ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture
  • ភ្នំពេញ

រាជធានី​ភ្នំពេញ ៖ អ្នក​ដែល​មាន​ដីធ្លី​នៅ​កោះ​ពីរ​ជាយ​រាជធានី​ភ្នំពេញ គឺ​កោះដាច់ និង​កោះតាង​នឹង​ប្រែ​មុខមាត់​ជា​ថ្មី​ដោយសារ​តែ​គម្រោង​កសាង​ផ្លូវ​ខ្សែក្រវាត់​ទី​៣ ប៉ែក​ខាងកើត​ប្រវែង​ប្រមាណ​៣៤,១៥​គីឡូម៉ែត្រ ក្រោម​ទឹកប្រាក់​រហូត​ដល់​ទៅ​២៤០​លាន​ដុល្លារ​។គម្រោង​នេះ​ពី​មុន​មក​ហាក់ដូចជា ពាក្យ​ច​ចាម​រ៉ា​ម ប៉ុន្តែ​មក​ដល់​ពេល​នេះ​ក្រសួង​សាធារណៈការ និង​ដឹក​ជញ្ជូន​បាន​បញ្ជាក់​ពីរ​ការ​កសាង​គម្រោង​នេះ​ដ៏​ពិតប្រាកដ​នៅ​ក្នុង​ពេល​ឆាប់​ៗ​ខាង​មុខ…

រាជធានី​ភ្នំពេញ ៖ អ្នក​ដែល​មាន​ដីធ្លី​នៅ​កោះ​ពីរ​ជាយ​រាជធានី​ភ្នំពេញ គឺ​កោះដាច់ និង​កោះតាង​នឹង​ប្រែ​មុខមាត់​ជា​ថ្មី​ដោយសារ​តែ​គម្រោង​កសាង​ផ្លូវ​ខ្សែក្រវាត់​ទី​៣ ប៉ែក​ខាងកើត​ប្រវែង​ប្រមាណ​៣៤,១៥​គីឡូម៉ែត្រ ក្រោម​ទឹកប្រាក់​រហូត​ដល់​ទៅ​២៤០​លាន​ដុល្លារ​។គម្រោង​នេះ​ពី​មុន​មក​ហាក់ដូចជា ពាក្យ​ច​ចាម​រ៉ា​ម ប៉ុន្តែ​មក​ដល់​ពេល​នេះ​ក្រសួង​សាធារណៈការ និង​ដឹក​ជញ្ជូន​បាន​បញ្ជាក់​ពីរ​ការ​កសាង​គម្រោង​នេះ​ដ៏​ពិតប្រាកដ​នៅ​ក្នុង​ពេល​ឆាប់​ៗ​ខាង​មុខ គ្រាន់តែ​ពេលវេលា​នៅ​មិន​ទាន់​អាច​បញ្ជាក់​បាន​លំអិត​ប៉ុណ្ណោះ​។

មូលហេតុ​ដែល​យើង​ហ៊ាន​សន្និដ្ឋាន​ថា វា គឺជា​គម្រោង​ដែល​នឹង​មាន​រូបរាង​ពិតប្រាកដ​នោះ គឺ​ដោយសារ​តែ​កាលពី​ថ្ងៃ​ទី​១០ ខែមីនា ឆ្នាំ​២០២៣ កន្លង​ទៅ​នេះ​មានការ​ជួប​ពិភាក្សា​គ្នា​រវាង​លោក លឹ​ម ស៊ី​ដេ​នី​ន រដ្ឋលេខាធិការ​ក្រសួង​សាធារណការ និង​ដឹក​ជញ្ជូន និង​តំណាង​ក្រុមហ៊ុន​សំណង់​សៀង​ហៃ (Shanghai Construction Group Co,.Ltd.) ដើម្បី​ស្វែង​យល់​បទ​បង្ហាញ​ស្តី​ពី​លទ្ធផល​នៃ​ការ​សិក្សា សមិទ្ធិ​លទ្ធភាព​លើ​គម្រោង​ខ្សែក្រវាត់​ទី​៣ ប៉ែក​ខាងកើត ពោល គឺ​គម្រោង​កសាង​ស្ពាន​ទៅ​កោះ​ទាំង​ពីរ​នេះ​។

