ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

កម្ពុជា​មាន​មហិច្ឆតា​បង្កើន​ការ​បង្កើត​ព្រ​លាន​យន្តហោះ​នៅ​ខេត្ត​សំខាន់​ៗ​មួយ​ចំនួន​បន្ថែម​លើ​ផែនការ​សាងសង់​ព្រ​លាន​យន្តហោះ​នៅ​ភ្នំពេញ សៀមរាប និង ខេត្ត​ព្រះ​សីហ​នុ​។​ប៉ុន្តែ​មហិច្ឆតា​បែប​នេះ​ទំនងជា​មិន​ដំណើរការ​លឿន​ដូចដែល​កម្ពុជា​ចង់បាន​នោះ​ឡើយ​។ការ​ស្តារ និង​អភិ​វ​ឌ្ឈ​ន៍​ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ​អាកាសចរណ៍​កម្ពុជា គឺជា​ផែនការ​អ​ទិ​ភាព​មួយ ដើម្បី​បំពេញ និង​អនុវត្ត​នូវ​គោលនយោបាយ​បើកចំហរ​ជើងមេឃ​នៅ​កម្ពុជា ប៉ុន្តែ​ទោះបីជា​យ៉ាងណា​កម្ពុជា​ក៏​នៅ​មិន​ទាន់​ដាក់​ផែនការ​នេះ​ឲ្យ​ធំ​ហួសមាឌ​រហូត​ដល់​ខ្លួន​អាច​ធ្លាក់​នៅ​ក្នុង​អន្លង​នៃ​វិបត្តិ​អន្ទាក់​បំណុល​ដូច​ជា​ប្រទេស​មួយ​ចំនួន​នោះ​ទេ​។ បើ​តាម​ឯកសារ​របស់​រដ្ឋលេខាធិការដ្ឋាន​អាកាសចរណ៍​ស៊ី​វិល​បាន​ឲ្យ​ដឹង​ថា…

កម្ពុជា​មាន​មហិច្ឆតា​បង្កើន​ការ​បង្កើត​ព្រ​លាន​យន្តហោះ​នៅ​ខេត្ត​សំខាន់​ៗ​មួយ​ចំនួន​បន្ថែម​លើ​ផែនការ​សាងសង់​ព្រ​លាន​យន្តហោះ​នៅ​ភ្នំពេញ សៀមរាប និង ខេត្ត​ព្រះ​សីហ​នុ​។​ប៉ុន្តែ​មហិច្ឆតា​បែប​នេះ​ទំនងជា​មិន​ដំណើរការ​លឿន​ដូចដែល​កម្ពុជា​ចង់បាន​នោះ​ឡើយ​។
ការ​ស្តារ និង​អភិ​វ​ឌ្ឈ​ន៍​ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ​អាកាសចរណ៍​កម្ពុជា គឺជា​ផែនការ​អ​ទិ​ភាព​មួយ ដើម្បី​បំពេញ និង​អនុវត្ត​នូវ​គោលនយោបាយ​បើកចំហរ​ជើងមេឃ​នៅ​កម្ពុជា ប៉ុន្តែ​ទោះបីជា​យ៉ាងណា​កម្ពុជា​ក៏​នៅ​មិន​ទាន់​ដាក់​ផែនការ​នេះ​ឲ្យ​ធំ​ហួសមាឌ​រហូត​ដល់​ខ្លួន​អាច​ធ្លាក់​នៅ​ក្នុង​អន្លង​នៃ​វិបត្តិ​អន្ទាក់​បំណុល​ដូច​ជា​ប្រទេស​មួយ​ចំនួន​នោះ​ទេ​។

