ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

កូន​ត្រូវ​គេ​ធ្វើបាប ឪពុក​ម្តាយ​គួរ​ធ្វើ​បែប​ណា ?

3 ឆ្នាំ មុន
  • ភ្នំពេញ

រាជធានី​ភ្នំពេញ ៖ ប្រសិនបើ​កូន​របស់​អ្នក​ប្រាប់​អ្នក​អំពី​ការ​ដែល​ត្រូវ​គេ​ធ្វើបាប ចូរ​ស្តាប់​ដោយ​ស្ងប់ស្ងាត់ ហើយ​ផ្តល់​ការ​លួងលោម និង​ការ​គាំទ្រ​ដល់​កូន​របស់​អ្នក ។ ក្មេង​ៗ​តែងតែ​ស្ទាក់ ស្ទើរ​ក្នុង​ការ​ប្រាប់​ឪពុក​ម្តាយ​អំពី​ការ​សម្លុត ឬ​ការ​ធ្វើបាប​ពី​មិត្តភក្តិ…

រាជធានី​ភ្នំពេញ ៖ ប្រសិនបើ​កូន​របស់​អ្នក​ប្រាប់​អ្នក​អំពី​ការ​ដែល​ត្រូវ​គេ​ធ្វើបាប ចូរ​ស្តាប់​ដោយ​ស្ងប់ស្ងាត់ ហើយ​ផ្តល់​ការ​លួងលោម និង​ការ​គាំទ្រ​ដល់​កូន​របស់​អ្នក ។ ក្មេង​ៗ​តែងតែ​ស្ទាក់ ស្ទើរ​ក្នុង​ការ​ប្រាប់​ឪពុក​ម្តាយ​អំពី​ការ​សម្លុត ឬ​ការ​ធ្វើបាប​ពី​មិត្តភក្តិ ឬ​ក្មេង​ធំ​ជាង​ខ្លួន ពីព្រោះ​ពួក​គេ​មាន​អារម្មណ៍​ខ្មាស​អៀន​ដែល​វា​កំពុង​កើតឡើង ឬ​បារម្ភ​ថា ឪពុក​ម្តាយ​របស់​ពួក​គេ​នឹង​ខកចិត្ត តូចចិត្ត ខឹង ឬ​មាន​ប្រតិកម្ម​ខ្លាំង​ពេក ។

ពេល​ខ្លះ​ក្មេង​ៗ​មាន​អារម្មណ៍​ថា វា​ជា​កំហុស​របស់​ពួក​គេ​ផ្ទាល់​ដែល​ថា ប្រសិនបើ​ពួក​គេ​ធ្វើ​រឿង​អ្វី​ផ្សេង នោះ​រឿង​នេះ​នឹង​មិនកើត​ឡើង​នោះ​ទេ ។ ពេល​ខ្លះ​កូន​របស់​អ្នក​អាច​នឹង​ភ័យ​ខ្លាច​ថា បើ​អ្នក​សម្លុត​ពួក​គេ​ដឹង​ថា ពួក​គេ​ប្រាប់​ឪពុក​ម្តាយ នោះ​នឹង​ស្ថានភាព​នឹង​កាន់តែ​អាក្រក់ ។ អ្នកខ្លះ​ទៀត​ព្រួយបារម្ភ​ថា ឪពុក​ម្ដាយ​មិន​ជឿ ឬ​ធ្វើ​អ្វី​ចំពោះ​រឿង​នេះ​ឡើយ ឬ​កូន​បារម្ភ​ថា ឪពុក​ម្តាយ​នឹង​ជំរុញ​ឱ្យ​ពួក​គេ​វាយតប​វិញ​នៅ​ពេល​ពួក​គេ​ភ័យ​ខ្លាច ។

