ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture
  • ភ្នំពេញ

នៅ​ឆ្នាំ​២០២៤​ខាង​មុខ អ្នក​ដែល​ប្រើប្រាស់​រថយន្ត​អគ្គិសនី​នៅ​ថៃ អាច​នឹង​ទទួល​ការ​អនុគ្រោះ​ពន្ធ ដែល​មាន​តម្លៃ​រហូត​ដល់​ទៅ​ជាង​៤០០០​ដុល្លារ​នៅ​ក្នុង​មួយ​គ្រឿង នៅ​ក្នុង​ផែនការ​ដើម្បី លើកកម្ពស់ និង​ជំរុញ​ការ​ប្រើប្រាស់​យានយន្ត​ដែល​មានគុណ​តម្លៃ​ខាង​ផ្នែក​បរិស្ថាន​នេះ ប៉ុន្តែ​នៅ​កម្ពុជា

នៅ​ឆ្នាំ​២០២៤​ខាង​មុខ អ្នក​ដែល​ប្រើប្រាស់​រថយន្ត​អគ្គិសនី​នៅ​ថៃ អាច​នឹង​ទទួល​ការ​អនុគ្រោះ​ពន្ធ ដែល​មាន​តម្លៃ​រហូត​ដល់​ទៅ​ជាង​៤០០០​ដុល្លារ​នៅ​ក្នុង​មួយ​គ្រឿង នៅ​ក្នុង​ផែនការ​ដើម្បី លើកកម្ពស់ និង​ជំរុញ​ការ​ប្រើប្រាស់​យានយន្ត​ដែល​មានគុណ​តម្លៃ​ខាង​ផ្នែក​បរិស្ថាន​នេះ ប៉ុន្តែ​នៅ​កម្ពុជា ទំនងជា​នឹង​មិន​មានការ​អនុគ្រោះ​បែប​នេះ​ទេ មើលទៅ​។

ដើម្បី​បង្កើន និង​លើកទឹកចិត្ត​ដល់​ការ​ប្រើប្រាស់​រថយន្ត​អគ្គិសនី​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស ក្រុមប្រឹក្សា គោលនយោបាយ​យានយន្ត​អគ្គិសនី​របស់​ថៃ ត្រូវ​បាន​គេ​ដឹង​ថា កំពុង​តែ​ជំរុញ​ឱ្យ​រដ្ឋាភិបាល​ថៃ ថ្មី ដែល​នឹង​បង្កើត​នៅ​ពេល​ឆាប់​ៗ ប្រញាប់​អនុម័ត​កញ្ចប់​គាំទ្រ និង​លើកទឹកចិត្ត​ដល់​ការ​ប្រើប្រាស់​រថយន្ត​អគ្គិ​សនី​។

ក្រុមប្រឹក្សា​នេះ បាន​អះអាង​ថា កញ្ចប់​គោលនយោបាយ​នេះ ហៅ​ថា «EV 3.5» ដែល​រួម​បញ្ចូល​ទាំង​ការ​ផ្តល់​ការ​បញ្ចុះតម្លៃ​សម្រាប់​រថយន្ត​អគ្គិសនី ដែល​បាន​នាំ​ចូល ការ​បង្កើត​រោងចក្រ​ផលិត​រថយន្ត​អគ្គិសនី ក៏​ដូច​ជា​ការ​ផ្តល់​ការ​លើកទឹកចិត្ត ដើម្បី​ជំរុញ​ការ​វិនិយោគ នៅ​ក្នុង ឧស្សាហកម្ម​យានយន្ត​នេះ​ផ្សេង​ៗ​ទៀត ។

