ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture
  • ភ្នំពេញ

រាជធានី​ភ្នំពេញ ៖ នៅ​កម្ពុជា​យើង ពិសេស​នៅ​ភ្នំពេញ​បញ្ហា​កកស្ទះ​ចរាចរណ៍​បាន​កើតឡើង​យូរ​ឆ្នាំ​ណាស់​មក​ហើយ ពិសេស​នៅ​ពេល​ម៉ោង​ចូល និង​ម៉ោង​ចេញពី​រៀន​-​ធ្វើការ រៀងរាល់ថ្ងៃ​។ មក​ដល់​ប៉ុន្មាន​ឆ្នាំ​ចុង​ក្រោយ​នេះ ក្រៅពី​ចរាចរណ៍​កកស្ទះ​ហើយ​នៅ​ភ្នំពេញ​កន្លែងធ្វើការ និង​តាម​ទីប្រជុំជន​តំបន់​រមណីយដ្ឋាន​កម្សាន្ត…

រាជធានី​ភ្នំពេញ ៖ នៅ​កម្ពុជា​យើង ពិសេស​នៅ​ភ្នំពេញ​បញ្ហា​កកស្ទះ​ចរាចរណ៍​បាន​កើតឡើង​យូរ​ឆ្នាំ​ណាស់​មក​ហើយ ពិសេស​នៅ​ពេល​ម៉ោង​ចូល និង​ម៉ោង​ចេញពី​រៀន​-​ធ្វើការ រៀងរាល់ថ្ងៃ​។

មក​ដល់​ប៉ុន្មាន​ឆ្នាំ​ចុង​ក្រោយ​នេះ ក្រៅពី​ចរាចរណ៍​កកស្ទះ​ហើយ​នៅ​ភ្នំពេញ​កន្លែងធ្វើការ និង​តាម​ទីប្រជុំជន​តំបន់​រមណីយដ្ឋាន​កម្សាន្ត ព្រមទាំង​តំបន់​មាត់សមុទ្រ​ជួប​ប្រទះ​នឹង​វិបត្តិ​ខ្វះ​ចំណត​សម្រាប់​យានយន្ត​ថែម​ទៀត​ផង​។

មូលហេតុ ដោយសារ​តែ​កំណើន​យានយន្ត ហើយ​ទាំង​កន្លែង​ការងារ និង​ទាំង​កន្លែង​កម្សាន្ត​សប្បាយ​នានា​រាប់​ទាំង​វត្ត​អារាម​ផង មិន​បាន​គិតគូរ​ដល់​បញ្ហា​ចំណត​ឡាន​ម៉ូតូ​ឱ្យ​បាន​គ្រប់គ្រាន់​ឡើយ​។សម្រាប់​ការ​ធ្វើ​ដំណើរ​នៅ​ភ្នំពេញ សព្វថ្ងៃ​ឡាន​ម៉ូតូ​កាន់តែ​ច្រើន ហើយ​ម៉ូតូ​កង់​បី ឬ​គេ​ហៅ​ថា តុ​កតុក ក៏​មាន​កាន់តែ​ច្រើន​។ ភាគច្រើន​ម៉ូតូ ១​គ្រឿង និង​ឡាន​១​គ្រឿង​អ្នក​ជិះ​ទៅ​ធ្វើការ ឬ​ទៅ​រៀន​តែ​ម្នាក់​ប៉ុណ្ណោះ​។

ដូច្នេះ បើ​មនុស្ស​៥​នាក់ ត្រូវ​ជិះ​ដល់​ម៉ូតូ​៥​គ្រឿង ឬ​ក៏​ឡាន​៥​គ្រឿង​។ ទៅ​ដល់​សាលារៀន​វិញ​កន្លែង​ផ្ញើ​ម៉ូតូ​ក៏​ណែន​ពេញ ហើយ​កន្លែង​ចត​ឡាន ក៏​រកតែ​កន្លែង​ចត​ក្នុង​បរិវេណ​សាលា​ស្ទើរ​មិន​បាន​រហូត​សាលា​ខ្លះ ត្រូវ​ឱ្យ​សិស្ស និង​គ្រូ​ចត​ឡាន​តាម​ចិញ្ចើម​ផ្លូវ និង​ចត​លើ​ទ្រូងផ្លូវ​ជុំវិញ​សាលា​ថែម​ទៀត​។

នៅ​កន្លែងធ្វើការ​ក៏​ដូច​គ្នា មិន​ថា កន្លែងធ្វើការ​រដ្ឋ ក្រសួង ឬ​មន្ទីរ​ទេ​។ បរិវេណ​ក្នុង​ក្រសួង​មន្ទីរ ស្ថាប័នរដ្ឋ ភាគច្រើន​តូច​ចង្អៀត​។ ដូច្នេះ​ហើយ​ឡាន​បុគ្គលិក និង​អ្នក​ទៅ​រក​សេវា​ពី​ក្រសួង​មន្ទីរ​ត្រូវ​ចត​លើ​ចិញ្ចើម​ផ្លូវ និង​លើ​ទ្រូងផ្លូវ តាម​ការ​រៀបចំ​របស់​ក្រុម​សន្តិសុខ​នៅ​ទីនោះ​។

