ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture
  • ភ្នំពេញ

រាជធានី​ភ្នំពេញ ៖ រថយន្ត​អគ្គិសនី​នៅ​កម្ពុជា​ទើបតែ​ត្រូវ​បាន​ណែនាំ​ជូន​ពលរដ្ឋ​ត្រឹមតែ​ប្រមាណ​ជា​មិន​ដល់​៣​ឆ្នាំ​ទេ ប៉ុន្តែ​នៅ​ពេល​នេះ​សន្ទុះ​នៃ​ការ​ប្រើប្រាស់​ឡើង​ដល់​១០០០​ភាគរយ​ឯណោះ ពោល គឺ​ស្ទុះ​ឡើង​ខ្លាំង​មែនទែន​។ ទោះបីជា​មក​ដល់​ពេល​នេះ ការ​ប្រើប្រាស់​រថយន្ត​អគ្គិសនី​នៅ​មាន​ឧបសគ្គ​ច្រើន​ក៏​ពិតមែន ប៉ុន្តែ​ចំនួន​មនុស្ស​ដែល​ប្រើប្រាស់​រថយន្ត​នេះ​នៅ​កម្ពុជា នៅ​តែ​ឃើញ​សក្តានុពល​របស់​វា​ដោយ​ថ្មី​ៗ​តាម​តួរ​លេខ​ពី​ក្រសួង​សាធារណការ…

រាជធានី​ភ្នំពេញ ៖ រថយន្ត​អគ្គិសនី​នៅ​កម្ពុជា​ទើបតែ​ត្រូវ​បាន​ណែនាំ​ជូន​ពលរដ្ឋ​ត្រឹមតែ​ប្រមាណ​ជា​មិន​ដល់​៣​ឆ្នាំ​ទេ ប៉ុន្តែ​នៅ​ពេល​នេះ​សន្ទុះ​នៃ​ការ​ប្រើប្រាស់​ឡើង​ដល់​១០០០​ភាគរយ​ឯណោះ ពោល គឺ​ស្ទុះ​ឡើង​ខ្លាំង​មែនទែន​។

ទោះបីជា​មក​ដល់​ពេល​នេះ ការ​ប្រើប្រាស់​រថយន្ត​អគ្គិសនី​នៅ​មាន​ឧបសគ្គ​ច្រើន​ក៏​ពិតមែន ប៉ុន្តែ​ចំនួន​មនុស្ស​ដែល​ប្រើប្រាស់​រថយន្ត​នេះ​នៅ​កម្ពុជា នៅ​តែ​ឃើញ​សក្តានុពល​របស់​វា​ដោយ​ថ្មី​ៗ​តាម​តួរ​លេខ​ពី​ក្រសួង​សាធារណការ និង​ដឹក​ជញ្ជូន​បាន​អះអាង​ថា នៅ​ក្នុង​ឆ្នាំ​២០២២​កន្លង​ទៅ​នេះ​រថយន្ត​អគ្គិសនី​ដែល​ចុះបញ្ជី គឺ​មាន​ដល់​ទៅ​៧០០​គ្រឿង​។

ជាមួយនឹង​កំណើន​នេះ​លោក ស៊ុន ចាន់​ថុ​ល ទេស​រដ្ឋមន្ត្រី និង​ជា​រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួង​សាធារណការ និង​ដឹក​ជញ្ជូន​បាន​មាន​ប្រសាសន៍​ថា ឆ្នាំ​២០២២ បាន​បើក​ទំព័រ​ថ្មី​មួយ​ក្នុង​ការ​ប្រើប្រាស់​យានយន្ត​អគ្គិសនី​នៅ​កម្ពុជា​។

