ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

គម្រោង​អភិ​វ​ឌ្ឈ​ន៍​ផ្លូវដែក​ល្បឿន​លឿន​ភ្នំពេញ -​ប៉ោយ​ប៉ែ​ត គឺជា​ក្តី​ស្រម័យ​ចុង​ក្រោយ​របស់​រដ្ឋាភិបាល​កម្ពុជា​អាណត្តិ​ទី​៦ ប៉ុន្តែ​ទោះបីជា​យ៉ាងណា​ក៏​ដោយ​គម្រោង​នេះ​បាន​ស្ងប់ស្ងាត់​មួយ​រយៈ បន្ទាប់​ពី​មានការ​ជជែក​ផុលផុស​ខ្លាំង​នៅ​មុន​ពេល​សម្តេច​តេ​ជោ ហ៊ុន សែន ដឹកនាំ​គណប្រតិភូ​អញ្ជើញ​ទស្សនៈកិច្ច​នៅ​ចិន កាលពី​ខែកុម្ភៈ នៅ​ក្នុង​ឋានៈ​ជា​នាយក​រដ្ឋមន្ត្រី​នា​ពេល​នោះ…

គម្រោង​អភិ​វ​ឌ្ឈ​ន៍​ផ្លូវដែក​ល្បឿន​លឿន​ភ្នំពេញ -​ប៉ោយ​ប៉ែ​ត គឺជា​ក្តី​ស្រម័យ​ចុង​ក្រោយ​របស់​រដ្ឋាភិបាល​កម្ពុជា​អាណត្តិ​ទី​៦ ប៉ុន្តែ​ទោះបីជា​យ៉ាងណា​ក៏​ដោយ​គម្រោង​នេះ​បាន​ស្ងប់ស្ងាត់​មួយ​រយៈ បន្ទាប់​ពី​មានការ​ជជែក​ផុលផុស​ខ្លាំង​នៅ​មុន​ពេល​សម្តេច​តេ​ជោ ហ៊ុន សែន ដឹកនាំ​គណប្រតិភូ​អញ្ជើញ​ទស្សនៈកិច្ច​នៅ​ចិន កាលពី​ខែកុម្ភៈ នៅ​ក្នុង​ឋានៈ​ជា​នាយក​រដ្ឋមន្ត្រី​នា​ពេល​នោះ ។

គម្រោង​ផ្លូវដែក​ដែល​មាន​តម្លៃ​៤​ពាន់​លាន​ដុល្លារ​នេះ​នៅ​លើ​ចម្ងាយ​សរុប​ប្រមាណ​ជា​៣៨២​គីឡូម៉ែត្រ ដែល​អាច​រត់​បាន​ពី​១៦០​ទៅ​២០០ គីឡូម៉ែត្រ​នៅ​ក្នុង​មួយ​ម៉ោង​បាន​បញ្ចប់​ការ​សិក្សា​អំពី​លទ្ធភាព​នៃ​ការ​សាងសង់​រួច​ហើយ ដោយ​ក្រុមហ៊ុន​ចិន ដូច្នេះ​ហើយ​បានជា​កម្ពុជា​បាន​កំពុង​តែ​ព្យាយាម​បញ្ចុះបញ្ចូល​ក្រុមហ៊ុន​ចិន​អោយ​គាំទ្រ និង​មក​វិនិយោគ​នៅ​ក្រោម​គម្រោង​នៃ​គំនិត​ផ្តួចផ្តើម​ផ្លូវ និង​ខ្សែ​ក្រ​វ៉ា​ត់ (Belt and Road Initiative ) ដែល​មក​ដល់​ពេល​នេះ កម្ពុជា​បាន​កំពុង​តែ​ទទួល​លើក​គម្រោង​ជា​ច្រើន​រួច​មក​ហើយ ជា​ពិសេស គឺ​ផ្លូវ​ល្បឿន​លឿន​ភ្នំពេញ​-​ព្រះ​សីហ​នុ តម្លៃ​២.០០០​លាន​ដុល្លារ ដែល​កំពុង​តែ​ដំណើរការ និង​ផ្លូវ​ល្បឿន​លឿន​ភ្នំពេញ​-​បា​វិត​តម្លៃ​១.៤០០​លាន​ដុល្លារ ដែល​កំពុង​តែ​ស្ថាបនា​ព្រ​លាន​យន្តហោះ​ថ្មី​នៅ​ខេត្តសៀមរាប តម្លៃ​៨៨០​លាន​ដុល្លារ ដែល​នឹង​ដាក់​អោយ​ដំណើរការ​នៅ​ខែ​ក្រោយ​នេះ និង​ព្រ​លាន​យន្ត​ភ្នំពេញ​ថ្មី​តម្លៃ ១.៥០០​លាន​ដុល្លារ ដែល​កំពុង​តែ​ដំណើរការ​សាងសង់​ប្រកបដោយ​ភាព​វិជ្ជមាន​ទៅ​មុខ ។

