ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

ក្រុមហ៊ុន Tik Tok ​ត្រៀម​វិនិយោគ​លុយ​រាប់​ពាន់​លាន​ដុល្លារ​នៅ​អាស៊ី​អាគ្នេយ៍

1 ឆ្នាំ មុន

ឱកាស​ល្អ​មក​ដល់​ហើយ​សម្រាប់​អ្នក​​លេង​ទីកតុក​។ ​ជា​ពិសេស​, តារា​ទីក​តុក​ដែល​មាន​​អ្នក​គាំទ្រ ឬ​​អ្នក​ចុច​តាម​ដាន​ច្រើន​ៗ (influencer) អាច​នឹង​កើប​លុយ​មិន​ស្ទើរ​ទេ​នា​ពេល​អនាគត​។​ ថ្មី​ៗ​នេះ ក្រុម​ហ៊ុន​ទីកតុក​បង្ហើប​​ឱ្យ​ដឹង​ច្បាស់ៗ​ថា​ខ្លួន​ត្រៀម​វិនិយោគ​លុយ​រាប់​ពាន់​លាន​ដុល្លារ​នៅ​តំបន់​អាស៊ី​អាគ្នេយ៍​នា​រយៈ​ពេល​ពី​រ​បី​ឆ្នាំ​ខាង​មុខ​នេះ​។ ​គម្រោង​វិនិយោគ​នេះ​ធ្វើ​ឡើង​ចំ​ពេល​ដែល​​​ទីកតុក​កំពុង​ព្យាយាម​ពង្រីក​សេវា​របស់​ខ្លួន​ឱ្យ​បាន​ទ្វេ​ដង​ ស្រប​ពេល​ដែល​​តំបន់​ដទៃ​ទៀត​ដូច​ជា​សហ​ភាព​អឺរ៉ុប…

ឱកាស​ល្អ​មក​ដល់​ហើយ​សម្រាប់​អ្នក​​លេង​ទីកតុក​។ ​ជា​ពិសេស​, តារា​ទីក​តុក​ដែល​មាន​​អ្នក​គាំទ្រ ឬ​​អ្នក​ចុច​តាម​ដាន​ច្រើន​ៗ (influencer) អាច​នឹង​កើប​លុយ​មិន​ស្ទើរ​ទេ​នា​ពេល​អនាគត​។​ ថ្មី​ៗ​នេះ ក្រុម​ហ៊ុន​ទីកតុក​បង្ហើប​​ឱ្យ​ដឹង​ច្បាស់ៗ​ថា​ខ្លួន​ត្រៀម​វិនិយោគ​លុយ​រាប់​ពាន់​លាន​ដុល្លារ​នៅ​តំបន់​អាស៊ី​អាគ្នេយ៍​នា​រយៈ​ពេល​ពី​រ​បី​ឆ្នាំ​ខាង​មុខ​នេះ​។

​គម្រោង​វិនិយោគ​នេះ​ធ្វើ​ឡើង​ចំ​ពេល​ដែល​​​ទីកតុក​កំពុង​ព្យាយាម​ពង្រីក​សេវា​របស់​ខ្លួន​ឱ្យ​បាន​ទ្វេ​ដង​ ស្រប​ពេល​ដែល​​តំបន់​ដទៃ​ទៀត​ដូច​ជា​សហ​ភាព​អឺរ៉ុប និង​អាមេរិក​ខាង​ជើង (អាមេរិក & កាណាដាជា​ពិសេស) កំពុង​ដាក់​កំហិត​យ៉ាង​ខ្លាំង​ទៅ​លើ​​ការ​ប្រើប្រាស់សេវា​របស់​ទីកតុក​​ដោយ​សារ​ហេតុ​ផល​សន្តិសុខ​ជាតិ​។​

អាស៊ី​អាគ្នេយ៍​​​មាន​ប្រជា​ជន​៦៣០​លាន​នាក់​ និង​មាន​មនុស្ស​ពាក់​កណ្ដាល​​​ជា​យុវជន​អាយុ​ក្រោម​៣០​ឆ្នាំ​។ តំបន់​នេះ​ជា​​ទី​ផ្សារ​ដ៏​មាន​សក្ដានុពល​​របស់​ទី​ក​តុក​ជា​មួយ​នឹង​ចំនួន​អ្នក​ប្រើ​ប្រាស់​​​ច្រើន​បំផុត​។ ​ក្នុង​១​​ខែ​ៗ​, ទីកតុក​មាន​អ្នក​ប្រើ​ប្រាស់​​ជាង​៣២៥​លាន​នាក់​។ ​​ដូច្នេះ​ ​ទី​កតុក​អាច​​នឹង​មាន​លទ្ធ​ភាព​​កើប​លុយ​មិន​​តិច​ទេ បើ​ចេះកែ​ច្នៃ​កាលានុវត្ត​ភាព​​​ទៅ​ជា​ឱកាស​។