ពាក់ព័ន្ធ​នឹង​បញ្ហា​នេះ លោក ណាត់​ថា​ពុល រាំង​សិទ្ធិ​ពុល ( Nattapol Rangsitpol) អគ្គលេខាធិការ​អចិន្ត្រៃយ៍​នៃ​ក្រសួង​ឧស្សាហកម្ម បាន​ត្រូវ​សារព័ត៌មាន the Nation ដកស្រង់​សម្ដី​ថា ប្រសិនបើ​រចនាសម្ព័ន្ធ​របស់​ក្រុមប្រឹក្សាភិបាល​នេះ​នៅ​ដដែល​នោះ ក្រុមប្រឹក្សាភិបាល​នឹង​ស្នើ​កញ្ចប់​វិធានការ EV 3.5 ទៅ​កាន់​គណៈរដ្ឋមន្ត្រី​ដើម្បី​អនុម័ត ដោយនៅ​ក្នុង​នោះ អ្នក​ដែល​ប្រើប្រាស់​រថយន្ត​អគ្គិសនី​នៅ​ថៃ អាច​ទទួល​បានការ​បញ្ចុះតម្លៃ រហូត​ដល់ ១៥០.០០០​បាត ឬ​ជាង​៤.០០០​ពាន់​ដុល្លារ នៅ​ក្នុង​រថយន្ត​មួយ​គ្រឿង ហើយ​តាម​ការ​រំពឹង​ទុក​នៅ​ក្នុងឆ្នាំនេះ ថៃ​នឹង​មាន​រថយន្ត​អគ្គិសនី​ចុះបញ្ជី​ថ្មី រហូត​ដល់​ទៅ ៦០.០០០ គ្រឿង​។

ខណៈ​ដែល​កញ្ចប់​អនុគ្រោះ​នេះ នៅ​មិន​ទាន់​អនុម័ត​ផង គេ​ដឹង​ថា ចំនួន​រថយន្ត​អគ្គិសនី​ដែល បាន​ចុះបញ្ជី និង​ប្រើប្រាស់​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​ថៃ​កាលពី​ឆ្នាំ​២០២២ មាន​ចំនួន​សរុប​រហូត​ដល់​ទៅ ៧២.១៥៨​គ្រឿង ហើយ​គ្រាន់តែ​នៅ​ខែមករា ឆ្នាំ​២០២៣​នេះ មាន​រថយន្ត​អគ្គិសនី​ចុះបញ្ជី​ថ្មី​រហូត​ដល់​ទៅ ១៣.៣៥៥ គ្រឿង ខណៈ​ដែល​ថៃ មាន​ផែនការ​កសាង​កន្លែង​ស្ថានីយ​សាក​អា​គុយ​ដល់​រថយន្ត​អគ្គិសនី​ទាំងនេះ រហូត​ដល់​ទៅ ១២.០០០ កន្លែង​។

នៅ​កម្ពុជា យើង​មានការ​លើកទឹកចិត្ត​ឲ្យ​ប្រើប្រាស់​រថយន្ត​អគ្គិសនី​ផង​ដែរ ហើយ​គេ​ដឹង​ថា រថយន្ត​អគ្គិសនី​ទាំងអស់​ដែល​កំពុង​តែ​មាន​វត្ត​មាននៅ​កម្ពុជា គឺ​នាំ​ចូល​ដោយ​ក្រុមហ៊ុន ដែល​មាន​អាជ្ញាប័ណ្ណ​សរុប​១០ ដែល​រួម​មាន​នាំ​ចូល​ដោយ​ក្រុមហ៊ុន​ចិន ដូច​ជា ៖ BYD, ក្រុមហ៊ុន LETIN, ក្រុមហ៊ុន HONGQI, ក្រុមហ៊ុន WULING, ក្រុមហ៊ុន LEVDEO, និង​ក្រុមហ៊ុន​ផ្សេង​ទៀត ដែល​រួម​មាន​ដូច​ជា ៖ E-GREEN ក្រុមហ៊ុន TESLA ក្រុមហ៊ុន BMW ក្រុមហ៊ុន JAC ក្រុមហ៊ុន JAGUAR ជាដើម ប៉ុន្តែ​កម្ពុជា នៅ​មាន​ឧបសគ្គ​ជា​ច្រើន​នៅ​លើ​វិ​ថី​នៃ​ការ​លើកទឹកចិត្ត​ឲ្យ​ប្រើប្រាស់​រថយន្ត​អគ្គិសនី​នេះ​។

