ប្រទេសជប៉ុន ៖ រដ្ឋាភិបាលឱ្យដឹងថា ការនាំចេញរបស់ជប៉ុនទៅកាន់ប្រទេសចិន បានកើនឡើងជាលើកដំបូងក្នុងរយៈពេល៧ខែនៅក្នុងខែកុម្ភៈ ខណៈអ្នកវិភាគនិយាយថា ប្រាក់ចំណេញត្រូវបានប្រែប្រួលដោយសារតែពិធីបុណ្យចូលឆ្នាំចិន ។
ប្រទេសចិន គឺជាដៃគូពាណិជ្ជកម្មធំជាងគេរបស់ជប៉ុន ប៉ុន្តែកំណើនសេដ្ឋកិច្ចចិនបានធ្លាក់ចុះខ្សោយ ខណៈការចំណាយរបស់អ្នកប្រើប្រាស់ និងការចំណាយរបស់រដ្ឋាភិបាលចាប់ផ្តើមមានតុល្យភាពឡើងវិញលើវិស័យនាំចេញ និងមានការបារម្ភថា ការកាត់បន្ថយអតិផរណារបស់រដ្ឋាភិបាលបានឡើង ។
យោងតាមក្រសួងហិរញ្ញវត្ថុឲ្យដឹងថា ការនាំចេញរបស់ជប៉ុនទៅកាន់ចិន បានកើនឡើង៥,១% នៅក្នុងខែកុម្ភៈ ធៀបនឹងរយៈពេលដូចគ្នាកាលពីឆ្នាំមុន ពោលគឺជាកើនឡើងដំបូងបង្អស់ចាប់តាំងពីខែកក្កដាមក ។ ការកើនឡើងនេះ ដោយសារតែវិស័យរថយន្ត ព្រមទាំងគ្រឿងចក្រកែច្នៃដែក និងម៉ាស៊ីនកំពុងតែមានសក្តានុពលផងនោះ។
មិនតែប៉ុណ្ណោះ សមិទ្ធផលខ្ពស់បានធ្វើឲ្យផលលើសនៃការធ្វើពាណិជ្ជកម្មជប៉ុន មានចំនួនទឹកប្រាក់២,១៥ប៊ីលានដុល្លារជាលើកដំបូងក្នុងរយៈពេល២ខែ ទោះបីជាការធ្លាក់ចុះនៃតម្លៃប្រេងត្រូវបានគេទទួលស្គាល់ថា ជាការចំណែកសំខាន់ក្តី ។
លោក Marcel Thieliant សេដ្ឋវិទូមកពីមូលធនសេដ្ឋកិច្ច បានលើកឡើងថា ៖ « ការនាំចេញរបស់ជប៉ុនប្រមាណជាពាក់កណ្តាលបាននៅគាំងទ្រឹង ខណៈមានការប្រារព្ធពិធីបុណ្យចូលឆ្នាំចិន ដែលធ្វើឱ្យប៉ះពាល់ដល់ការធ្វើពាណិជ្ជកម្ម » ។
សរុបមក ការនាំចេញរបស់ជប៉ុនបានធ្លាក់ចុះ៤% នៅខែកុម្ភៈ បើធៀបនឹងរយៈពេលដូចគ្នាកាលពីឆ្នាំមុន និងនាំមុខដោយការនាំចេញដែកថែប ពោលគឺជាការធ្លាក់ចុះក្នុងរយៈពេល ៥ខែជាប់ៗគ្នាតែម្តង ។ ទន្ទឹមនឹងនេះ ការនាំចូលក៏បានធ្លាក់ចុះ១៤,២%ផងដែរ ដោយសារតែតម្លៃប្រេង និងឧស្ម័នធ្លាក់ចុះ ៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