ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

យុវតី សំអាត សុ​ខៃ គឺជា​ជនជាតិភាគតិច​ពូន​ង ។ យុវតី​រូប​នេះ​បាន​ក្លាយជា​ជនជាតិភាគតិច តិចតួច​បំផុត​ដែល​ជំនះ​រាល់​ការ​លំបាក ដើម្បី​បាន​រៀន​ខ្ពង់ខ្ពស់​រហូត​ទទួល​បាន​សញ្ញាបត្រ បរិញ្ញាបត្រ​ផ្នែក​នីតិសាស្ត្រ ។…

យុវតី សំអាត សុ​ខៃ គឺជា​ជនជាតិភាគតិច​ពូន​ង ។ យុវតី​រូប​នេះ​បាន​ក្លាយជា​ជនជាតិភាគតិច តិចតួច​បំផុត​ដែល​ជំនះ​រាល់​ការ​លំបាក ដើម្បី​បាន​រៀន​ខ្ពង់ខ្ពស់​រហូត​ទទួល​បាន​សញ្ញាបត្រ បរិញ្ញាបត្រ​ផ្នែក​នីតិសាស្ត្រ ។

យុវតី សំអាត សុ​ខៃ អាច​ជា​គំរូ​មួយ​សម្រាប់​ធ្វើ​អោយ​ជនជាតិភាគតិច​ដទៃ​ទៀត​ប្រឹងប្រែង​រៀនសូត្រ​អោយ​បាន​ជ្រៅជ្រះ ដើម្បី​រំដោះខ្លួន ចេញពី​ភាព​ក្រីក្រ​ក្នុង​ចំណោម​បងប្អូន ជនជាតិភាគតិច​នៅ​កម្ពុជា ។

នៅ​ពាក់កណ្តាល​ឆ្នាំ​២០២៣​នេះ យុវជន​ជនជាតិភាគតិច​មួយ​ចំនួន បាន​បញ្ចប់​សញ្ញាបត្រ​ភ្នំពេញ ដែល​ជា​ការ​ត្រេកអរ និង​មាន​មោទនភាព​បំផុត ។ ការ​រៀន​របស់​យុវជន និង​យុវតី ជនជាតិ​ដើម ភាគតិច​ជា​រឿង​កម្រ​មួយ​ពីព្រោះ​ថា ទម្រាំ​ពួក​គេ​ទទួល​បាន​សញ្ញាបត្រ​បែប​នេះ ត្រូវ​ឆ្លងកាត់​ឧបសគ្គ​ជា​ច្រើន លំបាក​ទាំង​ថវិកា​ក្នុង​សិក្សា លំបាក​ទាំង​ធ្វើ​មធ្យោបាយ​សិក្សា ជា​ពិសេស​ផ្នត់គំនិត​នៅ​ក្នុង​សហគមន៍​របស់​ពួក​គេ​ផ្ទាល់​តែ​ម្តង ។

នៅ​ក្នុង​សហគមន៍​ជន​ជាដើម​ភាគតិច​ភាគច្រើន​មិនសូវ​អនុញ្ញាត​ឱ្យ​កូនចៅ​រៀនសូត្រ​បាន​ខ្ពង់ខ្ពស់​នោះ​ទេ ។ នៅ​ពេល​ឈាន​ដល់​ជំទង់​ត្រូវ​បាន​ឪពុក​ម្តាយ​បង្ខំ​ឱ្យ​រៀប​ការ ។ ក្រៅពី​នេះ កត្តា​ជីវភាព ប្រពៃណី វប្បធម៌ ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ​សង្គម សុទ្ធ​សឹង​ជា​ឧបសគ្គ​ដល់​ការ​សិក្សា​របស់​ពួក​គេ ។ យុវជន​នៅ​ភ្នំពេញ​អ្នករៀន​មិន​បាន​បញ្ញា​ប​ត្រ​រិ​ញ្ញាប​ត្រ​ទំនង​ត្រូវ​គេ​រិះគន់​ថា ខ្ជិល ឬ​ជា​អ្នក​មិន​ព្យាយាម ។ ចំណែក​អ្នករៀន​បាន​បរិញ្ញាបត្រ​នៅ​ក្នុង​សហគមន៍​ជនជាតិ​ដើម​ភាគតិច ជាទី​មោទនភាព​បំផុត ហើយ​មិន​សម្បូរ​ឡើយ យុវជន​ដែល​បាន​សិក្សា​ខ្ពង់ខ្ពស់​ដល់​មហាវិទ្យាល័យ​នោះ ។