នៅ​ពេល​នេះ​កម្ពុជា ទើបតែ​មាន​ស្ថានីយ​សាក​អា​គុយ​អគ្គិសនី​ទាំងនេះ​ត្រឹមតែ​ជាង​១០​កន្លែង​ប៉ុណ្ណោះ ដោយឡែក​គម្រោង​បង្កើត​ការ​សាងសង់​រហូត​ដល់​២០០​កន្លែង​គឺ​មាន​ត្រឹមតែ​នៅ​ក្នុង​ការ​ប្រកាស និង​ផែនការ ប៉ុន្តែ​ធាតុ​ពិត គឺ​នៅ​មិន​ទាន់​មាន​ដំណឹង ខណៈ​ដែល​តម្លៃ​វិញ​ក៏​គួរសម​ដែរ ពោល​គឺ​តម្លៃ​ចាប់ពី​ជិត​២​ម៉ឺន​ដុល្លារ រហូត​ដល់​ជិត​២០​ម៉ឺន​ដុល្លារ ដូច្នេះ​ហើយ​បាន​សន្ទុះ​នៃ​កំណើន គឺ​មិន​អាច​ប្រៀប​នឹង​ប្រទេស​ជិតខាង​បាន ។

តាម​តួរ​លេខ​ពី​ក្រសួង​សាធារណការ និង​ដឹក​ជញ្ជូន​បាន​ឲ្យ​ដឹង​ថា ចំនួន​រថយន្ត​អគ្គិសនី នៅ​កម្ពុជា ទើបតែ​មាន​ប្រមាណ​ជា​ជិត​១០០០​គ្រឿង​ប៉ុណ្ណោះ ។ ការ​ប្រើប្រាស់​រថយន្ត​ប្រភេទ​នេះ បើ​មើល​ពី​កំណើន​ប្រចាំឆ្នាំ គឺ​កើនឡើង​ខ្ពស់ តែបើ​ធៀប​នឹង​ចំនួន​រថយន្ត​ទូទៅ​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស គឺ​ភាគរយ​មិន​ដល់​១​ភាគរយ​ផង ។

ពាក់ព័ន្ធ​នឹង​គោលនយោបាយ​ជំរុញ​ការ​ប្រើប្រាស់​រថយន្ត​អគ្គិសនី​នេះ កន្លង​មក កម្ពុជា ធ្លាប់​បាន​ចងក្រង និង​រៀបចំ​ហើយ​ដែរ​។ ប៉ុន្តែ​គេ​នៅ​មិន​ទាន់​ដឹង​ថា គោលនយោបាយ​នេះ រៀបចំ​ដល់​ណា​នៅឡើយ​ទេ ហើយ​តើ​នឹង​មាន​គោលការណ៍​បញ្ចុះ​ថ្លៃ ឬ​ក៏​អត់​នោះ​ទេ?​។

សរុប​មក​វិញ ប្រសិនបើ​ចង់​ជំរុញ​ការ​ប្រើប្រាស់​រថយន្ត​អគ្គិសនី​នៅ​កម្ពុជា ឲ្យ​ផុលផុស​បន្ថែម​ទៀត​នោះ កម្ពុជា​នៅ​ត្រូវការ​រៀបចំ និង​ដាក់​ចេញ​គោលនយោបាយ​បន្ថែម​ជា​ច្រើន​ទៀត ពីព្រោះ​ភាគរយ​នៃ​ការ​ប្រើប្រាស់​រថយន្ត​អគ្គិសនី​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​នៅ​ទាប​ខ្លាំង​។ ក្រៅពី​ការ​បញ្ចុះ​ថ្លៃ ដើម្បី​លើកទឹកចិត្ត​ដល់​ការ​ប្រើប្រាស់​ហើយ​នោះ អ្នកជំនាញ​កម្ពុជា ក៏​គួរតែ​គិតគូរ​ដល់​បញ្ហា​កាក​សំណល់​នៃ​រថយន្ត​ទាំងនេះ​ផង​ដែរ ជា​ពិសេស​គឺ​អា​គុយ​របស់​វា​ដែល​សុទ្ធតែ​ជា​វត្ថុ​ដែល​អាច​នឹង​បង្ក​ផល​ប៉ះពាល់​ដល់​បរិស្ថាន​៕ ដោយ ៖ ហេង ចេស្តារ

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