ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture
  • ភ្នំពេញ

រាជធានី​ភ្នំពេញ ៖ កម្ពុជា​ពិតជា​ចង់បាន​គម្រោង​កសាង​រថភ្លើង​ល្បឿន​លឿន​ណាស់ មក​ដល់​ពេល​នេះ ដើម្បី​លើកកម្ពស់​សមត្ថភាព និង​ការ​ទាក់ទាញ​ជំរុញ​សេដ្ឋកិច្ច ខណៈ​ដែល​វិស័យ​ដឹក​ជញ្ជូន​រថភ្លើង​កម្ពុជា យឺត​ជាងគេ​ឆ្ងាយ​ណាស់ បើ​ធៀប​នឹង​ប្រទេស​ជិតខាង​ដូច​ជា​ឡាវ ថៃ…

រាជធានី​ភ្នំពេញ ៖ កម្ពុជា​ពិតជា​ចង់បាន​គម្រោង​កសាង​រថភ្លើង​ល្បឿន​លឿន​ណាស់ មក​ដល់​ពេល​នេះ ដើម្បី​លើកកម្ពស់​សមត្ថភាព និង​ការ​ទាក់ទាញ​ជំរុញ​សេដ្ឋកិច្ច ខណៈ​ដែល​វិស័យ​ដឹក​ជញ្ជូន​រថភ្លើង​កម្ពុជា យឺត​ជាងគេ​ឆ្ងាយ​ណាស់ បើ​ធៀប​នឹង​ប្រទេស​ជិតខាង​ដូច​ជា​ឡាវ ថៃ និង​វៀតណាម ។

លើ​វិស័យ​ដឹក​ជញ្ជូន​តាម​រថភ្លើង​ធៀប​នឹង​ប្រទេស​ជិតខាង កម្ពុជា ចាញ់​ឡាវ ថៃ និង វៀតណាម ហើយដោយ​ពេល​នេះ​កម្ពុជា​មាន​តែ​រថភ្លើង​ពីរ​ខ្សែរ​ដែល​អាច​រត់​បាន​ត្រឹមតែ​ល្បឿន​៣០​គីឡូម៉ែត្រ​នៅ​ក្នុង​មួយ​ម៉ោង ហើយ​ប្រតិបត្តិការ​របស់​គម្រោង​ហាក់​មិនសូវ​រលូន រីឯ​ប្រជាប្រិយភាព​ក៏​នៅ​មាន​កម្រិត​។

រថភ្លើង​ល្បឿន​លឿន​ឡាវ​ដែល​មាន​ប្រវែង​៤២២ គម ភ្ជាប់​ឡាវ​ទៅ​ចិន កសាង​អស់​ទឹកប្រាក់​រហូត​ដល់​៥,៩ ពាន់​លាន​ដុល្លារ ដែល​អាច​រត់​បាន​ល្បឿន​១៦០ គីឡូម៉ែត្រ​នៅ​ក្នុង​មួយ​ម៉ោង​បាន​ដាក់​ឲ្យ​ដំណើរការ​រួចរាល់​តាំងពី​ថ្ងៃ​ទី​១២ ខែតុលា ឆ្នាំ​២០២១​មក​ម្ល៉េះ​។
សម្រាប់​ថៃ​វិញ ទោះបីជា​មិន​ទាន់​ដំណើរការ​ហើយ​គម្រោង​ពន្យារពេល​ជា​បន្តបន្ទាប់​មែន ប៉ុន្តែ​ទោះបីជា​យ៉ាងណា ក៏​ដោយ​ក៏​គម្រោង​នេះ​លេច​ចេញ​រូបរាង​ពិតប្រាកដ ហើយ​ក្រៅពី​នោះ​ប្រព័ន្ធ​ដឹក​ជញ្ជូន​តាម​ផ្លូវដែក​នៅ​ថៃ​ក៏​សកម្ម និង​មានការ​គាំទ្រ​ខ្លាំង​ផង​ដែរ​។ កំណាត់​ផ្លូវដែក​ល្បឿន​លឿន​របស់​ថៃ ត្រូវ​គេ​អះអាង​ថា នឹង​ដំណើរការ​នៅ​ក្នុង​រង្វង់​ឆ្នាំ​២០២៦​ខាង​មុខ បន្ទាប់​ពី​គម្រោង​នេះ​ត្រូវ​ចុះហត្ថលេខា​ដោយ​ថៃ និង​ចិន កាលពី​ឆ្នាំ​២០១៦ ដើម្បី​ភ្ជាប់​ថៃ​ទៅ​ចិន​តាម​ឡាវ​។

