ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

នៅ​ពេល​បច្ចុប្បន្ន​ក្រៅពី​សាលា​រដ្ឋ​ដែល​មាន​រាប់​ពាន់ កម្ពុជា​នៅ​មាន​សាលា​ឯកជន​រាប់រយ ប៉ុន្តែ​ប្រសិនបើ​ចង់​ឲ្យ​កូន​ចេះ កូន​ពូកែ កូន​ឆ្លាត កូន​មាន​សមត្ថភាព​ដាច់ខាត​មិន​អាច​ពឹងផ្អែក​នៅ​លើ​តែ​សាលារៀន និង​គ្រូបង្រៀន​បាន​ទាំងស្រុង​ទេ ទោះបីជា​គ្រូ​នោះ​មាន​សមត្ថភាព​ប៉ុណ្ណា ហើយ​សាលារៀន​ល្អ ហើយ​ត្រូវ​បង់ថ្លៃ…

នៅ​ពេល​បច្ចុប្បន្ន​ក្រៅពី​សាលា​រដ្ឋ​ដែល​មាន​រាប់​ពាន់ កម្ពុជា​នៅ​មាន​សាលា​ឯកជន​រាប់រយ ប៉ុន្តែ​ប្រសិនបើ​ចង់​ឲ្យ​កូន​ចេះ កូន​ពូកែ កូន​ឆ្លាត កូន​មាន​សមត្ថភាព​ដាច់ខាត​មិន​អាច​ពឹងផ្អែក​នៅ​លើ​តែ​សាលារៀន និង​គ្រូបង្រៀន​បាន​ទាំងស្រុង​ទេ ទោះបីជា​គ្រូ​នោះ​មាន​សមត្ថភាព​ប៉ុណ្ណា ហើយ​សាលារៀន​ល្អ ហើយ​ត្រូវ​បង់ថ្លៃ និង​មាន​សម្ភារៈ​សិក្សា​ទំនើប និង​គ្រប់គ្រាន់​យ៉ាងណា​ក៏​ដោយ ។

តាម​របាយការណ៍​របស់​ក្រសួង​អប់រំ យុវជន និង​កីឡា បាន​គូសបញ្ជាក់​ថា បច្ចុប្បន្ន​កម្ពុជា​មាន​សា​លាម​ត្តេ​យ្យ​សិក្សា និង​សាលារៀន​ចំណេះ​ទូទៅ​ទាំង​សាធារណៈ និង​ឯកជន​ប្រមាណ​ជិត​១៥.០០០ កន្លែង​នៅ​ទូ​ទាំង​ប្រទេស​នៅ​ក្នុង​នោះ សា​លាម​ត្តេ​យ្យ​សិក្សា​ចំនួន​៤.៨១០ សាលា​បឋម សិក្សា​ចំនួន​៧.៧១៦ អនុ​វិទ្យាល័យ ចំនួន​១.៣២៤ និង​វិទ្យាល័យ​ចំនួន​៦៧២ ព្រមទាំង​មាន​សិស្ស​សរុប​នៅ​គ្រប់​ភូមិ​សិក្សា​សាធារណៈ និង​ឯកជន​ចាប់ពី​ម​ត្តេ​យ្យ​សិក្សា​ដល់​មធ្យមសិក្សា មាន​ចំនួន​៣.៥៦៧.១០៥​នាក់ ក្នុង​នោះ​ស្រី​១.៧៦៦.៣៧៩​នាក់ ស្មើនឹង​៤៩.៥​ភាគរយ ។

ប្រភព​ដដែល​បាន​បន្ត​ថា ចំពោះ​គ្រឹះស្ថានឧត្តមសិក្សា​ទូ​ទាំង​ប្រទេស​មាន​ចំនួន​១២៥ ក្នុង​នោះ​គ្រឹះស្ថានឧត្តមសិក្សា​រដ្ឋ​ចំនួន​៤៨ និង​ឯកជន​ចំនួន​៧៧ ។ ដោយឡែក​និស្សិត​កំពុង​សិក្សា​នៅ​ថ្នាក់ឧត្តម​សិក្សា​មាន​ចំនួន​២១១.៤៨៤​នាក់ ស្រី​៩៨.៦៣០​នាក់ ស្មើ​៤៦.៦៣​ភាគរយ ក្នុង​នោះ​និស្សិត​បរទេស​អាហារូបករណ៍​មាន​ចំនួន​១៥៨​នាក់ ស្រី​៦០​នាក់ ស្មើ ៣៧.៩៧​ភាគរយ ។ ចំណែក​បុគ្គលិក​អប់រំ​សរុប​នៅ​ទូ​ទាំង​ប្រទេស​មាន​ចំនួន​១២០.២៩៩​នាក់ ស្រី​៥៤.៩៥៨​នាក់ ត្រូវជា​៤៥.៧​ភាគរយ ក្នុង​នោះ​ថ្នាក់​ជាតិ​ចំនួន​៣.៤១៦​នាក់ ស្រី​៩៣៩ នាក់ ត្រូវជា​២៧.៥​ភាគរយ និង​ថ្នាក់​ក្រោម​ជាតិ​ចំនួន​១១៦.៨៨៣​នាក់ ស្រី​៥៤.០១៩​នាក់ ត្រូវជា​៤៦.២​ភាគរយ ។