​​ដើម្បី​កុំ​ឱ្យ​គូ​ប្រជែង​ដទៃ​ទៀត​វ៉ាង​ទី​តែ​ម្នាក់​ឯង​, ទីកតុក​​ត្រូវ​ចាប់​យក​ឱកាស​​ដែល​​ខ្លួន​​​មាន​អ្នក​ប្រើ​ប្រាស់​រាប់​រយ​​​លាន​នាក់​​ទៅ​ជា​ការ​រក​ស៊ី​តាម​អន​ឡាញ ឬ​អ៊ី​ខំមើស (e-commerce)​។ ​​​​ដូច្នេះ​ ទីក​​តុក​​ត្រៀម​​រត់​ប្រណាំង​​ជា​មួយ​​គូ​ប្រកួត​ប្រជែង​ធំៗ​ដូច​ជា៖ ​​​សប​ភី​របស់​ក្រុម​ហ៊ុន​ស៊ី (Sea Shopee), ឡាហ្សា​ដា​របស់​អាលីបាបា​ និង​តូកូភីឌា​របស់​ក្រុម​ហ៊ុន​ហ្គោធូ ​(GoTo’s Tokopedia)។

នាយក​ប្រតិបត្តិ​ក្រុមហ៊ុន​ទីកតុក​​ លោក​ចូវស៊ីឈូ (Zhou Zi Chew) ​ថ្លែង​ថា​ «​យើង​ត្រៀម​វិនិយោគ​លុយ​រាប់​ពាន់​លាន​ដុល្លារ​នៅ​ឥណ្ឌូណេស៊ី និង​បណ្ដា​ប្រទេស​​នៅ​អាស៊ី​អាគ្នេយ៍​»​។ ​ក្រុម​ហ៊ុន​មិន​ទាន់​​និយាយ​លម្អិត​អំពី​គម្រោង​​របស់​ខ្លួន​នៅ​ឡើយ​ទេ​។ ក្រុម​ហ៊ុន​គ្រាន់​តែ​បង្ហើប​ឱ្យ​ដឹង​ថា​ខ្លួន​គ្រោង​​ចំណាយ​ទៅ​លើ​ការ​​ហ្វឹក​ហ្វឺន​, ការ​ផ្សព្វ​ផ្សាយ​ពាណិជ្ជកម្ម​ និង​ការ​ឧបត្ថម្ភ​គាំទ្រ​អ្នក​លក់​​​ផលិត​ផល​​​ដែល​​ចាប់​ដៃ​គូ​សហ​ការ​​​ដើម្បី​រក​ស៊ី​​ហ៊ុន​គ្នា​ជា​មួយ​ទីក​តុក​លើ​​វិស័យ​អាជីវ​កម្ម​​អន​ឡាញ​ (e-commerce)។​

លោក​ចូវស៊ីឈូ (Zhou Zi Chew) នាយក​ប្រតិបត្តិ​ក្រុមហ៊ុន​ទីកតុក

លោក​ស៊ូស៊ីចូវ​ថ្លែង​ថា​​គេ​នឹង​ធ្វើ​ពិពិធ​កម្ម​មាតិកា ឬ​ខ្លឹមសារ​ផ្សព្វផ្សាយ​ (content) ​របស់​ទីក​តុក​ឱ្យ​​​​កាន់​តែ​មាន​ច្រើន​​ទម្រង់​​​​ (diversified) នៅពេល​មាន​អ្នក​ប្រើ​ប្រាស់​កាន់​តែ​ច្រើន​ឡើង​ៗ​​​នា​ពេល​អនាគត​។ ទីកតុក​ក៏​អភិវឌ្ឍ​ខ្លួន​ឯង​លើស​ពី​ការ​ផ្សព្វ​ផ្សាយ​ពាណិជ្ជកម្ម​ធម្មតា​​​ទៅ​ជា​ការ​​​​​ធ្វើ​អាជីវកម្ម​​ទ្រង់​ទ្រាយ​ធំ​តាម​អនឡាញ (e-commerce)​។ ដូច​នេះ អតិថិជន​អាច​​កុម្ម៉ង់​ទិញ​ទំនិញ​តាម​​តំណ​ភ្ជាប់​ (link) នៅ​លើ​អេប​របស់​ទីក​តុក​នៅ​ពេល​អ្នក​ប្រើ​ប្រាស់​ទីកតុក​ផ្សាយ​ផ្ទាល់​ (livestream)។​

