ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture
  • ភ្នំពេញ

រាជធានី​ភ្នំពេញ ៖ កម្ពុជា​ពិតជា​ចង់បាន​គម្រោង​ប្រព័ន្ធ​ប្រតិបត្តិការ​រថភ្លើង​ស្វ័យប្រវត្តិ (AGT) និង​ប្រព័ន្ធ​ដឹក​ជញ្ជូន​ទំនើប​ផ្សេង​ៗ​ទៀត​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស ជា​ពិសេស​រាជធានី​ភ្នំពេញ​។ក្រុម​អ្នកជំនាញ​មួយ​ចំនួន​មាន​សេចក្តី​សង្ឃឹម និង​ជឿជាក់​ថា គម្រោង​ទាំងនេះ​ទំនងជា​ចាប់ផ្តើម​នៅ​ពេល​ឆាប់​ៗ​ខាង​មុខ​។ បើសិនជា​កម្ពុជា​មាន​រថភ្លើង​ចុះឡើង​នៅ​ក្នុង​ក្រុងភ្នំពេញ ហើយ​ការ​ធ្វើ​ដំណើរ​មាន​ភាព​ទៀងទាត់​នោះ​ប្រជាពលរដ្ឋ​ជា​ច្រើន​នឹង​ជិះ​វា…

រាជធានី​ភ្នំពេញ ៖ កម្ពុជា​ពិតជា​ចង់បាន​គម្រោង​ប្រព័ន្ធ​ប្រតិបត្តិការ​រថភ្លើង​ស្វ័យប្រវត្តិ (AGT) និង​ប្រព័ន្ធ​ដឹក​ជញ្ជូន​ទំនើប​ផ្សេង​ៗ​ទៀត​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស ជា​ពិសេស​រាជធានី​ភ្នំពេញ​។ក្រុម​អ្នកជំនាញ​មួយ​ចំនួន​មាន​សេចក្តី​សង្ឃឹម និង​ជឿជាក់​ថា គម្រោង​ទាំងនេះ​ទំនងជា​ចាប់ផ្តើម​នៅ​ពេល​ឆាប់​ៗ​ខាង​មុខ​។

Picture

បើសិនជា​កម្ពុជា​មាន​រថភ្លើង​ចុះឡើង​នៅ​ក្នុង​ក្រុងភ្នំពេញ ហើយ​ការ​ធ្វើ​ដំណើរ​មាន​ភាព​ទៀងទាត់​នោះ​ប្រជាពលរដ្ឋ​ជា​ច្រើន​នឹង​ជិះ​វា ខណៈ​ការ​ធ្វើ​ដំណើរ​តាម​ម៉ូតូ និង​រថយន្ត​នៅ​ភ្នំពេញ​នៅ​ពេល​បច្ចុប្បន្ន​នេះ​ជួប​ប្រទះ​ការ​ស្ទះចរាចរណ៍​ខ្លាំង​។

ក្រុមហ៊ុន​ដែល​ទទួល​សំណើរ​ពី​កម្ពុជា​នៅ​ពេល​នេះ​បាន​កំពុង​តែ​បញ្ជូន​ក្រុម​អ្នកជំនាញការ​របស់​ពួក​គេ​មក​កាន់​កម្ពុជា ដើម្បី​សិក្សា​វា​.​យ​តម្លៃ​និង​ត្រួសត្រាយ​ផ្លូវ​សម្រាប់​ផែនការ​ទំនើប​កម្ម​ប្រព័ន្ធ​ដឹក​ជញ្ជូន​កម្ពុជា​។

ពាក់ព័ន្ធ​នឹង​ប្រព័ន្ធ​ដឹក​ជញ្ជូន​ថ្មី​ទាំងនេះ នៅ​ក្នុង​ដំណើរ​បំពេញ​ទស្សនៈកិច្ច​ទៅ​កាន់​ប្រទេស​ចិន កាលពី​ខែកុម្ភៈ សម្តេច​តេ​ជោ ហ៊ុន សែន នាយក​រដ្ឋមន្ត្រី​កម្ពុជា​បាន​ស្នើ​ឲ្យ​ក្រុមហ៊ុន​ចិន​មួយ​ឈ្មោះ​ក្រុមហ៊ុន China Metro Group Limited ឲ្យ​សិក្សា​ពី​គម្រោង​វិនិយោគ ផ្លូវ​ល្បឿន​លឿន​ធន់​ស្រាល​ពី​រាជធានី​ភ្នំពេញ​ទៅ​កាន់​អាកាសយានដ្ឋាន​អន្តរជាតិ​ភ្នំពេញ​ថ្មី និង​បណ្តាញ​របស់​វា​នៅ​ក្នុង​រាជធានី​ភ្នំពេញ ដែល​កំពុង​មាន​ចរាចរណ៍​យ៉ាង​មមាញឹក និង​លទ្ធភាព​កសាង​ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ​ទាំងនេះ​ពី​ក្រុង​សៀមរាប​ទៅ​កាន់​អាកាសយាន​អន្តរជាតិ​ថ្មី​។

