ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

នៅ​ពេល​នេះ ចំណែក​ទីផ្សារ​រថយន្ត​ជជុះ​នៅ​ក្នុងស្រុក នៅ​តែ​មាន​ទំហំ​ធំ​ជាង​រថយន្ត​ថ្មី​ខ្លាញ់គោ ខណៈ​ដែល​នៅ​កម្ពុជា​នៅ​ពេល​បច្ចុប្បន្ន​មាន​ក្រុមហ៊ុន​ដែល​កំពុង​ដំឡើង និង​កំពុង​តែ​សាងសង់​រោងចក្រ​ដំឡើងរថយន្ត​មាន​ប្រហាក់​ប្រហែលជា​១០​ក្រុមហ៊ុន​ទៅ​ហើយ​នោះ ។តើ​មូលហេតុ​អ្វី​បានជា​រថយន្ត​ជជុះ​នៅ​តែ​មាន​ទី​ផ្យា​រ​ធំ? ចម្លើយ គឺ​ងាយស្រួល​ទេ គឺ​ដោយសារ​តែ​តម្លៃ​រថយន្ត​ថ្មី​វា​មិន​ធ្លាក់​សោះ ទោះបីជា​រថយន្ត​ដែល​ដំឡើង​នៅ​ក្នុងស្រុក​ដែល​គួរតែ​មាន​តម្លៃ​ពិសេស​ជាង​នាំ​ចូល​ក៏​ដោយ…

នៅ​ពេល​នេះ ចំណែក​ទីផ្សារ​រថយន្ត​ជជុះ​នៅ​ក្នុងស្រុក នៅ​តែ​មាន​ទំហំ​ធំ​ជាង​រថយន្ត​ថ្មី​ខ្លាញ់គោ ខណៈ​ដែល​នៅ​កម្ពុជា​នៅ​ពេល​បច្ចុប្បន្ន​មាន​ក្រុមហ៊ុន​ដែល​កំពុង​ដំឡើង និង​កំពុង​តែ​សាងសង់​រោងចក្រ​ដំឡើងរថយន្ត​មាន​ប្រហាក់​ប្រហែលជា​១០​ក្រុមហ៊ុន​ទៅ​ហើយ​នោះ ។
តើ​មូលហេតុ​អ្វី​បានជា​រថយន្ត​ជជុះ​នៅ​តែ​មាន​ទី​ផ្យា​រ​ធំ? ចម្លើយ គឺ​ងាយស្រួល​ទេ គឺ​ដោយសារ​តែ​តម្លៃ​រថយន្ត​ថ្មី​វា​មិន​ធ្លាក់​សោះ ទោះបីជា​រថយន្ត​ដែល​ដំឡើង​នៅ​ក្នុងស្រុក​ដែល​គួរតែ​មាន​តម្លៃ​ពិសេស​ជាង​នាំ​ចូល​ក៏​ដោយ ។

នៅ​ពេល​នេះ នៅ​កម្ពុជា​ក្រុមហ៊ុន​ដែល​បាន​កំពុង​តែ​ដំឡើងរថយន្ត និង​កំពុង​តែ​រៀបចំ​ដំឡើង ហើយ​ក៏​ដូច​ជា កំពុង​សាងសង់ គឺ​ច្រើន​ក្រុមហ៊ុន ដែល​រួម​មាន​ដូច​ជា ក្រុមហ៊ុន ហ៊ី​យ៉ា​ន​ដាយ ខាំ​កូ មូទ័រ ( Hyundai Camko Motor), ក្រុមហ៊ុន​ដា​ហាន់ អូ​តូ ( Daehan Auto), ក្រុមហ៊ុន អ័​អឹ​ម​អេ ឃេ​ម​បូ​ឌៀ ( RMA Cambodia (Ford), ក្រុមហ៊ុន​អេក​ជី​ប៊ី មូទ័រ ( HGB Motors), ក្រុមហ៊ុន​អ៊ី​អឹ​ម អូ​តូ​មូ​ទីវ ( EM Automotive), ក្រុមហ៊ុន​ជី​ទី​វី ម័​ទ័​រ ( GTV Motor), ក្រុមហ៊ុន​តូ​យ៉ូ​តា ស៊ូ​សូ ( Toyata Tsusho Manufacturing), និង​ក្រុមហ៊ុន ឆាយ​ណា ម៉ា​ទ្រិ​ច តិច​ណូ​ឡូ​ជី ហ្គ្រូ​ប ហ័​រ ( China Matrix Technology Group-Horche) ជាដើម ។

