ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture
  • ភ្នំពេញ

អាកាសយានដ្ឋាន​អន្តរជាតិ​សៀមរាប​អង្គរ មាន​តម្លៃ​ជាង ១ ១០០​លាន​ដុល្លារ បាន​បើក​ដំណើរការ​កាលពី​ថ្ងៃ​ទី​១៦ ខែតុលា កម​ន្ល​ង​មកនេះ ។ នេះ​ជា​ទំព័រ​ប្រវត្តិសាស្ត្រ​ថ្មី​ដែល​កម្ពុជា មាន​សេវា​ផ្លូវអាកាស​ទំនើប ធំ ទាន់សម័យ ក្នុង​ការ​ទទួល​ការ​ហោះហើរ​ពី​គ្រប់​ជ្រុង នៃ​ពិភពលោក​មក​កាន់​ទឹកដី​អង្គរ​ខេត្តសៀមរាប​ដោយ​ផ្ទាល់ ដោយ​មិនបាច់

អាកាសយានដ្ឋាន​អន្តរជាតិ​សៀមរាប​អង្គរ មាន​តម្លៃ​ជាង ១ ១០០​លាន​ដុល្លារ បាន​បើក​ដំណើរការ​កាលពី​ថ្ងៃ​ទី​១៦ ខែតុលា កម​ន្ល​ង​មកនេះ ។ នេះ​ជា​ទំព័រ​ប្រវត្តិសាស្ត្រ​ថ្មី​ដែល​កម្ពុជា មាន​សេវា​ផ្លូវអាកាស​ទំនើប ធំ ទាន់សម័យ ក្នុង​ការ​ទទួល​ការ​ហោះហើរ​ពី​គ្រប់​ជ្រុង នៃ​ពិភពលោក​មក​កាន់​ទឹកដី​អង្គរ​ខេត្តសៀមរាប​ដោយ​ផ្ទាល់ ដោយ​មិនបាច់​ត្រូវ​ផ្ទេរ​យន្តហោះ​ពី​យន្តហោះ​ធំ មក​យន្តហោះ​ធន់​តូច ដើម្បី​ចុះ​ចត​នៅ​កម្ពុជា​ទៀត​ឡើយ​។

នៅ​លើ​ផ្ទៃដី​ជាង ៧០០​ហិ​កតា អាកាសយានដ្ឋាន​អន្តរជាតិ​សៀមរាប​អង្គរ អាច​ទទួល​បាន​អ្នកដំណើរ​ប្រមាណ​៧​លាន​នាក់ និង​ទំនិញ​១​ម៉ឺន​តោន​ក្នុង​មួយ​ឆ្នាំ​។ ក្នុង​នោះ អាច​ទទួលភ្ញៀវ ក្នុង​មួយ​ម៉ោង​បាន​ប្រមាណ ២៥០០​នាក់​។

អាកាសយានដ្ឋាន​អន្តរជាតិ​សៀមរាប​អង្គរ គឺជា​សមិទ្ធផល​នៃ​ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ​ដ៏​សំខាន់ នៅ​ក្នុង​ការ​ទ្រទ្រង់​វិស័យ​ទេសចរណ៍ និង​អាច​ទាក់ទាញ​បាន​នូវ​កា​រត​ភ្ជាប់​ជើងហោះហើរ ពី​តំបន់​ផ្សេង​ៗ​នៅ​លើ​ពិភពលោក​មក​កាន់​កម្ពុជា​។ កម្ពុជា​រំពឹង​ថា អាកាសយានដ្ឋាន​នេះ ពិតជា​មាន​សក្តានុពល​ធំ មិន​ត្រឹម​សម្រាប់​ស្រូប​ទាញ​ទេសចរណ៍​នោះ​ទេ វា​ក៏​ជា​សក្តានុពល​ក្នុង​ការ​ស្រូប​ទាញ​វិនិយោគិន​បរទេស​ផង​ដែរ​។

អាកាសយានដ្ឋាន​នេះ បាន​រួមចំណែក​យ៉ាង​សំខាន់​ក្នុង​ការ​បង្កើត​ឱកាស​ការងារ បាន​ផល ចំណេញ​ទាំង​សេដ្ឋកិច្ច ពាណិជ្ជកម្ម ជា​ពិសេស​គោលដៅ​ទេសចរណ៍​ខេត្តសៀមរាប និង​កម្ពុជា​ទាំងមូល​។ មិន​ខុស​ពី​ការ​រំពឹង​របស់​មន្ត្រី​នោះ​ទេ ពលរដ្ឋ​អ្នក​ខេត្តសៀមរាប ដែល​រក​ទទួលទាន​ក្នុង​វិស័យ​ទេសចរណ៍ ជា​ពិសេស​កូនចៅ​ខ្មែរ ដែល​មាន​បុព្វបុរស​ខ្លួន បាន​សាងសង់​អង្គរវត្ត​ទុក​ឱ្យ មាន​ក្តី​សង្ឃឹមថា ពួក​គេ​នឹង​ទទួល​បាន​ផលប្រយោជន៍​ពី​វិស័យ​ទេសចរណ៍ ក្រោយ​ពី​វិបត្តិ​កូ​វី​ដ​១៩ បាន​ប៉ះពាល់​ធ្ងន់ធ្ងរ​ដល់​សេដ្ឋកិច្ច​គ្រួសារ​ពួក​គាត់ និង​ដែល​បាន​ធ្វ​ឱ្យ​ទឹកដី​អង្គ​ស្ងាត់​ជា​ច្រើន​ឆ្នាំ​មក​ហើយ​នោះ​។

