ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture
  • ភ្នំពេញ

គ្រោះថ្នាក់​ចរាចរណ៍​ពិតជា​ធ្លាក់​ចុះ ប៉ុន្តែ​កុំ​ភ្លេច​ថា វា​នៅ​តែ​ជា​ឃា​.​តក​ដែល​គ្មាន​ស្រមោល ហើយ​អាច​ស​ម្លា​.​ប់​ជីវិត ឬ​បង្ក​ករណី​របួស​ពិការ និង​ខូចខាត​ទ្រព្យសម្បតិ្ត​ដដែល ។ នៅ​ក្នុង​នោះ អ្វី​ដែល​គួរតែ​យកចិត្តទុកដាក់ គឺ​អ្នក​ដែល​ចូល​ចិត្ត​ធ្វើ​ដំណើរ​ពេល​រាត្រី​ដោយ​ស្ថិតិ​បង្ហាញ​ថា…

គ្រោះថ្នាក់​ចរាចរណ៍​ពិតជា​ធ្លាក់​ចុះ ប៉ុន្តែ​កុំ​ភ្លេច​ថា វា​នៅ​តែ​ជា​ឃា​.​តក​ដែល​គ្មាន​ស្រមោល ហើយ​អាច​ស​ម្លា​.​ប់​ជីវិត ឬ​បង្ក​ករណី​របួស​ពិការ និង​ខូចខាត​ទ្រព្យសម្បតិ្ត​ដដែល ។ នៅ​ក្នុង​នោះ អ្វី​ដែល​គួរតែ​យកចិត្តទុកដាក់ គឺ​អ្នក​ដែល​ចូល​ចិត្ត​ធ្វើ​ដំណើរ​ពេល​រាត្រី​ដោយ​ស្ថិតិ​បង្ហាញ​ថា គ្រោះថ្នាក់​ចរាចរណ៍​ច្រើន តែ​កើត​មាន​ពេល​រាត្រី​ច្រើន​ជាង​ពេល​ថ្ងៃ ។

យោង​តាម​របាយការណ៍​ដែល​ប្រកាស​ដោយ​អគ្គស្នងការ​នគរបាល​ជាតិ​បាន​ឲ្យ​ដឹង​ថា ក្នុង​ឆមាស​ទី​១ នៃ​ឆ្នាំ​២០២៣ គ្រោះថ្នាក់​កើតឡើង​សរុប​ទូ​ទាំង​ប្រទេស​ចំនួន​១.៥៤៨​លើក នៅ​ក្នុង​នោះ​គ្រោះថ្នាក់​ចរាចរណ៍​ច្រើន​កើត​មាន​ឡើង​ខ្ពស់​ហើយ​អត្រា​ស្លា​.​ប់​ខ្ពស់ គឺ​នៅ​ពេល​យប់ ។

នៅ​ក្នុង​រយៈពេល​នេះ អគ្គស្នងការ​នគរបាល​ជាតិ​បាន​អះអាង​ថា គ្រោះថ្នាក់​ចរាចរណ៍​ដែល​បាន​កើត​មាន​ឡើង គឺ​ច្រើន​តែ​ពេល​យប់ ពោល គឺ​មាន​រហូត​ដល់​៥៤​ភាគរយ ដោយ​គ្រោះថ្នាក់​ទាំងនេះ​បាន​បណ្តាល​ឲ្យ​មនុស្ស​ស្លា​.​ប់​សរុប​រហូត​ដល់​ទៅ​៧៥៦​នាក់ និង​របួស ២.០៧២​នាក់ ក្នុង​នោះ​របួសធ្ងន់​មាន​ដល់​ទៅ​១.៣៣២​នាក់​ផង​ដែរ ។

ប្រភព​ដដែល​បាន​បន្ត​ថា មូលហេតុ​ដែល​បង្ក​គ្រោះថ្នាក់​រួម​មាន​ល្មើស​ល្បឿន ៣៩​ភាគរយ បើកបរ​មិន​គោរព​សិទ្ធិ​២៥​ភាគរយ បត់​១០​ភាគរយ មិន​ប្រកាន់​ស្តាំ​៩​ភាគរយ ប្រជែង​គ្រោះថ្នាក់ ៧​ភាគរយ កត្តា​យានយន្ត ៤​ភាគរយ ស្រវឹង ៣​ភាគរយ ងងុយ​១​ភាគរយ អាកាសធាតុ ១​ភាគរយ និង​ភ្លើង​សញ្ញា ១​ភាគរយ ។

