតិវិធី​បែបបទ​រដ្ឋបាល​ជាដើម ។

ដោយសារ​មាន​ទម្លាប់​អន្តរាគមន៍ សូ​ម្បី​ករណី​គ្រោះថ្នាក់​ចរាចរណ៍​ម្តង​ៗ​ក៏​ពលរដ្ឋ​មួយ​ចំនួន​បាន​ស្វែងរក​កិច្ច​អន្តរាគមន៍​ពី​អ្នកធំ​ដែរ ។ ដោយ​មិន​បាន​គិត​ពី​ការ​ទទួលខុសត្រូវ​របស់​ខ្លួន​ចំពោះ​សកម្មភាព​ល្មើសច្បាប់​ឡើយ ។ ជា​ពិសេស​ទម្លាប់​អន្តរាគមន៍​អាច​ធ្វើ​ឱ្យ​មនុស្ស​មិន​ខ្លាចរអា​នឹង​ច្បាប់ ខ្វះ​ការ​ប្រុង​ប្រយ័ត្ន និង​គ្មាន​ទំនួល​ខុស​ត្រូវ​ចំពោះ​សកម្មភាព​របស់​ខ្លួន ។ អាង​ទម្លាប់​អន្តរាគមន៍​អាច​ធ្វើ​មនុស្ស​មិន​ខ្វល់ ពី​ការ​គោរព​សិទ្ធិ​អ្នក​ដទៃ ។

រូបតំណាង

ទម្លាប់​អន្តរាគមន៍​ហាក់​បាន​ក្លាយជា​វប្បធម៌​មួយ​នៅ​ក្នុង​សង្គម ។ គេ​បាន​សង្កេត​ឃើញ មាន​ទម្លាប់​អន្តរាគមន៍ សូ​ម្បី​នៅ​តាម​ច្រក​ត្រួតពិនិត្យ តាម​ព្រំដែន​តាម​អាកាសយានដ្ឋាន​អន្តរជាតិ ។ ដោយសារ​ខ្លួន​មាន​ស្គាល់​អ្នកធំ​ខ្លួន​ជា​សាច់ញាតិ និង​ជា​បងប្អូន អ្នកមាន​អំណាច ការ​ធ្វើ​ដំណើរ​ឆ្លងកាត់​ប៉ុស្តិ៍​ត្រួតពិនិត្យ មិនបាច់​ត្រូវ​ឆែកឆេរ មិនបាច់​តម្រង់​ជួរ​ឡើយ ។

ដោយសារ​ការ​អន្តរាគមន៍ មនុស្ស​មួយ​ចំនួន​បាន​ដើរ​ឆ្លងកាត់​ហ្វូង​មនុស្ស​ជា​ច្រើន ដែល​គេ​កំពុង​ឈរ​តម្រង់​ជួរ​តាម​ច្បាប់ទម្លាប់ ។ ទ​ង្វើ​និង​កាយវិកា​យ​អន្តរាគមន៍​ខ្លះ​បាន​ធ្វើ​ឱ្យ​អ្នក​ធ្វើ​ដំណើរ​ទាំងឡាយ​ទាំងពួង ជា​ពិសេស​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​បរទេស​គេ​បាន​ភ្ញាក់ផ្អើល ។ អ្នកទេសចរ​បរទេស​ដែល​មក​ពី​ប្រទេស​គោរព​ច្បាប់ មានការ​ងឿងឆ្ងល់​ថា​ហេតុ​អ្វី​បានជា​បុគ្គល​នោះ​មក​ក្រោយ​ដើរ​ចូល​ទៅ​មុន​ដើរ​ចូល​ដោយ​គ្មាន​ការ​ត្រួតពិនិត្យ ។