Picture

បន្ទាប់​ពី​សំណើរ​នេះ កាលពី​ថ្ងៃ​ទី​១៧ ខែមីនា ឆ្នាំ​២០២៣ ថ្មី​ៗ តំណាង​ក្រុមហ៊ុន​នេះ​ដឹកនាំ​ដោយ​លោក លី គូ (Li Kuo) បាន​ដឹកនាំ​អ្នកជំនាញ​ការ​មក​កម្ពុជា​ហើយ ។ នៅ​ក្នុង​ដំណើរ​មក​កម្ពុជា​នេះ ក្រុមការងារ​ក្រុមហ៊ុន China Metro Group បាន​ធ្វើ​កិច្ចការ​ច្រើន ដោយនៅ​ក្នុង​នោះ​ក៏​បាន​ជួប​ស៊ុន ចាន់​ថុ​ល ទេស​រដ្ឋមន្ត្រី និង​ជា​រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួង​សាធារណការ និង​ដឹក​ជញ្ជូន​។

នៅ​ក្នុង​ជំនួប ភាគី​ទាំង​ពីរ​បាន​ពិភាក្សា​អំពី​គម្រោង​នានា​ដែល​ភាគី​ទាំង​ពីរ​ធ្លាប់​បាន​ជជែក​គ្នា កាលពី​ខែកុម្ភៈ ខណៈ​កម្ពុជា​កំពុង​ស្ថិត​ក្នុង​ការ​សិក្សា ព្រមទាំង​កំពុង​លើកទឹកចិត្ត​ឱ្យ​ក្រុមហ៊ុន ឬ​ដៃគូ​អភិវឌ្ឍន៍​នានា​ចូលរួម​ក្នុង​ការ​វិនិយោគ​ដែល​ក្នុង​នោះ​រួម​មាន ៖ ការ​សិក្សា​គម្រោង ត​ភ្ជាប់​ផ្លូវ​រថភ្លើង​ពី​ព្រ​លាន​យន្តហោះ​ភ្នំពេញ​ថ្មី ការ​សិក្សា​គម្រោង​ត​ភ្ជាប់​ផ្លូវ​រថភ្លើង​ពី​ព្រ​លាន​យន្តហោះ​ថ្មី​ខេត្តសៀមរាប ប្រព័ន្ធ​ប្រតិបត្តិការ​រថភ្លើង​ស្វ័យប្រវត្តិ​(AGT) ប្រព័ន្ធ​រថភ្លើង​ក្រោម​ដី (Subway) និង​ការ​សិក្សា​គម្រោង​អភិវឌ្ឍន៍​រថភ្លើង Monorail ដើម្បី​ឆ្លើយ​តប​ទៅ​នឹង​ការ​កកស្ទះ​ចរាចរណ៍ ដោយសារ​កំណើន​នៃ​យានយន្ត និង​តម្រូវការ​នៃ​ដឹក​ជញ្ជូន​។

Picture

បន្ទាប់​ពី​ជំនួប ប្រភព​មួយ​បាន​បង្ហើប​ថា ក្រុមហ៊ុន China Metro Group Limited ពិតជា​ចាប់អារម្មណ៍​ទាំង​ពីរ​គម្រោង​ទាំង​នៅ​ភ្នំ​ព​ញ​និង​សៀមរាប ប៉ុន្តែ​សៀមរាប​អាច​ជា​គោលដៅ​ចំបង​ដោយសារ​តម្លៃ​នៃ​ការ​ចំណាយ​នៃ​ការ​វិនិយោគ​អាច​ថោក ហើយ​មិន​ស្មុគស្មាញ ស្រប​ពេល ដែល​ពេល​នេះ​អាកាសយានដ្ឋាន​អន្តរជាតិ​សៀមរាប​-​អង្គរ ស្ថិត​នៅ ក្នុងស្រុក​សូទ្រនិគម ខេត្តសៀមរាប មាន​ចម្ងាយ​ប្រមាណ​ជា​៥១​គីឡូ​មែ​ត្រ​ពី​ក្រុង​សៀមរាប និង​ប្រហែលជា​៤០​គីឡូ ម៉ែត្រ​ពី​ប្រាសាទ​អង្គ​វត្ត​។

