ប្រទេសចិន ៖ ការធ្វើពាណិជ្ជកម្មរបស់ចិនបានបន្តធ្លាក់ចុះនៅក្នុងខែកុម្ភៈ ខណៈតម្រូវការសកលបានធ្លាក់ចុះខ្សោយ និងបម្រែបម្រួលតាមរដូវកាល ។ នេះបើតាមទិន្នន័យអគ្គនាយកដ្ឋានពន្ធគយបានឲ្យដឹង ។
វិស័យនាំចេញបានធ្លាក់ចុះ២០,៦% ស្មើនឹង ៨២១,៧ប៊ីលានយន់ (១២៦ប៊ីលានដុល្លារ) បើធៀបនឹងខែមុន និងធ្លាក់ចុះ៦,៦% នៅខែមករា។ ចំណែកការនាំចូលវិញមានអត្រា៨% ស្មើនឹង៦១២,២ប៊ីលានយន់ ពោលគឺបានរើបឡើងវិញ ដែលមានអត្រា១៤,៤% កាលពីខែមុន ។
ជាលទ្ធផល ផលលើសនៃការធ្វើពាណិជ្ជកម្មកាលពីខែកុម្ភៈ មានទឹកប្រាក់ចំនួន២០៩,៤ប៊ីលានយន់ ដែលបានធ្លាក់ចុះយ៉ាងគំហុកធៀបនឹងខែមករា គឺមានផលលើសចំនួន៤០៦,២ប៊ីលានយន់ ដែលនេះគួរអរគុណដល់ការនាំចូលច្រើនជាងការនាំចេញ ។
លោក Liu Ligang ប្រធានសេដ្ឋវិទូប្រចាំធនាគារអូស្ត្រាលី និងណូវែលសេឡង់ បានឱ្យដឹងថា ៖ « ការធ្លាក់ចុះនៃការនាំចេញរបស់ចិនបានឆ្លុះបញ្ចាំងពីភាពចុះខ្សោយនៃការធ្វើពាណិជ្ជកម្មសកល ។ ទិន្នន័យនៃការធ្វើពាណិជ្ជកម្មចិនបានធ្លាក់ចុះដោយសារតែពិធីបុណ្យចូលឆ្នាំចិន ហើយធ្វើឲ្យការនាំចេញធ្លាក់ចុះ១២,៦% នៅក្នុងខែមករា និងខែកុម្ភៈ ដែលបញ្ជាក់ថា សេដ្ឋកិច្ចចិនកាន់តែមានភាពដុនដាបទៅ » ។
យោងតាមការិយាល័យស្ថិតិជាតិឲ្យដឹងថា ចិនរំពឹងថា តម្រូវការសេដ្ឋកិច្ចសកលនឹងធ្លាក់ ចុះខ្សោយ ដែលបណ្តាលឲ្យការធ្វើពាណិជ្ជកម្មរបស់ខ្លួនពិបាកនឹងមានស្ថិរភាព ។ ហេតុនេះហើយបានជាការផ្តួចផ្តើមនៃគោលនយោបាយខ្សែក្រវាត់មួយ ផ្លូវមួយ គួរតែជាដំណោះស្រាយចម្បងបំផុត ។
ក្នុងនោះដែរ រដ្ឋាភិបាលមិនបានបញ្ជាក់ពីគោលដៅកំណើនពាណិជ្ជកម្មជាក់លាក់ណាមួយឡើយនៅឆ្នាំនេះ ដោយគ្រាន់តែនិយាយថា កំណើនពាណិជ្ជកម្មរបស់ចិន គួរតែល្អប្រសើរជាងសេដ្ឋកិច្ចសកលជាមធ្យម ៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