តើ​អាច​ទេ​ដែល​គម្រោង​អភិ​វ​ឌ្ឈ​ន៍​ផ្លូវដែក​ល្បឿន​លឿន​ភ្នំពេញ​-​ប៉ោយ​ប៉ែ​ត គឺជា​របៀបវារៈ​មួយ​នៃ​ជំនួប​រវាង​សម្តេច​មហា​បវរ​ធិ​បតី ហ៊ុន ម៉ា​ណែ​ត នាយក​រដ្ឋមន្ត្រី​ថ្មី​នៃ​កម្ពុជា​ដែល​បាន​ចាក​ចេញពី​មាតុប្រទេស​ឆ្ពោះទៅ​បំពេញ​ទស្សនៈកិច្ច​នៅ​ប្រទេស​ចិន ពី​ថ្ងៃ​ទី​១៤ ដល់​១៧ ខែកញ្ញា ឆ្នាំ​២០២៣ នេះ?

ពាក់ព័ន្ធ​នឹង​របៀបវារៈ​នៃ​ដំណើរ​ទស្សនៈកិច្ច​នេះ ក្រសួងការបរទេស​កម្ពុជា មិន​បាន​លំអិត​អំពី​កម្មវិធី និង​របៀបវារៈ​នោះ​ទេ ប៉ុន្តែ​ក្រសួង​បាន​បង្ហើប​ថា នៅ​ក្នុង​កម្មវិធី​រហូត​ដល់​ថ្ងៃ​ទី​១៦ ខែកញ្ញា សម្តេច​ធិ​បតី ហ៊ុន ម៉ា​ណែ​ត នឹង​អញ្ជើញ​ជួប​សម្តែង​ការ​គួរសម ដោយឡែក​ពី​គ្នា​ជាមួយ​លោក ស៊ី ជី​ន​ពីង ប្រធានាធិបតី​ចិន​, លោក ចាវ ឡឺ​ជី ប្រធាន​សភា​តំណាង​ប្រជាជន​ចិន ដោយ​ខ្លឹមសារ​នៃ​កិច្ច​ពិភាក្សា​ត្រូវ​បាន​ក្រសួង​បង្ហើប​ប្រាប់​ថា សម្តេច​ធិ​បតី និង​មេដឹកនាំ​ចិន​នឹង​ផ្លាស់​ប្តូរ​ទស្សនៈ​លើ​ប្រធានបទ​មួយ​ចំនួន​រួម​មានការ​កសាង​សហគមន៍​វាសនា​រួម​កម្ពុជា​-​ចិន ក្នុង​យុគសម័យ​ថ្មី ការ​ជំរុញ​បន្ថែម​នូវ​កិច្ច​សហប្រតិបត្តិការ​ត្បូង​ពេជ្រ ទិស​ដៅ​យុទ្ធសាស្ត្រ​សម្រាប់​ទំនាក់ទំនង​កម្ពុជា​-​ចិន ព្រមទាំង​កិច្ចការ​តំបន់ និង​អន្តរជាតិ ដែល​ផ្តល់​ផលប្រយោជន៍​រួម​របស់​ប្រជាជាតិ​ទាំង​ពីរ ។