តាម​បណ្តាញ​សង្គម​សមាគមយុវជន​ជនជាតិ​ដើម​ភាគតិច Cambodia Indigenous Youth Association (CIYA) បាន​អបអរសាទរ​យុវជន កែន វាសនា ជនជាតិ​ដើម កួយ មក​ពី​ខេត្តព្រះវិហារ ដែល​បាន​ទទួល​សញ្ញា​បរិញ្ញាបត្រ​ផ្នែក​នីតិសាស្ត្រ នៅ​សាកលវិទ្យាល័យ​ភូមិន្ទ​នីតិសាស្ត្រ និង​វិទ្យាសាស្ត្រ​សេដ្ឋកិច្ច នា​ថ្ងៃ​ទី​៥ ខែមិថុនា ឆ្នាំ​២០២៣ ។ យុវតី សំអាត សុ​ខៃ ជនជាតិ​ដើម​ពូន​ង មក​ពី​ខេត្តមណ្ឌលគិរី និង​ជា​សមាជិក​នៃ​សមាគមយុវជន​ជាតិ​ដើម​ភាគតិច​កម្ពុជា ទទួល​សញ្ញា​បរិញ្ញាបត្រ​ផ្នែក​នីតិសាស្ត្រ សិក្សា​ភាសា​អង់គ្លេស នៅ​សាកលវិទ្យាល័យ​ភូមិន្ទ​នីតិសាស្ត្រ និង​វិទ្យាសាស្ត្រ​សេដ្ឋកិច្ច ។

ចំណែក យុវតី ឡា​ត អួ​ច ជនជាតិ​ដើម ពូន​ង មក​ពី​ខេត្តស្ទឹងត្រែង និង​ជា​សមាជិក​សមាគមយុវជន​ជាតិ​ដើម​ភាគតិច​ដែល​បាន​ទទួល​សញ្ញា​បរិញ្ញាបត្រ​ផ្នែក​ប្រវត្តិវិទ្យា សាកលវិទ្យាល័យ ហេង សំ​រិ​ន ខេត្ត​ត្បូងឃ្មុំ នា​ថ្ងៃ​ទី​០៥ ខែមិថុនា ឆ្នាំ​២០២៣ ។ យុវតី សំអាត រចនា ជនជាតិ​ដើម ពូន​ង មក​ពី​ខេត្តមណ្ឌលគិរី ដែល​បាន​ទទួល​សញ្ញា​បរិញ្ញាបត្រ​ផ្នែក​នីតិសាស្ត្រ នៅ​សាកលវិទ្យាល័យ​ភូមិន្ទ​នីតិសាស្ត្រ និង​វិទ្យាសាស្ត្រ​សេដ្ឋកិច្ច ។

រយៈពេល​ប៉ុន្មាន​ចុង​ក្រោយ​នេះ យុវជន​ជនជាតិភាគតិច​មួយ​ចំនួន​ហាក់​ចាប់​យក​ការ​សិក្សា​ជា​អាទិភាព​ជាង​ការ​រៀប​អាពាហ៍ពិពាហ៍ ព្រោះតែ​ឪពុក​ម្តាយ​របស់​ពួក​គេ​យល់​ដឹង​ច្រើន​ពី​តម្លៃ​នៃ​ការ​សិក្សា ។ ត្បិត​ថា ទំនោរ​នៃ​ការ​ចាប់ផ្តើម​ឱ្យ​តម្លៃ​លើ​សិក្សា​ពី​សំណាក់​យុវជន​ជនជាតិភាគតិច​បាន​បង្ហាញ​នូវ​ភាព​វិជ្ជមាន​នៅ​ក្នុង​សហគមន៍​ក៏​ពិតមែន ប៉ុន្តែ​ការ​ចាប់​យក​ការ​សិក្សា​ពី​សំណាក់​យុវជន និង​យុវតី​ទាំងនេះ គឺ​មិន​ទាន់​មាន​ភាព​ទូលំទូលាយ​ទេ ជា​ពិសេស​ចំពោះ​យុវជន​ដែល​នៅ​រស់ នៅ​តំបន់​ដាច់​ស្រយាល ។

បច្ចុប្បន្ន គម្រោង​អង្គការ​ភ្លែ​ន (Plan International Cambodia) កំពុង​យកចិត្តទុកដាក់​លើ​កុមារ និង​យុវជន ជា​ពិសេស​កុមារ និង​យុវជន​ជនជាតិ​ដើម​ភាគតិច​ឱ្យ​ទទួល​បាន​ឱកាស​សិក្សា​ខ្ពស់ និង​ចូលរួម​អភិវឌ្ឍ​សហគមន៍​របស់​គាត់ ។ ក្រៅពី​អង្គការ​ភ្លែ​ន ក្រសួង​អប់រំ យុវជន និង​កីឡា កន្លង​មក​ក៏​បាន​សហការ​ជាមួយ​អង្គការ​យូ​នី​សេ​ហ្វ កម្ពុជា​(UNICEF) និង​អង្គការ CARE ដើម្បី​ផ្តល់​ការ​អប់រំ​ពហុ​ភាសា​ដល់​កុមារី និង​កុមា​រា​ជនជាតិ​ដើម​ភាគតិច​ផង​ដែរ ។ កន្លង​មក​មាន​យុវជន​ជន​ដើម​ភាគតិច​មួយ​ចំនួន​បាន​បញ្ចប់​ការ​សិក្សា​លើ​ជំនាញ​ពេទ្យ ច្បាប់ កសិកម្ម ហើយ​ភាគច្រើន​ពួក​គាត់​មាន​ឆន្ទៈ​ទៅ​បម្រើ​ការងារ​នៅ​ក្នុង​សហគមន៍ ដើម្បី​លើកកម្ពស់​ចំណេះដឹង សុខភាព និង​សេដ្ឋកិច្ច​សហគមន៍​របស់​ខ្លួន ៕ ដោយ សា​រ៉ា​ន់

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