- ព្រះសីហនុ
ខេត្តព្រះសីហនុ៖ ជារឿងដែលមិនគួរកើតឡើងទាល់តែសោះ ក្នុងហេតុការណ៍គ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍ រវាងរថភ្លើង និងរថយន្ត រហូតបណ្តាលឲ្យរបួស និងស្លា.ប់ ជាបន្តបន្ទាប់។ គ្រោះថ្នាក់ដ៏កម្រនេះ កើតឡើងដោយសារតែធ្វេសប្រហែសទាំងអ្នកបើកបររថភ្លើង…
ខេត្តព្រះសីហនុ៖ ជារឿងដែលមិនគួរកើតឡើងទាល់តែសោះ ក្នុងហេតុការណ៍គ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍ រវាងរថភ្លើង និងរថយន្ត រហូតបណ្តាលឲ្យរបួស និងស្លា.ប់ ជាបន្តបន្ទាប់។ គ្រោះថ្នាក់ដ៏កម្រនេះ កើតឡើងដោយសារតែធ្វេសប្រហែសទាំងអ្នកបើកបររថភ្លើង…
ខេត្តព្រះសីហនុ៖ ជារឿងដែលមិនគួរកើតឡើងទាល់តែសោះ ក្នុងហេតុការណ៍គ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍ រវាងរថភ្លើង និងរថយន្ត រហូតបណ្តាលឲ្យរបួស និងស្លា.ប់ ជាបន្តបន្ទាប់។ គ្រោះថ្នាក់ដ៏កម្រនេះ កើតឡើងដោយសារតែធ្វេសប្រហែសទាំងអ្នកបើកបររថភ្លើង ទាំងអ្នកទទួលខុសត្រូវបិទបើកប៉ារ៉ាស នៅផ្លូវរថភ្លើង ឆ្លងកាត់ផ្លូវសម្រាប់យានយន្តធ្វើដំណើរ និងទាំងអ្នកបើកបរយានយន្ត រួមទាំងអ្នកថ្មើរជើង។ ករណីនេះ ក៏ទាមទារឲ្យកែសម្រួលឡើងវិញ នូវប្រព័ន្ធគ្រប់គ្រងផ្លូវរថភ្លើងនៅកម្ពុជាផងដែរ។
កាលពីម៉ោង ៦ព្រឹក ថ្ងៃទី១៣ ខែតុលា ឆ្នាំ២០២១ មានហេតុការណ៍រថភ្លើង បុករថយន្ត ១គ្រឿង នៅផ្លូវរថភ្លើង ឆ្លងកាត់ផ្លូវជាតិលេខ៤ ជិតទីប្រជុំជនវាលរេញ ចន្លោះគីឡូម៉ែត្រលេខ ១៨១-១៨២ ស្ថិតក្នុងភូមិសំរុងក្រោម ឃុំសំរុង ស្រុកព្រៃនប់ ខេត្តព្រះសីហនុ។ ហេតុការណ៍នោះ បណ្តាលឲ្យអ្នកបើកបររថយន្តម្នាក់ បានរងរបួសធ្ងន់ ហើយក្រោយមក បានស្លា.ប់ ពេលបញ្ជូនទៅមន្ទីរពេទ្យ។
រថភ្លើង បើកបរ ក្នុងទិសដៅចេញពីខេត្តព្រះសីហនុ មកភ្នំពេញ បានបុករថយន្ត ១គ្រឿង ម៉ាកសាំយ៉ុង ពណ៌ស ពាក់ស្លាកលេខ ភ្នំពេញ 2T-4730 ដែលធ្វើដំណើរក្នុងទិសដៅស្របគ្នា ពីខេត្តព្រះសីហនុ ទៅភ្នំពេញដែរ។ នៅពេលកើតហេតុនោះ មិនមានអ្នកដាក់ប៉ារ៉ាស់បញ្ជា បិទផ្លូវឲ្យយានយន្តឈប់ ដើម្បីឲ្យរថភ្លើងឆ្លងកាត់ឡើយ។ ចំណែករថភ្លើង ក៏បើកក្នុងល្បឿនលឿនថែមទៀតផង។
ក្រោយពេលកើតហេតុនោះ រថភ្លើង ដែលបុកឡាន នៅតែបន្តដំណើរទៅមុខ រហូតដល់ចំណតវាលរេញ ដែលមានចម្ងាយប្រមាណជា ២គីឡូម៉ែត្រ ពីកន្លែងកើតហេតុ ទើបរថភ្លើង ឈប់។ បុរសអ្នកបើកបររថភ្លើង ត្រូវបានសមត្ថកិច្ច ឃាត់ខ្លួន ពេលកើតហេតុភ្លាមៗ តែរហូតដល់ព្រឹកថ្ងៃទី១៤ ខែតុលា សមត្ថកិច្ច បានដោះលែងអ្នកបើកបររថភ្លើងនោះ ឲ្យវិលត្រឡប់ ទៅផ្ទះវិញ។
