ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

អ្នកក្រ​នឹង​នៅ​តែ​ក្រ ហើយ​អ្នកមាន​នឹង​នៅ​តែ​មាន បើសិនជា​កូន​អ្នកក្រ​មិន​មាន លទ្ធភាព​ទទួល​បានការ​អប់រំ​ប្រកបដោយ​គុណភាព​ដូច​កូន​អ្នកមាន​។ចំណេះដឹង គឺជា​មធ្យោបាយ​តែ​មួយ​គត់​សម្រាប់​កូន​អ្នកក្រ​ក្រោក​ចេញពី​ភាព​ក្រីក្រ​។​ដូច្នេះ បើសិនជា​ពួក​គេ​មិន​ទទួល​បានការ​អប់រំ​គុណភាព​ទេ​នោះ​ពួក​គេ​នឹង​នៅ​តែ​ពិបាក រក​ការងារ​ធ្វើ ដើម្បី​ចិញ្ចឹមជីវិត​។​ម្លោះ​ហើយ​ការ​ពង្រឹងគុណភាព​សាលា​រដ្ឋ​អោយ​បាន​កាន់តែ​ខ្លាំង និង​មានគុណ​ភាព​ជាង​សាលា​ឯកជន គឺជា​នយោបាយ​ដ៏​សំខាន់​មួយ…

អ្នកក្រ​នឹង​នៅ​តែ​ក្រ ហើយ​អ្នកមាន​នឹង​នៅ​តែ​មាន បើសិនជា​កូន​អ្នកក្រ​មិន​មាន លទ្ធភាព​ទទួល​បានការ​អប់រំ​ប្រកបដោយ​គុណភាព​ដូច​កូន​អ្នកមាន​។ចំណេះដឹង គឺជា​មធ្យោបាយ​តែ​មួយ​គត់​សម្រាប់​កូន​អ្នកក្រ​ក្រោក​ចេញពី​ភាព​ក្រីក្រ​។​ដូច្នេះ បើសិនជា​ពួក​គេ​មិន​ទទួល​បានការ​អប់រំ​គុណភាព​ទេ​នោះ​ពួក​គេ​នឹង​នៅ​តែ​ពិបាក រក​ការងារ​ធ្វើ ដើម្បី​ចិញ្ចឹមជីវិត​។​ម្លោះ​ហើយ​ការ​ពង្រឹងគុណភាព​សាលា​រដ្ឋ​អោយ​បាន​កាន់តែ​ខ្លាំង និង​មានគុណ​ភាព​ជាង​សាលា​ឯកជន គឺជា​នយោបាយ​ដ៏​សំខាន់​មួយ ដើម្បី​រំដោះ​មនុស្ស​ចេញពី​ភាព​ក្រីក្រ​។

រូបតំណាង

ទោះបីជា​មានការ​ប្រែប្រួល​ជា​វិជ្ជមាន​នៃ​គុណភាព​សាលា​រដ្ឋ​ដោយសារ​ការ​ធ្វើ​កំណែទម្រង់​មួយ​ចំនួន​ឪពុក​ម្តាយ​ជា​ច្រើន​នៅ​តែ​ដក់​ជាប់​ផ្នត់គំនិត​ដែល​ថា​សាលា​ឯកជន​ល្អ​ជាង​សាលា​រដ្ឋ​។​ដូច្នេះ​ពួក​គេ​ក៏​ប្រឹងរក​លុយ ដើម្បី​អោយ​កូន​បាន​រៀន​សាលា​ឯកជន​។​ឈរ​លើ​គោលការណ៍​ទីផ្សារសេរី វិស័យ​ឯកជន រកស៊ី​ខាង​សិក្សាធិការ​បាន​បើក​សាលាបង្រៀន​នៅ​គ្រប់​កម្រិត​យ៉ាង​ព្រោងព្រាត​ពិសេស​នៅ​ក្នុង​រាជធានី​ភ្នំពេញ​។សាលា​ឯកជន​បង្រៀន​ចំណេះដឹង​ទូទៅ​បង្រៀន​ភាសាបរទេស​មាន​អង់គ្លេស ចិន បារាំង បាន​រីក​ដុះដាល​គ្រប់កន្លែង​ពី​ទាសក​ដ្ឋា​ន​រហូត​ដល់​ថ្នាក់ក្រោយឧត្តម​សិក្សា​។