របាយការណ៍​បានអោយ​ដឹង​ទៀត​ថា ក្នុង​ចំណោម​អ្នក​ស្លា​.​ប់​មាន​អ្នក​ជិះ​ម៉ូតូ​ចំនួន ៨១​ភាគរយ មាន​អ្នក​មិន​ពាក់មួក​សុវត្ថិភាព​ចំនួន ៧៣​ភាគរយ ។ គ្រោះថ្នាក់​បាន​កើតឡើង​ច្រើន​នៅ​រាជធានី​ភ្នំពេញ ចំនួន ៤៥៨​លើក ខេត្ត​ព្រះ​សីហ​នុ​១២១​លើក និង​ខេត្តពោធិ៍សាត់ ១០៤​លើក ។

គិត​ក្នុង​ឆមាស​ទី​១ ឆ្នាំ​២០២៣ ធៀប​ទៅ​នឹង​ឆមាស​ទី​១ ឆ្នាំ​២០២២ គ្រោះថ្នាក់​ចរាចរណ៍ ថយ​ចុះ ៦១​លើក ស្មើ​៤​ភាគរយ ចំនួន​អ្នក​ស្លា​.​ប់​ថយ​ចុះ​១៨៦​នាក់ ស្មើ​២០​ភាគរយ និង​ចំនួន​អ្នក​របួស​ថយ​ចុះ​១៦៣​នាក់ ស្មើ​៧​ភាគរយ ។ របាយការណ៍​បាន​កត់សម្គាល់​អោយ​ដឹង​ទៀត​ថា សភាពការណ៍​ចរាចរណ៍​លើ​ផ្លូវ​ល្បឿន​លឿន​ក្នុង​ឆមាស​ទី​១​នេះ មាន​យានយន្ត​ឆ្លងកាត់​សរុប​ចំនួន​២​លាន​៤​សែន​គ្រឿង​ដោយ​គ្រោះថ្នាក់​កើតឡើង ១៤៣​ករណី នៅ​ក្នុង​នោះ​គ្រោះថ្នាក់​នៅ​ពេល​យប់​៥២​លើក ខូចខាត​យាន​ចំនួន ១៤៨​គ្រឿង ស្លា​.​ប់ ០៣​នាក់ របួស ៤៤​នាក់ ក្នុង​នោះ​របួសធ្ងន់ ៧​នាក់ ក្នុង​ចំណោម​អ្នក​ស្លា​.​ប់​ជា​អ្នក​ជិះ​ម៉ូតូ​ចំនួន​៨១% មាន​អ្នក​មិន​ពាក់មួក​សុវត្ថិភាព​ចំនួន​៧៣% ។

ការ​អះអាង​ថា ករណី​គ្រោះថ្នាក់​ចរាចរណ៍​ច្រើន​កើតឡើង​នៅ​ពេល​យប់​នេះ វា​ពិត​ពីព្រោះ ពេល​យប់​ស្ថានភាព​ចរាចរណ៍​ច្រើន​តែ​ស្រឡះ អ្នកបើកបរ​អាច​បើកបរ​លឿន ហើយ​ក៏​កម្រ​នៅ​ក្នុង​ការ​គ្រប់គ្រង​ល្បឿន​ផង​ដែរ ។ ម្យ៉ាងវិញទៀត អ្នក​ដែល​បើកបរ​ពេល​យប់ ក៏​មាន​ភាគរយ​នៃ ការ​ប្រើប្រាស់​គ្រឿង​ស្រវឹង​ខ្ពស់​ផង​ដែរ ។ ដូច្នេះ​វា​ងាយ​នឹង​បើកបរ​មិន​គោរព​សិទ្ធិ បើកបរ ឬ​ភ្លើង​ចរាចរណ៍ ហើយ​វា​ក៏​អាច​នឹង​មាន​ស្ថានភាព​ងងុយ​ផង​ដែរ ។