ក្រុមហ៊ុន​ទាំងនេះ​បាន​កំពុង​តែ​ដំឡើង និង​លក់​រថយន្ត​ជា​ច្រើន​មូ​ដែល នៅ​កម្ពុជា​រួច​មក​ហើយ ដូច​ជា ហ៊ី​យ៉ា​ន់​ដាយ​, សាំង​យ៉ុ​ង​, ហ្វ​ត​, និង​រថយន្ត​ដែល​ចេញ​មួយ​ប្រាវ គឺ​រថយន្ត​សុ​បិ​ន្ត​ជាដើម ប៉ុន្តែ​តម្លៃ​រថយន្ត​ទាំងនោះ គឺ​ហាក់ដូចជា​នៅ​តែ​ខ្ពស់​ធៀប​នឹង​រថយន្ត​ដែល​នាំ​ចូល ជា​ពិសេស​គឺ​ធៀប​នឹង​រថយន្ត​ជជុះ​ដែល​មានឈ្មោះ មាន​ភាព​ល្បីល្បាញ និង​កំពុង​តែ​មាន​ទីផ្សារ​នៅ​ក្នុងស្រុក​ស្រាប់​នោះ​។

នៅ​លើ​ទីផ្សារ​រថយន្ត​នៅ​ពេល​នេះ សម្រាប់​រថយន្ត​ជជុះ​ដែល​មានមុខ​ងារ មាន​ប្រព័ន្ធ សុវត្ថិភាព មាន​ប្រព័ន្ធ​ផា​សុខភាព ក៏​ដូច​ជា ស្តង់ដា​នៃ​កា​តុបតែង​ស្អាត តែ​គេ​មិនដឹង​ថា វា​ប៉ះ ឬ​ក៏​បុក​ច្បាស់លាស់ គឺ​គេ​អាច​រកបាន​នៅ​ក្នុង​តម្លៃ​ត្រឹម​២​ម៉ឺន ទៅ​២​ម៉ឺន​៥​ពាន់​ឡើង ទោះបីជា​វា​ជា​មូ​ដែល​ចាស់ មិន​ទាន់​ឆ្នាំ​ផលិត ពោល គឺជា​មូ​ដែល​២០០៩ ឬ​២០១០ ។ ខណៈ​ដែល​រថយន្ត​ដំឡើង​នៅ​ក្នុងស្រុក និង​រថយន្ត​ដែល​ថ្មី​ខ្លាញ់គោ​ក៏​មិន​អាច​រកបាន​នៅ​ក្នុង​តម្លៃ​នេះ​ឡើយ ។ ដូច្នេះ​ហើយ​បានជា​រថយន្ត​ជជុះ​នៅ​តែ​មាន ចំណែក​ទីផ្សារ​នៅ​ក្នុង​ស្ថានភាព​មួយ​ដ៏​ប្រសើរ​។

ម្យ៉ាងវិញទៀត​ផ្នត់គំនិត និង​ការ​អោយ​តម្លៃ​នៅ​លើ​កេរ្តិ៍ឈ្មោះ​ក៏​ដូច​ជា ម៉ាក​យីហោ​របស់​រថយន្ត​ពី​សំណាក់​ពលរដ្ឋ​ក៏​ជា​បច្ច័យ​មួយ​ដែល​នៅ​តែ​រឹង​មាំ​នៅ​ក្នុង​ការ​ធានា ចំណែក​ទីផ្សារ​រថយន្ត​ជជុះ​ដែរ ។ ប៉ុន្តែ​ផ្នត់គំនិត​នេះ​អាច​ប្រែប្រួល ប្រសិនបើ​បណ្តា​ក្រុមហ៊ុន​ដែល​កំពុង​តែ​ដំឡើង និង​រៀបចំ​ដំឡើង​ក៏​ដូច​ជា​គ្រោង​នឹង​តម្លើង​អាច​គិត​គួ​រឿង​តម្លៃ​អោយ​សមរម្យ​ជាង នៅ​ពេល​បច្ចុប្បន្ន​នេះ​បន្តិច​យើង​គិត​ថា ផ្នត់គំនិត​របស់​ពលរដ្ឋ​នឹង​មានការ​ផ្លាស់​ប្តូរ​មិន​ខាន ។