ករណីនេះ ក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន បានប្រកាសនៅល្ងាចថ្ងៃទី១៤ ខែតុលាថា ករណីឧប្បត្តិហេតុគ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍រវាងរថភ្លើង បានប៉ះទង្គិចជាមួយនឹងរថយន្តសាំងយ៉ុង នៅវាលរេញ ស្ថិតក្នុងស្រុកព្រៃនប់ ខេត្តព្រះសីហនុ កាលពីថ្ងៃទី១៣ ខែតុលា ឆ្នាំ២០២១ ពេលនេះ ត្រូវបានដោះស្រាយបញ្ចប់រួចរាល់ជាស្ថាពរហើយ នៅវេលាព្រឹកថ្ងៃទី១៤ ខែតុលា ឆ្នាំ២០២១នេះ។ ក្រសួង បញ្ជាក់ជូនថា សមត្ថកិច្ច មិនបានឃាត់ខ្លួនអ្នកបើករថភ្លើងនោះឡើយ ដោយគ្រាន់តែធ្វើការសាកសួរនាំព័ត៌មានមួយចំនួនតែប៉ុណ្ណោះ ហើយបច្ចុប្បន្ននេះ អ្នកបើករថភ្លើង ក៏ត្រូវបានអនុញ្ញាតឱ្យវិលត្រលប់ទៅកាន់គេហដ្ឋានវិញផងដែរ។
យ៉ាងណាក៏ដោយ កន្លងមក រថភ្លើង ដែលធ្វើដំណើរទៅមកខេត្តព្រះសីហនុ-ភ្នំពេញ ឆ្លងកាត់ស្រុកព្រៃនប់ តែងតែមានបញ្ហា ដោយជួបគ្រោះថ្នាក់បន្តបន្ទាប់។ គ្រោះថ្នាក់ ច្រើនកើតឡើងនៅផ្លូវ ដែលមានយានយន្តឆ្លងកាត់។ ភាគច្រើន កើតមាននៅចំណុចផ្លូវតូចៗ (ផ្លូវលំ) ចេញចូល ឆ្លងកាត់ផ្លូវរថភ្លើង។ តែលើកនេះ គឺកើតឡើងលើផ្លូវជាតិលេខ៤ ដែលអាចនិយាយថា ជាការធ្វេសប្រហែស។
ឧបទ្ទវហេតុរវាងរថភ្លើង និងរថយន្ត នៅវាលរេញ កាលពីថ្ងៃទី១៣ ខែតុលា បង្កឲ្យមានការលើកឡើងច្រើន ព្រោះជាហេតុការណ៍ កើតឡើងដដែលៗ។ ម្យ៉ាងហេតុការណ៍នេះ ក៏គួរតែការពារ និងទប់ស្កាត់បាន។ មតិមួយចំនួន បន្ទោសលើអ្នកទទួលខុសត្រូវបិទបើកប៉ារ៉ាស នៅផ្លូវរថភ្លើងឆ្លងកាត់ ប្រសព្វនឹងផ្លូវជាតិលេខ៤ ដែលក្នុងពេលរថភ្លើងឆ្លងកាត់ ហើយជួបគ្រោះថ្នាក់នោះ មិនបានទាញប៉ារ៉ាស់បិទផ្លូវនោះទេ។
តែករណីនេះ អាជ្ញាធរសមត្ថកិច្ច ក៏ត្រូវតែរកមូលហេតុឲ្យច្បាស់ ដើម្បីឲ្យមហាជនអស់ចម្ងល់ និងបង្ហាញការពិតដល់សាធារណជន ថាតើកំហុស មកពីអ្នកប្រចាំការនៅចំណុចកើតហេតុ មិនបានដាក់ប៉ារ៉ាស់បិទផ្លូវ ឬក៏រថភ្លើង ចេញមកខុសម៉ោង ខុសពេល ទើបគ្មានអ្នកប្រចាំការ បិទផ្លូវដូច្នេះ? រថភ្លើង ដែលបុកឡាននោះ ក៏បើកក្នុងល្បឿនលឿន នៅពេលមកដល់ផ្លូវ ដែលមានយានយន្តឆ្លងកាត់ នៅចំណុចកើតហេតុនោះ។
យ៉ាងណាក៏ដោយ គ្រោះថ្នាក់រថភ្លើង និងរថយន្ត ឬក៏អ្នកធ្វើដំណើរតាមផ្លូវជាតិ ផ្លូវលំ ដែលមានរថភ្លើងឆ្លងកាត់ គួរតែកុំឲ្យកើតមានតទៅទៀត នៅកម្ពុជាយើង ព្រោះជារឿងដដែលៗ ច្រើនលើកច្រើនសាមកហើយ។ អ្នកគ្រប់គ្រងផ្លូវដែក ក៏ត្រូវតែពិនិត្យលើយន្តការ និងនីតិវិធីនៃការគ្រប់គ្រងផ្លូវដែកឡើងវិញ។ ទំនាក់ទំនងរវាងអ្នកបើករថភ្លើង