ពេល​នេះ ការ​សាងសង់​ព្រ​លាន​យន្តហោះ​នោះ​ធ្វើ​បាន​រហូត​ដល់​ទៅ​៨៦​ភាគរយ ហើយ​គ្រោង​នឹង​ទទួល​យន្តហោះ​សាកល្បង នៅ​ខែមិថុនា និង​ប្រតិបត្តិការ​ហោះ ហើរ​នៅ​ខែតុលា​។ រីឯ​គម្រោង ភ្នំពេញ​អាច​បន្ទាប់​ថ្វី​ត្បិត​ភ្នំពេញ​មាន​សក្តានុពល​ជាង ប៉ុន្តែ​តម្លៃ​នៃ​ការ​សាងសង់​ខ្ពស់ ហើយ​ស្មុគស្មាញ​ផល​ប៉ះពាល់​ច្រើន​នៅ​ទាមទារ​យន្តការ​ដោះស្រាយ​ផល​ប៉ះពាល់​យូរ រីឯ​ប្រតិបត្តិការ​សាងសង់​ក៏ ត្រូវការ​ប្រយ័ត្ន ប្រយែង​ខ្លាំង​ផង​ដែរ​។

Picture

មក​ដល់​ពេល​បច្ចុប្បន្ន​នេះ ប្រព័ន្ធ​ប្រតិបត្តិការ​រថភ្លើង​ស្វ័យប្រវត្តិ​(AGT) ដែល​ភាសា​អង់គ្លេស​គេ​ហៅ​ថា Automated Guideway Transit ឫ Automated Fixed-Guideway Transit ត្រូវ​បាន​គេ​ដឹង​ថា​ជា​ប្រភេទ​ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ​ដឹក​ជញ្ជូន​ដែល​មិន​ចាំបាច់​មាន​អ្នកបើកបរ​ក៏​បាន​មាន​អ្នកបើកបរ​ក៏​បាន​ហើយ​ជា​ទូទៅ​ច្រើន​អនុវត្ត ការ​ដឹក​ជញ្ជូន​ត​ភ្ជាប់​ពី​ទីក្រុង​ទី​អាកាសយានដ្ឋាន​នានា​។

ដោយឡែក Monorail ជា​ប្រព័ន្ធ​ដឹក​ជញ្ជូន​ផ្លូវដែក​ខ្នាត​តូច ដែល​អាច​ដឹក​ជញ្ជូន​ដោយ មិន​ចាំបាច់​ផ្លូវដែក​ធំ​ឡើយ ។ មធ្យោបាយ​ដឹក​ជញ្ជូន​នេះ​ជា​មធ្យោបាយ​ដឹក​ជញ្ជូន​សាធារណៈ​មាន​ប្រសិទ្ធភាព​នៅ​តាម​ទីក្រុង ដែល​មាន​លំហរ​ចង្អៀត​។

រីឯ​ប្រព័ន្ធ​រថភ្លើង​ក្រោម​ដី ឫ Subway នេះ គឺជា​ប្រព័ន្ធ​ដឹក​ជញ្ជូន​ដែល​ជួយ​ច្រើន​ហើយ​កំណត់​ម៉ោង​ពេល​ច្បាស់លាស់​។​នៅ​អឺរ៉ុប និង​ប្រទេស ទំនើប​ៗ វា​ជា​ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ​ដ៏​ពេញ​និយម​បំផុត​របស់​ប្រជាពលរដ្ឋ ។

Picture

សរុប​មក​វិញ​ទោះបីជា​គម្រោង​ណាមួយ​ត្រូវ​សម្រេច​សាងសង់​មិន​ថា វា​នៅ​រាជធានី ឬ​នៅ​សៀមរាប​នោះ​ទេ វា​សុទ្ធតែ​មាន​ប្រយោជន៍​សម្រាប់​កម្ពុជា​ទាំងអស់ ។ យើងខ្ញុំ​ពិតជា​ស្វាគមន៍ ហើយ​សង្ឃឹមថា រាជរដ្ឋាភិបាល និង​ក្រុមហ៊ុន​នឹង​អាច​ពិភាក្សា​សម្របសម្រួល​គម្រោង​ទាំងនេះ អោយ​ចេញ​រូបរាង​ពិតប្រាកដ ដើម្បី​ជួយ​ជម្រុញ​កំណើនសេដ្ឋកិច្ច និង​សមត្ថភាព​ប្រកួតប្រជែង​របស់​កម្ពុជា​៕​ដោយៈ ហេង ចេស្តារ