ចំពោះ​សាលារៀន​សាធារណៈ​ពោល គឺ​សាលា​រដ្ឋ​ចាប់ពី​ម​តេ​យ្យ​ដល់​វិទ្យាល័យ​សិស្សានុសិស្ស​អាច​រៀន​បាន​ដោយ​មិន​ត្រូវ​ឲ្យ​បង់ថ្លៃ​សិក្សា​អ្វី​ទាំងអស់ គ្រាន់តែ​ថា ដើម្បី​កូន​ចេះ និង​ចង់​ឲ្យ​គ្រូ​យកចិត្តទុកដាក់​អាណាព្យាបាល​ខ្លះ​ចេះ​តែ​លួច​ឧបត្ថម្ភ​សាលា ជា​ពិសេស គឺ​លោកគ្រូ​អ្នកគ្រូ តាម​ម​ធ្យោ​យ​បាយ​ជា​លុយកាក់ និង​ជា​សម្ភារៈ​តាម​មធ្យោបាយ និង​ធនធាន​រៀង​ៗ​ខ្លួន ហើយ​ដើម្បីរ​ស់បាន​សមរម្យ និង​ជួយ​លើកកម្ពស់​ជីវភាព​ប្រចាំ​ថៃ្ង​ផង លោកគ្រូ​/​អ្នកគ្រូ​ខ្លះ​ក៏​ឆ្លៀតពេល​បង្រៀន​គួរ​ក្រៅ​ម៉ោង​ខ្លះ​ៗ​ដើម្បី​តម្រែតម្រង់​សិស្សានុសិស្ស​បន្ថែម ។

ប៉ុន្តែ​សម្រាប់​ក្រុម​គ្រួសារ​ដែល​គេ​មាន​ធនធាន​គេ​មាន​ទ្រព្យធន​មក​ដល់​ពេល​នេះ មាន​អាណាព្យាបាល​ខ្លះ​នៅ​ក្នុង​មួយ​ឆ្នាំ​ៗ​ហ៊ាន​ចំណាយ​ថវិកា​រាប់រយ​ដុល្លារ រហូត​ដល់​រាប់​ម៉ឺន ដើម្បី​កូន​បាន​រៀនសូត្រ​នៅ​សាលា​ដែល​មាន​ស្តង់ដា មានគុណ​ភាព មាន​គ្រូបង្រៀន​មានចំណេះ មាន​សមត្ថភាព​ខ្ពស់​នៅ​ក្នុង​គោលបំណង​តែ​មួយ​មុខ​គត់ គឺ​អោយ​កូន​ចេះ កូន​ពូកែ កូន​មាន​សមត្ថភាព ពោល គឺ​ដើម្បី​ឲ្យ​កូន​ៗ​របស់​ពួក​គេ​កាន់តែ​មាន​អនាគត​ល្អ​ប្រសើរ​នៅ​ពេល​ខាង​មុខ​កាន់តែ​ភ្លឺស្វាង​ឡើង​បន្ថែម​មួយ​កម្រិត​ទៀត ។

ទាំងនេះ គឺជា​ក្តី​ប្រាថ្នា និង​ជា​ក្តី​សង្ឃឹម​របស់​ឪពុក​ម្តាយ​ក៏​ដូច​ជា អាណាព្យាបាល​កូន​ៗ​គ្រប់​ៗ​រូប មិន​ថា អ្នកក្រ អ្នកមាន មន្ត្រី រាស្ត្រ កសិករ ឬ​ពាណិជ្ជករ​ឡើយ ខណៈ​ដែល​មក​ដល់​ពេល​នេះ​នៅ​លើ​ពិភពលោក​គេ​បាន​អះអាង​យ៉ាង​ច្បាស់​ថា ការ​វិនិយោគ​នៅ​លើ​ការ​អប់រំ គឺជា​ការ​សម្រេចចិត្ត​ដ៏​ត្រឹមត្រូវ​របស់​មនុស្សជាតិ ដើម្បី​ឲ្យ​មាន​អ្នក​បន្តវេន បន្ត​និរន្តរ៍ភាព​សង្គម​ប្រកបដោយ​ពុទ្ធិ ឬ​ចំណេះដឹង​គ្រប់គ្រាន់ ប៉ុន្តែ​សូមកុំ​ភ្លេច​ថា សាលា និង​គ្រូបង្រៀន គ្រាន់តែ​ជា​ចំណែក​មួយ​ផ្នែក​ទេ ដូច្នេះ​សូមកុំ​ដាក់បន្ទុក​តែ​នៅ​លើ​សាលា និង​គ្រូបង្រៀន​នៅ​ពេល​ដែល​អ្វី​ដែល​យើង​រំពឹង​មិន​បាន​សមបំណង​ដូច​អ្វី​ដែល​យើង​ទាំងអស់​គ្នា​ប៉ងប្រាថ្នា ។