វប្បធម៌​អន្តរាគមន៍​មាន​ផល​អវិជ្ជមាន​ជា​ច្រើន ។ ធ្វើ​ឱ្យ​សង្គម​បាត់បង់​សណ្តាប់​ធ្លាប់ ប្រព័ន្ធ​ច្បាប់​ចុះ​ខ្សោយ បង្កើត​ឱ្យ​មាន​អំពើ​ពុក​រលួយ បក្សពួក​នៅ​ក្នុង​សង្គម គ្មាន​តម្លាភាព មិន​ស្មើមុខ​គ្នា​ចំពោះ​ច្បាប់ ។ អ្នកធំ អ្នកមាន​អំណាច អាច​អន្តរាគមន៍ អាង​បក្ស​អាងខ្នង មិន​ខ្លាច​ច្បាប់ ។ ចំណែក​ពលរដ្ឋ​ដែល​គ្មាន​អ្វី​អាង គ្មាន​នរណា​អាច​ឱ្យ​ខ្លួន​ពឹងពាក់ រក កិច្ច​អន្តរាគមន៍​បាន ក៏​បាន​ត្រឹម​ស្រែ​កថា អយុត្តិធម៌​គ្មាន​តម្លាភាព ហើយ​ចង់​មិន​ចង់យូរ​ទៅ​វប្បធម៌​អន្តរាគមន៍​នឹង​ធ្វើ​អោយ​សង្គម​បាក់បែក​បែង​ចែង​វណ្ណៈ​ជា​មិន​ខាន​ឡើយ ។ ភ័ស្តុតាង​មួយ ដែល​បង្ហាញ​ពី​វប្បធម៌​អន្តរាគមន៍​នៅ​ក្នុង​សង្គម​ខ្មែរ មាន​រដ្ឋមន្ត្រី ក្រសួង​សាធារណការ និង​ដឹក​ជ​ញ្ជួ​ន បាន​អំពាវនាវ​ឱ្យ​មានការ​បញ្ឈប់​នូវ​វប្បធម៌​អន្តរាគមន៍ នៅ​ពេល​ខ្លួន​ដឹក​ទំនិញ​លើស​ទម្ងន់​លើ​ផ្លូវ​សាធារណៈ ។ ការ​អំពាវនាវ​របស់​លោក​រដ្ឋមន្ត្រី​ដូច្នេះ ដោយសារ​កន្លង​មក នៅ​ពេល​សមត្ថកិច្ច​ឃាត់​ចាប់​រថយន្ត​ដែល​ដឹក​ទំនិញ​លើស​ទម្ងន់ ដែល​បង្ក​ដល់​ការ​ខូច​ផ្លូវ និង​បង្ក​គ្រោះថ្នាក់​ចរាចរណ៍​លើ​ដងផ្លូវ​នោះ តែងតែមាន​កិច្ច​អន្តរាគមន៍ ដើម្បី​កុំឱ្យ​មាន​ចំណាត់ការ​ផ្លូវច្បាប់​ទៅ​លើ​រថយន្ត​ល្មើសច្បាប់​នោះ ។

លោក ប៉េង ពោធិ៍​នា រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួង​សាធារណការ និង​ដឹក​ជញ្ជូន បាន​ថ្លែង​អំពាវនាវ​យ៉ាង​ទទូច​ឱ្យ​គ្រប់​ភាគី​ពាក់ព័ន្ធ​បញ្ឈប់​វប្បធម៌​អន្តរាគមន៍ នៅ​ពេល​មានការ​ឃាត់​យានយន្ត​ដឹក​លើស​ទម្ងន់​កម្រិត​កំណត់ និង​ចូលរួម​គោរព​ច្បាប់​ឱ្យ​បាន​គ្រប់​ៗ​គ្នា ។ ក្នុង​សិក្ខាសាលា ស្ដី​ពី​ការ​ផ្សព្វផ្សាយ​ច្បាប់ និង​បទ​ប្បញ្ញត្តិ​នានា​ពាក់ព័ន្ធ​នឹង​ការងារ​ត្រួតពិនិត្យ​យានយន្ត ដឹក​ជញ្ជូន​លើស​ទម្ងន់​កម្រិត​កំណត់ លោក​រដ្ឋមន្ត្រី​បាន​រំលឹក​ដែរ​ថា នៅ​ក្នុង​វេទិកា រាជរដ្ឋាភិបាល និង​វិស័យ​ឯកជន​លើក​ទី​១៩ កន្លង​ទៅ​សម្តេច​បវរ​ធិ​បតី​នាយក​រដ្ឋមន្ត្រី បាន​ប្រគល់​ភារកិច្ច​ជូន​ក្រសួង​សាធារណការ និង​ដឹក​ជ​ញ្ជួ​ន​ធ្វើ​វិសោធនកម្ម​ច្បាប់ និង​លិខិត​បទដ្ឋាន​គតិ​យុ​ត្ត​ពាក់ព័ន្ធ និង​សិក្សា​ពី​បច្ចេកទេស​ឱ្យ​បាន​គ្រប់​ជ្រុងជ្រោយ ដើម្បី​កំណត់​ប្រភេទ​រថយន្ត និង​ប្រភេទ​ផ្លូវ​ដែល​អាច​ប្រើប្រាស់​បាន​សម្រាប់​ការ​ដំឡើង កម្រិត​ទម្ងន់​រថយន្ត​ដឹក​ទំនិញ​ពី​៤០​តោន ទៅ​ដល់​៤៥​តោន ។