និងក្រុមអ្នកយាមប្រចាំការ នៅតាមប៉ារ៉ាស់នានា ដែលមានយានយន្តឆ្លងកាត់ មិនថា ផ្លូវតូច ផ្លូវធំ ឬផ្លូវជាតិឡើយ។ គ្រប់គោលដៅ ត្រូវតែមានអ្នកប្រចាំការ បិទបើកប៉ារ៉ាស់គ្រប់ពេល គ្រប់វេលា ២៤ម៉ោង លើ ២៤ម៉ោង ហើយមិនថា យប់ ឬថ្ងៃ ឬក៏មានភ្លៀងផ្គរនោះឡើយ។ ក្នុងនោះ អ្នកបើកបររថភ្លើង ក៏ត្រូវបង្អង់ល្បឿន រាល់ពេលឆ្លងកាត់ផ្លូវលំ ផ្លូវជាតិ ដែលមានអ្នកធ្វើដំណើរឆ្លងកាត់។ សភាពការណ៍ មិនស្រួល ត្រូវតែចាប់ហ្វ្រាំង ហើយបើមានឧបទ្ទវហេតុ ពេលរថភ្លើងបើកបរយឺតៗ ក៏មិនជាធ្ងន់ធ្ងរ រហូតដល់ស្លាប់ដូច្នេះដែរ។
ម្យ៉ាងទៀត បើអាច គួរតែធ្វើផ្លូវរថភ្លើង វាងទីប្រជុំជន ឬផ្លូវជាតិ ផ្លូវលំ ដែលមានការធ្វើចរាចរណ៍ច្រើន។ តែបើមិនអាចធ្វើផ្លូវវាងបានទេ ក៏ត្រូវតែរឹតបន្តឹងវិធានការ ពេលរថភ្លើងឆ្លងកាត់ផ្លូវជាតិ និងផ្លូវលំទាំងអស់នោះ។
កន្លងមក កាលពីពេលរថភ្លើង នៅបើកដំណើរការដឹកជញ្ជូនមនុស្សក្នុងរយៈចម្ងាយខ្លី ពីព្រលានយន្តហោះភ្នំពេញ ទៅមកស្ថានីយរថភ្លើងធំ ក៏មានអ្នករងគ្រោះមិនតិចទេ ពិសេសម៉ូតូ និងឡាន ដែលបើកលើផ្លូវមុខព្រលានយន្តហោះ នៅផ្លូវមុខវត្តតាំងកសាង។ កាលណោះ រថភ្លើងតែងតែបុករះលើយានយន្ត ដែលបើកបរលើផ្លូវចង្អៀត ហើយជាន់លើគំនូសផ្លូវរថភ្លើង ដែលគេហៅថា ត្រាំវេ តែមិនដល់ថ្នាក់ មានមនុស្សស្លាប់នោះឡើយ។ អ្នកបើកបររថភ្លើង រួមទាំងក្រុមហ៊ុនរថភ្លើង ក៏មិនដែលទទួលខុសត្រូវ ចេញសំណងចំពោះការខូចខាតទាំងអស់នោះទេ។
ចំណែកអ្នកដំណើរទាំងអស់ មិនថា រថយន្ត ម៉ូតូ កង់ ឬអ្នកថ្មើរជើងទេ គឺត្រូវតែមានស្មារតីប្រុងប្រយ័ត្នឲ្យជាប់ជានិច្ច។ ពេលឆ្លងកាត់ផ្លូវរថភ្លើង ត្រូវតែមើលឆ្វេងមើលស្តាំ មុនឆ្លងកាត់ ហើយបើកន្លែងមានប៉ារ៉ាស់ សម្គាល់ថា មានរថភ្លើងឆ្លងកាត់ ទោះជាប៉ារ៉ាសនោះ បើក ហើយមិនឃើញរថភ្លើង បើកឆ្លងកាត់ ក៏អ្នកដំណើរទាំងអស់ ត្រូវតែក្រឡេចឆ្វេងស្តាំ ឲ្យបានប្រាកដថា គ្មានរថភ្លើងមកទេ ចាំឆ្លងកាត់ផ្លូវរថភ្លើង។ ចូរកុំភ្លេចថា នៅពេលមានគ្រោះថ្នាក់កើតឡើង គឺអ្នករងគ្រោះ មិនមែនរថភ្លើងឡើយ ហើយរថភ្លើង ក៏មិនដឹង គេចជៀសទៅណាដែរ។ រថភ្លើងជាន់ហ្វ្រាំង ក៏មិនឈប់ ដូចហ្វ្រាំងឡាន ហ្វ្រាំងម៉ូតូ នោះទេ។
ចំណែកអ្នកនិយម ដើរលើផ្លូវរថភ្លើង ឬក៏អង្គុយលេង ដេកលេងលើផ្លូវរថភ្លើង ក៏ត្រូវតែផ្លាស់ប្តូរទម្លាប់ ព្រោះកន្លងមក មានអ្នកគ្រោះថ្នាក់ច្រើនគ្នារួចមកហើយដែរ។ សូមចូលរួមទាំងអស់គ្នា ដើម្បីកុំឲ្យរឿងច្រំដែល ដដែលៗ កើតឡើងក្នុងសង្គមយើងតទៅទៀត៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