នៅ​ពេល​នេះ​ស្ថានីយ​សាក​អគ្គិសនី​សម្រាប់​បម្រើ​ការ​ប្រើប្រាស់​យានយន្ត​ប្រភេទ​នេះ នៅ​មាន​កម្រិត​មែនទែន ពោល គឺ​មិន​ទាន់​ដល់​១០​កន្លែង​ផង នៅ​ទូ​ទាំង​ប្រទេស ប៉ុន្តែ​ចំនួន​យានយន្ត​បាន​កើន​ឡើងជា​បន្តបន្ទាប់​ស្រប​ពេល​ដែល​ពិភពលោក​កំពុង​តែ​ជំរុញ​វា​ដោយសារ​តែ​បញ្ហា​អសន្តិសុខ​នៃ​វិស័យ​ថាមពល​ប្រេងឥន្ធនៈ ជា​ពិសេស គឺ​ការ​កាត់​បន្ថយកម្តៅ និង​ការ​បំ​ភាយ​ឧស្ម័ន​កាបូ​និ​ច​ដែល​ជា​កត្តា​មួយ​ដ៏​ធំ​សម្រាប់​រួមចំណែក​ដោះស្រាយ​បញ្ហា​បរិស្ថាន​ជា​សាកល​។

មក​ដល់​ពេល​នេះ​តម្លៃ​រថយន្ត​អគ្គិសនី​មិន​ថោក​ឡើយ ហើយ​វា​ពិតជា​លំបាក​ណាស់ សម្រាប់​អ្នក​ដែល​មាន​ជីវភាព​ក្រោម​មធ្យម​ដោយនៅ​ពេល​នេះ​ទោះបីជា​រាជរដ្ឋាភិបាល​អនុគ្រោះ​ពន្ធ​នាំ​ចូល​រហូត​ដល់​ទៅ ៥០​ភាគរយ បើ​ធៀប​នឹង​រថយន្ត​ប្រើ​ប្រេងឥន្ធនៈ​ធម្មតា​ក៏​ដោយ​ក៏​តម្លៃ​របស់​វា គឺ​ថោក​បំផុត​ក៏​ប្រមាណ​ជា​២៥.០០០​ដុល្លារ​ដែរ​។

តាម​ការ​អង្កេត​ដោយ​ត្រួស​ៗ​នៅ​ក្នុង​រយៈពេល​ប្រមាណ​ជា​៣​ឆ្នាំ​មកនេះ តម្លៃ​រថយន្ត​អគ្គិសនី​នៅ​កម្ពុជា​ដែល​កំពុង​តែ​ប្រើប្រាស់​នៅ​កម្ពុជា គឺ​មាន​ចន្លោះ​ពី​២៥.០០០​ដុល្លារ​ទៅ​ដល់​ប្រមាណ​ជាង​២០០.០០០ ដុល្លារ ខណៈ​ដែល​ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ​គាំទ្រ ពោល គឺ​ស្ថានីយ​សាក​អគ្គិសនី​សម្រាប់​រថយន្ត​អគ្គិសនី​ទាំងនេះ​ក៏​មាន​តម្លៃ​ខ្ពស់​ចូល​ដល់​រាប់​សិប​ម៉ឺន​ដុល្លារ​ឯណោះ​។

បើ​និយាយ​អំពី​តម្លៃ​នេះ គឺ​ខ្ពស់​ខណៈ​ដែល​មក​ដល់​ពេល​នេះ​ប្រជាពលរដ្ឋ​កម្ពុ​ជាមួយ​ភាគ​ធំ គឺ​នៅ​តែ​ប្រើប្រាស់​រថយន្ត​ជជុះ ហើយ​នៅ​ពេល​នេះ​យានយន្ត​ជជុះ ដែល​កំពុង​តែ​ពេញ​និយម​សម្រាប់​ពលរដ្ឋ​វណ្ណៈ​កណ្តាល គឺ​រថយន្ត​តូ​យូ​តា​ព្រូស ប្រភេទ​កូនកាត់ ដែល​ប្រើប្រាស់ ប្រេងឥន្ធនៈ​ផង និង​អា​គុយ​ផង ដោយសារ​តែ​តម្លៃ​របស់​វា​នៅ​សមរម្យ ពោល គឺ​ចន្លោះ​ពី​១២.០០០​ដុល្លារ​ទៅ​៣០.០០០​ដុល្លារ​សម្រាប់​រថយន្ត​សេរី​២០០៨ ដល់​២០១២ ឬ​២០១៣ អាស្រ័យ​ទៅ​លើ​គុណភាព​និង​ស្ថានភាព​ជាក់ស្តែង​របស់​រថយន្ត​។