ក្នុង​ន័យ​រួមចំណែក​ដល់​ការ​ជំរុញ​កំណើន​សេដ្ឋកិច្ចជាតិ និង​ការ​លើកកម្ពស់​ការ​ដឹក​ជញ្ជូន និង​ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ​ក្នុង​នាម​ក្រសួង​សាធារណការ និង​ដឹក​ជ​ញ្ជួ​ន លោក​ក៏​បាន​ណែនាំ​ឱ្យ​បង្កើត​ក្រុមការងារ​ចំពោះ​កិច្ច​មួយ​សម្រាប់​ធ្វើការ​សិក្សា​ស្រាវជ្រាវ ពិនិត្យ​ថ្លឹងថ្លែង និង​ផ្ទៀងផ្ទាត់​ទាំង​លក្ខណៈ បច្ចេកទេស និង​ការ​អនុវត្ត​ដូច​ជា ការ​ប្រៀបធៀប​នឹង​ប្រទេស​ជិតខាង និង​ប្រទេស​ក្នុង​តំបន់ ដើម្បី​ពិនិត្យ​កែសម្រួល និង​ធ្វើ​វិសោធនកម្ម​ច្បាប់ និង​លិខិត​បទដ្ឋាន​គតិ​យុ​ត្ត​ពាក់ព័ន្ធ​ឱ្យ​បាន​គ្រប់​ជ្រុងជ្រោយ​ទៅ​តាម​លក្ខណៈ​បច្ចេកទេស​ឱ្យ​មាន​សង្គតិភាព​ទៅ​នឹង​ស្ថានភាព​ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ​ផ្លូវថ្នល់ និង​ការ​ដឹក​ជញ្ជូន ។

លោក ប៉េង ពោធិ៍​នា ក៏​បាន​ស្នើ​ដល់​គណៈកម្មាធិការ​ដឹកនាំ​ការ​ត្រួតពិនិត្យ​យានយន្ត​ដឹក​ជញ្ជូន​លើស​ទម្ងន់​កម្រិត​កំណត់ គ្រប់​សមត្ថកិច្ច ស្ថាប័ន និង​អង្គភាព​ពាក់ព័ន្ធ​ទាំងអស់​បន្ត បង្កើន​កិច្ចសហការ និង​សម្របសម្រួល​ជាមួយ​គ្នា​ឱ្យ​បាន​កាន់តែ​ជិត​ស្និទ្ធ ដើម្បី​កែ​លម្អ​ចំណុច​ខ្វះខាត និង​បញ្ហា​ប្រឈម​នានា និង​សូម​បន្ត​យកចិត្តទុកដាក់​បំពេញការងារ​ឱ្យ​បាន​កាន់តែ​ល្អ ប្រសើរ ប្រកបដោយ​ស្មារតី​ទទួលខុសត្រូវ ជា​ពិសេស បន្ត​ការ​ដឹកនាំ​គ្រប់គ្រង និង​ចុះ​អនុវត្ត​សកម្មភាព​ទប់ស្កាត់​ការ​ដឹក​ជញ្ជូន​លើស​ទម្ងន់​កម្រិត​កំណត់​ឱ្យ​បាន​ខ្លាំងក្លា​ថែម​ទៀត ដើម្បី​ធានា​បាន​នូវ​គុណភាព និង​សោភ័ណ​ភាព​នៃ​ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ​ផ្លូវថ្នល់​ផង​ដែរ ។

បើ​តាម​ការ​អំពាវនាវ​របស់​លោក​រដ្ឋមន្ត្រី ក្រសួង​សាធារណការ​នា​ពេល​នេះ អន្តរាគមន៍​ជា ឧបសគ្គ​មួយ​សម្រាប់​ការ​អនុវត្ត​ច្បាប់​នៅ​កម្ពុជា​។ ផល​លំបាក​នេះ ទំនង​មែន​បង្ក​ជា​ការ​លំបាក សម្រាប់​តែ​ក្រសួង​សាធារណការ​មួយ​ប៉ុណ្ណោះ​ទេ ។ អ្នក​អនុវត្ត​ច្បាប់​ផ្សេង​ៗ ក៏​មាន​ផល​លំបាក​ពី​វប្បធម៌​អន្តរាគមន៍​នេះ​ដែរ ។

រូបតំណាង

បញ្ឈប់​វប្បធម៌​អន្តរាគមន៍ នាំ​ឱ្យ​ការ​អនុវត្ត​ច្បាប់​កាន់តែ​មាន​ប្រសិទ្ធភាព ។ ទាំង​អ្នក​អនុវត្ត​ច្បាប់ ទាំង​ពលរដ្ឋ ក៏​ត្រូវ​គោរព​ច្បាប់ ហើយ​មន្ត្រី​អ្នក​អនុវត្ត​ច្បាប់ ក៏​ស្ថិត​នៅ​ក្រោម​ច្បាប់ ។ បញ្ឈប់​ទម្លាប់​អន្តរាគមន៍ កម្ពុជា​ថែរក្សា​ការពារ​សម្បត្តិ​រដ្ឋ​មាន​ប្រសិទ្ធភាព ដូច​ជា ផ្លូវថ្នល់ ជាដើម​នោះ ។ គ្មាន​ទម្លាប់​អន្តរាគមន៍ គ្រប់​គ្នា​រស់នៅ​ក្រោម​ច្បាប់ ស្មើរ​ភាព មាន​តម្លាភាព សណ្តាប់​ធ្លាប់​សង្គម​ល្អ​បរទេស​កោតសរសើរ ៕ ដោយ សា រ៉ា​ន់

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