ចូរ​សរសើរ​កូន​របស់​អ្នក​សម្រាប់​ការ​ធ្វើ​រឿង​ត្រឹមត្រូវ​ដោយ​និយាយ​ជាមួយ​អ្នក​អំពី​រឿង​នេះ​ដោយ​យកចិត្តទុកដាក់ ។ រំលឹក និង​គាំទ្រ​កូន​របស់​អ្នក​ថា មិនមែន​មាន​តែ​កូន​អ្នក មនុស្ស​ជា​ច្រើន​ក៏​ត្រូវ​បាន​គេ​ធ្វើបាប​នៅ​ពេល​ណាមួយ​ដែរ ។ ចូរ​ពន្យល់​ថា អ្នក​ដែល​សម្លុត​កូន​អ្នក​ទេ​ដែល​ប្រព្រឹត្ត​អាក្រក់ មិនមែន​កូន​របស់​អ្នក​ទេ​អាក្រក់​នោះ​ទេ ។ ចូរ​ធានា​ដល់​កូន​របស់​អ្នក​ថា អ្នក​នឹង​ស្វែង​យល់​ពី​អ្វី​ដែល​ត្រូវធ្វើ​អំពី​រឿង​នេះ​ជាមួយ​គ្នា ។

ចូរ​ផ្តល់​ដំណឹង​ដល់​នរណា​ម្នាក់​នៅ​សាលារៀន (​នាយក​សាលា គិលានុបដ្ឋាយិកា​សាលា ឬ​គ្រូបង្រៀន​) ដឹង​អំពី​ស្ថាន ភាព​នេះ ។ ជា​រឿយ​ៗ​ពួក​គេ​អាច​មើល និង​ចាត់វិធានការ​ដើម្បី​ការពារ​បញ្ហា​បន្ថែម​ទៀត ។ «​ការ​សម្លុត​» អាច​ពិពណ៌នា​អំពី​ស្ថានភាព​ដ៏​ធំ​ទូលាយ​មួយ ដូច្នេះ​គ្មាន​ទំហំ​ណាមួយ​សម​នឹង​វិធីសាស្ត្រ​ទាំង​អស់នោះ​ទេ ។ អ្វី​ដែល​ដំណើរការ​នៅ​ក្នុង​ស្ថានភាព​មួយ ប្រហែលជា​មិន​មានដំណើរ​ការ​នៅ​ក្នុង​ស្ថានភាព​មួយ​ផ្សេង​ទៀត​ទេ ។ រឿង​ជា​ច្រើន ដូច​ជា​អាយុ​របស់​កុមារ ភាព​ធ្ងន់ធ្ងរ​នៃ​ស្ថានភាព និង​ប្រភេទ​ជាក់លាក់​នៃ​អាកប្បកិរិយា​គំរាមកំហែង នឹង​ជួយ​កំណត់​ពី​ដំណើរការ​ដ៏​ល្អ​បំផុត ។ សូម​គិត​ឱ្យ​បាន​ហ្មត់ចត់ ប្រសិនបើ​អ្នក​ឮ​ថា ការ​សម្លុត​នឹង​កាន់តែ​អាក្រក់​ទៅ​ៗ ប្រសិនបើ​ក្មេង​ដែល​សម្លុត​កូន​អ្នកដឹង​ថា កូន​របស់​អ្នក​បាន​ប្រាប់​អ្នក ឬ​ប្រសិនបើ​មានការ​គំរាមកំហែង​បន្ថែម​ដូច​ជា​ការ​ធ្វើបាប​រាង​កាយ ។