យើង​ទាំងអស់​គ្នា​ត្រូវ​ដឹង​ថា គ្រូបង្រៀន​មិនមែន​ទេវតា​ទេ ហើយ​សាលា​គ្រាន់ តែ​ជាទី​កន្លែង​ជម្រក​សម្រាប់​ផ្ទេរ​ចំណេះ​ប៉ុណ្ណោះ ។ ដូច្នេះ​ទោះជា​សាលា​នោះ​សាលា​រដ្ឋ ឬ​សាលា​ឯកជន សូមកុំ​ច្រឡំ​ថា យក​កូន​ដាក់​នៅ​សាលា​ចោល ហើយ​ឪពុក​ម្តាយ​យក​លេស​ថា រវល់​មិន​ជួយ​តាមដាន​ណែនាំ​ផ្តល់​ប្រឹក្សា​លើកទឹកចិត្ត និង​ជួយ​អប់រំ​កូន​ៗ​បន្ថែម​សោះ​នោះ ហើយ​សង្ឃឹមថា កូន​មាន​អនាគត​ល្អ​នោះ គឺ​មិន​អាច​បាន​ទាំងស្រុង​នោះ​ទេ ។ ភាគរយ​នៃ​ជោគជ័យ​នៅ​ក្នុង​ការ​អប់រំ​កុមារ​បែប​នេះ​មានឱកាស​តិចតួច​ណាស់ ។ យើង​ទាំងអស់​គ្នា​ត្រូវ​តែ​ដឹង​ថា ក្មេង នៅ​ជាមួយនឹង​គ្រួសារ​ច្រើន​ជាង​ពួក​គេ​នៅ​ក្នុង​សាលា​ដូច្នេះ ភាគច្រើន​គំរូ​ជីវិត​និង​ការ​ខិតខំ​របស់​ពួក​គេ គឺជា​ទូទៅ គឺ​តាម​ឪពុក​ម្តាយ​ច្រើន​ជាង​ការ​រៀន​នៅ​សាលា ។

ជា​ការ​ពិត​នៅ​សាលា ប្រសិនបើ​មាន​សម្ភារៈ​ឧបទ្ទេស​គ្រប់គ្រាន់​វា​ពិតជា​អាច​ជួយ​ឲ្យ​សិស្ស​ងាយ​យល់​ឆាប់​ចាប់​បាន រី​សមត្ថភាព និង​ទេព​កោសល្យ​របស់​គ្រូ​ក៏​ជា​កត្តា​លី​ករ​រួម​ផ្សំ​មាន​តួនាទី​មួយ​ផ្នែក​សំខាន់​សម្រាប់​ការ​អប់រំ​ដោយ​មិន​អាច ប្រកែក​បាន​មែន ប៉ុន្តែ​ឪពុក​/​ម្តាយ ឬ​អាណាព្យាបាល​ត្រូវ​តែ​យកចិត្តទុកដាក់ និង​ជួយ​បន្ថែម​ទៀត​ទើប​អាច​អោយ​ក្មេង​ៗ​ដែល​ជា​កូន ជា​ចៅ ជា​ក្មួយ​របស់​យើង​កាន់តែ​មាន​ទំនុកចិត្ត និង​ផ្ចង់ស្មារតី​រៀនសូត្រ​កាន់តែ​ប្រសើរ​ឡើង​ថែម​ទៀត ។

សរុប​មក​វិញ ដើម្បី​ពង្រឹងសមត្ថភាព និង​លើកកម្ពស់​គុណភាព​នៃ​ការ​អប់រំ​នៅ​ក្នុង​សង្គម​យើង​ឲ្យ​ឈាន​ឡើង​បន្ថែម​មួយ​កម្រិត​បន្ថែម​ទៀត​នោះ គឺ​សាលា​ត្រូវ​ពង្រឹង​ការ​គ្រប់គ្រង និង​វិន័យ​ក៏​ដូច​ស្វែងរក​ឧ​បរ​កណ៍​ឧបទ្ទេស​ជំនួយ​ដល់​ការ​បង្រៀន ហើយ​គ្រូ​ត្រូវ​តែ​លើកកម្ពស់​មានៈ​សិក្សា ដើម្បី​ខិតខំ​ផ្ទៃ​ចំណេះ​ដល់​ពលរដ្ឋ ហើយ​សិស្សានុសិស្ស​វិញ​ត្រូវ​តែ​ខិតខំ​រៀនសូត្រ ខណៈ​ដែល​ឪពុក​ម្ដាយ​ក្រៅពី​ខិតខំ​ប្រកប​របរ​ចិញ្ចឹមជីវិត​ហើយ​នោះ​ក៏​គួរតែ​ចូលរួម​ជំរុញ​លើកទឹកចិត្ត ក្មេង​ៗ​ដែល​ជា​កូន​ជា​ចៅ​របស់​យើង​ផង​ដែរ ៕ ដោយៈ ហេង ចេស្តារ

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