តាម​ក្រុមហ៊ុន កន្លែងធ្វើការ​ឯកជន​ក៏​ដូច​គ្នា​។ ក្រុមហ៊ុន​ទោះជា​មាន​អគារ ផ្ទះ​វីឡា ឬ​ក៏​ផ្ទះល្វែង​ក៏​ដោយ ហើយ​កន្លែង​ខ្លះ​មាន​ដល់​ចំណត​ក្រុម​ដី​ផង​ក៏​នៅ​តែ​មិន​គ្រប់គ្រាន់​សម្រាប់​ឡាន​ម៉ូតូ​បុគ្គលិក និង​ភ្ញៀវ​នោះ​ទេ​។ ដោយសារ​តែ​ដូច្នេះ​ហើយ​ទើប​កន្លែងធ្វើការ​ខ្លះ​សុខចិត្ត​ជួល​ផ្ទះ ឬ​ទិញ​ចំណត​បន្ថែម​សម្រាប់​បុគ្គលិក និង​ភ្ញៀវ ហើយ​រហូត​ដល់​ត្រូវ​បង្ខំចិត្ត​លក់​ចំណត​ដល់​បុគ្គលិក​សម្រាប់​ចត​ឡាន​ថែម​ទៀត​ក៏​មាន​។

នៅ​តាម​ហាង​កាហ្វេ ហាង​គុយទាវ និង​តាម​ផ្សារ​ក៏​ខ្វះ​ចំណត​ដែរ សព្វថ្ងៃ​នៅ​ភ្នំពេញ​។ ក្រៅ​តែ​ពី​យក​ចិញ្ចើម​ផ្លូវ​ធ្វើ​ចំណត​ហើយ គឺ​ហាង​ទាំងនោះ​ក៏​បាន​រំ​លោ​.​ភយ​ក​ទ្រូងផ្លូវ ចត​ឡាន​ម៉ូតូ រកតែ​ដើរ​ស្ទើរតែ​ពុំ​បាន​ថែម​ទៀត​។បញ្ហា​ខ្វះ​ចំណត ហើយ​យក​ផ្លូវ​ធ្វើ​ចំណត​នេះ​បាន​បង្ក​ការ​កកស្ទះ​ចរាចរណ៍​បន្ថែម​លើ​ចរាចរណ៍​ដែល​បាន​កកស្ទះ ហើយ​មិន​មាន​វិធី​ដោះ​យូរ​ឆ្នាំ​មក​ហើយ​។

ដូច្នេះ​ពេល​នេះ ល្មម​ដល់​ពេល​គិតគូរ​ពី​ចំណត​។ ការ​រៀបចំ​ល្អ​ត្រូវ​បាន​ធ្វើ​ឡើង គឺ​ចំណត​ក្រោម​ដី​។​នៅ​អគារ​ខ្ពស់​ៗ សុទ្ធតែ​មាន​រៀបចំ​ចំណត​ក្រោម​ដី នៅ​ក្រោម​អគារ​របស់​ខ្លួន​។ ប៉ុន្តែ​ចំណត​ទាំងនោះ មិន​គ្រប់គ្រាន់​ឡើយ​។ តែ​អគារ​ខ្ពស់​ៗ​ទាំងនោះ​បាន​រៀបចំ និង​ពង្រីក​ចំណត​ក្រោម​បន្ថែម​នៅ​ក្រោម​សួនច្បារ​សាធារណៈ​តួយ៉ាង​ដូច​នៅ​សួនច្បារ​វត្ត​ភ្នំ មុខ​ស្ថានទូត​អា​មេ​រិ​ក និង​នៅ​សួនច្បារ​ផ្សារ​ចាស់ មុខ​សក្យមុនីចេតិយ៍ និង​មុខ​ស្ថានីយ​រថភ្លើង ដែល​អគារ​វឌ្ឍនៈ​រៀបចំ​ធ្វើ​ចំណត​ក្រោម​ដី ហើយ​នៅ​សួនច្បារ ក៏​មាន​ដាំ​ផ្កា ដើមឈើ​លម្អរ និង​រៀបចំ​លម្អ​សួនច្បារ​គួរ​ឱ្យ​ទាក់ទាញ​។

ចំណត​ក្រោម​ដី​នេះ ចំណាយ​ដើមទុន​ច្រើន តែ​ក៏​អាច​ប្រើប្រាស់​បាន​ច្រើន​យ៉ាង ហើយ​សួនច្បារ ក៏​ត្រូវ​បាន​កែ​លម្អ​ស្អាត​ដូច​នៅ​ស្រុក​គេ​ជឿនលឿន​ដែរ​។ យើង​មាន​សួនច្បារ​ច្រើន​កន្លែង​ទៀត​មិន​ថា នៅ​ភ្នំពេញ ឬ​នៅ​តាម​បណ្តា​ខេត្ត​ទីប្រជុំជន​នោះ​ទេ​ដែល​អាច​រៀបចំ​ជា​ចំណត​ក្រោម​ដី ឬ​ក៏​រៀបចំ​ជា​ចំណត​ឡាន​ម៉ូតូ​ឱ្យ​បាន​ច្រើន​។

បើ​រាជរដ្ឋាភិបាល​មិន​មាន​លទ្ធភាព​ក្នុង​ការ​រៀបចំ​ចំណត​នេះ​ទេ គឺ​អាច​រក​ក្រុមហ៊ុន​ឯកជន វិនិយោគ ហើយ​ធ្វើ​ជា​ចំណត​បង់លុយ​ដូចដែល​បាន​ធ្វើ​រួច​ហើយ​នៅ​សួនច្បារ​ផ្សារ​ចាស់ និង​សួនច្បារ​វត្ត​ភ្នំ មុខ​ស្ថានទូត​អា​មេ​រិ​ក​ជាដើម​។ នេះ​ជា​វិធី​មួយ​ដោះស្រាយ​បាន​ទាំង​ចំណត និង​ចូលរួម​ដោះស្រាយ​បាន​ទាំង​ការ​កកស្ទះ​ចរាចរណ៍​ផង​ដែរ​៕