ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

បទ​អត្ថាធិប្បាយ ៖ អ្នកមាន​យានយន្ត​ទាំងអស់ ត្រូវ​យក​រថយន្ត​របស់​ខ្លួន ទៅ​ឆៀក អោយ​បាន​ត្រឹមត្រូវ បើសិនជា​មិន​ចង់​ត្រូវ​គេ​ផាកពិន័យ​ទេ​នោះ​។ ចំណែក​ដំណើរការ​ឆៀករថយន្ត​នេះ គប្បី​ធ្វើ​អោយ​មាន​ភាព​កាន់តែ​ងាយស្រួល និង​មិន​គួរ​ស្មុគស្មាញ…

បទ​អត្ថាធិប្បាយ ៖ អ្នកមាន​យានយន្ត​ទាំងអស់ ត្រូវ​យក​រថយន្ត​របស់​ខ្លួន ទៅ​ឆៀក អោយ​បាន​ត្រឹមត្រូវ បើសិនជា​មិន​ចង់​ត្រូវ​គេ​ផាកពិន័យ​ទេ​នោះ​។ ចំណែក​ដំណើរការ​ឆៀករថយន្ត​នេះ គប្បី​ធ្វើ​អោយ​មាន​ភាព​កាន់តែ​ងាយស្រួល និង​មិន​គួរ​ស្មុគស្មាញ និង​មិន​ត្រូវ​មាន​អ្នក​រត់ការ​យក​លុយ ដើម្បី​សម្រួល​ដល់​ការ​បំពេញបែបបទ​ឯកសារ​នោះ​ឡើយ ។

នៅ​ក្នុង​ចំណោម​យានយន្ត ដែល​បាន​ចុះបញ្ជី​រួចរាល់​ប្រមាណ​ជា​ជាង ១​លាន​គ្រឿង មាន​រថយន្ត​ដល់​ទៅ​ជាង ១៧០,០០០ គ្រឿង ដែល​មិន​បាន​ទៅ​ឆៀក ឫ​ទៅ​ត្រួតពិនិត្យ​លក្ខណៈ​បច្ចេកទេស​យានយន្ត​ឲ្យ​បាន​ត្រឹមត្រូវ ។

ជា​ការ​ពិត មក​ដល់​ពេល​នេះ ទោះជា​យានយន្ត​នោះ មាន​ទ្រង់ទ្រាយ​យ៉ាងណា ចាស់​ទ្រុឌទ្រោម សំបក​កង់​គ្មាន​ក្រឡា ជ្រុះ​ចង្កៀង​យ៉ាងណា​.. ក៏​នៅ​តែ​អាច​បើកបរ​បាន​នៅ​លើ​ផ្លូវ​ដោយ​សេរី ហើយ​មិនតែប៉ុណ្ណោះ​នៅ​ក្នុង​ចំណោម​រថយន្ត​ទាំងនេះ ថែម​ទាំង​មាន​លិខិត បញ្ជាក់​ឆៀក​នេះ​ត្រឹមត្រូវ​ថែម​ទៀត នោះ​ហើយ​ដែល​នាំ​ឲ្យ​អ្នកខ្លះ​មើល​ស្រាល​បញ្ហា​នេះ ហើយ​មិន​ទៅ​ឆៀក ដោយ​ពួក​គេ​គិត​ថា ទៅ​ឆៀក​នេះ គឺ​គ្រាន់តែ​ទៅ ដើម្បី​បង់លុយ​ប៉ុណ្ណោះ ។

ការ​គិត អំពី​រឿង​បង់ប្រាក់​នេះ គឺ​មិន​ខុស​នោះ​ទេ ពោល​គឺ​សម្រាប់​រថយន្ត ដែល​ប្រើប្រាស់​ហើយ គឺ​ទៅ​ឆៀក​ម្តង បាន​ពីរ​ឆ្នាំ ហើយ​សម្រាប់​រថយន្ត​ថ្មី គឺ​បាន​៥​ឆ្នាំ ប៉ុន្តែ​គឺ​ត្រូវ​បង់ប្រាក់​ប្រមាណ​ជា ៥០,០០០​រៀល បើ​យើង​បំពេញ​លិខិត​ស្នាម និង​រត់​ឯកសារ​ដោយ​ខ្លួនឯង គ្រាន់តែ​វា​សាំញ៉ាំ​ច្រើន ។