រូបតំណាង

ពលរដ្ឋ​ដែល​ចង់​ឲ្យ​កូន​ៗ​មានចំណេះ​ដឹង​ពិសេស​អ្នក​ពុំ​មាន​ពេលវេលា​គ្រប់គ្រាន់ ក្នុង​ការ​មើល ថែកូន និង​ដឹក​ជ​ញ្ជួ​ន​កូន​ទៅ​រៀន​នៅ​សាលា​តាម​សាលា​រដ្ឋ បា​នប​ញ្ជួ​ន​កូន​ឲ្យ​ទៅ​រៀន សាលា​ឯកជន តាម​ធនធាន​រៀង​ៗ​ខ្លួន​។​អ្នកមាន​លទ្ធភាព​តិច​បញ្ជូន​កូន​ឲ្យ​ទៅ​រៀន​សាលា​ឯកជន​ដែល​មិនសូវ​ថ្លៃ អ្នកមាន​លទ្ធភាព​មធ្យម​បញ្ជូន​កូន​ឲ្យ​ទៅ​រៀន​សាលា​ឯកជន​ក្នុង​កម្រិត​មធ្យម និង​អ្នកមាន​ធូរធា​ខ្លាំង​បញ្ជូន​កូន​ឲ្យ​ទៅ​រៀន​សាលា​ឯកជន​ដែល​មាន​ស្តង់ដារ​អន្តរជាតិ មានគុណ​ភាព​សិក្សា​ទទួលស្គាល់​ពី​ប្រទេស​ជឿនលឿន​ដូច​ជា អា​មេ​រិ​ក និង​ចក្រភព​អង់គ្លេស​ជាដើម​។

គេ​ដឹង​ថា សាលា​ឯក​ជ​នៅ​កម្ពុជា​មាន​តម្លៃ​ផ្សេង​ៗ​គ្នា​ថ្លៃ​ពី​៤០០​ទៅ​រាប់​ពាន់​ដុល្លារ​ក្នុង​មួយ​ឆ្នាំ​ដែល​ជា​មធ្យម​ពលរដ្ឋ​ដែល​បាន​បញ្ជូន​កូន​ទៅ​រៀន​សាលា​ឯកជន​បាន​ចំណាយ​ប្រាក់​មិន​តិច​ជាង​២០០​ដុល្លារ​នោះ​ទេ​ក្នុង​មួយ​ខែ​សម្រាប់​កូន​ម្នាក់​។
ការ​ចំណាយ​លើ​ការ​រៀនសូត្រ​របស់​កូន​នេះ ត្រូវ​គេ​មើលឃើញ​ថា មាន​កម្រិត ខ្ពស់​បើ​ប្រៀប ធៀប​ជាមួយ​ប្រាក់ខែ​មន្ត្រីរាជការ ដែល​មាន​ប្រមាណ​ជាង​១​លាន​រៀល​ឬ​ស្មើ​ជាង ២៥០​ដុល្លារ ក្នុង​មួយ​ខែ​នោះ​។ សូម​បញ្ជាក់​ថា​នៅ​ក្នុង​គ្រួសារ​ខ្លះ​មានកូន​ពីរ​ឬ​បី​នាក់​ត្រូវ​សិក្សា​។