ដើម្បី​លើកកម្ពស់ និង​ជំរុញ​ការ​ប្រើប្រាស់​រថយន្ត​អគ្គិសនី​នេះ ក្រសួង​សាធារណការ និង​ដឹក​ជញ្ជូន​ក៏​កំពុង​តែ​ធ្វើ​យុទ្ធនាការ​គាំទ្រ និង​ជំរុញ​ឲ្យ​អ្នក​ដែល​ពាក់ព័ន្ធ​ដោយ​រួម​ទាំង​ក្រុមហ៊ុន​លក់​រថយន្ត​អគ្គិសនី​ស្រាប់ ស្ថានីយប្រេងឥន្ធនៈ វិនិយោគ​បន្ថែម ដើម្បី​តម្លើង​កន្លែង​សាក​អគ្គិសនី ដល់​យានយន្ត​ទាំងនោះ​ឲ្យ​បាន​រហូត​ដល់​២០០​កន្លែង​ស្រប​ពេល​ដែល​ពេល​នេះ ក្រសួង​ក្រោម​កិច្ចសហការ​ជាមួយ​អង្គការ​កម្មវិធី​អភិ​វ​ឌ្ឈ​ន៍​អង្គការសហប្រជាជាតិ (UNDP) បាន​ដំឡើង​ស្ថានីយ​បញ្ចូល​ថាមពល​អគ្គិសនី​ចំនួន​៤ នៅ​ក្នុង​ប្រទេស ហើយ​វិស័យ​ឯកជន​បាន​សាងសង់​ចំនួន​៥​ទៀត​រួច​មក​នោះ​។

នេះ គឺជា​បច្ចុប្បន្នភាព​នៃ​ការ​ប្រើប្រាស់​រថយន្ត​អគ្គិសនី​នៅ​កម្ពុជា ហើយ​ជាមួយនឹង​សន្ទុះ​ក៏​ដូច​ជា ការ​ចូលរួម​ជ្រោមជ្រែង​ពី​រដ្ឋ​មិនយូរ​ទេ​អ្នក​ប្រើប្រាស់​រថយន្ត​អគ្គិសនី​នៅ​កម្ពុជា​នឹង​មាន​កំណើន​កើនឡើង​គួរ​ឲ្យ​កត់សម្គាល់​ពីព្រោះ​នៅ​ពេល​នេះ​កម្រិត​ប្រាក់​ចំណូល​របស់​ពលរដ្ឋ កម្ពុជា​ក៏​កំពុង​តែ​កើនឡើង ហើយ​ផ្នត់គំនិត​ស៊ី​វិ​ល័យ​ក៏​កំពុង​តែ​ដិត​ជាប់ ជាមួយនឹង​ផ្នត់គំនិត ពលរដ្ឋ​ទូទៅ​គួប​ផ្សំ និង​ការ​ធ្វើ​ទំនើប​កម្ម​បច្ចេកវិទ្យា​នៃ​រថយន្ត​អគ្គិសនី​ទាំងនោះ គឺ​សុទ្ធសឹងតែ​ជា​បច្ច័យ​គាំទ្រ​ដល់​កំណើន​នៃ​ការ​ប្រើប្រាស់​រថយន្ត​ប្រភេទ​នេះ​ច្រើន​នៅ​កម្ពុជា​៕​ដោយៈ ហេង ចេស្តារ