ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

ចិន​និង​ឥណ្ឌា​ដែល​ជា​ប្រទេស​ដែល​មាន​ប្រជាពលរដ្ឋ​លំដាប់​ពាន់​លាន​នាក់​ដូច​គ្នា បាន​ក្លាយជា​គោលដៅ​ដែល​កម្ពុជា​ប្រុង​អូស​ទាញ​អ្នកទេសចរ​ចូល​ស្រុក​តាម​រយៈ​ការ​កំណត់​គោលដៅ​មួយ​ចំនួន ប៉ុន្តែ​តាម​ទំនង​ការ​អូស​ទាញ​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​ឥណ្ឌា​ប្រហែលជា​យ៉ាប់​ជាង​ចិន​ឆ្ងាយ ណាស់​នៅ​ពេល​នេះ ។ បើ​កម្ពុជា​អាច​ទាក់ទាញ​អ្នកទេសចរ​មក​ពី​ប្រទេស​ទាំង​ពី​បាន​តែ​មួយ​ភាគរយ​យើង​នឹង​អាច​ទាក់ទាញ​បាន​អ្នកទេសចរ​ដល់​ទៅ​ជាង​២០​លាន​នាក់​ទៅ​ហើយ ។ ដូច្នេះ យើង​នឹង​រក​លុយ​បាន​ច្រើន​ណាស់​ពី​វិស័យ​ទេសចរណ៍​នេះ ។…

ចិន​និង​ឥណ្ឌា​ដែល​ជា​ប្រទេស​ដែល​មាន​ប្រជាពលរដ្ឋ​លំដាប់​ពាន់​លាន​នាក់​ដូច​គ្នា បាន​ក្លាយជា​គោលដៅ​ដែល​កម្ពុជា​ប្រុង​អូស​ទាញ​អ្នកទេសចរ​ចូល​ស្រុក​តាម​រយៈ​ការ​កំណត់​គោលដៅ​មួយ​ចំនួន ប៉ុន្តែ​តាម​ទំនង​ការ​អូស​ទាញ​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​ឥណ្ឌា​ប្រហែលជា​យ៉ាប់​ជាង​ចិន​ឆ្ងាយ ណាស់​នៅ​ពេល​នេះ ។

បើ​កម្ពុជា​អាច​ទាក់ទាញ​អ្នកទេសចរ​មក​ពី​ប្រទេស​ទាំង​ពី​បាន​តែ​មួយ​ភាគរយ​យើង​នឹង​អាច​ទាក់ទាញ​បាន​អ្នកទេសចរ​ដល់​ទៅ​ជាង​២០​លាន​នាក់​ទៅ​ហើយ ។ ដូច្នេះ យើង​នឹង​រក​លុយ​បាន​ច្រើន​ណាស់​ពី​វិស័យ​ទេសចរណ៍​នេះ ។

គម្រោងការ​នេះ​ត្រូវ​បាន​គេ​ដឹង នៅ​ពេល​ដែល​លោក អាំង សុវណ្ណ​រ័​ត្ន អគ្គនាយក​គ្រប់គ្រង​ឧស្សាហកម្ម​ទេសចរណ៍​នៃ​ក្រសួងទេសចរណ៍ បាន​ដឹកនាំ​កិច្ចប្រជុំ​អគ្គនាយកដ្ឋាន​កាលពី​ស​ប្តា​ហ៍​មុន ។ នៅ​ក្នុង​កិច្ចប្រជុំ​នោះ គឺ​គេ​បានដឹង​ថា មានការ​ជជែក​ពិភាក្សា​គ្នា​ដោយ​ផ្តោត​លើ ប្រធានបទ​សំខាន់​ៗ​មួយ​ចំនួន ប៉ុន្តែ​គេ​ដឹង​ថា មាន​ព្រឹត្តិការណ៍​សំខាន់​ពីរ​ដែល​កម្ពុជា​នឹង​រៀបចំ​ធ្វើ​ដើម្បី​ទាក់ទាញ​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​ពី​ប្រទេស​ដែល​មាន​ប្រជាជន​ច្រើន​បំផុត​នៅ​លើ​ពិភពលោក​ទាំង​ពីរ ។