រូបតំណាង

មាន​ពលរដ្ឋ​មិន​តិច​ទេ ដែល​បាន​ថ្ងូរ​ពី​ការ​ចំណាយ​លើ​ការ​សិក្សា​របស់​កូន ប៉ុន្តែ​សួរ​ថា​ហេតុ​អ្វី ពួក​គាត់​មិន​បញ្ជូន​កូន​ឲ្យ​ទៅ​សិក្សា​នៅ​សាលា​រដ្ឋ​ដែល​មិន​យក​ថ្លៃ​លើ​ការ​សិក្សា​នោះ​។​ឆ្លើយ​សំណួរ​នេះ មាន​ហេតុផល​ច្រើន ត្រូវ​បាន​លើក​មក​ធ្វើការ​ពិចារណា​។
មានការ​ផ្លាស់​ប្តូរ​ជា​វិជ្ជមាន​យ៉ាងច្រើន នៅ​ក្នុង​វិស័យ​អប់រំ​នៅ​កម្ពុជា​។ គេ​បានឃើញ​ថា ក្រសួង​អប់រំ យុវជន និង​កីឡា បាន​ខិតខំ​ប្រឹងប្រែង​ពង្រឹងគុណភាព​អប់រំ ជា​ពិសេស​នៅ​តាម​សាលារៀន​របស់​រដ្ឋ​ទាំង​នៅ​ជនបទ និង​ទីក្រុង នៅ​ក្នុង​នោះ​មានការ​ពង្រឹងគុណភាព ការ​ប្រឡង​នៅ​គ្រប់​កម្រិត​ឈរ​លើ​គោលការណ៍​ថា​«​ចេះ​គឺ​ជាប់​»​។

ជាមួយ​គ្នា​នេះ លោកគ្រូ អ្នកគ្រូ បុគ្គលិក​សិក្សាធិការ គឺជា​ប្រភេទ​មន្ត្រីរាជការ​អាទិភាព នៅ​ក្នុង​ការ​តម្លើង ប្រាក់បៀវត្សរ៍ និង​ប្រាក់​ឧបត្ថម្ភ​នានា ពិសេស​ការ​លើកទឹកចិត្ត​ដល់​លោកគ្រូ អ្នកគ្រូ ណា​ដែល​ស្ម័គ្រចិត្ត​ទៅ​បង្រៀន​នៅ​សាលា​ទី​ជនបទ​។
ប៉ុន្តែ​ទំនង​នៅ​ក្នុង​ផ្នត់គំនិត​ប្រជាពលរដ្ឋ​មួយ​ចំនួន​គេ​នៅ​តែ​គិត​ថា សាលា​ឯកជន មានគុណ​ភាពល្អ​ជាង​សាលា​រដ្ឋ​។​ប៉ុន្តែ​ការ​គិត​បែប​នេះ​ទំនងជា​មិន​ត្រូវ​ទាំង​អស់នោះ​ទេ​។​ក្នុង​ពេល​បច្ចុប្បន្ន​នេះ​មិនមែន​សាលា​ឯកជន​ទាំងអស់​មានគុណ​ភាព​សិក្សា​ល្អ​ជាង​សាលា​រដ្ឋ​នោះ​ឡើយ ហើយ​ក៏​មិនមែន​មាន​ន័យ​ថា សាលា​រដ្ឋ​ទាំងអស់​មានគុណ​ភាព​មិនល្អ​នោះ​ដែរ​។

រូបតំណាង

ចូរ​ចាំ​ថា គ្រូបង្រៀន​នៅ​សាលា​ឯកជន​សុទ្ធ​សឹង​ជា​លោកគ្រូ អ្នកគ្រូ ដែល បង្រៀន​នៅ​សាលា​រដ្ឋ​ហើយ​សាលា​ជំនាន់​ថ្មី ដែល​កំពុង​ដាក់​ដំណើរការ​បានការ​កោតសរសើរ​ពី​មាតាបិតា​សិស្ស​ជា​ច្រើន​។

ការ​គិត​ថា សាលា​ឯកជន​ល្អ​ជាង​សាលា​រដ្ឋ​ត្រូវ​បាន​គេ​ដឹង​ថា បាន​កើតឡើង​នៅ​ក្នុង​អតីតកាល​ពេល​ដែល​ប្រាក់ខែ​គ្រូបង្រៀន​នៅ​មាន​កម្រិត​ទាប​ខ្លាំង​។ ដោយ សារ​ជីវភាព​ប្រាក់ខែ​ចាយ​មិន​គ្រប់​លោកគ្រូ អ្នកគ្រូ​ជា​ច្រើន​បាន​យក​ពេល​បង្រៀន ឬ​មក​បង្រៀន​មិន​ទៀងទាត់ ដើម្បី​ប្រកប​កិច្ចការ​នានា​ក្នុង​ការ​រក​ចំណូល​បន្ថែម ដើម្បី​ផ្គត់ផ្គង់​គ្រួសារ​ដែល​ធ្វើ​ឲ្យ​ការ​បង្រៀន​របស់​គាត់​នៅ​សាលា​រដ្ឋ​មានការ​ខ្វះចន្លោះ​។​នៅ​ត្រង់​ចំនុច​នេះ​អាច​មាន​ករណី​លោកគ្រូ​អ្នកគ្រូ​បង្រៀន​នៅ​សាលា​រដ្ឋ​មិន​គ្រប់​ម៉ោង តែ​ទៅ​បង្រៀន​នៅ​សាលា​ឯកជន​ដែល​មាន​ប្រាក់ខែ​ខ្ពស់​ហ្មត់ចត់​ទៅ​វិញ​។