អ្នក​រត់​មូ​តូ​ឌុ​ប អ្នក​រត់​ម៉ូតូ​កង់​បី អ្នក​ប្រកប​អាជីវកម្ម​តាម​ចិញ្ចើម​ផ្លូវ លក់​ទឹក លក់​បាយ អ្នក​បើក​ភោជនីយដ្ឋាន សណ្ឋាគារ ផ្ទះសំណាក់ អ្នក​ផលិត​វត្ថុ​អនុស្សាវរីយ៍ អ្នក​ថតរូប មគ្គុទេសក៍​ទេសចរណ៍ សហគមន៍​អេកូ​ទេសចរណ៍ រហូត​ដល់​អ្នក​ដាំ​បន្លែ ផ្លែ​ឈើ អ្នក​ចិញ្ចឹម​ត្រី​សត្វ ជាដើម សុទ្ធតែ​រំពឹង​ថា នៅ​ពេល​មាន​វត្តមាន អ្នកទេសចរ​បរទេស​ចូល​មក​សៀមរាប​វិញ​នេះ ពួក​គាត់​នឹង​អាច​រក​ចំណូល​ចិញ្ចឹមជីវិត​បាន​ឡើង​វិញ​។

តាម​ពិត​ទៅ​ការ​ពង្រាយ​អ្នកទេសចរ​ឱ្យ​ដល់​សហគមន៍ ដើម្បី​ទទួល​បាន​សេវា​នានា ពី​ពលរដ្ឋ​ផ្ទាល់ មិន​ត្រឹម​ជា​ការ​បែងចែក​ភោគផល​វិស័យ​ទេសចរណ៍​ដល់​ពលរដ្ឋ​នោះ​ទេ តែ​ជា​ការ​ធ្វើ​ឱ្យ​អ្នកទេសចរ​ស្គាល់​ខ្មែរ​កាន់តែ​ច្បាស់​។ ជា​ពិសេស​បង្ក​លក្ខណៈ​ដល់​ពលរដ្ឋ​ខ្មែរ​ខ្លួនឯង បាន​បន្ត​ថែរក្សា​នូវ​វប្បធម៌ ប្រពៃណី​ជាតិ ដើម្បី​ផ្សព្វផ្សាយ​ទៅ​អ្នកទេសចរ តាម​រយៈ​ទឹកដៃ​ចម្លាក់ ស្មូន និង​តម្បាញ ចេញ​ជា​ផលិតផល​វត្ថុ​អនុស្សាវរីយ៍​ផ្សេង​ៗ​លក់​ឱ្យ​អ្នកទេសចរ ឬ​ការ​ធ្វើ​ម្ហូបអាហារ​ខ្មែរ ឱ្យ​អ្នកទេសចរ​បាន​ទទួលទាន​ជាដើម​។

ដើម្បី​ឱ្យ​ពលរដ្ឋ​ទាំងអស់​ទទួល​បាន​ថវិកា​ពី​អ្នកទេសចរ លុះត្រា​អ្នកទេសចរ​ទាំងអស់​ដែល​បាន​មក​ដល់​ទឹកដី​អង្គ​រហើយ បាន​ជួប បាន​ទៅ​ដល់ និង​បាន​ទទួល​សេវា​ទេសចរណ៍​ទាំងអស់ នោះ​ពី​ពលរដ្ឋ​។ ប្រសិនជា​អ្នកទេសចរ​ចុះ​ពី​យន្តហោះ ហើយ​ត្រូវ​បាន​គេ​ដឹក​ទៅ​ទម្លាក់​នៅ​សណ្ឋាគារ​ទំនើប បន្ទាប់​មក​ចេញដំណើរ​ទៅ​ទស្សនា​អង្គរវត្ត ហើយ​ត្រឡប់​ទៅ​ទទួលទាន​អាហារ នៅ​ក្នុង​ភោ​ជនី​ដ្ឋា​ន​ថ្លៃ​ៗ​ដែល​គេ​បាន​រៀបចំ​ទុកជា​ស្រេច​នោះ ប្រាកដ​ណាស់ ផល​ពី​វិស័យ​ទេសចរណ៍ នឹង​មិន​បាន​ដល់​ដៃ​ពលរដ្ឋ​សហគមន៍​ឡើយ​។

