ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

រាជរដ្ឋាភិបាល ប្រកាស​អភិវឌ្ឍ​ផ្លូវដែក​កម្ពុជា ដែលមាន​ស្រាប់ ឲ្យ​ក្លាយជា​ផ្លូវដែក​ល្បឿន​លឿន​

3 ឆ្នាំ មុន
  • ភ្នំពេញ

​ភ្នំពេញ​៖ រាជរដ្ឋាភិបាល ប្រកាស​ពី​ការពិនិត្យ​លទ្ធភាព​សិក្សា​ក្នុងការ​អភិវឌ្ឍ​ផ្លូវដែក​កម្ពុជា ដែលមាន​ស្រាប់ ក្នុងពេល​បច្ចុប្បន្ន ឲ្យ​ក្លាយទៅជា​ផ្លូវដែក​ល្បឿន​លឿន ជាពិសេស​ត​ភ្ជាប់​ទិសដៅ​ពី​រាជធានី​ភ្នំពេញ ទៅ​ខេត្ត​ព្រះសីហនុ និង​ទិសដៅ​ពី​រាជធានី​ភ្នំពេញ ទៅ​ក្រុង​ប៉ោយប៉ែត…

​ភ្នំពេញ​៖ រាជរដ្ឋាភិបាល ប្រកាស​ពី​ការពិនិត្យ​លទ្ធភាព​សិក្សា​ក្នុងការ​អភិវឌ្ឍ​ផ្លូវដែក​កម្ពុជា ដែលមាន​ស្រាប់ ក្នុងពេល​បច្ចុប្បន្ន ឲ្យ​ក្លាយទៅជា​ផ្លូវដែក​ល្បឿន​លឿន ជាពិសេស​ត​ភ្ជាប់​ទិសដៅ​ពី​រាជធានី​ភ្នំពេញ ទៅ​ខេត្ត​ព្រះសីហនុ និង​ទិសដៅ​ពី​រាជធានី​ភ្នំពេញ ទៅ​ក្រុង​ប៉ោយប៉ែត និង​បន្ថែម​ខ្សែ​ផ្លូវដែក​ថ្មី ពី​ក្រុង​ប៉ោយប៉ែត ទៅ​ខេត្តសៀមរាប ឆ្ពោះទៅ​ខេត្តកំពង់ធំ និង​រាជធានី​ភ្នំពេញ រួមទាំង​ខ្សែ​ផ្លូវដែក​ត​ភ្ជាប់​ពី​រាជធានី​ភ្នំពេញ ទៅ​ក្រុង​បាវិត ព្រំដែន​វៀតណាម ដើម្បី​កាត់បន្ថយ​ការកកស្ទះ​ចរាចរណ៍ និង​បង្កើន​សមត្ថភាព​ការដឹកជញ្ជូន សំដៅ​រួមចំណែក​អភិវឌ្ឍ​សេដ្ឋកិច្ច​-​សង្គម​។​

​ដំណឹង​នៃ​ការអភិវឌ្ឍ​ផ្លូវដែក​កម្ពុជា​ខាងលើនេះ ត្រូវបាន​រាជរដ្ឋាភិបាល ប្រកាស​ក្នុង​កិច្ចប្រជុំពេញអង្គ​គណៈរដ្ឋមន្ត្រី នា​ព្រឹក​ថ្ងៃទី​១៦ ខែធ្នូ ឆ្នាំ​២០២១​។​

​សូម​រម្លឹកថា ផ្លូវដែក ដែលមាន​ស្រាប់ ក្នុងប្រទេស​កម្ពុ​ជាមាន ២ ខ្សែ​។ ខ្សែ​ទី​១-​ភ្នំពេញ ទៅ​ប៉ោយប៉ែត ជាប់​ព្រំដែន​ប្រទេស​ថៃ ប្រវែង ៣៨៦ គីឡូម៉ែត្រ ត្រូវបាន​សាងសង់ឡើង​ពី​ឆ្នាំ​១៩២៩ ដល់​ឆ្នាំ​១៩៤២ និង​ខ្សែ​ទី​២- ពី​ភ្នំពេញ ទៅ​កំពង់ផែ​សមុទ្រ​ក្រុងព្រះសីហនុ ដោយ​ឆ្លងកាត់​ខេត្តកណ្តាល កំពង់ស្ពឺ តាកែវ និង​ខេត្តកំពត មាន​ចម្ងាយ​ចំនួន ២៦៦ គីឡូម៉ែត្រ ត្រូវបាន​សាងសង់​ពី​ឆ្នាំ​១៩៦០ ដល់​ឆ្នាំ​១៩៦៩​។​