ម្យ៉ាងវិញទៀត គេ​ប្រាកដជា​នៅ​ចាំ​ថា កាលពី​អតីតកាល​មាន​បាតុភាព​មួយ ដែល​ធ្វើ​ឲ្យ មាតាបិតា​សិស្ស ពិសេស​សាធារណជន​ទូទៅ​មិន​ពេញចិត្ត​ចំពោះ​សកម្មភាព​លោកគ្រូ អ្នកគ្រូ​ខ្លះ ដែល​បាន​បង្ខំ​ឲ្យ​សិស្ស​ចំណាយ​ថវិកា​លើ​ការ​សិក្សា​ក្រៅ​ម៉ោង​ជាមួយ​ខ្លួន ឬ​ត្រូវ​ទិញ​ឯកសារ​សិក្សា​ពី​ខ្លួន​។ ហេតុការណ៍​នោះ​ជា​មូលហេតុ​មួយ ក្នុង​ការ​ជំរុញ​ឲ្យ​ឪពុក​ម្តាយ​មួយ​ចំនួន​បង្ខំចិត្ត​ដក​កូន​ចេញពី​សាលា​រដ្ឋ​ទៅ​រៀន​នៅ​សាលា​ឯកជន​វិញ​។

ក្រៅពី​កត្តា​គ្រូ កត្តា​ឪពុក​ម្តាយ​ក៏​ជា​ផ្នែក​មួយ​ក្នុង​ការ​បញ្ជូន​កូនចៅ​ទៅ​រៀន​នៅ​សាលា​ឯកជន​នោះ​ដែរ​។​មាន​ឪពុក​ម្តាយ​ជា​ច្រើន​គ្មាន​ពេលវេលា​មើលថែ​កូនចៅ ជា​ពិសេស​ការ​ជូន​កូន​ព្រឹកល្ងាច​ទៅ​រៀនសូត្រ​នៅ​សាលា​រដ្ឋ​។​ដោយសារ​សាលា​ឯកជន​មាន​សេវា​មើលថែ​កូន និង​មានកម្ម​វិធី​សិក្សា​ពេញ​មួយ​ថ្ងៃ​នោះ​ប្រការ​នេះ​បាន​បង្ក​លក្ខណៈ​ងាយស្រួល​ដល់​ឪពុក​ម្តាយ​ដែល​មាន​ភាព​រវល់​។

ទោះ​យ៉ាងណា​មានការ​វា​.​យ​តម្លៃ​ថា ការ​រីក​ចម្រើន​សាលា​ឯកជន​បាន​ចូលរួម​ចំណែក​លើកកម្ពស់​ការ​សិក្សា​នៅ​កម្ពុជា ប៉ុន្តែ​គេ​ក៏​មិន​អាច​បណ្តោយ​ឲ្យ​សាលា​រដ្ឋ​ឃ្លាតឆ្ងាយ​ពី​ទំនុកចិត្ត​របស់​ពលរដ្ឋ​នោះ​ដែរ​។​សាលា​រដ្ឋ​មានគុណ​ភាព​នឹង​ធ្វើ​ឲ្យ​ធនធានមនុស្ស​នៅ​កម្ពុជា​កាន់​រឹង​មាំ ត្បិត​អី​កូនចៅ​ពលរដ្ឋ​ដ៏​ច្រើន​ពិសេស​អ្នក​នៅ​ជនបទ ពឹង​លើ​ការ​សិក្សា​សាលា​រដ្ឋ​ទាំងស្រុង​៕​ដោយ សា​រ៉ា​ន់

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