ជា​ទូទៅ​នរណា​ក៏​ស្រលាញ់​របស់​ថ្មី​ដែល​បក​ពី​កេះ​ដែរ ប៉ុន្តែ​ក្តី​ស្រលាញ់​នេះ​ក៏​ត្រូវ​តែ​ផ្សារ​ភ្ជាប់​នឹង​ធនធាន និង​ការ​ថ្លឹងថ្លែង​មួយ​ចំនួន​ជួយ​យិ​ត​ជួយ​យោងគ្នា ហើយ​នៅ​ក្នុង​នាម​ជា​ខ្មែរ​គ្មាន នរណា​ចង់​ឲ្យ​ប្រទេស​នៅ​ជាប់​ឈ្មោះ​ថា ជាទី​ផ្សារ​របស់​ជជុះ​រហូត​ឡើយ ។
យោង​តាម​តួរ​លេខ​ពី​អគ្គនាយកដ្ឋាន​គយ និង​រដ្ឋាករ​កម្ពុជា​បាន​ឲ្យ​ដឹង​ថា កាលពី​ឆ្នាំ​២០២៣ កន្លង​ទៅ​ការ​នាំ​ចូល​យានយន្ត​ពោល គឺ​ទាំង​រថយន្ត ម៉ូតូ និង​យានយន្ត​គ្រប់​ប្រភព គឺ​មានការ​ធ្លាក់​ចុះ​ដល់​ទៅ​៣៩,៤៩​ភាគរយ​ឯណោះ ។ កាលពី​ឆ្នាំ​២០២២ ការ​នាំ​ចូល​យានយន្ត គឺ​មាន​តម្លៃ​នាំ​ចូល​សរុប​១.៤៩២​លាន​ដុល្លារ តែ​នៅ​ក្នុង​ឆ្នាំ​២០២៣​កន្លង​ទៅ គឺ​ត្រឹមតែ​ជិត​៩០៣​លាន​ដុល្លារ​ប៉ុណ្ណោះ ។

ការ​ថយ​ចុះ​នេះ មិនមែន​ដោយសារ​តែ​ហេតុផល​ដែល​កម្ពុជា​មាន​រោងចក្រ​ដំឡើងរថយន្ត​និង​ម៉ូតូ នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​នោះ​ទេ ។ ស្ថានភាព​វិជ្ជមាន​ដែល​កម្ពុជា​មាន​រោងចក្រ​ដំឡើង​យានយន្ត​ទាំងនេះ​ជា​បច្ច័យ​មួយ​ចំណែក​តូច​ទេ តែ​គេ​ជឿជាក់​ច្រើន​ទៅ​លើ​ការ​ធ្លាក់​ចុះ​នៃ​ប្រាក់​ចំណូល​ពលរដ្ឋ ។ នៅ​ក្នុង ឆ្នាំ​នេះ​បណ្តា​ក្រុមហ៊ុន​នាំ​ចូល និង​លក់​រថយន្ត​មាន​កម្មវិធី​បញ្ចុះតម្លៃ​ច្រើន​ដល់​អតិថិជន ។

សរុប​មក​វិញ ប្រសិនបើ​បណ្តា​ក្រុមហ៊ុន​ដំឡើងរថយន្ត​នៅ​ក្នុងស្រុក​បន្ធូ​តម្លៃ​បន្តិច​នោះ ការ​នាំ ចូល​រថយន្ត​ជជុះ​នឹង​កាន់តែ​កាត់​បន្ថយ ។ កាលណា​រថយន្ត​ទាំងនេះ កាត់​បន្ថយ​នោះ​វា ក៏​ចំណេញ​ដល់​ពលរដ្ឋ​នៅ​ក្នុង​ការ​កាត់​បន្ថយថ្លៃ​ចំណាយ​នៅ​លើ​ការ​ជួសជុល​នឹង​ថែទាំ​រថយន្ត ហើយ​វា​ក៏​ជា​ចំណុច​ល្អ​សម្រាប់​បរិស្ថាន​ពីព្រោះ​បច្ចេកវិទ្យា​ទំនើប​ទាំងនេះ គឺ​វា​ជួយ ច្រើន​ដល់​ការ​កាត់​បន្ថយ​ជាតិពុល ។ ម្យ៉ាងវិញទៀត​វា​ក៏​អាច​ជា​បច្ច័យ​មួយ​កាត់​បន្ថយ​គ្រោះថ្នាក់​ចរាចរណ៍​មួយ​ចំណែក​ណាមួយ​ផង​ដែរ ពីព្រោះ​រថយន្ត​ថ្មី​ភាគរយ​នៃ​ប្រព័ន្ធ​វា​មាន​បញ្ហា​គឺ​តិច ស្រប​ពេល​ដែល​ភាគរយ​នៃ​រថយន្ត​ជជុះ គឺ​មាន​ខ្ពស់​ជាង ៕ អត្ថបទៈ ហេង ចេស្តារ

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