​ក្រោយ​ឆ្នាំ​១៩៧០ ផ្លូវដែក​ទាំងពីរ​ខ្សែ​នេះ មាន​សភាព​ចាស់​ទ្រុឌទ្រោម និង​ត្រូវបាន​បំផ្លាញ​ដោយ​សង្គ្រាមរ៉ាំរ៉ៃ ពិសេស​ក្រុមខ្មែរក្រហម បាន​ពួនស្ទាក់​បាញ់​កម្ទេច​ជា​ញឹកញាប់ កាលពីមុន​ឆ្នាំ​១៩៩៧​។​

​មុន​ឆ្នាំ​២០១០ រាជរដ្ឋាភិបាល​កម្ពុជា បាន​ចុះ​កិច្ចព្រមព្រៀង​សម្បទាន​ជាមួយ​ក្រុមហ៊ុន Toll Holding របស់​ប្រទេស​អូស្ត្រាលី សម្រាប់​ការធ្វើ​អាជីវកម្ម​លើផ្លូវ​ដែក​។ មានន័យថា ក្រុមហ៊ុន​អូស្ត្រាលី​នេះ មាន​ភារកិច្ច​ធ្វើ​អាជីវកម្ម​លើផ្លូវ​ដែក និង​ជួសជុល​ថែទាំ ក្នុង​រយៈពេល ៣០ ឆ្នាំ​។ ក្រោយមក ក្រុមហ៊ុន​ឯក​វិនិយោគ​លើផ្លូវ​រថភ្លើង​នេះ បាន​ប្តូរ​មកជា​ក្រុមហ៊ុន រ៉ូយ៉ាល់ រេល​វេ កម្ពុជា (RRC) របស់​អ្នកឧកញ៉ា គិត ម៉េង រហូតដល់​សព្វថ្ងៃ​។​

​ការស្តារ​ផ្លូវដែក​នៅ​កម្ពុជា​ឡើងវិញ កាលណោះ ត្រូវ​ប្រើប្រាស់​នូវ​ទឹកប្រាក់​សរុប​ចំនួន ១៤១,៦ លាន​ដុល្លារ​អាមេរិក ក្នុងនោះ រួមមាន​៖ ហិរញ្ញប្បទាន​ពី​ធនាគារអភិវឌ្ឍន៍អាស៊ី​ចំនួន ៨៤ លាន​ដុល្លារ ហិរញ្ញប្បទាន​ឥត​សំណង​របស់​រដ្ឋាភិបាល​អូស្ត្រាលី​ចំនួន ២១,៥ លាន​ដុល្លារ ឥណទាន​ពី​អង្គការ OPEC ចំនួន ១៣ លាន​ដុល្លារ និង​អំណោយ​ពី​រដ្ឋាភិបាល​ម៉ាឡេស៊ី នូវ​ដែក​រ៉ៃ គិត​ជា​ទឹកប្រាក់​ចំនួន ២,៨ លាន​ដុល្លារ​អាមេរិក ព្រមទាំង​ថវិកាបដិភាគ​របស់​រា​ជ​រដ្ឋាភិបាល​កម្ពុជា​ចំនួន ២០,៣ លាន​ដុល្លារ​អាមេរិក​។​

​ការស្តារ​ផ្លូវដែក​នៅ​កម្ពុជា​ឡើងវិញ​នោះ ដើម្បី​ភ្ជាប់​ជាមួយ​ផ្លូវដែក​ប្រទេស​ថៃ និង​បន្ត​ទៅកាន់​ប្រទេស​វៀតណាម នៅក្នុង​គម្រោង​ផ្លូវដែក​អាស៊ាន​។ នោះ​គឺ​គម្រោង​ផ្លូវដែក​សិង្ហបូរី​-​គុន​មិញ ( SKRL ) ដែល​ត្រូវ​ឆ្លងកាត់​ពី​ប្រទេស​សិង្ហបូរី ម៉ាឡេស៊ី ថៃ កម្ពុជា វៀតណាម និង​គុន​មិញ ប្រទេស​ចិន​។​

​ចាប់ពី​ឆ្នាំ​២០១៨ ផ្លូវដែក​កម្ពុជា ទាំង ២​ខ្សែ​នេះ បាន​បើក​ដំណើរការ​ដឹកជញ្ជូន​អ្នកដំណើរ ភ្នំពេញ​-​ខេត្ត​ព្រះសីហនុ និង​ភ្នំពេញ​-​ប៉ោយប៉ែត ជាប់​ព្រំដែន​ថៃ​៕​

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