ជា​ទូទៅ​ភាគរយ​នៃ​គ្រោះថ្នាក់​ចរាចរណ៍​ពេល​រាត្រី គឺ​ប្រសិនបើ​រវាង​រថយន្ត​និង​ម៉ូតូ គឺ​អត្រា​គ្រោះថ្នាក់​ដឹង​តែ​ខ្ពស់​ដោយសារ​តែ​កត្តា​ខាងលើ ហើយ​ករណី​ឃាត់​ឬ​ចាប់​ជន​បង្ក​ក៏​ទាប​ផង​ដែរ ខណៈ​ដែល​ការ​បើកបរ​ពេល​ថ្ងៃ គឺជា​ទូទៅ​អ្នកបើកបរ​ប្រយ័ត្នប្រយែង​មានការ​ទទួលខុសត្រូវ ហើយ ការ​គោរព​ច្បាប់​ចរាចរណ៍ ឬ​ក៏​ការ​ប្រើប្រាស់​គ្រឿង​ស្រវឹង​ក៏​ទាប មាន​ភាគរយ​តិច​ផង​ដែរ ។ ដើម្បី​នឹង​ចូលរួម​កាត់​បន្ថយ​គ្រោះថ្នាក់​ចរាចរណ៍​ឲ្យ​កាន់តែ​មាន​ប្រសិទ្ធភាព យើងខ្ញុំ​គិត​ថា យើង​ទាំងអស់​គ្នា​គួរតែ​លើកកំពស់​ការ​គោរព​ច្បាប់​ចរាចរណ៍​បន្ថែម​ទៀត ហើយ​អ្នកបើកបរ ក៏​ត្រូវ​តែ​បង្កើន​ការ​ប្រុង​ប្រយ័ត្ន ដោយឡែក​សម្រាប់​អ្នក​ដែល​បើកបរ​នៅ​ពេល​យប់ ដែល​ភាគរយ ចាប់ផ្តើម​ឃើញ​ថា មាន​ភាគរយ​កើនឡើង​ស្រាប់​នោះ គឺ​សូម​យកចិត្តទុកដាក់​ប្រុង​ប្រយ័ត្ន ពីព្រោះ​ពេល​យប់ ថ្វី​ត្បិត​តែ​ផ្លូវ​ស្រឡះ តែ​វា​ងងឹត​ដូច្នេះ ប្រសិនបើ​យើង​ធ្វេស ប្រហែស​បូក​រួម​យើង​ទទួលទាន​គ្រឿង​ស្រវឹង​បន្ថែម​ទៀត​នោះ គឺ​វារិ​ត​តែ​ហានិភ័យ ។

ជា​ចុង​ក្រោយ​យើង​ទាំងអស់​គ្នា​នៅ​ពេល​ដែល​ធ្វើ​ដំណើរ​នៅ​លើ​ទ្រូងផ្លូវ​មិន​ថា យប់​ឬ​ពេល​ថ្ងៃ ការ​ប្រុង​ប្រយ័ត្ន គឺ​ត្រូវ​តែ​ជា​ចំណុច​អតិ​ភាព​បំផុត បន្ទាប់​មក​កុំ​មើល​ស្រាល​ច្បាប់​ចរាចរណ៍​កុំ​ព្រហើន​ហើយ​ហ៊ាន​ប្រថុយ​នឹង​ល្បឿន​លើស​ច្បាប់​កំណត់ ។ នៅ​ពេល​ប្រើប្រាស់​យានយន្ត​សូម​ឧស្សាហ៍​ត្រូ​ត​ពិនិត្យ​ប្រព័ន្ធ​សុវត្ថិភាព​យានយន្ត​មាន​ប្រព័ន្ធ​ហ្វ្រាំង​ជាដើម​ឲ្យ​បាន​ហ្មត់ចត់​កុំ​ចេះ​តែ​អាង ហើយ​ប្រើប្រាស់​យានយន្ត​ដោយ​គ្មាន​ការ​ត្រួតពិនិត្យ​ច្បាស់លាស់ ៕ ដោយៈ ហេង ចេស្តា

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