Picture

បើ​តាម​ឯកសារ​របស់​រដ្ឋលេខាធិការដ្ឋាន​អាកាសចរណ៍​ស៊ី​វិល​បាន​ឲ្យ​ដឹង​ថា មក​ដល់​ពេល​នេះ ជាមួយនឹង​សាច់ប្រាក់​ដែល​ខ្លួន​បាន​វិនិយោគ និង​បោះទុន​នៅ​លើ​ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ អាកាសចរណ៍​ស៊ី​វិល​នេះ​ពី​ឆ្នាំ​១៩៩៥ ដល់​២០១៨ គឺ​មាន​ទំហំ​ទឹកប្រាក់​ប្រមាណ​ជា​១.០១៧​លាន​ដុល្លារ នៅ​អាកាសយានដ្ឋាន​បី គឺ​នៅ​ភ្នំពេញ សៀមរាប និង​ព្រះ​សីហ​នុ​។ជាមួយនឹង​ទឹកប្រាក់​ទាំងនេះ​យើង​ឃើញ​ថា អាកាសយានដ្ឋាន​ទាំង​បី​នេះ​បាន​ក្លាយជា​ច្រក​អភិ​វ​ឌ្ឈ​ន៍​ដ៏​សំខាន់​ដែល​គាំទ្រ​ដល់​វិស័យ​ជា​ច្រើន​ទៀត​ជា​ពិសេស គឺ ទេសចរណ៍​វិនិយោគទុន ពាណិជ្ជកម្ម ដែល​សុទ្ធសឹងតែ​ជា​ប្រភព​ចំណូល​ថវិកាជាតិ​ដ៏​សម្បើម​។

ព្រ​លាន​យន្តហោះ​ទាំងនេះ​បាន​សម្របសម្រួល​ដល់​ការ​ធ្វើ​ដំណើរ​ដល់​អ្នកដំណើរ​ហូត​ដល់​ទៅ​១១,៦​លាន​នាក់​នៅ​ក្នុង​ឆ្នាំ​២០១៩​។​គេ​ក៏​រំពឹង​ថា ចំនួន​នឹង​កើនឡើង​ថែម​ទៀត​ប៉ុន្តែ​វា​បាន​ដាំ​ក្បាល​ចុះ​មក​វិញ​ដោយសារ​តែ​វិបត្តិ​នៃ​ការ​រីក​រាលដាល​ដោយ​កូ​វី​ដ​១៩​ពី​ឆ្នាំ​២០២០​ដល់​២០២១​សឹងតែ​មិន​មាន​សកម្មភាព​។

Picture

ប៉ុន្តែ​បច្ចុប្បន្ន​នេះ វិស័យ​នេះ​ចាប់ផ្តើម​កម្រើក​ឡើង​វិញ​ហើយដោយ​ពី​ខែមករា ដល់ ខែសីហា ឆ្នាំ​២០២២​នេះ កម្ពុជា​ទទួល​អ្នកដំណើរ​ប្រមាណ​ជា​១,១៣​លាន​នាក់ កើន​២៤​ភាគរយ​ធៀប​នឹង​រយៈពេល​ដូច​គ្នា​នៅ​ក្នុង​ឆ្នាំ​២០២១ តែបើ​ធៀប​នឹង​ឆ្នាំ​២០១៩ គឺ​នៅ​តែ​ធ្លាក់​ចុះ ពោល​គឺ​ដល់​ទៅ​៧៦​ភាគរយ​ឯណោះ​។នេះ​ជាស​ភាព​ការ​ពិភពលោក ប៉ុន្តែ​ទោះបីជា​យ៉ាងណា​ក៏​ដោយ​កម្ពុជា​មិន​សុទិដ្ឋិនិយម​នឹង​វា​ដែរ​ហើយ​នៅ​តែ​បន្ត​ដំណើរការ​វិនិយោគ​នៅ​លើ​ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ​ចម្បង​មួយ​ចំនួន​គ្រាន់តែរ​អាក់រ​អូ​ល​បន្តិច​បន្តូច​។​រហូត​ដល់​ទៅ​ឆ្នាំ​២០២៤ កម្ពុជា​បាន​បន្ត​អភិ​វ​ឌ្ឈ​ន៍​ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ​លើ​ផ្នែក​នេះ​មាន​ទំហំ​ទឹកប្រាក់​ដល់​ទៅ ៣.៨៤៧​លាន​ដុល្លារ​ជាមួយនឹង​គម្រោង​៦​ថ្មី គឺ​ការ​កសាង​អាកាសយានដ្ឋាន​អន្តរជាតិ​តេ​ជោ តម្លៃ​១.៥០០ លាន​ដុល្លារ​បាន​កសាង​ឡើង​សម្រេច​៣៣​ភាគរយ គម្រោង​អាកាសយានដ្ឋាន​អន្តរជាតិ​សៀមរាប​អង្គរ​ថ្មី​តម្លៃ​៨៨០​លាន​ដុល្លារ ដែល​មក​ដល់​ពេល​នេះ​សម្រេច​បាន​៤០​ភាគរយ អាកាសយានដ្ឋាន អន្តរជាតិ តារា​សាគរ​តម្លៃ​២០០​លាន​ដុល្លារ បាន​សាងសង់​សឹងតែ​រួចរាល់ ហើយ​បាន​កំណត់​ពេលវេលា​ទទួល​យន្តហោះ​សាកល្បង​នៅ​ខែកក្កដា បាន​ត្រូវ​ពន្យា​វិញ​។