សម្រាប់​វៀតណាម​ក៏​មិន​ទាន់​មាន​ផ្លូវដែក​ល្បឿន​លឿន​នេះ​ដែរ ហើយ​នៅ​ពេល​នេះ​កំពុង​តែ​ព្យាយាម​បញ្ចុះបញ្ចូល​ជប៉ុន ដើម្បី​គាំទ្រ​គម្រោង​ដែល​មាន​តម្លៃ​រហូត​ដល់​ទៅ​៥៨​ពាន់​លាន​ដុល្លារ​សម្រាប់​រថភ្លើង​ដែល​អាច​រត់​បាន​ពី​៣២០​ទៅ​៣៥០​គីឡូម៉ែត្រ​នៅ​ក្នុង​មួយ​ម៉ោង នៅ​ក្នុង​ចម្ងាយ ផ្លូវ​តាម​បណ្តោយ​ប្រទេស​១.៥៥៩ គីឡូម៉ែត្រ​។ក្រៅពី​នោះ​វៀតណាម ក៏​កំពុង​តែ​មាន​ផែនការ​កសាង​ផ្លូវដែក​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​ឲ្យ​បាន រហូត​ដល់​២៥ ខ្សែរ​ដែល​មាន​ប្រវែង ៦.៣៥៤ គីឡូម៉ែត្រ នៅ​មុន​ឆ្នាំ​២០៥០ ខាង​មុខ ស្រប​ពេល​ដែល​បច្ចុប្បន្ន​វៀតណាម​មាន​ផ្លូវដែក​ត្រឹម ៧​ខ្សែរ​ដែល​មាន​ប្រវែង ២.៤៤០​គីឡូម៉ែត្រ​នោះ ។

សម្រាប់​កម្ពុជា​នៅ​ពេល​នេះ​ក៏​កំពុង​តែ​ដុតដៃដុតជើង​លើ​គម្រោង​នេះ ខណៈ​ផ្លូវដែក​ពីរ​ខ្សែ​ដែល​បាន​ដាក់​ឲ្យ​ដំណើរការ​បន្ទាប់​ពី​បាន​ស្តា និង​ជួសជុល​ក្រោម​ជំនួយ​ហិរញ្ញវត្ថុ​ពី​ធនាគារ​អភិ​វ​ឌ្ឈ​ន៍​អាស៊ី និង​រដ្ឋាភិបាល​អូស្ត្រាលី សម្រាប់​ត​ភ្ជាប់​ពី​ភ្នំពេញ​ទៅ​ខេត្ត​ព្រះ​សីហ​នុ និង​ពី​ភ្នំពេញ ទៅ​ព្រំដែន​ថៃ អាច​រត់​បាន​ត្រឹម​៣០​គីឡូម៉ែត្រ​នៅ​ក្នុង​មួយ​ម៉ោង​។