យោង​តាម​បទ​បង្ហាញ​របស់​ក្រុមហ៊ុន​សំណង់​សៀង​ហៃ គម្រោង​នេះ​នឹង​ត្រូវ​សាងសង់​ជា​ផ្លូវ​៤​គន្លង ពោល គឺ​ពីរ​គន្លង​ទៅ​ពីរ​គន្លង​មក ដោយ​ចេញពី​មហាវិថី​ឈ្នះ​ឈ្នះ​ចំណុចប្រសព្វ​ផ្លូវជាតិ​លេខ​៦ រហូត​ដល់​ចំណុចប្រសព្វ​ផ្លូវ​លេខ​៧០​បេ ឆ្លងកាត់​កោះ​ចំនួន​២ គឺ​កោះដាច់ និង​កោះតាង ។ នៅ​ក្នុង​គម្រោង​គឺ​ត្រូវ​សាងសង់​ស្ពាន​ឆ្លងទន្លេ​មេគង្គ ចំនួន​៣​ឯណោះ ។

ដូច្នេះ​ហើយ​បានជា​វា​មាន​តម្លៃ​ថ្លៃ​ទោះ​គម្រោង​នេះ​ខ្លី​ក៏​ដោយ ។ ស្ពាន​ទី​១​គេ​ដឹង​ថា នឹង​ចេញពី​ផ្លូវជាតិ​លេខ​៦​ទៅ​កោះដាច់​ដោយ​មាន​ប្រវែង ១.៣១១​ម៉ែត្រ​ស្ពាន​ទី​២ គឺ​ពី​កោះដាច់​ទៅ​កោះតាង​មាន​ប្រវែង ៥៧៩​ម៉ែត្រ និង​ស្ពាន​ទី​៣ គឺ​ពី​កោះតាង​ទៅ​ផ្លូវ​៧០​បេ មាន​ប្រវែង ១.០៤៤​ម៉ែត្រ ។

ជា​ធម្មតា​នៅ​ពេល​ដែល​អនុវត្ត​គម្រោង​នេះ​ប្រាកដជា​មាន​ផល​ប៉ះពាល់​ដោយ​ចៀស​មិន​រួច ជា​ពិសេស​បងប្អូន​ប្រជាពលរដ្ឋ​ដែល​មាន​លំនៅ​ដ្ឋា​ន​ឬ​ដីធ្លី​នៅ​ចំ​គម្រោង​ដែល​ត្រូវ​សាងសង់ ហើយ​អ្នក​ដែល​អាច​នឹង​មាន​ផល​ប៉ះពាល់​ខ្លាំង​នោះ គឺ​អ្នក​នៅ​កោះដាច់​ដោយសារ​តែ​ទីនោះ គឺជា​ភូមិ​ស្រុក​ចាស់​ដែល​ពី​មុន​ជា​ឃុំ​មួយ​ស្ថិត​នៅ​ក្នុងស្រុក​មុខកំពូល ខេត្តកណ្តាល តែ​បច្ចុប្បន្ន​នេះ គឺ​នៅ​ក្នុង​ខណ្ឌ​ជ្រោយចង្វារ រាជធានី​ភ្នំពេញ ។ ឬ​កោះតាង អាច​ជា​កោះ​ថ្មី​មួយ​នៅ​ក្បែរ​កោះដាច់​ស្ថិត​នៅ​ក្នុងភូមិ​សាស្ត្រ​ខេត្តកណ្តាល ។

យើង​គិត​ថា រាជរដ្ឋាភិបាល​នឹង​អ្នក​ដែល​ពាក់ព័ន្ធ​នៅ​ក្នុង​គម្រោង​នឹង​ដោះស្រាយ​ផល​ប៉ះពាល់​សម​ស្រប​សម្រាប់​បងប្អូន​ប្រជាពលរដ្ឋ​ដែល​រង​ផង​ប៉ះពាល់ ខណៈ​ដែល​អ្នក​ដែល​មិន​ស្ថិត​នៅ​ក្នុង​តំបន់​អនុវត្ត​គម្រោង​នឹង​ទទួលផល​ប្រយោជន៍​ដ៏​មហាសាល​ដែល​មិន​អាច​កាត់ថ្លៃ​បាន​ពី​គម្រោង​នេះ ។