ពេល​ខ្លះ​វា​មាន​ប្រយោជន៍​ក្នុង​ការ​ចូល​ទៅ​ជួប​ឪពុក​ម្តាយ​របស់​អ្នក​សម្លុត ។ ប៉ុន្តែ​ក្នុង​ករណី​ភាគច្រើន គ្រូ ឬ​អ្នក​ប្រឹក្សា គឺជា​អ្នក​ដែល​ល្អ​បំផុត​ដើម្បី​ទាក់ទង​មុន ។ ប្រសិនបើ​អ្នក​បាន​សាកល្បង​វិធីសាស្ត្រ​ទាំងនោះ​ហើយ នៅ​តែ​ចង់​និយាយ​ជាមួយ​ឪពុក​ម្តាយ​ពួក​គេ វា​ជា​ការ​ល្អ​បំផុត​ដែល​ត្រូវធ្វើ​នៅ​សាលា ឬ​មាន​អ្នក​ប្រឹក្សា ឬ​គ្រូបង្រៀន​អាច​សម្របសម្រួល​បាន ។ សាលារៀន​ភាគច្រើន​មានកម្ម​វិធី​ប្រឆាំង​នឹង​ការ​គំរាមកំហែង ។ ក្នុង​ករណី​ខ្លះ ប្រសិនបើ​អ្នក​មានការ​ព្រួយបារម្ភ​ខ្លាំង​អំពី​សុវត្ថិភាព​របស់​កូន​អ្នក អ្នក​ប្រហែលជា​ត្រូវ​ទាក់ទង​អាជ្ញាធរ​ផ្នែក​ច្បាប់ ។

ដំបូន្មាន​សម្រាប់​កុមារ គឺ​ឪពុក​ម្តាយ​អាច​ជួយ​កុមារ​ឱ្យ​រៀន​ពី​របៀប​ដោះស្រាយ​ជាមួយនឹង​ការ​គំរាមកំហែង ប្រសិន បើ​វា​កើតឡើង ។ សម្រាប់​ឪពុក​ម្តាយ​ខ្លះ វា​អាច​ជា​ការ​ល្បួង​ឱ្យ​ប្រាប់​ក្មេង​ឱ្យ​វាយតប​វិញ ។ ប៉ុន្តែ​វា​ជា​ការ​សំខាន់​ក្នុង​ការ​ណែនាំ​កុមារ​កុំឱ្យ​ឆ្លើយ​តប​នឹង​ការ​សម្លុត​ដោយ​ការ​វាយតប់ ឬ​ការ​សម្លុត​តបត​វិញ ។ វា​អាច​កើនឡើង​យ៉ាង​ឆាប់រហ័ស​ទៅ​ជា​អំពើ​ហឹ​ង្សា បញ្ហា និង​នរណា​ម្នាក់​រង​របួស ។ ផ្ទុយ​ទៅ​វិញ យក​ល្អ​គួរ​ណែនាំ​កូន​ឱ្យ​ដើរ​ចេញពី​ស្ថានភាព ដើរ​លេង​ជាមួយ​អ្នក​ដទៃ និង​ប្រាប់​មនុស្ស​ពេញវ័យ ។ នេះ​គឺជា​វិធី​មួយ​ចំនួន​ទៀត​ដែល​កុមារ​អាច​កែ​លម្អ​ស្ថានភាព និង​មាន​អារម្មណ៍​ប្រសើរ​ជាង​មុន ។ ប្រាប់​កូន​ឱ្យ​ប្រើ​បន្ទប់ទឹក​ផ្សេង ប្រ​សិន បើ​មានការ​គំរាមកំហែង​នៅ​បន្ទប់ទឹក ហើយ​កុំទៅ​កន្លែង​ណា​ដែល​មាន​អ្នក​ចាំ​ធ្វើបាប​កូន​អ្នក ។ ត្រូវ​ណែនាំ​កូន​របស់​អ្នក​ឱ្យ​មាន​មិត្តភក្តិ ឬ​នរណា​ម្នាក់​ជា មួយ​អ្នក ដើម្បី​កុំឱ្យ​គេ​នៅ​ម្នាក់ឯង​ជាមួយ​ការ​គំរាមកំហែង ។