នៅ​ក្នុង​ករណី​យើង​ខ្ជិល នឹង​ភាព​សាំញ៉ាំ​នេះ គឺ​មាន​ក្រុម​អ្នក​ដែល​ចាំ​រត់ការ​នៅ​ទីនោះ ដែល​ក្រុម​នេះ ក៏​មិនមែន​ចេះ​តែ​ចូល​មក​ទីនោះ​បាន​ដែរ គឺ​ត្រូវ​តែ​ជា​សាច់ញាតិ ជា​អ្នក​ដែល​ស្គាល់ ឫ​ជិតដិត ជាមួយនឹង​មន្ត្រី​នៅ​កន្លែង​ឆៀក​នោះ ទើប​ចូល​បាន គឺ​ត្រូវ​បង់​ប្រមាណ​ជា ៣០,០០០​ទៅ ៥០,០០០​រៀល​បន្ថែម​ទៀត​។ ដូច្នេះ​អាច​នឹង​អស់ពី ៨០,០០០ ទៅ ១០០,០០០ រៀល​។ នោះ​បើ​យើង​មិន​ហូ​ស​សុពលភាព ប៉ុន្តែ​ប្រសិនបើ​យើង​ហួស​សុពលភាព នៃ​ការ​ឆៀក​ទៀត គេ​នឹង​ពិន័យ​យើង​មួយ​ថ្ងៃ ៥០០​រៀល​បន្ថែម​ទៀត ។

នៅ​ពេល​ដែល​យើង​ចូល​ទៅ​ឆៀក​នេះ ទោះបីជា​កង់​រថយន្ត​យើង​មិន​មាន​ក្រឡា ឫ​ដាច់​ភ្លើង​ហ្វា ខុស​បច្ចេកទេស ឫ​មាន​បញ្ហា​ហ្វ្រាំង​អី គឺ​គេ​នៅ​តែ​ចេញ​អោយ​យើង​ដដែល​ទេ ដោយ​មន្ត្រី​នៅ​ទីនោះ គ្រាន់តែ​ប្រាប់​ពី​ចំណុច ដែល​យើង​ខ្វះខាត​តែ​ប៉ុណ្ណោះ ពោល​គឺ​គេ​មិន​ចាប់កំហុស​យើង​ទេ គឺ​រថយន្ត​យើង​នៅ​តែ​អាច​បើកបរ​បាន ប៉ុន្តែ​ប្រសិនបើ​សមត្ថកិច្ច​ឃាត់ យើង​នឹង​ត្រូវ​ផាកពិន័យ ហើយ​តម្លៃ នៃ​ការ​ផាក​នោះ បច្ចុប្បន្ន​ប្រហែលជា​មិន​តិចតួច ១​ម៉ឺន ទៅ ២​ម៉ឺន​រៀល​ដូច​ពី​មុន​ឡើយ ។

នេះ​គឺជា​រឿង ដែល​យើង​ត្រូវ​ដឹង ហើយ​ត្រូវ​តែ​យល់ ដូច្នេះ​គួរតែ​ឆ្លៀត​ទៅ​បំពេញ​កា​ព​ត្វ​កិច្ច តាម​ច្បាប់​តាម​ទម្លាប់​ទៅ ។
ពាក់ព័ន្ធ​នឹង​ការ​ឆៀក​នេះ ថ្មី​ៗ​នេះ លោក​ទេស​រដ្ឋមន្ត្រី ស៊ុន ចាន់​ថុ​ល រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួង​សាធារណការ និង​ដឹក​ជញ្ជូន បាន​លើកទឹកចិត្ត​ឲ្យ​ម្ចាស់​យានយន្ត​ទាំងឡាយ ដែល​ធ្វើ​ចរាចរណ៍​គឺ​ត្រូវ​ទៅ​ឆៀក​ឲ្យ​បាន​ទៀងទាត់​ទៅ​តាម​ការ​កំណត់ ។