តារា​ទីកតុក​ឥណ្ឌូណេស៊ី

​​នៅ​​អាស៊ី​អាគ្នេយ៍​​កាល​ពី​មុន​,​ ​ទីកតុក​មាន​បុគ្គលិក​​តែ​​១​រយ​នាក់​ប៉ុណ្ណោះ​។ បច្ចុប្បន្ន​​​កើន​ឡើង​ដល់​៨​ពាន់​នាក់ និង​មាន​អ្នក​ប្រើ​ប្រាស់​៣២៥​លាន​នាក់​។ ​​​គ្រាន់​តែ​ប្រទេស​​​​​​ឥណ្ឌូណេស៊ី​១​​​មាន​អ្នក​ប្រើ​ប្រាស់​១២៥​លាន​នាក់ និង​មាន​​អ្នក​ឡាយ​លក់​ផលិត​ផល​២​លាន​​នាក់​​។ ប្រទេស​នេះ​​ជា​ទី​តាំង​ឈរ​ជើង​ធំ​​​បំផុត​​​របស់​ទីក​តុក​​​​នៅ​អាស៊ី​អាគ្នេយ៍​​។ នេះ​​បើ​​យោង​តាម​​​​លោក​​ចូវ​ស៊ី​ឈូ​​។​​ នៅ​អាមេរិកខាង​ជើង​ អូស្ត្រាលី និង​សហ​ភាព​អឺរ៉ុប​, ទីក​តុក​ចាប់​ផ្ដើម​ទទួល​រង​សម្ពាធ​​ដោយ​សារ​ការ​​រឹត​ត្បិត​ពី​រដ្ឋាភិបាល​។

តារា​ទីកតុក​ឥណ្ឌូណេស៊ី

​​ផ្ទុយ​ទៅ​វិញ​, នៅ​អាស៊ី​អាគ្នេយ៍​ទីក​តុក​អាច​ប្រើប្រាស់​​ដោយ​សេរី​​​។ លើក​លែង​តែ​ប្រទេស​ខ្លះ​ដែល​ចង់​ឱ្យ​ទីកតុក​កែ​សម្រួល​គោល​ការណ៍​​ខ្លះ​ៗ។ ឧទាហរណ៍ ​​ឥណ្ឌូណេស៊ី​ចង់​​​​​ទប់​ស្កាត់​ខ្លឹម​សារ​ផ្សព្វផ្សាយ​​​អាស​អាភាស​ (pornography), ប្រាស​ចាក​សីលធម៌ និង​​ប៉ះ​ពាល់​​​ជំនឿ​​សាសនា​។​ ​នៅ​វៀតណាម​, អាជ្ញាធរ​ចង់​ពិនិត្យ​មើល​​ខ្លឹម​សារ​ផ្សព្វផ្សាយ​ខ្លះ​របស់​ទីកតុក​ដែល​អាច​​ធ្វើ​ឱ្យ​យុវជន​មាន​អារម្មណ៍​ភ្លើត​ភ្លើន​ ឬ​ធ្វើ​ឱ្យ​​ប៉ះពាល់​ដល់​វប្បធម៌​ និង​ទំនៀម​ទម្លាប់​ដ៏​ល្អ​ផូរ​ផង​របស់​ប្រទេស​ជាតិ​៕​​

ប្រភព៖ Reuters និង​ប្រភព​ដទៃ​ទៀត​
https://edition.cnn.com/2023/06/15/tech/tiktok-southeast-asia-billion-dollar-investment-intl-hnk/index.html
https://www.scmp.com/news/asia/southeast-asia/article/3224197/tiktok-spend-billions-southeast-asia-e-commerce-move-pays?module=perpetual_scroll_0&pgtype=article&campaign=3224197

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