ព្រឹត្តិការណ៍​ទាំងនោះ គឺ​រួម​មានការ​អនុវត្ត​យុទ្ធនាការ «​ទស្សនា​សៀមរាប​ឆ្នាំ​២០២៤» «​ឆ្នាំ​នៃ​ការ​ផ្លាស់​ប្តូរ​ប្រជាជន និង​ប្រជាជន​កម្ពុជា​-​ចិន​២០២៤» និង​«​ឆ្នាំ​ទេសចរណ៍ កម្ពុជា​-​ឥណ្ឌា លើក​ទី​១ ២០២៤» ។

នៅ​លើ​គោលដៅ​នេះ​រាល់​គម្រោងការ និង​កម្មវិធី​ដែល​ទាក់ទង​នឹង​ចិន​ដែល​មាន​ប្រជាជន​ប្រមាណ​ជា​១,៤​ពាន់​លាន​នាក់​នេះ ប្រហែលជា​អាច​នឹង​សម្រេច​បាន​តាម​ក្តី​ប្រាថ្នា​របស់​កម្ពុជា ដើម្បី​ជំរុញ​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​ចិន​អោយ​វិល​កម្ពុជា​វិញ​កាន់តែ​ច្រើន​ទោះបីជា​ឆ្នាំ​នេះ​ចិន​បាន​ធ្លាក់​ចុះ ដល់ លេខ​រៀង​ទី​៣​ក៏​ដោយ ។

នៅ​ឆ្នាំ​២០២៣​កន្លង​ទៅ កម្ពុជា​បាន​ទាក់ទាញ​ចិន​បាន​ត្រឹមតែ​ជាង ៥៤​ម៉ឺន​នាក់​ប៉ុណ្ណោះ​មែន ដោយនៅ​ក្រោម​ថៃ និង​វៀតណាម ប៉ុន្តែ​កុំ​ភ្លេច​ថា មូលដ្ឋាន​ទេសចរណ៍​ចិន​នៅ​កម្ពុជា​រឹង​មាំ និង​ងាយស្រួល​នៅ​ក្នុង​ការ​ជំរុញ​កំណើន​ជាង​ឥណ្ឌា ។ ចិន​មាន​មូលដ្ឋាន​វិនិយោគ​នៅ​កម្ពុជា​រឹង​មាំ​បំផុត​ដោយ​ចិន គឺជា​អ្នក​ដែល​បាន​មក​បណ្តាក់ទុន​នៅ​កម្ពុជា​ច្រើន​ជាងគេ​បង្អស់ ដោយ​មាន​មូលដ្ឋាន​គ្រប់​វិស័យ​ទាំង​ធនាគារ សណ្ឋាគារ​ផ្សារ​ទំនើប ហេ​ដ្ឋា​រចនា​សម្ព័​ន រាប់​តាំងពី​សេវាកម្ម​លក់រាយ​ផ្សេង​ៗ​ផង​ដែរ ។

ក្រៅពី​នេះ នៅ​មុន​ពេល​កូ​វី​ដ​១៩ រីក​រាលដាល​កម្ពុជា​ក៏​ជាទី​ផ្សារ ទេសចរ​ដ៏​ធំ​របស់​ចិន​ដោយនៅ​ឆ្នាំ ២០១៩ ភ្ញៀវ​ទេសចរ​ចិន​បាន​មក​លេង​នៅ​កម្ពុជា​មាន​រហូត​ដល់​ទៅ​២,៣ លាន​នាក់​ឯណោះ ។ ម្យ៉ាងវិញទៀត​កា​រត​ភ្ជាប់​ជើងហោះហើរ​ពី​ចិន​មក​កម្ពុជា​ក៏​មាន​ច្រើន​គោលដៅ ដែល​រួម​មាន​មក​តាំងពី​ទីក្រុង​ប៉េ​កាំ​ង រដ្ឋធានី​របស់​ចិន​ឡើង​ទៅ ។