បន្ទាប់​មក​សម្ដេច​ធិ​បតី ហ៊ុន ម៉ា​ណែ​ត នឹង​ជួប​ពិភាក្សា​ទ្វេភាគី​ជាមួយ លោក លី ឈាង អំពី​កិច្ច​សហប្រតិបត្តិការ​ទ្វេភាគី និង​ពហុភាគី​រវាង​ប្រទេស​ទាំង​ពីរ ។ ប្រភព​ក៏​បង្ហើប​ទៀត​ថា មេដឹកនាំ​ទាំង​ពីរ​ក៏​នឹង​អញ្ជើញ​ធ្វើ​ជា​អធិបតី​ក្នុង​ពិធី​ចុះហត្ថលេខា​លើ​ឯកសារ​សហប្រតិបត្តិការ​មួយ​ចំនួន​ផង​ដែរ ។ បន្ទាប់​ពី​ដំណើរ​ទស្សនកិច្ច​ផ្លូវការ សម្ដេច​ធិ​បតី ហ៊ុន ម៉ា​ណែ​ត នឹង​អញ្ជើញ​ចូលរួម​ពិព័រណ៍​អាស៊ាន​-​ចិន លើក​ទី​២០​ដែល​នឹង​ប្រ​ពឹត្ត​ទៅ​នៅ​ថ្ងៃ​ទី​១៦ ដល់​ថ្ងៃ​ទី​១៧ ខែកញ្ញា ឆ្នាំ​២០២៣ នៅ​ទីក្រុង​ណា​ន​នី​ង ។

ផ្អែក​នៅ​លើ​ទឡ្ហីករណ៍​នេះ គម្រោង​អភិ​វ​ឌ្ឈ​ន៍​ផ្លូវដែក​ល្បឿន​លឿន​ភ្នំពេញ​-​ប៉ោយ​ប៉ែ​ត ដែល​មាន​តម្លៃ​ដល់​ទៅ​៤​ពាន់​លាន​ដុល្លារ អាច​ស្ថិត​នៅ​ផ្នែក​ណាមួយ​នៃ​ការ​ពិភាក្សា​អំឡុង​ពេល​នេះ គ្រាន់តែ​ថា​ចិន​សម្រេច​យ៉ាងណា​នោះ​គ្មាន​នរណា​អាច​ដឹង​ច្បាស់លាស់​ឡើយ គ្រាន់តែ​គេ​ដឹង​ថា នៅ​ពេល​នេះ​កម្ពុជា និង​ចិន​កំពុង​ប្រារព្ធ​ខួប​អនុស្សាវរីយ៍​លើក​ទី​៦៥ នៃ​ទំនាក់ទំនង​ការទូត និង​ឆ្នាំ​មិត្តភាព​រវាង​ប្រទេស​ទាំង​ពីរ ហើយ​ដំណើរ​ទស្សនកិច្ច​របស់​សម្ដេច​ធិ​បតី ហ៊ុន ម៉ា​ណែ​ត ចិន​នា​ចុង​ស​ប្តា​ហ៍​នេះ គឺ​ដើម្បី​ពង្រឹង​បន្ថែម​ទៀត​នូវ​ភាព​ជា​ដៃគូ​យុទ្ធសាស្ត្រ​គ្រប់​ជ្រុងជ្រោយ​នៃ​កិច្ច​សហប្រតិបត្តិការ​រវាង​ប្រទេស​ទាំង​ពីរ ជា​ពិសេស​គឺ​លើ​មូលដ្ឋាន​សេដ្ឋកិច្ច ។

សរុប​មក​វិញ​ដំណើរ​ទស្សនកិច្ច​នេះ​នឹង​ពង្រីក​ក្របខ័ណ្ឌ​កិច្ច​សហប្រតិបត្តិការ​បន្ថែម​រវាង​កម្ពុជា និង​ចិន ហើយ​បន្ទាប់​ពី​ទស្សនៈកិច្ច​នេះ​តទៅ​ប្រទេស​ទាំង​ពីរ​ថ្វី​ដ្បិតតែ​មួយ​តូច​មួយ​ធំ ប៉ុន្តែ​នឹង​ជំរុញ​កិច្ចសហការ​លើ​វិស័យ​ជា​ច្រើន​ក្នុង​វេទិកា​តំបន់​និង​អន្តរជាតិ​នានា ដែល​ផ្តល់​ផលប្រយោជន៍​ទៅ​វិញ​ទៅ​មក​សម្រាប់​ប្រទេស​និង​ប្រជាជន​ទាំង​ពីរ ដូច្នេះ​វា​អាច​ជា​ក្តី​សង្ឃឹម នៃ​គម្រោង​អភិ​វ​ឌ្ឈ​ន៍​ផ្លូវដែក​ល្បឿន​លឿន​ភ្នំពេញ​-​ប៉ោយ​ប៉ែ​ត ៕ ដោយៈ ហេង ចេស្តារ

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