ដោយឡែក​គម្រោង​ដែល​ហាក់​មិន​ទាន់​ដំណើរការ​អាកាសយានដ្ឋាន​កោះកុង​ថ្មី ដែល​មាន​តម្លៃ​៨០​លាន​ដុល្លារ អាកាសយានដ្ឋាន​ប៉ោយ​ប៉ែ​ត​តម្លៃ​៦៥​លាន​ដុល្លារ និង​អាកាសយានដ្ឋាន​មណ្ឌល​គី​រី​ថ្មី​តម្លៃ​ប្រមាណ​ជា​១០០​លាន​ដុល្លារ​។​ពាក់ព័ន្ធ​នឹង​គម្រោង​ដែល​មិន​ទាន់​មាន​សកម្មភាព​ទាំងនេះ​ក្រុម​អ្នកជំនាញ​ការ​បាន​អះអាង​ថា ទោះបីជា​គម្រោង​ទាំងនេះ​មិន​ដំណើរការ ប៉ុន្តែ​វា​ក៏​មិន​ប៉ះពាល់ ឫ រំខាន​ដល់​ដំណើរការ​ចរាចរណ៍​អ្នកដំណើរ​ផ្លូវអាកាស​កម្ពុជា​ដែរ​ពីព្រោះ​ថា គម្រោង​ទាំងនេះ គឺជា​គម្រោង​បម្រើ​ថ្នាក់​តំបន់​ជា​គម្រោង​សម្រាប់​ដំណើរការ​របស់​ក្រុមហ៊ុន​ឯកជន​។​ប៉ុន្តែ​បើ​គម្រោង​ជាតិ​ដូច​ជា មណ្ឌល​គី​រី ក៏​មិនជា​អ្វី​ប៉ះពាល់​អ្វី​ដែរ​ពីព្រោះ​សក្តានុពល​នៅ​ទីនោះ​មិន​ទាន់​ដើរ​ពេញទំហឹង​ដែល​ទាមទារ ការ​វិនិយោគ​លើ​អាកាសយានដ្ឋាន​នៅឡើយ ខណៈ​ដែល​កម្ពុជា​កំពុង​តែ​ពង្រឹង ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ ផ្លូវគោក ដែល​ជា​បច្ច័យ​មួយ​ចូលរួម​ចំណែក និង​បំពេញ​ដល់​ការ​ខកខាន​នៃ​ការ​អនុវត្ត​គម្រោង​មួយ​នេះ​។