ម្យ៉ាងវិញទៀត អ្នកទេសចរ​ដែល​មក​ដល់​ខេត្តសៀមរាប ប្រាកដ​ណាស់​គេ​មិន​ចង់​ត្រឹម​ឃើញ​អង្គរវត្ត​នោះ​ទេ​។ ទឹកដី​ដែល​មាន​បេតិកភណ្ឌ​ពិភពលោក​ដ៏​ល្អ​ឯក​បែ​បន​នេះ អ្នកទេសចរ​ប្រាកដជា​ចង់​ដឹង​ពី​ប្រវត្តិសាស្ត្រ វប្បធម៌ ជា​ពិសេស​ពួក​គេ​ចង់​ឃើញ​ដោយ​ផ្ទាល់​ភ្នែក​ពី​ការ​រស់នៅ​របស់​កូនចៅ​អ្នក​សាង​​អង្គរ​។ គេ​ចង់​ដឹង​ថា ក្រៅពី​សម្បត្តិ​បេតិកភណ្ឌ​ជា​ប្រាសាទ​ដែល​គ្មាន​អ្វី​កាត់ថ្លៃ​បាន​នេះ ខ្មែរ​នៅ​មាន​អ្វី​ទៀត ដូច​ជា វប្បធម៌ ប្រពៃណី ជា​ពិសេស​គេ​ចង់​ភ្លក់​ម្ហូបអាហារ​របស់​ខ្មែរ ដែល​បាន​ចម្អិន​ដោយ​ដៃ​ខ្មែរ​ផ្ទាល់​តែ​ម្តង​។

ការ​ពង្រាយ​ផលប្រយោជន៍​ពី​វិស័យ​ទេសចរណ៍ ឱ្យ​បាន​ដល់​ដៃ​ប្រជាពលរដ្ឋ​វា​មិន​ត្រឹម​ជា​ការ​បែងចែក​ភោគផល​ទេសចរណ៍​សម្រាប់​ទ្រទ្រង់​ជីវភាព និង​ការ​រស់នៅ​របស់​ពលរដ្ឋ​ក្នុង​សហគមន៍​ប៉ុណ្ណោះ​ទេ តែ​វា​នឹង​ធ្វើ​ឱ្យ​អ្នក​ទេសចរណ៍ ស្គាល់​ខ្មែរ​កាន់តែ​ច្បាស់ និង​ជា​មធ្យោបាយ​មួយ​សម្រាប់​ចងចិត្ត​ឱ្យ​ពួក​គេ​ស្នាក់​នៅ​កម្ពុជា​កាន់តែ​យូរ ថែម​ទាំង​មក​ម្តង ហើយ​ចង់​មក​ម្តងទៀត ពីព្រោះ​រសជាតិ​ចម្រុះ​ដែល​ទទួល​បាន​ពី​កញ្ចប់​ទេសចរណ៍​មក​កាន់​កម្ពុជា​ធ្វើ​ឱ្យ​ពួក​គេ​ជាប់ចិត្ត​។

ជា​សរុប​មក​វិញ ក្រៅពី​ការ​ខិតខំ​ទាក់ទាញ​អ្នកទេសចរ​ឱ្យ​ចូល​មក​កាន់​កម្ពុជា ឱ្យ​បាន​កាន់តែ​ច្រើន គេ​ក៏​មិន​គួរ​មើល​រំលង​ពី​ការ​បែងចែក​ចំណូល​ទេ​ចរណ៍​ឱ្យ​បាន​ដល់​ដៃ ពលរដ្ឋ​សហគមន៍​នោះ​ដែរ​។ បើ​មិន​ដូច្នេះ​សំឡេង​ថ្ងូរ​របស់​ពលរដ្ឋ​នឹង​លាន់ឮ​ឡើង​ថា អ្នកទេសចរ​មាន​ច្រើន​មែន ប៉ុន្តែ​ចំណូល​ធ្លាក់​តែ​លើ​ដៃ​អ្នកមាន មាន​អ្នក​ឡាន​ទំនើប​ដឹក​ភ្ញៀវ ម្ចាស់​សណ្ឋាគារ​ទំនើប ភោ​ជនី​ដ្ឋា​ន​ល្អ​ៗ​តែ​ប៉ុណ្ណោះ​។ ក្រៅ​ពលរដ្ឋ​មិន​ទទួល​បាន​ចំណូល​ពី​វិស័យ​ទេសចរ​នៅ​ទី​បញ្ចប់ កញ្ចប់​ទេសចរ​បែប​នេះ នឹង​ធ្វើ​ឱ្យ​អ្នកទេសចរ​ធុញទ្រាន់​មិន​ចង់​មក​កម្ពុជា​ទៀត​ក៏​ថា​បាន​៕

ដោយ ៖ សា​រ៉ា​ន់

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