លោក​បាន​អះអាង​ថា ការ​ឆៀក​នេះ គឺ​ពិតជា​មាន​សារៈសំខាន់​ជា​ខ្លាំង ពីព្រោះ​វា​ធានា បាន​នូវ​ការ​ផ្តល់​សុវត្ថិភាព ដល់​យានយន្ត​ពេល​ធ្វើ​ចរាចរណ៍ នៅ​លើ​ដងផ្លូវ ពិសេស​គឺ​ចូលរួម​ចំណែក​ក្នុង​ការ​កាត់​បន្ថយ​គ្រោះថ្នាក់​ចរាចរណ៍ ដែល​បង្ក​ឡើង​ដោយ​កត្តា​យានយន្ត​យន្ត ព្រមទាំង​រួមចំណែក​ថែរក្សា​បរិស្ថាន ពីព្រោះ​ការ​ឆៀក​នេះ គឺ​មាន​ទាំង​ការ​ត្រួតពិនិត្យ ការ​បញ្ចេញ​ឧស្ម័ន​ពី​យានយន្ត​ផង​ដែរ ។

លោក​បាន​អំពាវនាវ ទៅ​កាន់​បងប្អូន​ប្រជាពលរដ្ឋ សូម​យក​យានយន្ត​មក​ត្រួតពិនិត្យ​លក្ខណៈ​បច្ចេកទេស​យានយន្ត​ឱ្យ​បាន​ទៀងទាត់ ជៀសវាង​ទទួល​រង​នូវ​ការ​ផាកពិន័យ​ដោយសារ​ហួស​សុពលភាព ហើយ​ម្យ៉ាងទៀត​កន្លែង ដែល​ផ្តល់​សេវាកម្ម នេះ​ក៏​មាន​ច្រើន​កន្លែង ពោល​គឺ​ទាំង​រដ្ឋ និង​ឯកជន ។

នៅ​ពេល​សម្ភោ​ធ​ផ្លូវ​មួយ​ខ្សែ នៅ​ខេត្ត​ព្រះ​សីហ​នុ កាលពី​ថ្ងៃ​ទី​២២ ខែធ្នូ សម្តេច​តេ​ជោ ហ៊ុន សែន នាយក​រដ្ឋមន្ត្រី​កម្ពុជា ក៏​បាន​អំពាវនាវ​ឲ្យ​ពលរដ្ឋ​លើកកំពស់​ការ​គោរព​ច្បាប់​ចរាចរណ៍​ផង​ដែរ​។ សម្តេច​តេ​ជោ លើក​ឡើង​ថា ពលរដ្ឋ​កម្ពុជា មួយ​ចំនួន​មិន​គោរព​ច្បាប់​ចរាចរណ៍​ទេ ប៉ុន្តែ​ពួក​គេ​ខ្លាច​ប៉ូលិស​ចរាចរណ៍ ខណៈ​ប៉ូលិស​នឹង​មិន​អាច​ធ្វើ​អ្វី​យើង​កើត​ទេ បើ​យើង​គោរព​ច្បាប់​ត្រឹមត្រូវ​នោះ ។

សរុប​មក​វិញ ប្រសិនបើ​ឆ្លៀត​បាន គួរតែ​ឆ្លៀត​ទៅ​ឆៀក​ឲ្យ​ហើយ​ទៅ នៅ​ពេល​ដែល​ជិត​ដល់​ពេល​អស់​សុពលភាព ។ សូមកុំ​ទម្លាប់​ដល់​ពេល​អាជ្ញាធរ​តឹង គេ​ប្រកាស​បង្ក្រាប ក៏​តាំង​នាំ​គ្នា​សម្រុក​ទៅ​ជាន់ករ​ដណ្តើម​គ្នា​យក​ទៅ​ឆៀក​ទៅ ។ ធ្វើ​ដូច្នេះ​លំបាក​អ្នក​ណា គឺ​លំបាក​តែ​យើង​ខ្លួនឯង​ទេ ហើយ​ថែម​ទាំង​ខាត​ពេល និង​ខាត​ប្រាក់​អស់​កាន់តែ​ច្រើន​ថែម​ទៀត ។ ទោះជា​ការ​ឆៀក​នេះ​យើង​យល់​ថា វា​មិន​មាន​ស្តងដារ​សុវត្ថិភាព ដូចដែល​យើង​ចង់បាន​ក៏​ពិតមែន ក៏​យ៉ាង​ហោច​ណាស់ យើង​ចូលរួម​គោរព​ច្បាប់ និង​លើកតម្កើង​ច្បាប់​ជា​ធំ​ផង​ដែរ ៕
ដោយ​៖ ហេង ចេស្តារ

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