Picture

ក្រៅពី​គម្រោង​ទាំងនេះ​រាជរដ្ឋាភិបាល​ក៏​បាន​គិតគូរ​គម្រោង​អាកាសយានដ្ឋាន​ផ្សេង​ទៀត​ដូច​ជា នៅ​អាកាសយានដ្ឋាន​នៅ​កំពង់ឆ្នាំង​ដែល​ជា​អាកាសយានដ្ឋាន​បន្សល់​ទុក​តាំងពី​សម័យ​ខ្មែរក្រហម ហើយ​កន្លង​មក​មុន​ពេល​សម្រេចចិត្ត​កសាង​អាកាសយានដ្ឋាន​អន្តរជាតិ​តេ​ជោ អាកាសយានដ្ឋាន​ដែល​ទុក​ចោល​ទោះបីជា​ធ្លាប់​ប្រើប្រាស់​ដោយ​កងទ័ព​អង្គការសហប្រជាជាតិ​កាលពីដើម​ទស្ស​វត្ស៍​នៃ​ឆ្នាំ​១៩៩០​ក៏​ពិតមែន អាកាសយានដ្ឋាន​កំពង់ឆ្នាំង​នេះ គឺជា​ជម្រើស​អភិ​វ​ឌ្ឈ​ន៍​បន្ថែម ប្រែ​ក្លាយទៅជា​អាកាសយានដ្ឋាន​អន្តរជាតិ​មួយ​។

ប៉ុន្តែ​ក្រោម​ផែនការ​ថ្មី​វា​អាច​នឹង​បន្ត​ទុក​ចោល ហើយ​អនាគត​អាច​ជា​មូលដ្ឋាន​កងទ័ពអាកាស​មួយ​។​ក្រៅពី​គម្រោង​នេះ​អាកាសយានដ្ឋាន​បាត់ដំបង​ក៏​អាច​នៅ​ក្នុង​ក្រសែភ្នែក​របស់​រាជរដ្ឋាភិបាល និង​វិនិយោគទុន​ផង​ដែរ​ដោយសារ​តែ​វា​ត្រូវ​បាន​កសាង​ឡើង​នៅ​លើ​ផ្ទៃដី​សរុប​ជិត​១​ម៉ឺន​ហិ​កតា ដែល​មាន​សមត្ថភាព និង​បម្រើ​សេវាកម្ម​អាកាសចរណ៍​ប្រហាក់ប្រហែល​នឹង​អាកាសយានដ្ឋាន សៀមរាប​បច្ចុប្បន្ន​កាលពី​មិន​ទាន់​វិនិយោគ​ដោយ​ក្រុមហ៊ុន​បារាំង​។

Picture

សរុប​មក​វិញ នេះ​គឺជា​ស្ថានភាព​ខ្លះ​ៗ​នៃ​គម្រោង​អភិ​វ​ឌ្ឈ​ន៍​ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ​អាកាសចរណ៍​ស៊ី​វិល​នៅ​កម្ពុជា ហើយ​ជាមួយនឹង​គម្រោង​ទាំងនេះ យើងខ្ញុំ​សង្ឃឹមថា នៅ​ថ្ងៃ​អនាគត​វា​នឹង​អាច​បម្រើ​អ្នកដំណើរ​លើស​ពី​១៦​លាន​នាក់ នៅ​ឆ្នាំ​២០២៣ ហើយ​ដល់​ទៅ​ជាង​៣០​លាន​នាក់ នៅ​ក្នុង​ឆ្នាំ​២០៣០ ទៅ​តាម​ផែនការ​ដែល​យើង​បាន​គ្រោង​កាលពី​ពិភពលោក​មិន​ទាន់​មានការ​រាតត្បាត​ដោយសារ​តែ​មេរោគ​កូ​វី​ដ​១៩ សង្គ្រាម​រវាង​រុ​ស្ស៊ី និង​អ៊ុយ​ក្រែ​ន ព្រមទាំង​ទណ្ឌកម្ម ហើយ​វា​អាច​នឹង​បង្កើន​កា​រត​ភ្ជាប់​រវាង​កម្ពុជា​ទៅ​នឹង​គោលដៅ​ថ្មី​ៗ​ដែល មាននៅ​ក្នុង​បច្ចុប្បន្ន ពោល គឺ​ជាមួយនឹង​ឥណ្ឌា​ម​ជ្ឈឹ​ម​បូ​ពារ សហភាព​អឺរ៉ុប និង ពី​ចិន​ជា​ច្រើន​គោលដៅ​ថែម​ទៀត​៕ អត្ថបទដោយ ៖ ហេង ចេស្តារ

SEA Game 2023

ព្រឹត្តិការណ៍ស៊ីហ្គេម លើកទី៣២

SEA Game 2023