សម្រាប់​ឥណ្ឌា​វិញ​ទោះបីជា​ប្រទេស​នេះ​មាន​ប្រជាជន​ច្រើន​បំផុត​លំដាប់​ទី​១ នៅ​លើ​ពិភពលោក ក៏​អ្នកទេសចរ​ឥណ្ឌា​មក​កាន់​កម្ពុជា​តិច​មែនទែន ។ កាលពី​ឆ្នាំ​២០២៣ ស្ថិតិ​បាន​បង្ហាញ​ថា ទេសចរ​ឥណ្ឌា​មក​កាន់​កម្ពុជា គឺ​មាន​ចំនួន​ត្រឹមតែ​ជាង​៦៨.០០០ នាក់​ប៉ុណ្ណោះ ហើយ​បើ និយាយ​អំពី​កាលពីមុន​ពេល​រីក​រាលដាល​ដោយ​កូ​វី​ដ​១៩ ពោល គឺ​នៅ​ឆ្នាំ​២០១៩ គឺ​មាន​ត្រឹមតែ​ជាង ៧៥.០០០​នាក់ ។

កាលពី​ចុងឆ្នាំ​២០២៣​កន្លង​ទៅ មានការ​ផ្សព្វផ្សាយ​ព្រោងព្រាត​ថា ឥណ្ឌា​នឹង​ធ្វើការ​ភ្ជាប់​ជើងហោះហើរ​មក​កម្ពុជា​ដោយ​ផ្ទាល់ ប៉ុន្តែ​មក​ដល់​ពេល​នេះ គឺ​ស្ងាត់ឈឹង ដូច្នេះ​ហើយ​ដើម្បី​ទាក់ទាញ​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​ពី​ឥណ្ឌា គឺ​កម្ពុជា​ត្រូវ​ខិតខំ​បន្ថែម​ទៀត ខណៈ​ដែល​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​ឥណ្ឌា មក​អាស៊ី​អាគ្នេយ៍​ដូច​ជា សិង្ហ​បុរី ថៃ ឥណ្ឌូ​នេ​ស៊ី ម៉ា​ឡេ​ស៊ី ក៏​មាន​តួរ​លេខ​ខ្ទង់លាន​នាក់​ផង​ដែរ ។

សរុប​មក​វិញ នៅ​ក្នុង​នាម​ជា​ប្រទេស​មួយ​ដែល​អនុវត្ត​ខ្លួន​ជា​អ្នក​ផ្តល់​សេវាកម្ម​ទេសចរណ៍​មួយ​គ្រប់​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​ទាំងអស់​យើង​ត្រូវ​តែ​ស្វាគមន៍ និង​ផ្តល់​ភាព​កក់ក្តៅ​ដល់​ពួក​គេ​គ្រប់​ៗ​រូប​គ្រាន់តែ​ថា យើង​នឹង​ហត់​ហើយ​ប្រឹងប្រែង​ខ្លាំង​ទ្វេ​ដង នៅ​ពេល​ដែល​គោលដៅ​មួយ​នៅ​មិន​ទាន់​មាន​មូលដ្ឋាន​ជំរុញ​ខ្លាំង​នោះ ។ ក្រៅពី​នោះ​យើង​ក៏​ត្រូវ​ប្រកាន់ខ្លួន​ថា ចិន​ក្តី ឥណ្ឌា​ក្តី ឬ​ក៏​ជាតិ​សាសន៍​ណា​ក្តី​អោយ​តែ​គេ​ជា​អ្នក​ដែល​មក​ដល់​ស្រុក​យើង គឺ​ត្រូវ​តែ​យកចិត្តទុកដាក់​ឲ្យ​ល្អ​លើកលែងតែ​គេ​ជា​ភេ​វរជន​ឬ​ក្រុម​ឧ​ក្រិ​.​ដ្ឋ​ជន​ដែល​មក​យក​កម្ពុជា ដើម្បី​ធ្វើ​សកម្មភាព ខុសច្បាប់ ៕ ដោយៈ ហេង ចេស្តារ

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