គម្រោង​កសាង​ផ្លូវ​ក្រវាត់ក្រុង​ទី​៣​នេះ គឺជា​គម្រោង​កសាង​ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ​ដ៏​មហិមា​មួយ​របស់​រាជរដ្ឋាភិបាល​កម្ពុជា​ដោយ​គម្រោង​នេះ គឺជា​គម្រោង​ដែល​ត​ភ្ជាប់​តាំងពី​ដែន​កោះ​ទៅ​ផ្លូវជាតិ​លេខ​៤ រហូត​ទៅ​ផ្លូវជាតិ​លេខ​១ ហើយ​វា​ក៏​កាត់​ផ្លូវជាតិ​សំខាន់​ៗ​ជា​ច្រើន​តាំងពី​ផ្លូវជាតិ​លេខ​៦ A ផ្លូវជាតិ​លេខ​៣ ផ្លូវជាតិ​លេខ​២ ផ្លូវជាតិ លេខ​២១ ផ្លូវជាតិ​លេខ​២១A និង​ផ្លូវ លេខ​១១០ ឆ្ពោះទៅ​ផ្លូវជាតិ​លេខ​១ ត្រង់​គីឡូម៉ែត្រ​លេខ​២៤+១៤០ ស្ថិត​ក្នុងភូមិ​ស្តៅ​កន្លែង ឃុំ​ដីឥដ្ឋ ស្រុក​កៀនស្វាយ ខេត្តកណ្ដាល ត​ភ្ជាប់​ទៅ​កាន់​ចំណត​ផែ​កុងតឺន័រ​ថ្មី​របស់​កំពង់​ផែ​ស្វ័​យ​ភ្នំពេញ​ឋិត​នៅ​ស្រុក​កៀនស្វាយ ខេត្តកណ្ដាល ជា​ពិសេស​កំណាត់​ផ្លូវ​នេះ​ត​ភ្ជាប់​ផ្លូវ​អាស៊ាន​ហា​យ​វេ AH1​និង​AH11 និង​ផ្លូវ​ដែល​ជា​ច្រករបៀង​សេដ្ឋកិច្ច​សំខាន់​ៗ​ជា​ច្រើន​ទៀត​ថែម​ទៀត​ដែល​នឹង​ជំរុញ​លំហូរ​សេដ្ឋកិច្ច ពាណិជ្ជកម្ម ទេសចរណ៍ កាន់តែ​ងាយស្រួល និង​ចំណេញ​ពេលវេលា ។

ក្រៅពី​គម្រោង​នេះ​គម្រោង​កសាង​ផ្លូវ​ខ្សែក្រវាត់​ក្រុង​ទី​១ និង​ទី​២ ដែល​បាន​ត​ភ្ជាប់​ពី​មហាវិថី​សហព័ន្ធ​រុ​ស្សី ត្រង់​ស្តុ​ប​ផ្សារ​ដី​ហុយ​ឆ្ពោះទៅ​ផ្លូវជាតិ​លេខ​២​ត្រង់​ព្រែក​សំរោង តា​ខ្មៅ ក៏​ដូច​ជា កំណាត់​ទី​២​នេះ គឺ​ត្រូវ​ត​ភ្ជាប់​ពី​ស្តុ​ប​ផ្សារ​ដី​ហុយ ទៅ​ផ្លូវ​លេខ​១០១៩ កាត់​តាម​ផ្លូវ North Bridge ផ្លូវ​ទ្រុងមាន់ ផ្លូវ​មុខរ​រោងចក្រ​អគ្គិសនី ផ្លូវ​មុខ​សហគមន៍​អន្លង់​គង ផ្លូវ​ទំនប់​៧​មក​រា ដល់​ផ្លូវជាតិ​លេខ​២ ភ្ជាប់​ស្ពាន​ព្រែក​សំរោង​តា​ខ្មៅ គឺ​បាន​សាងសង់​រួចរាល់​កំពុង​តែ​ដាក់​ឲ្យ​ពលរដ្ឋ​ប្រើប្រាស់ ។

សរុប​មក​វិញ​ផ្លូវ​គឺជា​សរសៃរ​ឈា​.​ម​នៃ​សេដ្ឋកិច្ច និង​ការ​អភិ​វ​ឌ្ឈ​ហើយ​កាលណា​មាន​ផ្លូវ​នោះ​ចរន្ត​សេដ្ឋកិច្ច និង​ការ​អភិ​វ​ឌ្ឈ​នឹង​រីក​ដុះដាល​ជា​បន្តបន្ទាប់​នៅ​តាម​ក្រោយ​ដូចដែល​សមិទ្ធផល យើង​បានឃើញ​តាម​បណ្តោយ​ផ្លូវ​ក្រវាត់ក្រុង​ទី​១ និង ទី​២ បណ្តា​ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ ដែល បាន​អភិ​វ​ឌ្ឈ​ន៍​កន្លង​មក​៕​ដោយៈ ហេង ចេស្តារ

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