បង្រៀន​កូន​ឱ្យ​ចេះ​ទប់​កំហឹង ។ វា​ជា​រឿង​ធម្មតា​ទេ​ដែល​ត្រូវ​ខឹង​នឹង​ការ​សម្លុត ប៉ុន្តែ​នោះ​ជា​អ្វីដែល​ការ​សម្លុត​កាន់ តែ​ធ្ងន់ធ្ងរ ។ វា​ធ្វើ​ឱ្យ​ពួក​គេ​មាន​អារម្មណ៍​ថា ខ្លាំង​ជាង​មុន ។ ហាត់​មិន​បញ្ចេញ​ប្រតិកម្ម​ដោយ​ការ​យំ ឬ​មើលទៅ​មុខ​ក្រហម ឬ​តូចចិត្ត ។ វា​ត្រូវការ​ការ​អនុវត្ត​ច្រើន ប៉ុន្តែ​វា​ជា​ជំនាញ​ដ៏​មាន​សារៈ​ប្រយោជន៍​សម្រាប់​ការពារ​រ៉ា​ដា​របស់​អ្នក​គំរាមកំហែង ។ ពេល​ខ្លះ​ក្មេង​ៗ​យល់​ថា វា​មាន​ប្រយោជន៍​ក្នុង​ការ​អនុវត្ត​យុទ្ធសាស្ត្រ «​ធ្វើ​ឱ្យ​ត្រជាក់​» ដូច​ជា​រាប់​ដល់ ១០ សរសេរ​ពាក្យ​ខឹង​របស់​គេ ដកដង្ហើម​វែង​ៗ ឬ​ដើរ​ចេញ ។ ពេល​ខ្លះ​រឿង​ដែល​ល្អ​បំផុត​ដែល​ត្រូវធ្វើ គឺ​បង្រៀន​ក្មេង​ៗ​ឱ្យ​រក្សា​ទឹកមុខ​ឱ្យ​ស្ងប់​រហូត​ទាល់តែ​ពួក​គេ​រួច​ផុត​ពី​គ្រោះថ្នាក់​ណាមួយ (​ការ​ញញឹម ឬ​សើច​អាច​បង្ក​ឱ្យ​មានការ​គំរាមកំហែង​)​។ ចូរ​ប្រព្រឹត្ត​ដោយ​ក្លាហាន ដើរ​ចេញ ហើយ​មិន​អើពើ​នឹង​ការ​សម្លុត ៕

អត្ថបទ​នេះ​ផលិត​ឡើង​ក្រោម​កិច្ច​សហប្រតិបត្តិការ​ជាមួយ​សាលារៀន​វ៉េ​ស្ទ​ឡាញ​ន៍ និង សាលារៀន​ណ​ត្ស​ឡាញ​ន៍ ។ សាលារៀន​វ៉េ​ស្ទ​ឡាញ​ន៍ និង​សាលារៀន​ណ​ត្ស​ឡាញ​ន៍ បើក វគ្គ​សិក្សា​ថ្មី​សម្រាប់​កម្មវិធី​ម​ត្តេ​យ្យ កម្មវិធី​ភាសា​អង់គ្លេស កម្មវិធី​ភាសា​ចិន និង​កម្មវិធី​ចំណេះ ទូទៅ​ខ្មែរ ទី ១ ដល់ ទី ១២ បន្ត​ទទួល​ចុះ​ឈ្មោះ​សិស្ស​ចូល​រៀន​ជា​រៀងរាល់ថ្ងៃ ។

សាលារៀន​ជូន​នូវ​វេទិកា និង​មធ្យោបាយ​សិក្សា​យ៉ាង​សម្បូរ​បែប​ជាមួយនឹង​ប្រព័ន្ធ​គ្រប់​គ្រប់ សាលារៀន ប្រព័ន្ធ​គ្រប់​គ្រង់​ការ​សិក្សា និង​អេប​សាលារៀន​ជូន​ដល់​មាតាបិតា​សិស្ស និង សិស្សានុសិស្ស​ក្នុង​ការ​គ្រប់គ្រង​ការ​សិក្សា និង​តាមដាន​ព័ត៌មាន​សិក្សា​របស់​បុត្រ​ធីតា​ផង​ដែរ ។ សម្រាប់​ព័ត៌មាន​បន្ថែម សូម​ទំនាក់ទំនង​ទូរស័ព្ទ​លេខ ៖ ០៩២ ៨៨៨ ៤៩៩ / ០១៥ ៨០៥ ១២៣ ។