ក្រៅពី​យឺត​ហើយ​នោះ​សេវាកម្ម​ក៏​មាន​សភាព​មិនសូវ​រលូន ហើយ​សំខាន់​គម្រោង​ត​ភ្ជាប់​ជាមួយនឹង​ថៃ​ដែល​គ្រោង​ជា​ច្រើន​ឆ្នាំ​មក​ហើយ​នោះ​ក៏​នៅ​មិន​ទាន់​បាន​ជោគជ័យ​ថែម​ទៀត​។នៅ​ពេល​នេះ កម្ពុជា​បាន​បើកផ្លូវ​ឲ្យ​ក្រុមហ៊ុន​សាជីវកម្ម​ស្ពាន និង​ថ្នល់​ចិន (CRBC)​ធ្វើការ​សិក្សា​នៅ​លើ​លទ្ធភាព​លើក​កម្រិត​ផ្លូវដែក​កម្ពុជា​ដែល​មាន​ប្រវែង​សរុប​ប្រមាណ​៣៨២​គីឡូម៉ែត្រ​ទទឹង​ប្រវែង​១.៤៣៥ ម​ម​ល្បឿន​សម្រាប់​ធ្វើ​ចរាចរណ៍ គឺ​១៦០​គីឡូម៉ែត្រ នៅ​ក្នុង​មួយ​ម៉ោង​ដូច​ឡាវ​ដែរ ដោយ​ត្រូវការ​ទុន​វិនិយោគ​ប្រមាណ​ជាង ៤​ពាន់​លាន ដុល្លារ​អា​មេ​រិ​ក ដោយ​រួម​បញ្ចូល​ទាំង​ក្បាល និង​ទូរថភ្លើង​សម្រាប់​ដំណើរការ និង​ប្រើប្រាស់ រយៈពេល​សាងសង់​ប្រមាណ​៤​ឆ្នាំ​។

ក្រៅពី​នេះ កម្ពុជា​ក៏​កំពុង​តែ​ជំរុញ​នឹង​បើកផ្លូវ​ស្វែងរក​លទ្ធភាព​កសាង​ផ្លូវដែក​ភ្ជាប់​ទៅ​វៀតណាម និង​ឡាវ ដែល​កម្ពុជា​នៅ​មិន​ទាន់​មាននៅ ឡើយ​នៅ​ពេល​នេះ ដើម្បី​ពង្រឹង​កា​រត​ភ្ជាប់​កម្រិត​តំបន់​។ក្រៅពី​នេះ​នៅ​ក្នុង​ជំនួប​ជាមួយនឹង​អ្នក​សារព័ត៌មាន​សម្តេច​តេ​ជោ ហ៊ុន សែន នាយក​រដ្ឋមន្ត្រី​កម្ពុជា​ក៏​បាន​បង្ហើប​ពី​ផែនការ​នេះ ដើម្បី​លើក​ស្នើរ​ទៅ​ភាគី​ចិន​ផង​ដែរ​នៅ​ពេល​ដែល​សម្តេច​នឹង​អញ្ជើញ​ទៅ​បំពេញ​ទស្សនៈកិច្ច​នៅ​ចិន​ជា​ថ្មី​នៅ​ក្នុងឆ្នាំនេះ​។

សរុប​មក​វិញ​មក​ដល់​ពេល​នេះ ឧបសគ្គ​នៃ​វិស័យ​ដឹក​ជញ្ជូន​តាម​ផ្លូវដែក​គឺ​នៅ​មាន​ច្រើន ប៉ុន្តែ​ប្រសិនបើ​កម្ពុជា​អាច​មាន​លទ្ធភាព​លើ​កម្រិត​ផ្លូវដែក​បន្ថែម ពោល គឺ​ធ្វើ​ឲ្យ​វា​មាន​ល្បឿន​លឿន​ដូច​ឡាវ យើងខ្ញុំ​គិត​ថា​សេវាកម្ម​នេះ​នឹង​ដំណើរការ ហើយ​ច្រក​នៃ​កា​រត​ភ្ជាប់ សេដ្ឋកិច្ច ពាណិជ្ជកម្ម ទេសចរណ៍ និង​ដឹក​ជញ្ជូន​ទំនិញ​ក៏​កាន់តែ​ពង្រីក​បន្ថែម ទៀត​ជាមួយនឹង​ប្រទេស​នៅ​ក្នុង​តំបន់​៕​ដោយៈ ហេង ចេស្តារ

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